waar geef je wel om en waar geef je niet om...?
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
waar geef je wel om en waar geef je niet om...?
Discussies over wat wel en niet leuke auto's zijn zullen altijd blijven en hebben ook weing zin. Wat wel interessant is om eens een beeld te krijgen wat men wel en wat men niet interessant vind bij auto's Maw specifieke eigenschappen die voor jou doorslaggevend zijn bij het kiezen van een auto of het prefereren van een" droomauto"
Daarna is het leuk om mede aan de hand hiervan eens te weten wat je momenteel nu leuk vind in de verschillende klassen, dus niet gelijk een Lamborghini Murciolago, M6 of 997 S4, nee alle klassen
Ok ik zal zelf beginnen:
Waar ik absoluut niet om geef: chiptuning, voor mijzelf heeft dat absoluut geen doel. standaard is een auto al goed genoeg en harmonisch ontwikkeld door ingenieurs. Wil je sneller koop dan wat sneller. Een an ander heeft ook te maken dat ik eigenlijk geen voorstander ben van Turbo motoren maar liever hou van atmoferische blokken, uitzonderingen daargelaten natuurlijk....
Uiterlijk bling bling vertoon, voorbeeld de nieuwe Honda Civic is een auto wat ik dus absoluut niet kan waarderen. Ik hou totaal niet van spoilers, lexus lichten, booskijkers, traanplaat matten enfin ik denk dat ik welduidelijk ben... een auto van welk bjr dan ook moet100% orgineel zijn. Ook toen ik18 was dacht ik er al zo over en mij eerste auto's een R 5 AT en daarna een Golf GTI 1 waren dan ook 100% orgineel, golf zelfs met stalen velgen en enkele koplampen maar wel met schuifdak..
Waar ik wel om geef?
Rijeigenschappen. Auto moet aan voelen als een maatpak. En dan bedoel ik zeker niet compromiloos stug. Een Z4 zonder M onderstel bevalt me beter dan met.. Een auto moetzo neutraal mogelijk zijn moet zeker geen " driftkikker" zijn, niet overhellen en zwaar aanvoelen en absoluut comfort hebben. Het liefst 4 wiel aandrijving daar ik erg veel in hogere gelegen wintersportgebieden ben en een zware trailer heb die van een gladde boorhelling moet......
Uitstraling/ gevoel.. hoe je een auto ook benaderd het gaat uiteindelijk vaak om het gevoel watj e hebt bij het model en zeker bij het merk. Deze emotionelewaarden zullen vaak de rationele overtreffen. Voor mij is het iig wel belangrijk.
Motor. hoeft niet gelijk een 6 cil in lijn te zijn met 343 pk. Nee een goed atmosferische motor die het midden houdt tussen koppel, geluid en vermogen spreekt mij erg aan. Elke klasse heeft wel een motor die hieraan min of meer voldoet.
Wat ik momenteel dan leuk vind?
Van de hele kleine auto's vind ik momenteel het trio Aygo, C1 107 erg leuk, ondanks dat het concept totaal niet aanslaat. ( toch nog te duur vergeleken met koreanen en modellen daarboven als bv 206 denk ik)
Klasse daarboven is voor mij duidelijk.. de Nieuwe Clio en de 207 vind ik super
Daarboven.. de Golf 5. En dan met name de R32 . 6 cil in lijn en 4 wiel aandrijving benadert helemaal aan mijn ideaal!
BMW 1 serie, niet helemaal eerlijk omdat ie qua prijs hoger zit maareen 130i is samen met de r32 het ultieme rijgenot voor mij althans
dan.. de 407.. vind hem vreselijk mooi tov zijn concurrenten ondanks dat het in mijn ogen een wat saaie klasse is
Iets daarboven de 3 serie. Top auto om mee te rijden qua comfort en heeft een voor mij gigantische uitstraling. Kort daarna de Audi A4.
De Audi A6 of de BMW 5 serie zijn het voor mij in de klasse daarboven hoewel qua uiterlijk de C6 ook niets mis is zou ie afvallen "omdat het geen BMWof audi is" ( hetgevoel dus)
Jaren lang was de 7 serie voor mij je van het, maar na de introductie van de A8 kwam ie op plaats 2 en na de S klasse op plaats 3 zelf... hoezeer ik BMW ook koester
Qua sportauto's.. momenteel de Murciolago! Ik heber mee mogen rijden en wat is dat eenextremem bak zeg! Je hebt er wel een andere auto bij nodig want drempels in Breda loopt ie letterlijk muurvast op. Toch maar een 997 dan??
Qua SUV's was het en is het de X5 reden? uitstraling verder geen onderbouwde reden.
Daarna is het leuk om mede aan de hand hiervan eens te weten wat je momenteel nu leuk vind in de verschillende klassen, dus niet gelijk een Lamborghini Murciolago, M6 of 997 S4, nee alle klassen
Ok ik zal zelf beginnen:
Waar ik absoluut niet om geef: chiptuning, voor mijzelf heeft dat absoluut geen doel. standaard is een auto al goed genoeg en harmonisch ontwikkeld door ingenieurs. Wil je sneller koop dan wat sneller. Een an ander heeft ook te maken dat ik eigenlijk geen voorstander ben van Turbo motoren maar liever hou van atmoferische blokken, uitzonderingen daargelaten natuurlijk....
Uiterlijk bling bling vertoon, voorbeeld de nieuwe Honda Civic is een auto wat ik dus absoluut niet kan waarderen. Ik hou totaal niet van spoilers, lexus lichten, booskijkers, traanplaat matten enfin ik denk dat ik welduidelijk ben... een auto van welk bjr dan ook moet100% orgineel zijn. Ook toen ik18 was dacht ik er al zo over en mij eerste auto's een R 5 AT en daarna een Golf GTI 1 waren dan ook 100% orgineel, golf zelfs met stalen velgen en enkele koplampen maar wel met schuifdak..
Waar ik wel om geef?
Rijeigenschappen. Auto moet aan voelen als een maatpak. En dan bedoel ik zeker niet compromiloos stug. Een Z4 zonder M onderstel bevalt me beter dan met.. Een auto moetzo neutraal mogelijk zijn moet zeker geen " driftkikker" zijn, niet overhellen en zwaar aanvoelen en absoluut comfort hebben. Het liefst 4 wiel aandrijving daar ik erg veel in hogere gelegen wintersportgebieden ben en een zware trailer heb die van een gladde boorhelling moet......
Uitstraling/ gevoel.. hoe je een auto ook benaderd het gaat uiteindelijk vaak om het gevoel watj e hebt bij het model en zeker bij het merk. Deze emotionelewaarden zullen vaak de rationele overtreffen. Voor mij is het iig wel belangrijk.
Motor. hoeft niet gelijk een 6 cil in lijn te zijn met 343 pk. Nee een goed atmosferische motor die het midden houdt tussen koppel, geluid en vermogen spreekt mij erg aan. Elke klasse heeft wel een motor die hieraan min of meer voldoet.
Wat ik momenteel dan leuk vind?
Van de hele kleine auto's vind ik momenteel het trio Aygo, C1 107 erg leuk, ondanks dat het concept totaal niet aanslaat. ( toch nog te duur vergeleken met koreanen en modellen daarboven als bv 206 denk ik)
Klasse daarboven is voor mij duidelijk.. de Nieuwe Clio en de 207 vind ik super
Daarboven.. de Golf 5. En dan met name de R32 . 6 cil in lijn en 4 wiel aandrijving benadert helemaal aan mijn ideaal!
BMW 1 serie, niet helemaal eerlijk omdat ie qua prijs hoger zit maareen 130i is samen met de r32 het ultieme rijgenot voor mij althans
dan.. de 407.. vind hem vreselijk mooi tov zijn concurrenten ondanks dat het in mijn ogen een wat saaie klasse is
Iets daarboven de 3 serie. Top auto om mee te rijden qua comfort en heeft een voor mij gigantische uitstraling. Kort daarna de Audi A4.
De Audi A6 of de BMW 5 serie zijn het voor mij in de klasse daarboven hoewel qua uiterlijk de C6 ook niets mis is zou ie afvallen "omdat het geen BMWof audi is" ( hetgevoel dus)
Jaren lang was de 7 serie voor mij je van het, maar na de introductie van de A8 kwam ie op plaats 2 en na de S klasse op plaats 3 zelf... hoezeer ik BMW ook koester
Qua sportauto's.. momenteel de Murciolago! Ik heber mee mogen rijden en wat is dat eenextremem bak zeg! Je hebt er wel een andere auto bij nodig want drempels in Breda loopt ie letterlijk muurvast op. Toch maar een 997 dan??
Qua SUV's was het en is het de X5 reden? uitstraling verder geen onderbouwde reden.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Mooie post Jeroen!
Ik merk dat ik nu toch andere dingen in een auto zoek dan wat jaren geleden en misschien over paar jaar weer andere dingen.
Om te beginnen toch vooral RWD.
Ik heb op het moment een rwd auto, een fwd en een awd om in te rijden, heb ook wel eens een paarhonderd km in elke gereden net na elkaar om te vergelijken en rwd biedt mij toch het meeste lol.
Awd is leuk in extreme omstandigheden (sneeuw, wolkbreuken etc.) en fwd is het niet, zeker niet met een zware motor voorin, maar anders ook niet echt. Net alsof wat mist, lift-off overstuur is leuk, maar betekent wel dat je echt hard een bocht in moet en in het Nederlandse verkeer kan dat eigenlijk bijna nooit zonder risico's te nemen.
Verder voldoende vermogen, er zijn genoeg scherpe leuke rwd's die echter wat vermogen missen, dat houdt toch niet over. Zo stuurt een Elise misschien wel super, het schiet gewoon niet op (op hogere snelheid) en mist dan ook wat spanning die je in een Elise met 2x het vermogen wel zou te hebben, het element van het gas doseren, de spanning bij wheelspin op hogere snelheid etc., dat hoort voor mij ook bij het echte rijden.
Verder nog wat randvoorwaarden als geen vrachtwagengewichten (heerlijk hoe snel een lichte auto op input via bijvoorbeeld het stuur kan reageren), fijne zitpositie, klein (liefst suède) stuurtje, fijne versnellingsbak (ik heb ooit een 75 met verrotte syncro's gehad, dan leer je dat wel waarderen).
En liefst ook een gaspedaal dat meteen al vlot reageert. Alfa heeft dat bijvoorbeeld, trap je het gas 20% in, krijg je 80% vermogen, dat is fijn, bij bijv. bmw is het eerder omgekeerd, 80% gas intrappen is 20% vermogen en pas bij vol gas komt er echt schot in, dat vind ik minder fijn rijden.
Een sper is verder ook een pré en, minstens net zo belangrijk als de rest, het moet niet de wereld kosten. Met een auto die je net wel net niet kunt betalen kun je (ik in ieder geval) nooit zo ontspannen de limiet opzoeken als met een e30je bijvoorbeeld. Wat dat betreft vind ik zo'n oud ding gewoon ideaal. Deukje rijden, schouder ophalen, nieuw scherm erin en verder gassen.
En ten slotte vind ik een beetje stealth uiterlijk ook wel zo prettig; een Impreza is wat dat betreft zo ongeveer zo anti-stealth als maar zijn kan en dat staat me tegen, een van de belangrijkste redenen dat de auto weg gaat (naast het feit dat ik er eigenlijk geen plaats voor heb omdat sommige mensen er blijkbaar met hun tengels niet vanaf kunnen blijven als die auto aan de weg staat ).
Een beetje comfort vind ik toch ook wel wenselijk, een gestripte circuitbak is voor mij dan ook helemaal niks, heb dan helemaal geen zin meer om 200km met herrie aan mijn kop naar de Ring te rijden, die paar kg isolatie zal het hem ook niet meer in zitten.
Dat was het ongeveer. Auto's die op dit moment op de markt zijn en me wat doen zijn:
Renault Clio 2.0
BMW 130i
Nissan 350Z
Subaru Impreza WRX STi
Mitsubishi EVO 9
BMW M3
Lotus Exige
Noble M12 GTO
TVR 350C
TVR Sagaris
En nog wat droomauto's.
En verder vooral ook de Engelse trackday-rommel. Ben gek van zo'n Vanwall of Revival (D-type) replica, de verschillende Radicals en Westfields etc.
Auto's als 'gewone'/sportieve middenklassers als een 407 of Alfa 159 doen me minder, zou dan liever een nette E36 M3 (om maar eens wat te noemen) kopen.
Van de afschrijving van zo'n nieuwe auto, hou je een wat oudere leuke auto ook wel in tip-top conditie.
Leaseauto's zijn uiteraard een ander verhaal, maar daar hoef ik gelukkig nog niet aan.
Ik merk dat ik nu toch andere dingen in een auto zoek dan wat jaren geleden en misschien over paar jaar weer andere dingen.
Om te beginnen toch vooral RWD.
Ik heb op het moment een rwd auto, een fwd en een awd om in te rijden, heb ook wel eens een paarhonderd km in elke gereden net na elkaar om te vergelijken en rwd biedt mij toch het meeste lol.
Awd is leuk in extreme omstandigheden (sneeuw, wolkbreuken etc.) en fwd is het niet, zeker niet met een zware motor voorin, maar anders ook niet echt. Net alsof wat mist, lift-off overstuur is leuk, maar betekent wel dat je echt hard een bocht in moet en in het Nederlandse verkeer kan dat eigenlijk bijna nooit zonder risico's te nemen.
Verder voldoende vermogen, er zijn genoeg scherpe leuke rwd's die echter wat vermogen missen, dat houdt toch niet over. Zo stuurt een Elise misschien wel super, het schiet gewoon niet op (op hogere snelheid) en mist dan ook wat spanning die je in een Elise met 2x het vermogen wel zou te hebben, het element van het gas doseren, de spanning bij wheelspin op hogere snelheid etc., dat hoort voor mij ook bij het echte rijden.
Verder nog wat randvoorwaarden als geen vrachtwagengewichten (heerlijk hoe snel een lichte auto op input via bijvoorbeeld het stuur kan reageren), fijne zitpositie, klein (liefst suède) stuurtje, fijne versnellingsbak (ik heb ooit een 75 met verrotte syncro's gehad, dan leer je dat wel waarderen).
En liefst ook een gaspedaal dat meteen al vlot reageert. Alfa heeft dat bijvoorbeeld, trap je het gas 20% in, krijg je 80% vermogen, dat is fijn, bij bijv. bmw is het eerder omgekeerd, 80% gas intrappen is 20% vermogen en pas bij vol gas komt er echt schot in, dat vind ik minder fijn rijden.
Een sper is verder ook een pré en, minstens net zo belangrijk als de rest, het moet niet de wereld kosten. Met een auto die je net wel net niet kunt betalen kun je (ik in ieder geval) nooit zo ontspannen de limiet opzoeken als met een e30je bijvoorbeeld. Wat dat betreft vind ik zo'n oud ding gewoon ideaal. Deukje rijden, schouder ophalen, nieuw scherm erin en verder gassen.
En ten slotte vind ik een beetje stealth uiterlijk ook wel zo prettig; een Impreza is wat dat betreft zo ongeveer zo anti-stealth als maar zijn kan en dat staat me tegen, een van de belangrijkste redenen dat de auto weg gaat (naast het feit dat ik er eigenlijk geen plaats voor heb omdat sommige mensen er blijkbaar met hun tengels niet vanaf kunnen blijven als die auto aan de weg staat ).
Een beetje comfort vind ik toch ook wel wenselijk, een gestripte circuitbak is voor mij dan ook helemaal niks, heb dan helemaal geen zin meer om 200km met herrie aan mijn kop naar de Ring te rijden, die paar kg isolatie zal het hem ook niet meer in zitten.
Dat was het ongeveer. Auto's die op dit moment op de markt zijn en me wat doen zijn:
Renault Clio 2.0
BMW 130i
Nissan 350Z
Subaru Impreza WRX STi
Mitsubishi EVO 9
BMW M3
Lotus Exige
Noble M12 GTO
TVR 350C
TVR Sagaris
En nog wat droomauto's.
En verder vooral ook de Engelse trackday-rommel. Ben gek van zo'n Vanwall of Revival (D-type) replica, de verschillende Radicals en Westfields etc.
Auto's als 'gewone'/sportieve middenklassers als een 407 of Alfa 159 doen me minder, zou dan liever een nette E36 M3 (om maar eens wat te noemen) kopen.
Van de afschrijving van zo'n nieuwe auto, hou je een wat oudere leuke auto ook wel in tip-top conditie.
Leaseauto's zijn uiteraard een ander verhaal, maar daar hoef ik gelukkig nog niet aan.
Laatst gewijzigd door Peter Tunissen op 02 feb 2006, 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Je zult mij niet snel op het circuit vinden, ben geen coureur zoals sommige hier. Ieder z'n ding natuurlijk. Toen ik de Honda kocht ben ik gek genoeg mijn Alfa ook een heel stuk meer gaan waarderen. Voor de aankoop was ik eigenlijk nog 'bang' dat ik die 105pk veeeel te weinig zou gaan vinden, maar dat is absoluut niet het geval geweest. Als dagelijkse auto ben ik hele andere dingen gaan waarderen, met name de climate control, cruise control en een goede audioset.
Juist als je dagelijks een relatief langzame auto hebt is het des te gaver als je in het weekend in een 'snelle' auto stapt! Keek er telkens weer naar uit om op die rode startknop te drukken en dat korte pookje in z'n 1 te zetten! Elk tunneltje ging die toerenteller volledig naar rechts, 9000rpm door een tunnel terwijl je open rijd is ZO gaaf! Saaie wegen zul je mij dan niet vinden, de binnenweggetjes hebben de voorkeur!
En dan kom ik gelijk op het volgende punt: rijbeleving vind ik belangrijk. Ik wil auto waar ik vaak met een big smile inzit, en dan kom je al snel bij een sportieve cabrio uit. Die wind, het geluid, het maakt de rijbeleving een stuk groter. Dat in combinatie met een hoogtoerige motor geeft mij een grote kick
Een Ferrari F430 Spider lijkt mij ultiem... die fokking brullende V8 achter je horen, gruwelijk hard over landweggetjes knallen en de wind door je haren!
Verder (natuurlijk) de sportiviteit.. rwd, laag gewicht, weinig luxe en een goed onderstel kan ik erg waarderen. Voor een tweede auto althans.
Leuk? MINI Cooper S (goed onderstel, rap karretje en zeker een dikke smile, betere FWD's van de markt), BMW 130i, Honda S2000, Nissan 350Z, Lotus Elise/Exige, BMW M3, Ferrari 360/F430 en vast nog wel meer
Juist als je dagelijks een relatief langzame auto hebt is het des te gaver als je in het weekend in een 'snelle' auto stapt! Keek er telkens weer naar uit om op die rode startknop te drukken en dat korte pookje in z'n 1 te zetten! Elk tunneltje ging die toerenteller volledig naar rechts, 9000rpm door een tunnel terwijl je open rijd is ZO gaaf! Saaie wegen zul je mij dan niet vinden, de binnenweggetjes hebben de voorkeur!
En dan kom ik gelijk op het volgende punt: rijbeleving vind ik belangrijk. Ik wil auto waar ik vaak met een big smile inzit, en dan kom je al snel bij een sportieve cabrio uit. Die wind, het geluid, het maakt de rijbeleving een stuk groter. Dat in combinatie met een hoogtoerige motor geeft mij een grote kick
Een Ferrari F430 Spider lijkt mij ultiem... die fokking brullende V8 achter je horen, gruwelijk hard over landweggetjes knallen en de wind door je haren!
Verder (natuurlijk) de sportiviteit.. rwd, laag gewicht, weinig luxe en een goed onderstel kan ik erg waarderen. Voor een tweede auto althans.
Leuk? MINI Cooper S (goed onderstel, rap karretje en zeker een dikke smile, betere FWD's van de markt), BMW 130i, Honda S2000, Nissan 350Z, Lotus Elise/Exige, BMW M3, Ferrari 360/F430 en vast nog wel meer
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Jeroen,
Chippen hoeft van mij ook niet als de auto maar een goede reactie geeft op het gaspedaal. De astra GTC cdti doet dat alleen als de sportswitch aan staat, dan ben ik tevreden met de reactie, maar wanneer je dat niet hebt is dit alleen te realiseren (bij een diesel dan) door chiptuning om de milieu/eco/shit eruit te halen, in dat geval moet je haast wel.
Chippen hoeft van mij ook niet als de auto maar een goede reactie geeft op het gaspedaal. De astra GTC cdti doet dat alleen als de sportswitch aan staat, dan ben ik tevreden met de reactie, maar wanneer je dat niet hebt is dit alleen te realiseren (bij een diesel dan) door chiptuning om de milieu/eco/shit eruit te halen, in dat geval moet je haast wel.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Oke nu even tijd.
Wat ik belangrijk vind is dat de auto mij een speciaal gevoel moet geven. Een auto waar ik helemaal geen gevoel van krijg, bv een Ford Mondeo die zal ik nooit kopen. Daarvoor is het mij allemaal te duur. Ik zal tenzij het niet financieel niet kan altijd een aparte/snellere/opvallender uitvoering willen hebben. En mijn voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar de snelste auto in de range.
Rij eigenschappen zijn daarbij heel erg belangrijk. Ook al ben ik geen topcoureur ik wil altijd dat een auto mij een perfect rijgevoel geeft. Ik ben van FWD via AWD naar RWD gegroeid. En RWD vind ik ook zo'n beetje het belangrijkste element in een auto. Dat neemt niet weg dat ik vind dat je met een FWD auto vooral een snelle hatchback heel veel rijplezier kunt hebben. De cooper S vond en vind ik nog steeds een fantastisch sturenende auto. En ook hedendaagse FWD auto's spreken mij wel aan. Maar ik ben en blijf wel van mening dat een FWD auto niet teveel vermogen moet hebben. Hoe goed de tractiesystemen ook zijn. Ik heb een hekel aan reactiekrachten in het stuur.
BMW bied momenteel het beste wat ik wil hebben voor een betaalbare t(enminste voor mij betaalbare) prijs. Ook al ben ik BMW liefhebber ik sta altijd open voor andere merken en concepten. En alles wat sportief is spreekt me wel aan.
Sportauto (het tijdschrift) geeft mooi aan wat mij interesseert in het auto gebeuren.
Wat ik belangrijk vind is dat de auto mij een speciaal gevoel moet geven. Een auto waar ik helemaal geen gevoel van krijg, bv een Ford Mondeo die zal ik nooit kopen. Daarvoor is het mij allemaal te duur. Ik zal tenzij het niet financieel niet kan altijd een aparte/snellere/opvallender uitvoering willen hebben. En mijn voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar de snelste auto in de range.
Rij eigenschappen zijn daarbij heel erg belangrijk. Ook al ben ik geen topcoureur ik wil altijd dat een auto mij een perfect rijgevoel geeft. Ik ben van FWD via AWD naar RWD gegroeid. En RWD vind ik ook zo'n beetje het belangrijkste element in een auto. Dat neemt niet weg dat ik vind dat je met een FWD auto vooral een snelle hatchback heel veel rijplezier kunt hebben. De cooper S vond en vind ik nog steeds een fantastisch sturenende auto. En ook hedendaagse FWD auto's spreken mij wel aan. Maar ik ben en blijf wel van mening dat een FWD auto niet teveel vermogen moet hebben. Hoe goed de tractiesystemen ook zijn. Ik heb een hekel aan reactiekrachten in het stuur.
BMW bied momenteel het beste wat ik wil hebben voor een betaalbare t(enminste voor mij betaalbare) prijs. Ook al ben ik BMW liefhebber ik sta altijd open voor andere merken en concepten. En alles wat sportief is spreekt me wel aan.
Sportauto (het tijdschrift) geeft mooi aan wat mij interesseert in het auto gebeuren.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Dagelijks wil ik:
- niet teveel opvallen
- luxe
- comfort (stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, onderstel dat niet stuitert, goeie demping)
- rust
- veel koppel onderin
- automaat of een schakelluie auto
- 95% van de tijd rijd ik als een zoutzak
- 5% van de tijd wil ik knallen.
Dat laatste lukte me dus niet met de Saab. Binnen mijn budget kon ik niet makkelijk een auto vinden die aansloot op mijn wensen. Ik heb een tijdje in de 280 SE gereden, maar die auto was te mooi om altijd buiten te zetten. Zeker als je een pekelwagen zag, dan kon je maar 1 ding doen: wasstraat in en bodem reinigen :!:
Veel auto's bekeken en overwogen, maar uiteindelijk toch voor de 535i M-tech gekozen. Een alleskunner die precies rijdt, zoals ik wil. De wordt gewaardeerd door klanten (heb tot nu toe alleen maar complimenten gehad door opdrachtgevers, collega's etc.) en waarmee Marijke makkelijk kan leren autorijden. Het is geen moeilijke auto. Het vermogen komt pas boven de 4000 toeren los en de auto heeft ontzettend veel grip, dus RWD maakt deze auto echt niet beangstigend ofzo. Integendeel.
Het voordeel is dat ik er geen auto meer naast hoef aan te schaffen voor het driften en geen auto meer hoef te huren voor een rondje Ring. Deze auto kan alles wat ik wil.
Als ik puur een funauto zou kopen, dan zou ik hele andere eisen hebben gesteld. Maar dat is juist wel grappig, ik zit niet vastgeroest, heb alle vrijheid om te kiezen, alleen een budget dat niet toereikend is. En dat is maar goed ook denk ik!
- niet teveel opvallen
- luxe
- comfort (stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, onderstel dat niet stuitert, goeie demping)
- rust
- veel koppel onderin
- automaat of een schakelluie auto
- 95% van de tijd rijd ik als een zoutzak
- 5% van de tijd wil ik knallen.
Dat laatste lukte me dus niet met de Saab. Binnen mijn budget kon ik niet makkelijk een auto vinden die aansloot op mijn wensen. Ik heb een tijdje in de 280 SE gereden, maar die auto was te mooi om altijd buiten te zetten. Zeker als je een pekelwagen zag, dan kon je maar 1 ding doen: wasstraat in en bodem reinigen :!:
Veel auto's bekeken en overwogen, maar uiteindelijk toch voor de 535i M-tech gekozen. Een alleskunner die precies rijdt, zoals ik wil. De wordt gewaardeerd door klanten (heb tot nu toe alleen maar complimenten gehad door opdrachtgevers, collega's etc.) en waarmee Marijke makkelijk kan leren autorijden. Het is geen moeilijke auto. Het vermogen komt pas boven de 4000 toeren los en de auto heeft ontzettend veel grip, dus RWD maakt deze auto echt niet beangstigend ofzo. Integendeel.
Het voordeel is dat ik er geen auto meer naast hoef aan te schaffen voor het driften en geen auto meer hoef te huren voor een rondje Ring. Deze auto kan alles wat ik wil.
Als ik puur een funauto zou kopen, dan zou ik hele andere eisen hebben gesteld. Maar dat is juist wel grappig, ik zit niet vastgeroest, heb alle vrijheid om te kiezen, alleen een budget dat niet toereikend is. En dat is maar goed ook denk ik!
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, EmielS60, KoenM, Semrush [Bot] en 323 gasten