Nee, snap het voordeel van de extra ruimte Allen, vergelijking met Crafter/Sprinter was ook niet op basis van afweging, maar meer het formaat ruimte dat je nodig hebt ervoor (qua draai/parkeren etc).allen schreef:Extra lengte is met mijn 1.70 denk meer een luxe Bart. Doordat ik niet zover naar achteren zit met de stoel heb ik simpelweg wel wat ruimte voor de passagiers achter mij. De hoogte moet je met een T5 volgens mij altijd wel even rekening mee houden? Want niet alle garages zijn even hoog. Die extra ruimte van een lange versie zou het voor mij dan weer wel makkelijk maken om bijvoorbeeld een werkruimte in te laten maken. Ik zet hem nu ook weleens langs de kant tijdens files. Bakkie koffie, erbij. Maar even werken in een Forester is echt behelpen. Rijdend heb ik geen problemen met het formaat. De wagen is aardig vierkant. Afgezien van de neus (waar parkeersensoren in zitten) kan ik heel de wagen goed overzien. Enige wat ik niet zou willen is dat ik straks de wagen steeds in een woonwijk moet neerzetten en te voet / metro / etc. verder.
Crafter is voor mij gevoelsmatig 9 bruggen te ver. Daar leent mijn beroep zich niet voor.
Maar als er meer mensen zijn met ervaringen, laat maar horen.
Formaat std Transporter is voor de meeste garages en steden iig geen probleem , lang ook niet perse, maar iig minder handzaam.