Auto's invoeren uit bijv Duitsland
-
OnlineSander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Achterkant garage open, auto op de krik, steen op t gaspedaal en niet vergeten benzine bij te vulle..
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Goede koeling.... Details....
Rondje EU toch, als petrolhead?!
Rondje EU toch, als petrolhead?!
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
- JWdrive
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Je koopt hem toch bij een garage? Teller vooruit en later weer achteruit is een optie, makkelijker misschien nog om even paar assteunen eronder en 3.100 km te laten 'rijden'. Hoeft hij niet naar buiten en geen risico op schade. Daarna invoeren.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
DF verzekeraar al gebeld? Aficionados toch? Kun je gelijk een paar rondjes NS doen!
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
K*'t autocorrect. AFIC?
-
- Berichten: 21726
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
weg: foute info
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Ik heb goede ervaringen met Marco Nieuwenhuizen van https://www.automotiveimport.nl
Heeft mij al vaak geholpen met het importeren. Weet precies wat wel en niet mag, en wat je nodig hebt.
Heeft mij al vaak geholpen met het importeren. Weet precies wat wel en niet mag, en wat je nodig hebt.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
-
- Berichten: 21726
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Thanks. Foutje. Kwam ik ook net achter toen ik mail aan het tikken was
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Hele verhaal wordt volgens mij lastig als dit in belgië een gebruikte niet btw-auto betreft.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
- Oof
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: XC60 T8 #IKEA
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Deze auto wil ik zakelijk kopen.
[url]=http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... op=1:1[url]
Auto staat bij sixt te koop.
Ze willen de auto alleen verkopen aan een particulier en niet aan een bedrijf in Nederland.
Ik begrijp dat niet.
Iemand die hier iets meer over weet?
[url]=http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... op=1:1[url]
Auto staat bij sixt te koop.
Ze willen de auto alleen verkopen aan een particulier en niet aan een bedrijf in Nederland.
Ik begrijp dat niet.
Iemand die hier iets meer over weet?
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
- Oof
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: XC60 T8 #IKEA
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Zou goed kunnen? Via Google kom ik er zo niet uit. Uitvoering is vrij uniek en de prijs is erg goed dus graag deze.
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Dus die vlaamse dealer kan/ moet 'm dan ex (belgische) btw leveren... je zou zeggen een marge auto kan nooit ex-btw geleverd worden.
Het is in feite geen nieuwe auto maar wordt door lage kmstand wel als zodanig beschouwt voor de BTW.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Tja was/is een stuk makkelijker om gewoon mijn 4C over te nemen
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- Arthur
- Berichten: 39735
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Nee, besmettelijke ziekte
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Heb afgelopen week een 8 jaren oud X5 uit Duitsland ingevoerd.
Heb iemand meegenomen die BMW's verkoopt.
Hij heeft nadat ik van hem had gehoord welke uitvoering de beste deal zou kunnen zijn, de aanbieder gemaild & gebeld om de juiste prijs te verkrijgen.
Afspraak gemaakt om de auto te bezichtigen & te eventueel te kopen.
Nu het interessante gedeelte.
Op de deur & in de advertentie staat open van 9.00 tot 17.00 uur.
De heren hadden laten weten dat zij normaal om 10.00 uur pas aanwezig waren, maar voor ons om 9.00 uur er zouden zijn.
Dus niet, komen om 9.30 uur aanschijten.
Er kon met moeite een hand vanaf bij binnenkomst.
De auto stond niet klaar.
Wat er stond waren MB, BMW & Audi.
Deze auto's waren enkele weken terug door de wasstraat geweest, voor de rest niets aan gedaan.
Enkel een APK.
Gevraagd om een proefrit, geen probleem.
Duitse groene platen moesten eerst gebracht worden, duurde bijna 1 uur.
Rijden wij met de verkoper in de stad, vragen wij hoe komen we op de autobahn.
Dat mocht niet, wij aangedrongen, maar er moest eerst getankd worden.
Tijdens het uitstappen bij het tankstation zegt de Turk, als je de auto niet koopt moeten jullie de brandstof betalen.
De autobahn op geweest, bij de garage de auto weer nagelopen op o.a. lekkage, alles ok.
Toch nog wat opmerkingen hadden over de staat van de auto, wat niet in de advertentie stond.
Na een klein uurtje toch nog wat ervan afkregen.
De auto betaald, maar de heren wilden liefst contant.
Ik ga met duizenden euro's naar het buitenland, ik vraag mij af of deze mensen nog in deze wereld leven.
Nu de verzekering & exportkenteken.
De man die dat regelt komt na 1 uur.
Dan blijkt dat maar 1 kantoor open is, moeten anderhalf uur rijden voor de verzekering & kenteken.
Gelijk de RDW gebeld voor een afspraak.
Konde volgende dag bij de RDW terecht.
Aan het einde van ons bezoek werden de verkopers wat menselijker & gaven ons nog wat te drinken mee voor onderweg.
Na 6 uurtje met 140 / 180 kmh te hebben gereden waren wij thuis na een dag van s'morgens om 5.45 uur opstaan tot 22.00 uur thuis te komen & met nog 85 km aan brandstof in de tank (wel zelf vol getankt bij wegrijden uit Duitsland).
De volgende morgen naar de RDW.
De auto is goedgekeurd, enkel het is een Belgische X5 met een Duitse Apk.
Dat was toch te veel voor de keurmeester, dus nu moet er toch nog een Nederlandse apk.
Nu nog wachten het kenteken.
Heb iemand meegenomen die BMW's verkoopt.
Hij heeft nadat ik van hem had gehoord welke uitvoering de beste deal zou kunnen zijn, de aanbieder gemaild & gebeld om de juiste prijs te verkrijgen.
Afspraak gemaakt om de auto te bezichtigen & te eventueel te kopen.
Nu het interessante gedeelte.
Op de deur & in de advertentie staat open van 9.00 tot 17.00 uur.
De heren hadden laten weten dat zij normaal om 10.00 uur pas aanwezig waren, maar voor ons om 9.00 uur er zouden zijn.
Dus niet, komen om 9.30 uur aanschijten.
Er kon met moeite een hand vanaf bij binnenkomst.
De auto stond niet klaar.
Wat er stond waren MB, BMW & Audi.
Deze auto's waren enkele weken terug door de wasstraat geweest, voor de rest niets aan gedaan.
Enkel een APK.
Gevraagd om een proefrit, geen probleem.
Duitse groene platen moesten eerst gebracht worden, duurde bijna 1 uur.
Rijden wij met de verkoper in de stad, vragen wij hoe komen we op de autobahn.
Dat mocht niet, wij aangedrongen, maar er moest eerst getankd worden.
Tijdens het uitstappen bij het tankstation zegt de Turk, als je de auto niet koopt moeten jullie de brandstof betalen.
De autobahn op geweest, bij de garage de auto weer nagelopen op o.a. lekkage, alles ok.
Toch nog wat opmerkingen hadden over de staat van de auto, wat niet in de advertentie stond.
Na een klein uurtje toch nog wat ervan afkregen.
De auto betaald, maar de heren wilden liefst contant.
Ik ga met duizenden euro's naar het buitenland, ik vraag mij af of deze mensen nog in deze wereld leven.
Nu de verzekering & exportkenteken.
De man die dat regelt komt na 1 uur.
Dan blijkt dat maar 1 kantoor open is, moeten anderhalf uur rijden voor de verzekering & kenteken.
Gelijk de RDW gebeld voor een afspraak.
Konde volgende dag bij de RDW terecht.
Aan het einde van ons bezoek werden de verkopers wat menselijker & gaven ons nog wat te drinken mee voor onderweg.
Na 6 uurtje met 140 / 180 kmh te hebben gereden waren wij thuis na een dag van s'morgens om 5.45 uur opstaan tot 22.00 uur thuis te komen & met nog 85 km aan brandstof in de tank (wel zelf vol getankt bij wegrijden uit Duitsland).
De volgende morgen naar de RDW.
De auto is goedgekeurd, enkel het is een Belgische X5 met een Duitse Apk.
Dat was toch te veel voor de keurmeester, dus nu moet er toch nog een Nederlandse apk.
Nu nog wachten het kenteken.
Laatst gewijzigd door alt op 23 mar 2017, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Welke toko was dat? Als ik het zo aanhoor wil ik daar niet kopen.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Star Autosalon Gmbh.
Schöndfeld Grossziethen.
Let wel, ik heb toch een auto voor een goede prijs gekocht.
Als ik deze X5 nu te koop zet, brengt hij zeker €. 5000.- extra op als ik de 2 kleine puntjes verhelp.
Ik kocht een auto & hoe de verkopers zich gedragen zal mij worst zijn als ik dan nog minder dan het bedrag betaal dat ik dacht te gaan betalen.
En zo als ik schreef, later trokken ze bij.
Vooral als je gewoon je zelf blijft.
Er zijn meer mensen in mijn leven waar ik mee te maken heb die verre van aardig zijn, wel schatrijk.
Gelukkig zijn de meeste mensen wel aardig in de omgang.
Zo is het leven.
P.s.
Misschien waren ze wel getrouwd, dan gebeurd zoiets.
Schöndfeld Grossziethen.
Let wel, ik heb toch een auto voor een goede prijs gekocht.
Als ik deze X5 nu te koop zet, brengt hij zeker €. 5000.- extra op als ik de 2 kleine puntjes verhelp.
Ik kocht een auto & hoe de verkopers zich gedragen zal mij worst zijn als ik dan nog minder dan het bedrag betaal dat ik dacht te gaan betalen.
En zo als ik schreef, later trokken ze bij.
Vooral als je gewoon je zelf blijft.
Er zijn meer mensen in mijn leven waar ik mee te maken heb die verre van aardig zijn, wel schatrijk.
Gelukkig zijn de meeste mensen wel aardig in de omgang.
Zo is het leven.
P.s.
Misschien waren ze wel getrouwd, dan gebeurd zoiets.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Tsja, in Duitsland zitten er veel van dit soort toko´s. Meestal gebruikte Duitse premium auto´s die buiten op een pleintje staan. Eigenaren vaak van bepaalde etnische minderheden om het maar netjes te verwoorden.
Prijzen zijn vaak interessant, maar auto´s zijn lang niet altijd even netjes en ik hoor vaker over gezeik met de verkopers. Zou er persoonlijk niet snel een auto kopen. Hoop voor jou dat jouw X5 echter het tegendeel bewijst en uitstekend is en blijft!
Prijzen zijn vaak interessant, maar auto´s zijn lang niet altijd even netjes en ik hoor vaker over gezeik met de verkopers. Zou er persoonlijk niet snel een auto kopen. Hoop voor jou dat jouw X5 echter het tegendeel bewijst en uitstekend is en blijft!
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Dank voor je antwoord. Cash betalen, oorspronkelijk uit België deed bij mij wat alarmbellen rinkelen, maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Je wilde hem tenslotte gelijk meenemen, werkt een spoedoverboeking via je NL bank dan vlot in Duitsland of heb je een andere manier?
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland
Pas goed op, want bij dit soort toko's worden veelvuldig licht gebruikte auto's vanuit DE naar Roemenië e.d. uitgevoerde auto's na paar jaar in deze landen te hebben gereden, weer teruggezet op DE kenteken (want dan meer waard), de Km standen terug gedraaid en/of vervalste onderhoudspapieren bij verstrekt alsof altijd in DE gereden (maar dus in werkelijkheid afgeragd op oostblok wegen).
Als er onderhoudspapieren bij zitten: bellen naar de betreffende garage of ze het onderhoud volgens de facturen ook echt gedaan hebben, pas dan weet je redelijk zeker of klopt. Heb zelf met dergelijk bedrijfje te maken gehad waar auto's met DE onderhoudspapieren verkocht werden, maar bij bellen naar de betreffende garage, het onderhoud daar nooit was gedaan. De onderhoudspapieren bleken vervalst, de auto's allemaal vrij jong vanuit DE in het oostblok geweest en na paar jaar daar te zijn afgeragd, weer op DE kenteken gezet en met volledige (vervalste) DE onderhoudspapieren verkocht..
Als er onderhoudspapieren bij zitten: bellen naar de betreffende garage of ze het onderhoud volgens de facturen ook echt gedaan hebben, pas dan weet je redelijk zeker of klopt. Heb zelf met dergelijk bedrijfje te maken gehad waar auto's met DE onderhoudspapieren verkocht werden, maar bij bellen naar de betreffende garage, het onderhoud daar nooit was gedaan. De onderhoudspapieren bleken vervalst, de auto's allemaal vrij jong vanuit DE in het oostblok geweest en na paar jaar daar te zijn afgeragd, weer op DE kenteken gezet en met volledige (vervalste) DE onderhoudspapieren verkocht..