Donkervoort D8 GTO
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Donkervoort D8 GTO
Omdat we geen sectie "Nederlandse Stamppot" hebben post ik hem maar hier:
De D8 GTO met de 2,5tsi uit de TT RS
340pk met een overboost naar 400pk op 700kg! Wat een geweldig ding!
Link:
http://www.autoblog.nl/bam-donkervoort- ... post-47710
De D8 GTO met de 2,5tsi uit de TT RS
340pk met een overboost naar 400pk op 700kg! Wat een geweldig ding!
Link:
http://www.autoblog.nl/bam-donkervoort- ... post-47710
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GTO
whoehoe...gaaf hoopte al lange tijd dat die motor z'n weg zou gaan vinden in de GTO en GT, love to see it happen.
mooie details ook
wat zal dat vlot gaan
eneuh 35cm langer zal hem wat betere koersvastheid geven en meer controleble me thinks...bovendien zelfs 15cm breder wat de bochten e.d. ook goed aanpakt en de overall fat look goed instant houd dikke plus alvast voor Donkervoort.Wellicht viel je de toevoeging ‘tot’ op in de koptekst. Het zit namelijk zo: het standaard vermogen is even groot als in de TT-RS en RS3, namelijk 340 pk. De 60 extra pk’s kunnen worden opgeroepen met een druk op de knop. Het is dus een soort van overboost-functie.
De eerste vijfentwintig exemplaren krijgen trouwens een extra lichte variant van het motorblok aan boord: hier is nog eens 30 kg af geschaafd. De buitenmaten zijn flink gegroeid: de nieuwste D8 overtreft zijn non-GTO broertje met 35 cm in de lengte en 15 cm in de breedte
mooie details ook
wat zal dat vlot gaan
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8 GTO
1 van mijn favoriete motoren, maar dan in een lichtere auto...
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Donkervoort D8 GTO
Wat 'n specs en wat 'n ding! Wat mij betreft noemen ze 'm Donkervoort D8 GVD ipv GTO want dat is wat ik net riep. Op zondag.
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Donkervoort D8 GTO
Dat dacht ik ook, maar met mijn katholieke achtergrond durfde ik dat niet te postenRobin schreef:Wat 'n specs en wat 'n ding! Wat mij betreft noemen ze 'm Donkervoort D8 GVD ipv GTO want dat is wat ik net riep. Op zondag.
Bij Autovisie nog wat meer plaatjes:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ld___.html
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Donkervoort D8 GTO
Die achtergrond heb ik ook, maar daarom juist. RKers vloeken 't meest heb ik 't idee, ook tov niet gelovigen, wat ik al jaren ben LOL. Vloeken moet mogen. We leven in 'n vrij land. Erger is om of agressief gedrag te vertonen /te vernielen of bepaalde onderdelen van 'n mens delen/ziektes te benoemen.Mark 320iS schreef:Dat dacht ik ook, maar met mijn katholieke achtergrond durfde ik dat niet te postenRobin schreef:Wat 'n specs en wat 'n ding! Wat mij betreft noemen ze 'm Donkervoort D8 GVD ipv GTO want dat is wat ik net riep. Op zondag.
Bij Autovisie nog wat meer plaatjes:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ld___.html
Iets wat niet (bewezen) bestaat kan ook niks voelen en personen die daar dan weer aanstoot aan nemen? Dat doe ik al als ze MIJ hun 'geloof'door mijn strot willen douwen,alsof ik ZELF niet kan denken/bepalen wat IK wil? Daar neem IK aanstoot aan en goed ook. die veelal hypocriete mensen die hun zonden afkopen/opbiechten zondags in de kerk, maar doordeweeks.....To hell with them.(En nee die bestaat dan dus ook niet) vloeken lucht bij mij op.
ONTOPIC
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Donkervoort D8 GTO
echt een geweldig gaaf apparaat
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GTO
dan zal (neem ik aan) de dichte versie ook velengd en verbreed worden als die ook de R5 audi krijgt.
damn wat lijkt me dat een lekker apparaat...340pk standaard op 700kg en 400 on tap if you wish.
damn wat lijkt me dat een lekker apparaat...340pk standaard op 700kg en 400 on tap if you wish.
-
- Berichten: 21728
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Donkervoort D8 GTO
In het verleden vond ik Donkervoort nog altijd teveel een seven kloon.. die dingen koop je in alle soorten en maten in Engeland voor minder.. zag het grote prijsverschil tussen zoiets en Donkervoort er nooit zo in terug (enige positieve bij Donkervoort is dan de restwaarde). Of zie ik nog wat over het hoofd?
Dit is wel ff wat anders.. uiterlijk wijkt af, motor aangepast voor Donkervoort.. slaan steeds meer een eigen weg in. Stoer en mogen we best trots op zijn.
Dit is wel ff wat anders.. uiterlijk wijkt af, motor aangepast voor Donkervoort.. slaan steeds meer een eigen weg in. Stoer en mogen we best trots op zijn.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GTO
komt dat geluid nu uit die GTO of is dat via de boxen die daar hangen om de show te maken...
klinkt in elk geval track db veilig, nog niet zo dat R5 geluidje? of is dat vervormd door het uitlaat systeem.
klinkt in elk geval track db veilig, nog niet zo dat R5 geluidje? of is dat vervormd door het uitlaat systeem.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Donkervoort D8 GTO
Gaaf, auto smeekt om DSG bak, want je wil met zoveel vermogen op dit lage gewicht beide handjes aan het stuur houden lijkt me.
Looks echt enorm bruut, dichte versie graag.
Michel
Looks echt enorm bruut, dichte versie graag.
Michel
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Donkervoort D8 GTO
Handbak, deze auto is niet voor pussy's!Michel P schreef:Gaaf, auto smeekt om DSG bak, want je wil met zoveel vermogen op dit lage gewicht beide handjes aan het stuur houden lijkt me.
Looks echt enorm bruut, dichte versie graag.
Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8 GTO
Michel, ik heb met 350pk@570(?) kilo gereden in een Westfield Hayabusa Turbo en ik vond eerlijk gezegd dat de handbak prima te hanteren was. Mede omdat de auto zo direct is, dat je maximaal bezig bent met autorijden.
Alleen praten tegen de cursist ging wat lastiger.
Alleen praten tegen de cursist ging wat lastiger.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8 GTO
@Tom: Alleen het concept van de Lotus 7 is het enige dat een Donkervoort deelt met de kitcars die jij kent. De (bouw)kwaliteit is niet te vergelijken. De Donkervoort is vanaf dag 1 een veel beter ontwikkelde auto dan de Lotus 7 ooit is geweest en ook nauwelijks te vergelijken met Westfields en Caterhams, laat staan de kit cars die in schuurtjes door hobbyisten worden gebouwd.
Doordat het concept nagenoeg gelijk is, blijf je wel altijd hetzelfde gevoel houden:
- maximale snelheidssensatie
- uiterste directheid en precisie tijdens sturen, met name op de limiet
- het ultieme race-autogevoel dankzij een laag gewicht in zowel remmen, accelereren als sturen
Maar als je verder kijkt, dan is een Donkervoort gewoon in alle opzichten een betere auto. Het is de Porsche onder de super-7's. Als er een onderdeel beter kan, lichter, sterker, stijver, duurzamer, dan wordt 't verbeterd. Hetzelfde geldt voor de productiemethodes en processen. Geen wonder dat men vanuit de hele wereld naar Lelystad komt om te zien hoe hun auto wordt gebouwd.
Ik heb 't geluk gehad dat ik diverse Donkervoorts, Westfields en Caterhams in een kort tijdbestek met elkaar heb mogen vergelijken en doordat de beleving van 't open rijden zoveel intenser is dan in 'normale' auto's ben je in 't begin vooral geneigd om alleen de motoren met elkaar te vergelijken, want hoe sneller 't blok, hoe heftiger die beleving. Je moet daar even doorheen prikken, want het is verder groene met rode appels vergelijken, de 1 is zoet en sappig, de ander zuur en hard. Neemt niet weg: je wilt natuurlijk liever 250 dan 150 pk.
Doordat het concept nagenoeg gelijk is, blijf je wel altijd hetzelfde gevoel houden:
- maximale snelheidssensatie
- uiterste directheid en precisie tijdens sturen, met name op de limiet
- het ultieme race-autogevoel dankzij een laag gewicht in zowel remmen, accelereren als sturen
Maar als je verder kijkt, dan is een Donkervoort gewoon in alle opzichten een betere auto. Het is de Porsche onder de super-7's. Als er een onderdeel beter kan, lichter, sterker, stijver, duurzamer, dan wordt 't verbeterd. Hetzelfde geldt voor de productiemethodes en processen. Geen wonder dat men vanuit de hele wereld naar Lelystad komt om te zien hoe hun auto wordt gebouwd.
Ik heb 't geluk gehad dat ik diverse Donkervoorts, Westfields en Caterhams in een kort tijdbestek met elkaar heb mogen vergelijken en doordat de beleving van 't open rijden zoveel intenser is dan in 'normale' auto's ben je in 't begin vooral geneigd om alleen de motoren met elkaar te vergelijken, want hoe sneller 't blok, hoe heftiger die beleving. Je moet daar even doorheen prikken, want het is verder groene met rode appels vergelijken, de 1 is zoet en sappig, de ander zuur en hard. Neemt niet weg: je wilt natuurlijk liever 250 dan 150 pk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GTO
denk wel dat je met een DSG bak wat meer tijd hebt voor het snelle rijden en veilig kan schakelen e.d. omdat je ook mooi tussengas krijgt bij terug flippen en naadloos wat veiliger is op bv vochtige baan e.d. ,
de handbak zal wel iets meer DF geven, dat dan weer wel...
benieuwd naar de eerste testen begin volgend jaar oid, moet de temp tegen die tijd wel boven de 7 zijn om een reëel beeld te krijgen.
de handbak zal wel iets meer DF geven, dat dan weer wel...
benieuwd naar de eerste testen begin volgend jaar oid, moet de temp tegen die tijd wel boven de 7 zijn om een reëel beeld te krijgen.
- Gijs.
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18
Re: Donkervoort D8 GTO
Wat een GAAF ding ! Kan alleen maar dromen hoe lekker dat moet rijden ! Mooi product van Nederlandse bodem.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Donkervoort D8 GTO
Dat is toch ook de reden geweest dat donkervoort heel snel gestopt is met bouwpakketten, omdat er nogal wat verziekt werd en het hun naamniet ten goede kwam.Dennis Cavallino schreef:@Tom: Alleen het concept van de Lotus 7 is het enige dat een Donkervoort deelt met de kitcars die jij kent. De (bouw)kwaliteit is niet te vergelijken. De Donkervoort is vanaf dag 1 een veel beter ontwikkelde auto dan de Lotus 7 ooit is geweest en ook nauwelijks te vergelijken met Westfields en Caterhams, laat staan de kit cars die in schuurtjes door hobbyisten worden gebouwd.
Gave auto hoor, ben benieuwd wat die moet gaan kosten?
- Downforce Hans
- Berichten: 12549
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Donkervoort D8 GTO
Mooi verhaal Dennis al komt het bij mij een beetje alwetend over.Dennis Cavallino schreef:@Tom: Alleen het concept van de Lotus 7 is het enige dat een Donkervoort deelt met de kitcars die jij kent. De (bouw)kwaliteit is niet te vergelijken. De Donkervoort is vanaf dag 1 een veel beter ontwikkelde auto dan de Lotus 7 ooit is geweest en ook nauwelijks te vergelijken met Westfields en Caterhams, laat staan de kit cars die in schuurtjes door hobbyisten worden gebouwd.
Doordat het concept nagenoeg gelijk is, blijf je wel altijd hetzelfde gevoel houden:
- maximale snelheidssensatie
- uiterste directheid en precisie tijdens sturen, met name op de limiet
- het ultieme race-autogevoel dankzij een laag gewicht in zowel remmen, accelereren als sturen
Maar als je verder kijkt, dan is een Donkervoort gewoon in alle opzichten een betere auto. Het is de Porsche onder de super-7's. Als er een onderdeel beter kan, lichter, sterker, stijver, duurzamer, dan wordt 't verbeterd. Hetzelfde geldt voor de productiemethodes en processen. Geen wonder dat men vanuit de hele wereld naar Lelystad komt om te zien hoe hun auto wordt gebouwd.
Ik heb 't geluk gehad dat ik diverse Donkervoorts, Westfields en Caterhams in een kort tijdbestek met elkaar heb mogen vergelijken en doordat de beleving van 't open rijden zoveel intenser is dan in 'normale' auto's ben je in 't begin vooral geneigd om alleen de motoren met elkaar te vergelijken, want hoe sneller 't blok, hoe heftiger die beleving. Je moet daar even doorheen prikken, want het is verder groene met rode appels vergelijken, de 1 is zoet en sappig, de ander zuur en hard. Neemt niet weg: je wilt natuurlijk liever 250 dan 150 pk.
Heb 1,5 jaar geleden eens bij het laatste model staan te kijken en vond de kwaliteit voor zo`n duur apparaat niet om over naar huis te schrijven, eigenlijk gewoon teleurstellend.
Deze zal nog een veel hoger prijskaartje hebben, hoop dat de kwaliteit op het zelfde niveau staat.
Buiten dat vind ik het ook een gaaf ding........
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8 GTO
Wat vond jij dan tegenvallen?
Wat voor type?
Wat voor type?
-
OnlineFedmas
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Donkervoort D8 GTO
Ben wel benieuwd hoeveel die precies in NL kosten gaat..
- Downforce Hans
- Berichten: 12549
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Donkervoort D8 GTO
Het was een Donkervoort d8.Dennis Cavallino schreef:Wat vond jij dan tegenvallen?
Wat voor type?
Persoonlijk vind ik het een gave auto maar toen ik dat ding op Zandvoort eens wat beter ging bekijken (samen met Mark Nauta) toen viel me de kwaliteit van de gebruikte materialen erg tegen.
Veelal verroeste sluitingen en ook sluitingen die al afgebroken waren.
Panelen die slecht op elkaar aansluiten, flapperende deurtjes en zijruiten waar je al amper doorheen kon kijken en zo waar er nog een aantal dingen.
Misschien een kleinigheid maar je kon hem niet eens afsluiten en vraag me dus af hoe je hem kan verzekeren.
Voor een auto die dik over de ton heen gaat vond ik dat erg tegenvallen.
Heel het intérieur had trouwen al behoorlijke gebruikssporen en ik vraag me af wanneer er 80 k op staat hoe het er dan uit ziet.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8 GTO
Ik had gehoord, dat de vraagprijs, voor die 25, rond de 180k zal liggen...........
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Donkervoort D8 GTO
Ik zeghttp://www.hkt-7.de
Tja, en het dure gebouw in Lelystad moet ook betaald worden.
Donkervoort is niet heilig IMHO
Tja, en het dure gebouw in Lelystad moet ook betaald worden.
Donkervoort is niet heilig IMHO
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GTO
ik dacht eerst dat ik gelezen had tussen de 100 en 150K dacht ik zoek het ff weer op
staat er ook bij, ex belastingen dus dan zou het zo maar kunnen.
al zitten er schijnbaar wel mooie en dure materialen op
staat er ook bij, ex belastingen dus dan zou het zo maar kunnen.
veel geld voor dat type auto als het vanaf 180 incl wordt.De productie van de speciale versies van de Donkervoort D8 GTO start in 2012. De prijzen liggen tussen 100.000 en 150.000 euro, exclusief belastingen. De ‘reguliere’ GTO komt vanaf 2013 uit de fabriek in Lelystad
al zitten er schijnbaar wel mooie en dure materialen op
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18207 ... ort-d8-gto" onclick="window.open(this.href);return false;Je kunt de huidige Donkervoorts al bepaald geen slome auto’s noemen, maar de nieuwe D8 GTO katapulteert het merk naar een andere dimensie. De eerste Donkervoort van een nieuwe generatie heeft een pk-/gewichtsverhouding die beter is dan die van een Bugatti Veyron!
.De Donkervoort D8 GTO is de eerste auto van het merk die profiteert van de 2.5 TFSI motor, die we al kennen uit de Audi’s TT RS en RS3. In de Donkervoort is het blok goed voor 340 pk, met een druk op de knop is dit 400 pk. Het maximumkoppel is 450 Nm. In de eerste 25 D8 GTO’s ligt overigens een speciale versie van deze vijfcilinder, die 30 kg lichter is dan de 2.5 TFSI van Audi zelf.
Prima waarden voor een sportwagen, natuurlijk, maar het wordt pas echt interessant als je weet dat de D8 GTO slechts 700 kilogram weegt. Daardoor hoeft elke pk in de D8 GTO minder kilogram te verslepen dan in –pak ‘m beet- een Bugatti Veyron het geval is. Prestatiecijfers geeft Donkervoort niet, maar reken maar op fantastische sprinttijden.
De D8 GTO is 35 centimeter langer en 15 centimeter breder dan het huidige model, de D8 GT. Met die auto deelt de nieuwe Donkervoort slechts 30 procent van z’n onderdelen. Joop Donkervoort beschouwt de D8 GTO als het eerste model van een nieuwe generatie. Vandaar dat zijn merk de chassisnummering weer terug op ‘0’ zet bij de introductie van de nieuweling.
De nieuwe Donkervoort heeft een stalen buizenframe en een carrosserie die geheel bestaat uit koolstof composiet. De deuren zijn uit één stuk (inclusief scharnieren) en wegen slechts 980 gram. De techniek voor de sluiting voor de aluminium motorkap is zelfs afkomstig uit de ruimtevaart.