Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6146
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Sportieve klassiekers en semi klassiekers tot 31-12-1987

Bericht door EvdP » 18 dec 2014, 21:28

De afwijkende kleur onderaan de deuren doet me het ergste vermoeden...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers en semi klassiekers tot 31-12-1987

Bericht door GTRene » 18 dec 2014, 21:32

voor de leeftijd en de prijs vind ik het netjes, best nog 'puur'
het is niet een concourswinner dat niet :D
maar lijkt me ook geen grote roestbak.

ow, die kleuren zie ik niet zo op mijn PC scherm, wellicht heb ik een 'rooskleurig' scherm :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Lotus Elan SE S4 FHC

Bericht door GTRene » 19 mar 2015, 13:00

zoiets als deze Lotus Elan SE S4 FHC lijkt me ook wel leuk en nog wegenbelasting vrij ook, alhoewel met slechts 700kg aan gewicht zou je toch al weinig betalen voor zo'n belasting.

kost wel zo'n 38.000,-eu omgerekend, maar wel erg fraai lijkt me.
In 1969 Mr Johansson from Sweden ordered his Lotus Elan Fixed head coupe SE at Lotus U.K. with sport tyres, airflow ventilation and heated rear window. It was first registered here in Sweden in April 1970 and used by first owner until July 1978 when it was passed on to his brother that is still the owner of the car today!
Over the years the car has received regular maintenance and a few upgrades. Original delivered with Stromberg carburetors and now with Webers. Modified head, cams and headers give today around 145hp. With original rubber flex joints, the car is still very easy to drive even in daily traffic. The body was recently repainted in 2015 and looks stunning! Most of the interior is original and is still in very good shape. Carpet and wood have been replaced. The original wood, original steel wheels and original steering wheel come with the car.

Here is some of the things done over the years.
1980 Rebuild of the engine with new pistons, new aluminium tank, change to head for Webers.
1999-2002 The car was completely overhauled, alla gaskets in the engine where replaced, also bearings and all other parts that wear. Received Cosworth L2 cams and the valves where reworked.

New original galvanized chassi, new windscreen and a lot of interior bits. New instrument facia and new Koni shocks. New wheels from U.K, and new Rotoflex rubber joints.

The total travel is just over 140,000km and this car is fully documented both in terms of owners and maintenance. Everything works on this car and it is absolutely wonderful to drive.
This is a stunning Lotus Elan SE S4!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ding lijkt wel nieuw, voor meer detail foto's>>

http://www.classix.se/index.php/cars-fo ... -se-s4-fhc" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.carandclassic.co.uk/car/C594064" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Fisher Fury V8 IRS 1971

Bericht door GTRene » 24 mar 2015, 01:26

dit lijkt me ook wel leuk speelgoed, wel wat jammer dat er geen dakje bij zit, maar wel dikke fun, V8 in een lightweight en korte overhang.

Fisher Fury V8 IRS bj 1971 (op papier)
Verhandlungsbasis
24.500 EUR
MwSt. nicht ausweisbar

Unfallfrei
Cabrio/Roadster, Oldtimer

EZ 07/1971
20.000 km
Benzin
150 kW (204 PS)
Schaltgetriebe
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Das Fahrzeug ist ein englischer Fisher Fury mit H-Kennzeichen aus dem Jahr 1971.
Der Wagen besteht aus einer 50 % ALU Karosserie und 50 % GFK.
Bereifung Neu hinten 10 Zoll mit 285/40 R 15 vorn 6 Zoll mit 215/45 R 15 auf Weller Stahlfelgen.
Sämtliche Teile sind eingetragen wie z.B Fahrwerk, Verbreiterungen, Lenkrad, Überrollbügel, Motor, Getriebe, Frontscheibe usw.
Das Fahrzeug ist keine Reiseschaukel sondern ein beinhartes Straßengerät. Also nichts für Weicheier.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/lo ... n=1&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers en semi klassiekers tot 31-12-1987

Bericht door GTRene » 04 apr 2015, 20:21

deze 'prachtige' BMW 320 lijkt me niet duur, ouder dan 40 jaar (1975) dus die LPG mag blijven zitten dacht ik (bedoel geen extra kosten wegenbelasting)

lijkt me niet veel geld voor 3.950,-euro als die zo goed is als het lijkt...

http://www.handelsprijzen.nl/advertenti ... r-lpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 04 apr 2015, 20:27

doet mij denken aan mijn eerste BMW ooit, ook net zo'n 320 in appelgroen noemde ik het :D

ik kocht dat ding standaard, maar wijzigde de koplampen (jong en dom) voor zo'n zwarte gril met 4 vierkante koplampen en er kwam nog zo'n Alpina spoiler onder.
Ik had geen Alpina strepen, maar wel een Alipine (met een e dus) sticker die ik toen op de spoiler plakte, de Alpina stickers vond ik toen te duur :lollerdelol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 04 apr 2015, 20:39

zou dit kloppen? if zo dan niet duur lijkt me, overigens geen flauw idee wat deze waard zijn, maar ziet er super uit en dat voor 15k ? had zoiets eerder op een kleine 40k oid verwacht, magoed misschien klopt er wat niet :D

anders een hele leuke klassieker, misschien wat voor knot ?
De GT werd gerestaureerd in 2002 (motor, interieur, exterieur). Specs: coupe, 77 kw, 105 pk, 1563 cm3, overdrive, 2 deuren, rood, metallic lak, lederen interieur, originele Blaupunkt radio, rookvrije wagen, Weber carburateur 40 DCOE, onderhoudsboek. Contact met mij op voor meer details.
http://autos.tweedehands.net/bmw/bmw-1600-gt-coupe.html#" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 04 apr 2015, 21:11

nog ff een paar leuke opgezocht ouder dan 40 jaar voor schappelijke prijzen.

BMW E9 2000 CS voor € 5.410.-
Das Fahrzeug ist voll fahrbereit springt immer/sofort an, Fahrzeug wurde mal lackiert original farbe . ; Hauptuntersuchungs gutachten vorchanden, Innenausstattung teilleder guter allgemeinzustand, 8 fach bereift inkl der Felgen. Das Fahrzeug hat einen originalen Motor
http://auto24.at/inserat/BMW/weitere/Ge ... 92905.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 04 apr 2015, 21:14

dan deze met zeer lage kmst...wel automaat maar wel leuk om mee te toeren oid :D
BMW 525 Automatic! Orig. 56000 KM! H-Kennzeichen!
6.950,-eu
Wir können hier einen sehr schön erhaltenen BMW 525 Automatic anbieten.
Originallaufleistung erst 56.000 KM!
Der Wagen ist aus 2. Hand, der Erstbesitzer, Jg. 1910, fuhr den Wagen bis 1993, danach Zweitbesitz bis heute.
Seit 2007 hat der Wagen ein H-Kennzeichen.
Das originale Wartungsheft, die Bedienungsanleitung und alle anderen Fahrzeugunterlagen sind vorhanden.
Sie konnen das Fahrzeug in unserer Ausstellungshalle besichtigen.
Natürlich nehmen wir Ihr Fahrzeug in Zahlung.
Telefonisch erreichen Sie uns von Montag bis Freitag von 9 - 19 Uhr und am Samstag von 9 - 16 Uhr!
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... gn=Listing" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 04 apr 2015, 21:22

en deze vind ik ook best mooi en 40 jaar oud :ongeveer als:

het is maar een
BMW 318 E21 H-Kennzeichen
maar hele lage kmst als het klopt maar ook/wel gerestaureerd.
niet origineel...
original Fahrzeugbrief vorhanden!!
Wurde durch Erstbesitzer(BJ:1917)auf NFL umgebaut!
(wat is dat?)
slechts 2 eigenaren?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... gn=Listing" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verk. 318 E21 mit H-Kennzeichen
BJ:11/75
56300km
von 2000-2011 Restauriert!
Top Zustand!!
40 Weber DCOE mit offenen K&N
5 Gang
RECARO
Edelstahlfächer
Bilstein B6/H&R
7x15 ET12 mit Michelin 195/50/15
Felgenrand poliert
Stabi v.und h.
Domstrebe v.und h.
Zender Heckspoiler
Alpina Frontspoiler
Alpina Lederlenkrad
Alpina Kombiinstrument inkl.Drehzahlmesser u.Digitaluhr
Alpina Holzschaltknauf inkl.Ledermanschette
Bonini Endschalldämpfer
3x VDO Zusatzinstrumente
Hella Scheinwerfergrill
weiße Blinker
Schrothgurte
el.Spiegel
Hohlraumversiegelung
Bodenwachs
original Fahrzeugbrief vorhanden!!
Wurde durch Erstbesitzer(BJ:1917)auf NFL umgebaut!
Seit 15Jahren in meinem Besitz!!!
T O P Z U S T A N D !

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve E28 tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 07 apr 2015, 13:39

Wat dan te denken van deze...
kan me niet eerder herinneren dat ik zo 1 in het rood heb gezien.
Alpina B9 B9 3,5 E28
Final price:
€ 21,999.-
Negotiable

Body: Sedans
Mileage: 184,000 km
First registration: 06/1985
Power: 180 kW (245 HP)
Fuel type: Gasoline
Body colour: Red
ow...vandaar >>
Fahrzeug wurde vor einigen Jahren von Blau auf Rot umlackiert wurde gut gemacht
(Motorraum wurde nicht mitlackiert kann wieder in original umlackiert werden)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vind het een fraaie combo :D

http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door Niels » 07 apr 2015, 13:44

:hot:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 20 apr 2015, 12:46

niet echt duur maar wel mooi,
BMW E9 2800 Cs Oldtimer
Verhandlungsbasis
15.400 EUR
MwSt. nicht ausweisbar

Sportwagen/Coupé, Gebrauchtfahrzeug

EZ 07/1970
44.000 km
Benzin
125 kW (170 PS)
Automatik
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 000&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

alhoewel die onderkant lijn een beetje vreemd lijkt?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 20 apr 2015, 12:50

wel iets duurder, maar ook leuk en nieuw opgebouwd.
die rubber matten vind ik euh...magoed daar kan je makkelijk wat anders voor laten maken.
BMW 2002 ti Motorsport/Neuaufbau

27.700 EUR
MwSt. nicht ausweisbar

Sportwagen/Coupé, Oldtimer

EZ 04/1975
17.800 km
Benzin
118 kW (160 PS)
Schaltgetriebe
Ein wunderschöner und komplett restaurierter BMW 2002 ti. Motor neu aufgebaut und durch Doppel-Webervergaser, 306° Nockenwelle, Fächerkrümmer, größere Ventile und angepasste Steuerzeiten auf ca. 160 PS gesteigert. Ein Sportfahrwerk, verstellbare Stabis sowie eine größere Bremse sorgen für sportliches Fahrverhalten. Innen wie Außen ist das Fahrzeug perfekt restauriert, Bilderdokumentation vorhanden! Classic Data Gesamtzustand Note 1.
Fahrzeugbeschreibung dient lediglich der allgemeinen Identifizierung des Fahrzeuges und stellt keine Gewährleistung im kaufrechtlichen Sinne dar . Die Angaben erheben nicht den Anspruch auf Vollständigkeit und sind ohne Gewähr. Zwischenverkauf, Irrtum und Änderungen vorbehalten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 000&noec=1#" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 20 apr 2015, 13:02

niet duur, de body lijkt er gezond uit te zien...voor het geld een fraai ding lijkt me?
BMW BMW 323i E21 2.7l

Verhandlungsbasis
6.450 EUR
MwSt. nicht ausweisbar

Sportwagen/Coupé, Gebrauchtfahrzeug

EZ 06/1979
30.000 km
Benzin
147 kW (200 PS)
Schaltgetriebe
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daar kun je nog wel wat mee 'spelen' dat interieur qua combo.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 17 jun 2015, 18:44

leuk stukje wat in gaat op de enorme stijging van prijzen van bepaalde auto's.
Financiële situatie in de wereld
Als je naar de bank gaat met je zuur verdiende centjes, dan heeft dat tegenwoordig niet veel zin meer. De rente is minimaal en in de meeste gevallen zelfs lager dan de inflatie. Dus wordt het interessant om naar andere zaken te kijken om je geld in te stoppen. Beleggen is er één, maar rendementen bij reguliere beleggingsfondsen zijn niet al te groot en er is eigenlijk alleen geld te verdienen als je bereid bent flinke risico’s te nemen.

Een andere populaire optie voor mensen die geld over hebben is altijd vastgoed geweest, maar met stagnerende prijzen op de huizenmarkt en enorme leegstand onder zakelijke panden is ook dit niet al te interessant meer. Bovendien weet de Belastingdienst je te vinden als je meer dan één vastgoedobject op je naam hebt staan. Het traditionele investeringsding in slechte economische tijden is goud, maar ook de interesse daarin is verslapt toen eind vorig jaar de prijzen voor een kilo van dat spul daalden. Auto’s met een verzamelwaarde lijken hun geld waard te blijven als we naar de prijzen van de afgelopen decennia kijken. En daarom wordt het ineens heel interessant om daar wat geld in te stoppen.

De koper bepaalt
Een veel gelezen commentaar als het over veilingen gaat (of over onze rijtesten met klassiekers) is dat zo’n auto het gevraagde bedrag niet waard is. Natuurlijk, als je de oud-ijzerprijs er tegenaan houdt klopt dat. Maar wat bij deze opmerking vergeten wordt is dat mensen bereid zijn de prijs te betalen. Was dat niet het geval, dan zouden de auto’s niet verkocht worden en de prijzen inzakken. Dus roepen dat een auto “het geld niet waard is” is onzin. Er is maar één iemand die dat bepaalt: de koper. Dat je ervan baalt dat een auto buiten je bereik raakt, dat is een ander verhaal. Maar daar kom ik later op terug.

Specifiek voor Nederland zou je daarnaast nog kunnen kijken naar degelijke auto’s van vijftien jaar of ouder. Auto’s als deze (youngtimers) zijn interessant voor zakenlieden die geen bijtelling willen betalen. En met de strengere regels voor de bijtelling zullen deze auto’s ook weer gewilder gaan worden. Nog beter: koop nu een mooie, scherp geprijsde zakensedan met een lage kilometerstand van pak ‘m beet veertien jaar oud en je kan volgend jaar wellicht al een leuke waardevermeerdering noteren. Let dan wel op gewilde opties zoals airco en lederen bekleding.
het hele verhaal>

http://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-be ... jgen-77758" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 17 jul 2015, 13:09

ook leuk en zo te zien in goede staat...
prijsje lijkt me ook heel mooi voor zoiets, beetje de klassieke 'posrche' ;-)
kan je ook nog wat achterin zitten.

best mooi klassiek rijden met bj 1970 :df:

VW Karmann Ghia Coupe 1970 gerestaureerd 21.500,-eu

http://www.thegallerybrummen.nl/en_EN/a ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door ErikS » 17 jul 2015, 13:57

Even heel wat anders;

Ik kom 2 a 3 keer per jaar wel ff bij teh Gallery.
Wat vinden jullie van de auto's en de bijbehorende prijzen/prijsstelling bij hun?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 17 jul 2015, 14:25

ben er totaal zo'n 4x oid geweest, vind het opzich wel leuk daar.
sommige prijzen zijn euh hoog en je moet goed opletten, want alleen goed gepoetst zeg niet zoveel.

maar sommige prijzen vallen weer positief op, dus relatief scherp geprijsd met wat je elders bv ook in de markt ziet, het blijven natuurlijk oude auto's die van her en der komen en van allerlei soorten eigenaars :D

tijdje terug stond daar bv ook een hele mooie shelby daytona met weinig km en mooie staat enz, voor relatief weinig geld, echt tienduizenden euro's minder dan wat gangbaar was voor zo'n auto en dan ook nog op NL kenteken :D
als ik die centen zo had liggen en een grote schuur/garage had ik hem destijds gekocht bewijze van :mrgreen:

vind het wel leuk daar, wat dat betreft wou ik dat ik minder last van mijzelf had en er lekker en makkelijk op uit kon, dan was ik vast vaker geweest om ff tussen te snuffelen bij al dat leuke speelgoed.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 28 jul 2015, 20:21

oooh, ook leuk, Fiat 131 Abarth (replica) niet duur, vrpr 15.000,-eu maar kan nog voor minder.
Fiat 131 Abarth G4 replica
Volumex super charger , modified engine and cams , wide oil pan ,
4-1 headers , Recaro seats , Momo steering wheel , LSD rear suspension from Bmw 520 with disc brakes , full set of finders Tarmac , full rebuild , rust free , car like new
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.classiccarsforsale.co.uk/det ... 131/108071" onclick="window.open(this.href);return false;

wel ver weg, wat zal dat kosten voor die in NL op de weg komt...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 28 jul 2015, 21:38

kan ook leuk zijn, Matra M530 SX met middenmotor en toch nog 2 + 2 :D
1973 en in NL voor slechts 7.950,-eu :D

dus wegenbelastingvrij en GRP carros, handig, weegt maar 840kg, zal ook best een apart geluidje maken met de V4? misschien past er ook wel een Ford V6 in met 300na pk :mrgreen:
Een bijzonder uiterlijk, beslist zeer karakteristiek en origineel, een weggedrag dat veel lof oogstte en een zekere exclusiviteit vanwege lage productieaantallen, dat zijn de elementen die de M530 moeiteloos de status van klassieker verschaffen. De Matra M530 is de eerste auto die geheel door Matra Sports zelf is ontwikkeld. Er werd gebruikgemaakt van Ford-techniek, met de 1,7 liter 75 DIN pk sterke V4-motor en transmissie van de Taunus 15M TS. Hoewel de motor voor de achteras werd geplaatst (middenmotor), was er toch nog ruimte voor een kleine achterbank, een zogenaamde 2+2. Het hier aangeboden witte exemplaar stamt uit het laatste bouwjaar 1973 en is èèn van de slechts 1146 geproduceerde M530SX-en. Voorzien van een mooi polyester koetswerk waardoor de auto slechts 840 kg weegt.
Een aparte klassieker met op zijn minst bijzondere eigenschappen, alleen al de combinatie middenmotor, achterbank en kofferruimte is uniek.
Een leuk object voor de liefhebber die ondanks de plannen van de regering sowieso belastingvrij blijft.
Voorzien van een NL-kenteken.
http://www.autocontrol.nl/Matra/M530-SX ... o=gallerij" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 30 jul 2015, 12:25

ook leuk :D vroeger nog een stuk of 5 gewone Fiat Bertone X1/9 gehad, met zo'n V6 zal het wel wat meer push geven :D

just came across this Dalara X1/9 with 'busso' ? Alfa V6 engine

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

more and to buy It seems
Gian Paolo Dallara, the Parma-born owner of Dallara Motorsports, made an agreement with Fiat in 1973 to develop a racing version of the then-new X1/9. The Dallara X1/9 retained the original passenger compartment, with front and rear space frames extended from the bulkheads to mount engine/box and suspension components. Dallara was the first manufacturer to produce a series of racing X1/9:s, and the Dallara cars are noticeably rare and dear.

This Swedish X1/9 is unlikely to be an actual Dallara car, but appears to be at least a very skillful replica. It also looks the business, and has a noticeably larger engine than the original 1300cc or 1600cc Dallara-tuned units.

The semi-gloss paintjob makes the X1/9 look suitably stealthy, especially with the widely bulging arches and the shaved-off pop-up pods, replaced with parts counter projector headlights. The front features a prominent Alfa Romeo emblem, due to the fact that the car has a midmounted Alfa Romeo “Busso” 3.0 V6 mounted in place of the usual 1300-1500cc Fiat Ritmo four.

The ad puts it nicely, “Extremely entertaining mid-engined car. Has no practical features whatsoever, but is great fun on a winding road or a track day. Good rare alternative to Porsche, Lotus, Maserati, BMW; guaranteed entertainment!”

The X1/9 puts down a 0-402m time of 13,62 seconds, so it’s hardly a slouch.

Inside, there’s not much left of the original X1/9 controls. This is not necessarily a bad thing. In place of the original instruments is a digital gauge panel, and the dashboard appears to be a custom build. There are Momo bucket seats and harnesses to keep you in place.

The seller is asking 145 000 SEK, or best offer. The price translates to a touch under 22 000 USD; it’s up to you to judge whether it’s a sound buy. It’s probably one of the lightest chassis you can fit a singing Alfa Romeo V6, and it’s most likely a good Swedish build.
http://hooniverse.com/2012/12/05/for-sa ... ra-3-0-v6/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 01 jan 2016, 21:16

ooh :kikker: 1973 is wegenbelastingvrij en dan ook nog eens een S14 2.0 met 200pk er in :df:
18.995,-gbp

http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... 018572?v=b" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

oke, wel een beetje blauw interieur en een beetje geel exterieur, maar leuke techniek.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door Macboy » 02 jan 2016, 00:16

Geweldig blauw interieur muv het stuur !

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij

Bericht door GTRene » 02 jan 2016, 00:51

ik zou sowieso een meer klassiek sportief stuurtje er in zetten, meer zwart en bv alcantara pookhoes en handrem hoes, maar ook wat vlakken van de deur, bv onderkant met zwart leder of alcantara bekleden, zodat het wat 'beter' staat :D en ow, die rode veerpootbrug achter zou ik gewoon zwart maken.
owja en die vloermatten mooiere er in zonder blauw randje :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rogerb en 273 gasten