Als dat kenteken regelen zo onhandig is, kun je hem dan niet gewoon op een karretje zetten en ophalen?
Auto's invoeren uit bijv Duitsland
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
-
- Berichten: 21697
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Ja dat is geen probleem. Alleen moet ik er eerst 3000km mee rijden om te voorkomen dat ik dubbele btw betaal.
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Denk dat daNpy bedoelt van B naar D (of NL)? En dan zo'n kenteken erop.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26614
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Waarom zet je de teller niet gewoon 3000km vooruit?
Dat moet zon teller hacker toch ook wel kunnen?
Dat moet zon teller hacker toch ook wel kunnen?
- MParallel
- Berichten: 7953
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Je moet meerdere modules hacken. km-stand staat niet alleen in de kombi.
als die niet allemaal synchroon staan, tamper dot.
als die niet allemaal synchroon staan, tamper dot.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Voor de BTW is het minimaal 6000km en 6 maanden oud. Als het een BTW auto is kan je hem BTW vrij kopen in Belgie met je BTW nummer en vervolgens de BTW afstaan in Nederland. Aangezien het BTW tarief in Belgie ook 21% is kost je dat niks extra. Bij een auto uit Duitsland heb je 2% btw verschil. Heeft de auto al een kenteken gehad in Belgie?(geen tijdelijk kenteken) Als dat niet zo is dan ziet de belastingdienst de auto namelijk als nieuwe auto onafhankelijk van de kilometerstand en leeftijd en is de kans op een naheffing groot.Tom schreef: ↑04 apr 2017, 14:24 Mijn 4C staat nog steeds bij de Belgische dealer. Ik zal er 3000km mee moeten rijden alvorens in te voeren ivm btw.
Nu heeft een Belgisch exportkenteken (zogeheten plaat X) geen WA-verzekering. Ik kan wel een casco verzekering afsluiten via een tussenpersoon, maar dan mis ik WA.
Mijn idee is dus om een Duits exportkenteken aan te vragen. Ik denk de 5 daagse (geel). Voor de platen met het rode vlak moet de auto fysiek daarheen omdat ze dan het chassisnummer controleren, dat maakt het wel heel lastig. Bij zowel de rode als gele variant ben je WA verzekerd als ik het goed heb. Die zou ik via het tussenpersoon kunnen aanvullen met casco-dekking.
Nu lees ik wat tegenstrijdigheden. Klopt het dat de gele plaat officieel alleen in Duitsland geldig is?
Ik moet nog wel van België naar Duitsland...
En weet iemand een bedrijf in het zuiden van het land waar je die kentekens kan aanvragen en gelijk 's ochtends kan afhalen? Wil niet teveel tijd verliezen als ik maar vijf dagen heb
In Nederland zal ik er alleen rechtstreeks mee naar huis rijden en de tijdelijke vrijstelling aanvragen bij de belastingdienst. Al lees ik dat je dan nog steeds in problemen kan komen, maar die gok neem ik maar.
Voor de BPM lag de grens bij 3000 kilometer maar daar doen ze minder moeilijk over.
-
- Berichten: 21697
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Klopt Maarten.
De btw kan ik niet ex btw laten factureren, het is een marge-auto.
De btw kan ik niet ex btw laten factureren, het is een marge-auto.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Dan moet je minimaal 6000km hebben en moet de auto eerder geregistreerd zijn. 1 dag of week op kenteken zetten in Duitsland of België heb je een grote kans op naheffing indien er geen eerdere registratie is.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26614
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
De afgelopen weken waren prima om even 3000 km te rijden, een lang weekend was genoeg geweest
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Komende dagen ook prima hoor. En als Tom moet werken dan; vrijdag vrij, auto ophalen. Maandag vrij, auto keuren
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Maar dan zit er nog steeds geen kenteken op. Dus waar gaat hij die 3000km rijden? In de tuin?
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Ja, dat eerst regelen natuurlijk
-
- Berichten: 18514
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
België -> Duitsland op een trailertje?
Dick H ofzo?
Die paar € zou ik voor lief nemen, ipv het risico in België.....
Dick H ofzo?
Die paar € zou ik voor lief nemen, ipv het risico in België.....
-
- Berichten: 9976
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Zijn er hier die ervaringen hebben met het importeren van Motoren?
Kan dat op dezelfde manier als een auto?
Kan dat op dezelfde manier als een auto?
-
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
- MartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
En ook de Engelse markt is interessant... wel net zoveel gerommel met km's en schades volgens mij.
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Ik heb inmiddels 2 stuks F800GS uit GB gehaald.
Bij de RDW kijken ze wel of je het juiste lichtbeeld hebt. In mijn geval hoefde ik de koplamp niet te wisselen maar meestal moet dat wel. Overigens worden schades daar veel beter geregistreerd dan hier in NL.
Bij de RDW kijken ze wel of je het juiste lichtbeeld hebt. In mijn geval hoefde ik de koplamp niet te wisselen maar meestal moet dat wel. Overigens worden schades daar veel beter geregistreerd dan hier in NL.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Was misschien wat onduidelijk in mijn verwoording, ik doelde op gerommel in het algemeen met import-motoren, niet specifiek voor motoren uit Engeland.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6126
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Ik heb een Belgische motor. Vonden ze iets minder grappig bij de RDW. Er staat erg weinig op het Belgische kentekenbewijs, met als gevolg dat de meneer dingen ging opzoeken op internet ( http://www.motorcyclespecs.co.za/ ) en met een meetlint wat dingen ging meten.
-
- Berichten: 9976
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Ik kijk naar een hypermotard 821 (sp). In NL vrij schaars en duur. Afgelopen weekend een misgelopen. Daarom nu zoekgebied verbreden en buiten NL kijken.
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
In mijn zoektocht naar importprocedures kwam ik deze link tegen via een forum. Zeer interessante materie mbt het KZK:
Na consultatie van 1 mijner oud-collega's bij de politie Rotterdam (team Verkeer) bleek mij dat er wellicht mogelijkheden zouden zijn door het aanvragen van een tijdelijke vrijstelling van BPM via de website van de Belastingdienst.
Ik had dat vrijstellingsverhaal echter al eens gelezen en het leek ook hier niet helemaal de lading te dekken dus.......wederom de Belastingdienst (de Autotelefoon...ja, zo heet het echt !) maar weer eens gebeld....
Nu kreeg ik een medewerker aan de lijn die me vertelde dat de Belastingdienst de grenzen van de mogelijkheden sinds een aantal weken (!!!) wat heeft opgerekt en dat nu het volgende van toepassing is:
Je mag een in het buitenland geregistreerde auto rijdend over de weg vervoeren naar Nederland mits er een kenteken op zit (geregistreerd dus) EN je de aanvraag vrijstelling BPM hebt gedaan via de website van de BD. De bevestiging van die vrijstelling (die je dus ook alleen elektronisch krijgt...alles gaat via de website !) MOET je bij je hebben in de auto.
De vrijstelling duurt ten hoogste 2 weken en je kunt dat slecht 1 keer per jaar doen (zie de website Belastingdienst voor de details).
Men beschouwt wat dat betreft dus ook een Export- of Kurz-Kenzeichen als een "geregistreerd kenteken" en is dus volkomen bruikbaar.
Het aantal dagen dat je dus in NL kunt rijden met een in het buitenland geregistreerd kenteken (ongeacht wat dat precies is) is dus afhankelijk van de duur van de BPM vrijstelling en/of van de geldigheid van het betreffende kenteken. Wat het eerste zijn geldigheid verliest bepaalt dus in feite de einddatum waarna je niet meer mag rijden op deze manier.
Maar.....die tijd kun je dus benutten om naar de RDW te gaan voor goedkeuring, je BPM bepaling te laten doen en te betalen en......je Nederlandse kenteken aan te brengen.
Goed nieuws voor prive importeurs dus.....iets minder goed voor de aanbieders van importservice wellicht.
De BD zou overigens de tekst op hun website nog een keer bekijken en wellicht nog aanpassen omdat het voor hen ook zeer vers is. Mijn opmerkingen en vragen over dit onderwerp waren voor hen aanleiding om te onderzoeken of het nu echt allemaal wel zo duidelijk op de website staat als men het bedoeld heeft.
NB: Ik heb bewust mijn eerdere antwoord laten staan en een update daarop geplaatst zodat de volledige context van het verhaal voor een ieder duidelijk is.
Rest mij aan de ANWB experts te vragen om deze geste van de belastingdienst te verifiëren en wereldkundig te maken op de ANWB website ???
Dank voor dit bericht! Het zou mooi zijn wanneer de Belastingdienst een aangevraagde BPM vrijstelling beschouwd als een legaal middel om het kurzzeitkennzeichen ter overbrugging in Nederland te mogen gebruiken. We gaan inderdaad proberen daar een bevestiging van te krijgen. Dat zou bij particuliere import een praktische zorg in een klap wegnemen en het importeren weer wat vergemakkelijken. We hopen gauw op een vervolg!
https://www.anwb.nl/experts/auto/vraag/ ... -nederlandHet blijkt inderdaad uit de voorwaarden ''Vrijstellingen bij kort gebruik auto of motor in Nederland'' dat dit (een KZK met het gele vlak, red.) een legale manier is met een maximale duur van twee weken en niet langer dan de geldigheidsduur van het tijdelijke Duitse kenteken te mogen rijden.
Wanneer je echter in het daadwerkelijke aanvraagformulier terecht komt, staat nog wel als voorwaarden dat het moet gaan om een personenauto, motor of bestelauto (motorrijtuig) die een buitenlands kenteken heeft en in het buitenland is gehuurd, geleaset of geleend is. De BelastingTelefoon Auto meldde echter dat óók het tijdelijke kenteken afgegeven voor export binnen die voorwaarden past. Goed nieuws dus voor particulieren die veelal een Duitse importauto op deze manier tóch legaal in Nederland rijdend op de plaats van bestemming kan krijgen.
Deze aanpassing is van begin maart dit jaar en dus heel recent en zeker belangrijk voor onze informatieverstrekking richting onze leden. Dank voor uw alertheid en zullen zeker gaan kijken hoe we deze wijziging wat meer onder de aandacht kunnen krijgen.
- HJ2
- Berichten: 3556
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Leuker kunnen we het niet maken....
Toch wordt ik hier wel blij van!
Toch wordt ik hier wel blij van!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], frank de jonge en 146 gasten