Auto's invoeren uit bijv Duitsland

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Auto's invoeren uit bijv Duitsland

Bericht door Robin » 01 sep 2006, 10:38

Hoe werkt dat nou. Ik hoorde dat 25000(?) NLers dat al hebben gedaan.
Kan iemand mij 'precies' vertellen hoe dat in z'n werk gaat?

Kijk, we 'geilen' allemaal op CSLs en GT3s en verdere prachtbakken op mobile.de en wat doen we ermee behalve gefrustreerd opmerken dat de BPM hiero gewoon kaauuteee is!En we laten de auto voor wat hij is...

MAAR 25000(?) NLers gingen ons voor.

Mijn voorbeeld(brainstormend, theorie)

Ik wacht totdat er 335is (vaak fully loaded) 6mnd in omloop zijn(zeg medio 2007) dat zijn 'jahreswagen' oid bij dealers? Anyway. Ik wil zo'n ding. Rij een uurtje en zit in D bij een dealer.
Ik 'koop' zo'n ding. En dan?

Ik moet m'n huidige kwijt. Dat zal zuur zijn en dan krijg ik nog stukken minder terug(via internet en andere kanalen)dan bij inruil bij de dealer. Maar daarna (de zure appel) zit je toch gebeiteld(buiten de papierwinkel/rompslomp)

????

Wat moet ik doen om zo'n auto 'voordeliger' in NL te krijgen?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2006, 10:48

Papierwinkel/rompslomp stelt volgens mij niet zoveel voor.

Nu doorbijten door de zure appel kan, maar het probleem komt als je weer wat anders wilt. Met jou/onze inruilfrequentie kan dat wel eens voor een probleem zorgen.

Een NL BMW dealer zit niet te springen op een jonge importwagen uit Duitsland. Bieden altijd minder dan een NL wagen. Dus het theoretische voordeeltje wat je nu pakt ben je in no time weer kwijt als je over pak em beet 2 jaar bij de BMW dealer staat. Ander alternatief om met de import wagen particulier te gaan leuren gaat niet lukken, zakelijk is sowieso ruk want je moet de BTW weer afdragen. Het blijft rommelen in de marge.

Wat wel werkt is eenmalig een CSL/GT3 kopen en dan besluiten om hem te houden voor een paar jaar (4/5) dan pak je echt voordeel. anders is het lood om oud ijzer met heel veel geleur en gezeur.

Zou het niet doen in jou geval.

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 01 sep 2006, 10:51

Maat van mij is laatst wezen kijken voor een E46 in Dld, uiteindelijk toch uit NL gehaald.

Je kan de rompslomp voor je laten doen door een bedrijf, dat kost je rond de 1200 euro. Die doen vervoer op trailer, aanmelden bij RDW, APK, etc... Duurt 1 of 2 weken tussen ophalen in Dld en op NL kenteken op je oprit hebben.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 sep 2006, 11:14

Ja zo is ut rico.

Robin dat duitsland verhaal werkt inderdaad als je nu een GT3 haalt of een CSL en 4 of 5 jaar mee doorstuurt. Maar dat doe je niet.

Ik denk dat je je inruil frequentie moet gaan bijstellen. 1 jaar of 1.5 jaar een auto inruilen daar heeft alleen een ander voordeel van. Ik deed dat vroeger ook maar na een 1 a 1.5 jaar inruilen doe ik gewoon absoluut niet meer. Minimaal 2 jaar rijden totdat de garantie over is en dan maar eens verder kijken. En als ik er dan nog niet genoeg geld voor de auto terug krijg rijdt ik gewoon nog even langer door. Je moet van het gevoel af nieuwer is beter.:)

Jij wilt graag een 335i waarom, omdat het weer nieuw is. Zoveel verschil is het niet in vergelijking tot je 330i. paar seconden sneller naar de 200 zelfde model. Rij lekker door man met je 330i en kijk over 1 of 1.5 jaar weer eens. Er moet dan wel meer bij qua gevoel maar het is veel goedkoper dan ieder jaar er klappen bij te leggen. Daar komt bij dat je ook nog 3 serie rijdt die duurder in aanschaf is dan oa het vorige model 3 serie. Dus per saldo ook weer meer afschrijving. Als ik jou was ging ik mooi nog een jaartje in de wachtkamer en even aankijken hoe de 2 serie wordt met 335i motor erin. Die is weer net even iets goedkoper en heeft net even iets minder afschrijving.

Gaat toch allemaal nergens meer over wat je nog terugkrijgt voor je auto. Het is gewoon geld naar de zee dragen.

m3e30_chris
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04

Bericht door m3e30_chris » 01 sep 2006, 11:16

Kurzzeitkennzeichen incl. verzekering: EUR 150
Volle tank: EUR 100
Keuring RDW+kentekenpapieren: EUR 150
Kentekenplaten: EUR 50

Voor EUR 1000 haal ik wel een auto voor je uit Duitsland en regel ik de complete papierhandel :D

Greetz, Chris

PS stelt echt niets voor!

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Bericht door Robin » 01 sep 2006, 11:42

Rico en Dre. Dat denk ik ook.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2006, 12:03

Robin ik ben zelf ook klaar met het frequent aankopen van auto's, de touring blijft sowieso totdat de kindjes uit de luiers zijn (minimaal nog 3 jaar) auto is ook perfect voor het dagelijks familie gebruik, net een ton gedraaid en altijd probleemloos. Dus waarom weer 20K euro achter de muziek aan voor eenzelfde vervoersmiddel ? Wat ik komende 3 jaar qua afschrijving bespaar is echt behoorlijk en zo hard gaat het niet meer met die auto.

De M3 blijft ook, daarmee heb ik de rust bereikt die ik lang zocht. Eenmalig een dik bedrag voor neergelegd maar daar geniet ik ook elke dag weer van en dat voor zeker 5 tot 7 jaar.

Voor mij is het over.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2006, 12:27

Zit maar een ding op, gewoon net over de grens gaan wonen ( is voor mij althans een serieuze optie), bij aankoop van zo`n dikke Duitser lach je je de ballen uit de broek, zoveel goedkoper............................
Geldt niet alleen voor auto`s, maar wat dacht je van huizen.................we zijn gek hier in dit land met het huidig prijsniveau :? :? :?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 01 sep 2006, 12:41

Robin woont al buiten NL. :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2006, 12:55

romo schreef:Zit maar een ding op, gewoon net over de grens gaan wonen ( is voor mij althans een serieuze optie), bij aankoop van zo`n dikke Duitser lach je je de ballen uit de broek, zoveel goedkoper............................
Geldt niet alleen voor auto`s, maar wat dacht je van huizen.................we zijn gek hier in dit land met het huidig prijsniveau :? :? :?


Romo ook wel eens serieus over gedacht, maar vind dat mijn kindjes gewoon in Nederland moeten opgroeien.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 01 sep 2006, 13:05

Ik ben het met Rico eens.. mijn S2000 kwam oorspronkelijk uit België. Ondanks dat een officiële Honda-dealer de hele handel hierheen heeft gehaald en RDW gedoe geregeld heeft ben je onder de streep weinig goedkoper uit. Het is leuk als je echt lang met je auto blijft rijden, vooral met auto's die daar veel goedkoper zijn (GT3/CSL) of vanwege het grotere aanbod. Bij inruil zitten dealers er niet op te wachten. Of het moet gaan om een auto in een lagere prijsklasse die je gewoon bij een handelaar kunt verkopen/inruilen oid.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 01 sep 2006, 19:33

Ik heb voor mijn bedrijf nu 3 auto's ingevoerd van de dezelfde eigenaar met telkens 2jaar oude auto's wat vaak icm met een lage kmstand het interessantst is.

had 2 jaar geleden een 2 jaar oude E320CDI avantgarde geimporteerd met 60 K km voor 40K(28K+12K BPM) met 60K km . , deze auto heb ik nu verkocht per medio november met 160K km voor 26K , voor deze auto heb ik nu een 2 jaar oude 535D gekocht met 65K km voor 42K (30K+12K BPM)

dat betekend dus 50K km per jaar onbezorgd rijden voor 7K afschrijving per jaar , en dat vindt ik best acceptabel om in een auto van 90K+ nieuwwaarde in NL. te rijden.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 01 sep 2006, 19:39

Inderdaad het hele verhaal is niet echt moeilijk maar het gaat erom om de juiste auto te vinden...

Ik heb er ook zelf 3 ingevoerd.....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2006, 21:40

"Romo ook wel eens serieus over gedacht, maar vind dat mijn kindjes gewoon in Nederland moeten opgroeien."


Maakt voor mij niets uit; single and no kids, enige wat van belang is; wil op niet al te veel reistijd van mijn bedrijf zitten, maar dat is zeker te regelen.

Ik ben het allemaal aan het uitzoeken, als het een beetje meevalt dan by by zwaai zwaai :wink: :wink:

Gebruikersavatar
Eltjo
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2006, 10:01
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eltjo » 01 sep 2006, 21:56

Ik moet wel een beetje gniffelen om dit draadje. Tijdje terug heb ik op gummen "wat kritiek geleverd op"/"met verbazing gekeken naar" het inruil gedrag van, in dat geval, André. Nou, wat een hoop stront ik toen over me heen kreeg... :cry: En ik bedoelde het echt niet slecht, maar ik begreep er gewoon geen zak van.

En wat lees ik nu :D

En over dat Duitsland. Volgens mij loont 't vooral bij de toch wat oudere dikke auto's. Daar hoef je dan nog maar weinig BPM over te betalen. Anders schiet 't toch weinig op.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bericht door Femme » 01 sep 2006, 23:12

Het invoeren van een auto uit Duitsland is vrij eenvoudig, vooral bij nieuwe auto's waarbij feitelijk alleen gecontroleerd wordt of het kentekenbewijs klopt. Je hebt er echt geen bedrijven voor nodig die een auto naar Nederland halen, dat kun je ook zelf doen met een exportkenteken.

Ik heb in april een Alpina Roadster S uit Duitsland gehaald. Twee jaar oud, 6.000km op de teller en een prijskaartje van 49.000 euro. Nieuw had in Dld een prijs van ongeveer 62.000 euro. Omdat de auto twee jaar oud was kreeg ik een BPM korting van ongeveer 50 procent. Het kwam erop neer dat ik voor iets meer dan 60.000 euro (er moest nog een Klasse V-alarm ingebouwd worden) een vrijwel nieuwe auto kon rijden die nieuw in Nederland 86.000 euro gekost zou hebben. Gebruikt zijn deze auto's in Nederland niet te krijgen (ik weet dat er nog een rode rondrijdt maar veel meer zullen het niet zijn) en een alternatief voor die prijs is er ook niet. Een gewone gebruikte Z4 3.0 heeft 70pk minder en is veel minder exclusief en een nieuwe Z4-M met opties kost 30.000 euro meer. Het lijkt me sterk dat ik over een paar jaar op de verkoop 30K ga verliezen ten opzichte van een Z4-M.

Als je op zoek bent naar een zeldzame auto die een paar jaar oud mag zijn heeft importeren uit Duitsland wel zin. Ik heb wel begrepen dat de BPM-leeftijdskorting inmiddels lager is geworden waardoor het importeren van jong gebruikte auto's minder voordelig is geworden.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 02 sep 2006, 15:45

Dat klopt....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 sep 2006, 00:30

Romo in dat geval was ik allang naar duitsland vertrokken.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 sep 2006, 09:11

Denk ik serieus over na................................egh iemand ervaring met Duitse vrouwen? :wink: :wink:
Duitse auto`s ken ik intussen wel :lol: :lol:


Mischien hier forum lezers die naar Duitsland vertrokken zijn? Eventueeel tips? Kom maar op ..............................................................

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Bericht door Robin » 03 sep 2006, 10:30

Stefan vdB E39 werkt iig wel al in D.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 03 sep 2006, 22:46

Romo, jij woont toch in Tukkerland?

Ik heb overigens zelf besloten op 5 minuten van de grens te gaan wonen... Aan de dure kant van de grens dan :wink:

Heb overwogen om naar Duitsland te gaan, maar ja waar moet je heen (wil in een grote stad wonen) en waar ik makkelijk met het openbaar vervoer naar een vliegveld kan. En als ik dat wou gaan doen dan zou ik mijn sociale leven daar ook heen verplaatsen, wat nog een nadeel was voor mij...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 sep 2006, 22:56

Ja ik woon in Tukkerland, maar ik overweeg momenteel zeer serieus toch naar de andere kant te gaan. Maakt voor mijn bedrijf niets uit, wel uiteraard in prijs niveau als het om een huis danwel een auto gaat. Het geld wat je daarop kan besparen is gewoonweg absurd. Wil juist niet in een grote stad wonen, daar kan ik zo naar toe rijden toch, laat mij maar lekker in het groen, met veel rust en geen last van wie of wat dan ook, dat ambieer ik wel. Dat kan daar op een betaalbare manier, in Nederland, ja zelfs in Tukkerland, wordt dat onbetaalbaar, c.q. dat soort bedragen wil ik daarvoor niet op tafel leggen.
Voor mijn sociaal leven zal het niet veel consequenties hebben, ik ga niet ver over de grens (als het doorgaat) en ik woon er nu ook heel dichtbij, maakt dus niets uit vwb afstand danwel reistijd.

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 04 sep 2006, 09:05

Ik woon en werk nu idd anderhalf jaar in Dld. Vragen ben ik altijd bereid te beantwoorden. :)

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 04 sep 2006, 09:42

Hoeveel kosten ben je kwijt aan levensonderhoud, of hoeveel bespaar je tenopzichte van dezelfde manier van wonen in Nederland? Los van woning en auto... dus verzekeringen, eten/drinken, ziektekosten, enz.?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 04 sep 2006, 09:44

@Stefan: loop jij ook al met die grote houterige passen? :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten