Er is niets meer aan.......

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Er is niets meer aan.......

Bericht door Jeroen05 » 09 feb 2006, 18:05

KOm net terug uit zuid Frankrijk en heb nergens harder gereden dan 130-135. Zeer frustrerend! Maar echt overal radarposten langs de weg. En dan wordt je even verderop aangehouden en naar een parkeerplaats geleid. Ik was op een gegeven moment tanken en luisterde een gesprek mee van een genderme en een fransoos. Agent zei op botte toon of die man wel goed bij was en of ie wel wist waar ie mee bezig was en dat het totaal onacceptabel was dat ie 150 reed. In Frankrijk is het echt een gesprek van de dag en je ziet van de zuidkust tot de grens nauwlijks nog mensen harder rijden nan 135 hoogsten 140 ( dat is al een zeldzaamheid) maar weet je? Ik word hier echt mega deprie van, wordt sowierso al gek van 10000 a 12000 km op en neer rijden per maand in sommige seizoenen steeds dezelfde route maar vroeger was het wel leuk. Toen reed ik van Breda naar Savines in 7,5 uur continu 200 200 plus ( s morgens vroeg, s nachts). Je zocht een rijtje met andere uit die dat ook deden en je kwam fot als een hoentje in Grenoble aanwaar de race over de route Napoleon begon en die eindigede in Gap met roodgloeinde remmenen stinkende koppelingen. Maar hoe anders is het nu. Niets meer van dat. De ritten op en neer worden gevaarlijk saai. Ik ben er van overtuigd dat snelheidsbeperlingen averechts werken voor veiligheid. Je valt alsmaar in slaap, verveelt mateloos en duurt uren en uren voor je ergens bent en je zit je continu te ergeren ( aan bv iemand die net als ik ook op de cruisecontrol rijdt maar hem op 137 heeft staan ipv 135) Op de route nationals is het zo niet nog erger. de enige lol die wel kunt hebben is dit met een klassieker te doen maar dan moet je tijd hebben en mij gaat het er om om er in de weekenden zo snel mogelijk te zijn.

Voor mij is de lol van auto rijden er op zo een manier helemaal af. Ik moet een alternatief vinden om in de weekenden in zuid F te zijn. Idee van mij en wat vrienden daar is om daar een oude auto te kopen en met het vliegtuig te gaan vanuit Zavantem. Ik moet dat eens gaan proberen want ik ben auto rijden zoals het hedendaags je wordt opgelegd kots beu. Vooral het stuk van Breda tot Dijon is zo vreselijk saai en depressief, pffff Vorig jaar van alles geprobeerd, via CH maar ook via Mulhouse en Strassbourg maar dit waren geen goede alternatieven.. Maar je ik rijd de route dan ook al sinds 1967 en zelf sinds 1982.. Zoals gezegd komt het vaak voor dat ik er elk weekend zit en dus 10 a 12000 per maand rij en dan wordt je niet blij van met " het moderne denken en rijden......"

Overigens geld het ook voor hier. Daar ik geen zin heb in rijontzeggingen en gezeik ( het brengt ook zo weing om " even te hard te rijden" )houd ik me wel aan de snelheid en ook hier geld dat ik autorijden zoals het moet een ware crime vind.

Paar weken terug echter was ik Naar Garmisch gaan skieen. Ik was om 4 uur weg gegaan en stond om 1030 op de skies zo fris als een hoentje! Hard rijden houdt je fris vrolijk en schrep, je verveelt je geen moment en je let continu op. In Oostenrijk is er een proef dat je in sommige delen 160 mag rijden om tekijken of erdan minder files en minder ongelukken gebeuren. Hoe vreemd wordt er toch geredeneerd in Europa...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 feb 2006, 18:13

Jeroen, zou het ook niet goedkoper zijn om te vliegen? Wel rustiger lijkt me, ik rij liever 's avonds hier in de omgeving ff 50km voor de lol, en dan is het ook serieus sturen ipv naar een bestemming ver weg in de drukte.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 09 feb 2006, 18:16

Klopt dat denk ik ook en zeker rustgevender... mss een wat warrig verhaal maar ik kom net terug en ben helmaal murw... :(Het moraal dat ik bedoelde te uit te leggen was dat ik vroeger hel-le-maal gek was op autorijden en nu niet meer en de 'schuld" de hedendaagse maatschappij, politiek is..Dus... de manier van autorijden zoals het je opgelegd wordt vind ik meer dan afgrijselijk...

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 09 feb 2006, 18:38

Ja Jeroen, je bent tegenwoordig als liefhebber van autorijden staatsvijand #1.
En doe dat in een auto die de zwaantjes niet aan staat (BMW en Impreza zijn gewoon heel erg wat dat betreft, zelfs oude troep) en je bent sowieso aan de beurt, te hard rijdend of niet.

Enige wat ik nog echt superleuk vind is de Impreza als het sneeuwt of heel hard regent, alle B-weggetjes hier over sjezen of trackdays.
Heeeeeel soms kun je hier nog op een rustige zaterdag- of zondagmorgen wat weggetjes op snelheid nemen, maar dan is het ook al bij iedere auto die je ziet dichtgeknepen billen, want als het de verkeerden zijn kan je rijbewijs door de versnipperaar. :(

Snelweg is helemaal erg. Laatste bekeuring voor te hard rijden dateert voor mij echt al weer van een tijd geleden, rij gewoon lekker suf halfslapend over de wegen, af en toe even een sprintje naar 200 en weer terug laten zakken naar 140-150teller en het geld dat ik uitspaar aan bonnen en benzine gaat wel naar trackdays en driftdagen, daar is wel nog lol te hebben.

Is over Duitsland rijden geen optie trouwens?
Fahren fahren fahren, auf der Autobahn! :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 feb 2006, 18:49

Jeroen ik begrijp de frustratie. Maar eventueel met de trein ? TGV ? (doe maar een gooi) Ik heb ooit een keer de route du soleil gereden naar Spanje, samen met een paar maten waaronder Arthur (hiero ook op het forum) en ik vond het een hele lange gare rit. Maar in die tijd kon je nog wel 180 knallen met een sunny 1.4 downhill :lol:

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 09 feb 2006, 18:58

Hoi Peter.:)

Je wil niet weten wat er de afgelopen jaren is gebeurd bij de grens en de peage... Bmw ( e46 316 uit 2002) meerdere malen ben ik van de weg gehaald. Ik moest uitstappen. Auto werd van onder tot boven gecontroleerd ( met speigels en honden) banken eruit, deurpanelen er af, vloeistoffen aan controle onderhevig...) mocht niet binnen een straal van 4 a 5 meter bij de auto staan, geen onverwachte bewegingen maken...

opontoudt meestal 1 a 1,5 uur, Vorig jaar 4 x! jaar er voor 3 x. Geloof het of niet maar het ging nergens over. Zelfs het feit dat ik vloeiend frans spreek werd tegen me gebruikt..

De keren dat ik met een Golf 4TDI was gegaan op duits kenteken had ik er totaal geen last van.......

IK het ken helemaal het verhaal van je Impreza. Een Impreza staat hoog genoteerd op de lijst van mijn absolute favorieten, welke is ontstaan in de periode dat ik erg vaak op de ring kwam en zo de wagen goed heb leren kennen in alle mogelijke configuratie's Moet wel zeggen dat ik het orginele onderstel het meest vermakelijke vind vanwege zijn ingebouwde overstuur eigenschapppen welke weg is bij een Intrax ox Scooby of Prodrive onderstel maar dat ter zijde :) Het geluid... design het karakter ik vind en vond de Impreza tot op de dag van vandaag top maar jij weet net als ik dat dat bij mij totaal niet zou werken hou leuk ik het ook vind..

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 09 feb 2006, 19:19

Ja het autorijden wordt steeds minder leuk in Europa, ik erger er mezelf ook aan. Maar wat doe je dan voor werk dat je per maand 10-12K rijdt?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 feb 2006, 19:20

Kun je ook weigeren dat die honden in je auto komen ? Mot die smeerpijpen niet in mijn auto.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 09 feb 2006, 19:26

Ik geloof niet dat je dat kan weigeren, ze mogen zelfs je auto uit elkaar schroeven. En als er later dan een vervelende rammel in zit heb je gewoon pech. (is bij een kennis van me al eens gebeurd toen ie Engeland binnen wilde rijden. Heel de auto uit elkaar, later een rammel en wilde soms niet meer starten. Lekker is dat.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 feb 2006, 19:30

:shock:

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 09 feb 2006, 19:39

Links achter zit een lelijke snee boven aan het deurpaneel ontstaan door een schroevendraaier...je hebt niets te zeggen en je mag ook niks zeggen, zodra je praat kijken ze je geergert aan. Je mag alleen antwoorden op hun vragen.

Die km maak ik prive en niet voor mijn werk. Ik ben een zeer fanatieke skier en zodoende ski ik zo vaak mogelijk. In de zomermaanden zit ik in het zelfde gebied maardan om te watersporten en het samenzijn met vrienden die ik daar heb en die daarwonen ofin de buurt en die net als ik dezelfde hobby's hebben. Het verschil is dat ik iets meer kilometers moet maken....Vandaar dat ik in de periode december. eind april daar erg vaak zit en van mei tot eind augustus. Als het mee zit ( of tegen) kan het voor komen dat ik elke vrijdag weg rij en maandags terug rij, zodoende die km.( die ik dus met onvrede rijdt heden ten dage.)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 09 feb 2006, 20:06

Automobilisten zijn volksvijand nummer 1, en tig plaatsen daar onder pas andere problemen. :twisted: :twisted: :twisted:

Michel

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 feb 2006, 20:06

Rico, je hebt een touring, dat is juist om een hond (of 2) mee te nemen achterin, hondenrek optie en gaan man ;)

Jeroen, serieus klote zeg, als ze je auto half uit elkaar slopen, weet niet hoe ik me dan zou voelen.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 09 feb 2006, 20:25

Knot schreef:Rico, je hebt een touring, dat is juist om een hond (of 2) mee te nemen achterin, hondenrek optie en gaan man ;)

Jeroen, serieus klote zeg, als ze je auto half uit elkaar slopen, weet niet hoe ik me dan zou voelen.

......murw....vooral als de auto niet van jezelf is.........

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 feb 2006, 20:41

Ja heb je ook weer wat uit leggen :roll:

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 10 feb 2006, 10:46

Yep, Franse douane/gendarmes kunnen vervelend zijn.

Jammer idd dat je er niet meer lekker door kan rijden, boven 160 deed ik eigenlijk nooit, maar het rijdt gewoon lekkerder. Zeker als de peage rustig is. En nog veiliger ook.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 10 feb 2006, 12:28

Hèhè, deze discussie doet me denken aan de uitspraken van de legendarische Grand Prix-reporter Denis Jenkinson, die vroegâh altijd met zijn E-type door Europa crosste, van GP naar GP.

DSJ begon het al niet meer leuk te vinden toen er snelheidslimieten werden ingesteld en hij steeds meer medeweggebruikers (wat zijn dat?) tegenkwam. Dus de lol was er voor hem begin jaren tachtig al af!

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 10 feb 2006, 12:51

Lijkt me geweldig verhalen te horen van zo een man!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Bing [Bot], Brutus the Legend, Kadett en 217 gasten