Auto's invoeren uit bijv Duitsland
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Spoed overmaken gaat ongeveer in 1 uur tot anderhalf uur.
Bij mij ging het binnen 45 minuten.
Aan zoiets dacht ik ook, maar de gene die met mij mee was zei dat hij de X5 had bekeken & gereden dat de auto ok was.
Hij voert al langer auto's uit Duitsland in & zei dat het overgrote deel Turken zijn die in de autohandel zitten.
Bijna geen Duitsers meer, behalve dealers.
Hij vertelde mij gisteren wel, dat je nu als particulier een garantie voor 1 jaar of half jaar kan kopen, dat kost €. 500.- .
Dit is de zelfde garantie die garages kunnen geven, maar dat vaak uitbesteed aan een verzekeraar.
Ik zal het hem nog maar weer eens vragen.
Bij mij ging het binnen 45 minuten.
Aan zoiets dacht ik ook, maar de gene die met mij mee was zei dat hij de X5 had bekeken & gereden dat de auto ok was.
Hij voert al langer auto's uit Duitsland in & zei dat het overgrote deel Turken zijn die in de autohandel zitten.
Bijna geen Duitsers meer, behalve dealers.
Hij vertelde mij gisteren wel, dat je nu als particulier een garantie voor 1 jaar of half jaar kan kopen, dat kost €. 500.- .
Dit is de zelfde garantie die garages kunnen geven, maar dat vaak uitbesteed aan een verzekeraar.
Ik zal het hem nog maar weer eens vragen.
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Het is dus een x5 met belgische kentekenpapieren ?
Best knap hoe ze daar dan een duitse tuv op krijgen
Als er een belgische bmw in Duitsland te koop staat, zou ik eerst bellen naar de nl bmw dealer en info opvragen via chassisnummer.
Daarna bellen naar de garage ( bmw?) waarvan de stempels in het onderhoudsboekje staan voor meer info en laatst bekende km.stand.
Heb al vaker mee gemaakt dat boekjes netjes zijn ingevuld, maar laatst bekende km.stand bij de garage veel hoger is dan de tellerstand
Tevens zou ik bij een belgische auto de carpass willen zien ( nap pas zoals in nl).
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
De man die met mij mee was, werkt (verkoopt) bij een BMW garage.
Hij heeft ook gebeld naar de garage.
In het onderhoudsboekje staat een lagere km-stand.
Hij heeft ook gebeld naar de garage.
In het onderhoudsboekje staat een lagere km-stand.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Feli met de X5. Hoor graag hoe die je bevalt!
Ben bij een Alpina wezen kijken vorige maand, bij Nederlandse handelaar. Vertelde me waar de auto in onderhoud was geweest, ik kende beide genoemde adressen. Die kenden beide de auto niet.... (ik heb niet in de boekjes gekeken)
Ben bij een Alpina wezen kijken vorige maand, bij Nederlandse handelaar. Vertelde me waar de auto in onderhoud was geweest, ik kende beide genoemde adressen. Die kenden beide de auto niet.... (ik heb niet in de boekjes gekeken)
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Welke Alpina is dat?Spijkerhard schreef: ↑25 mar 2017, 09:44 Feli met de X5. Hoor graag hoe die je bevalt!
Ben bij een Alpina wezen kijken vorige maand, bij Nederlandse handelaar. Vertelde me waar de auto in onderhoud was geweest, ik kende beide genoemde adressen. Die kenden beide de auto niet.... (ik heb niet in de boekjes gekeken)
Bij Bmwtouringkopen.nl komt nog een Pina B10 touring te koop. Blauw met zwart leer.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Welke Alpina was dat?
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
B10 Touring in Brabant.
Veel km en goed gebruikt, niet echt zuinig op geweest. Motor draaide goed, schakelde zacht en goed.
Maar een opknapper, en ik wil toch handgeschakeld.
Veel km en goed gebruikt, niet echt zuinig op geweest. Motor draaide goed, schakelde zacht en goed.
Maar een opknapper, en ik wil toch handgeschakeld.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Oké niks voor mij dus
Ik wil een nette en ook handbak
Ik wil een nette en ook handbak
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Een handgeschakelde B10...... Succes met zoeken....
Dan zou ik toch een B3 pakken. Er kwam v/d week een prima B3 3.0 te koop.
Ik heb een keer een proefrit gemaakt met een 3.0 en ik weet niet of ik dat nou indrukwekkend vond.
Nou, gewoon niet eigenlijk, maar dat was ook een switchtronic touring.
Dan zou ik toch een B3 pakken. Er kwam v/d week een prima B3 3.0 te koop.
Ik heb een keer een proefrit gemaakt met een 3.0 en ik weet niet of ik dat nou indrukwekkend vond.
Nou, gewoon niet eigenlijk, maar dat was ook een switchtronic touring.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Waar kwam die te koop dan Erik?
Hier staat wel een handbak b10:
http://www.autotrader.nl/auto/alpina-ov ... 2-touring/
(Ik heb zelf liever een B3 trouwens)
Hier staat wel een handbak b10:
http://www.autotrader.nl/auto/alpina-ov ... 2-touring/
(Ik heb zelf liever een B3 trouwens)
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
B3 is een E36 ehh, ik weet niet of je dat wil?
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
- MParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Jij hebt er nu niks meer aan, maar wat ik doe en destijds gedaan heb. Als eerste VIN opzoeken en die door zo'n VIN decoder halen.
Bij BMW's (en vast bij andere merken) zie je dan de landuitvoering en met welke taal de documentatie geleverd is. Dan weet je gauw genoeg in welk land de auto origineel geleverd is.
Bijvoorbeeld:
"801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung"
"879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur"
Dan is het 100% dat het een origineel (in dit geval Duits) geleverde uitvoering is.
Weet niet hoe het bij nieuwe BMW's is, maar oudere modellen van generatie E36 hebben alléén bij de Duitse landuitvoering een extra vertakking zitten met een ventiel naar de inlaat, het zogenaamde "Störluftventil". Hiermee kun je tijdens uitlaatgasmeting ongefilterde/ongemeterede (MAF bypass) lucht in de inlaat laten stromen. Dat schijnt daar verplicht te zijn.
Zo kun je nog checken of de motor in elk geval (ook) Duits is.
-
- Berichten: 21728
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Mijn 4C staat nog steeds bij de Belgische dealer. Ik zal er 3000km mee moeten rijden alvorens in te voeren ivm btw.
Nu heeft een Belgisch exportkenteken (zogeheten plaat X) geen WA-verzekering. Ik kan wel een casco verzekering afsluiten via een tussenpersoon, maar dan mis ik WA.
Mijn idee is dus om een Duits exportkenteken aan te vragen. Ik denk de 5 daagse (geel). Voor de platen met het rode vlak moet de auto fysiek daarheen omdat ze dan het chassisnummer controleren, dat maakt het wel heel lastig. Bij zowel de rode als gele variant ben je WA verzekerd als ik het goed heb. Die zou ik via het tussenpersoon kunnen aanvullen met casco-dekking.
Nu lees ik wat tegenstrijdigheden. Klopt het dat de gele plaat officieel alleen in Duitsland geldig is?
Ik moet nog wel van België naar Duitsland...
En weet iemand een bedrijf in het zuiden van het land waar je die kentekens kan aanvragen en gelijk 's ochtends kan afhalen? Wil niet teveel tijd verliezen als ik maar vijf dagen heb
In Nederland zal ik er alleen rechtstreeks mee naar huis rijden en de tijdelijke vrijstelling aanvragen bij de belastingdienst. Al lees ik dat je dan nog steeds in problemen kan komen, maar die gok neem ik maar.
Nu heeft een Belgisch exportkenteken (zogeheten plaat X) geen WA-verzekering. Ik kan wel een casco verzekering afsluiten via een tussenpersoon, maar dan mis ik WA.
Mijn idee is dus om een Duits exportkenteken aan te vragen. Ik denk de 5 daagse (geel). Voor de platen met het rode vlak moet de auto fysiek daarheen omdat ze dan het chassisnummer controleren, dat maakt het wel heel lastig. Bij zowel de rode als gele variant ben je WA verzekerd als ik het goed heb. Die zou ik via het tussenpersoon kunnen aanvullen met casco-dekking.
Nu lees ik wat tegenstrijdigheden. Klopt het dat de gele plaat officieel alleen in Duitsland geldig is?
Ik moet nog wel van België naar Duitsland...
En weet iemand een bedrijf in het zuiden van het land waar je die kentekens kan aanvragen en gelijk 's ochtends kan afhalen? Wil niet teveel tijd verliezen als ik maar vijf dagen heb
In Nederland zal ik er alleen rechtstreeks mee naar huis rijden en de tijdelijke vrijstelling aanvragen bij de belastingdienst. Al lees ik dat je dan nog steeds in problemen kan komen, maar die gok neem ik maar.
-
- Berichten: 51390
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Eu...eu.......eu.....ik zou het niet weten Tom. Sterkte met de rompslomp.
-
- Berichten: 21728
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- frankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Gele vlak is formeel alleen in DLD geldig. Dat is ook geen export kenteken, maar een überfurhrungskennzeichen voor binnen Duitsland.
-
- Berichten: 21728
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Ja dat had ik ook gelezen.
Nu heb ik wel het idee dat ze vooral in Nederland heel moeilijk doen om vreemde kentekens en in andere landen een stuk minder. M'n grootste probleem is dus om België uit te komen naar Duitse grens. Dan moet ik dat risico misschien maar nemen?
Fucking schijt EU.
Nu heb ik wel het idee dat ze vooral in Nederland heel moeilijk doen om vreemde kentekens en in andere landen een stuk minder. M'n grootste probleem is dus om België uit te komen naar Duitse grens. Dan moet ik dat risico misschien maar nemen?
Fucking schijt EU.
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Misschien nog iemand inschakelen die hier ervaring in heeft ?
- frankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Maar als je een vol casco verzekering kunt afsluiten op chassisnummer via een tussenpersoon zit daar toch automatisch de WA ook in of mis ik iets?
-
- Berichten: 21728
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Zoals?
Ik wil het best (deels) uitbesteden maar aan de andere kant zijn het ook zaken die je vaak zelf kunt regelen, mits je goed ingelicht bent. M'n frustratie is meer dat het zo moeilijk is, ondanks dat ik al twee keer eerder een auto heb geïmporteerd. Heeft meer met deze specifieke situatie te maken (lage km stand) Ik ben al twee weken bezig om alleen het btw-verhaal duidelijk te krijgen.
Ja, zou je verwachten, maar dat was bij deze verzekering niet het geval. Ga nog even wat andere verzekeraars bellen.
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Vriend van me, Chris Scuric, doet niets anders dan dikke bakken uit Europa halen. Of het nu nieuwe auto's uit GB is, of gebruikte ergens uit Scandinavie. Hij zit in Heerlen, zuidlimburg en weet de wegen wel... http://www.sjoeritzz.nl
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Als je al naar duitsland moet met de alfa om dat exportkenteken te bemachtigen, zou ik proberen een belgisch X kenteken te regelen met wa+casco anders moet de dealer maar een beetje behulpzaam zijn in deze en de wa arangeren of belgische dealerplaten erop om in duitsland te komen. Als je toch voor een duits exportkenteken (Ausführ/zoll-kennzeichen) gaat dan gelijk minstens 14 dagen natuurlijk. Heb je tenminste de tijd.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Vooruit zetten die km stand en lekker zo laten. Als dat niet te traceren is tenminste. Dat er geen "dot" in de tellers verschijnt. Aan de andere kant, het is een Alfa, die gaan vast nog wel eens stuk of vallen uit
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Volgens mij moet je gewoon een zollkennzeichen (ook wel ausfuhrkennzeichen genoemd) hebben, als ik me niet vergis is dat in heel Europa geldig. Via de volgende site kun je het geloof ik gewoon bestellen: http://www.strassenverkehrsamt.de/kfz-z ... /bestellen
Ik gebruik altijd het goedkopere kurzzeitkennzeichen, dat is ook in heel Europa geldig muv. Nederland. Ik heb het er altijd op gewaagd omdat ik heel dicht bij de grens woon. Je kunt er via het strassenverkehrsamt ook direct een WA verzekering bij bestellen. Casco weet ik niet.
Ik gebruik altijd het goedkopere kurzzeitkennzeichen, dat is ook in heel Europa geldig muv. Nederland. Ik heb het er altijd op gewaagd omdat ik heel dicht bij de grens woon. Je kunt er via het strassenverkehrsamt ook direct een WA verzekering bij bestellen. Casco weet ik niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 346 gasten