Busjestopic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Busjestopic

Bericht door Kasteel » 04 jan 2012, 10:36

allen schreef:Extra lengte is met mijn 1.70 denk meer een luxe Bart. Doordat ik niet zover naar achteren zit met de stoel heb ik simpelweg wel wat ruimte voor de passagiers achter mij. De hoogte moet je met een T5 volgens mij altijd wel even rekening mee houden? Want niet alle garages zijn even hoog. Die extra ruimte van een lange versie zou het voor mij dan weer wel makkelijk maken om bijvoorbeeld een werkruimte in te laten maken. Ik zet hem nu ook weleens langs de kant tijdens files. Bakkie koffie, erbij. Maar even werken in een Forester is echt behelpen. Rijdend heb ik geen problemen met het formaat. De wagen is aardig vierkant. Afgezien van de neus (waar parkeersensoren in zitten) kan ik heel de wagen goed overzien. Enige wat ik niet zou willen is dat ik straks de wagen steeds in een woonwijk moet neerzetten en te voet / metro / etc. verder.
Crafter is voor mij gevoelsmatig 9 bruggen te ver. Daar leent mijn beroep zich niet voor. :mrgreen:
Maar als er meer mensen zijn met ervaringen, laat maar horen.
Nee, snap het voordeel van de extra ruimte Allen, vergelijking met Crafter/Sprinter was ook niet op basis van afweging, maar meer het formaat ruimte dat je nodig hebt ervoor (qua draai/parkeren etc).

Formaat std Transporter is voor de meeste garages en steden iig geen probleem :), lang ook niet perse, maar iig minder handzaam.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 04 jan 2012, 13:14

Eric, voor het werk wil ik sowieso straks kijken hoe ik aan de kant zonder schuifdeur ga oplossen. Handig als je broodmager bent. Dan loop je zo tussen de voorstoelen.
De ruimte achter lijkt mij handig voor de vrije tijd en de vakanties. Die kan ik dan vrij indelen.

Bart, Neem aan dat een standaard Crafter dan een kortere wielbasis heeft. Want dat ding lijkt verder een hele klap breder.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Busjestopic

Bericht door Tommy » 04 jan 2012, 15:58

Peric schreef:Kun je met deze eigenlijk wel een parkeergarage in?
Meeste hebben een max van 1.90, en zag dat de T5 1.99 hoog is.
Ik had een T4, en daarmee kon het nét..

Kun je geen klaptafeltje achter de bestuurdersstoel doen ofzoiets?
Merk je snel genoeg, nog even en zelfs de T5.5 wordt verlaagd middels airride :-P Under-bus-neon en spinners. Ballin'Allen baby!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busjestopic

Bericht door MartijnGizmo » 04 jan 2012, 17:05

LOL, dan zou verlagen idd functionaliteit kunnen toevoegen! :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 04 jan 2012, 21:46

Luchtbalgen onder de bus zou niet eens zo gek zijn ivm garages. Ik kan tot 10 uur morgenochtend wijzigingen doorgeven. Even een nachtje over slapen.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Busjestopic

Bericht door Ar » 04 jan 2012, 22:00

Ik heb nog serieus gekeken aar Chevy Van. Ontspannen met 100 naar je vakantiebestemming en een V8 voorin met alle luxe. Het model vanaf '96 en vanaf 2003 met de mooiere/modernere voorzijde.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Busjestopic

Bericht door wjn » 04 jan 2012, 22:31

VB Airsuspension heeft een mooi systeem, compleet met VW (Duitsland) goedkeuring en garantie behoud:

http://www.vbairsuspension.nl/nl/cat/20 ... wagen.html

Ze bouwden vroeger ook voor PON in (als je een transporter met luchtvering bestelde), maar nu gaat het via de dealer heb ik begrepen.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Busjestopic

Bericht door Sjoerd » 04 jan 2012, 23:42

Wat is de regelgeving met het betalen van rest BPM. Vervalt deze volledig na 5 jaar? (bij particuliere aanschaf)

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Busjestopic

Bericht door steve smith » 05 jan 2012, 00:24

wjn schreef:VB Airsuspension heeft een mooi systeem, compleet met VW (Duitsland) goedkeuring en garantie behoud:

http://www.vbairsuspension.nl/nl/cat/20 ... wagen.html

Ze bouwden vroeger ook voor PON in (als je een transporter met luchtvering bestelde), maar nu gaat het via de dealer heb ik begrepen.
VB-Full Air 2C hebben we onder de Sprinter zitten. Werkt super, maar rijden in geknielde stand is NIET de bedoeling, en officieel ook niet mogelijk. Je moet 'm foppen om geknield te kunnen verplaatsen. Qua comfort is het een absolute verademing, zowel leeg als geladen. En niemand ziet het als er een tonnetje meer in ligt ;)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 05 jan 2012, 07:18

Ik heb gisteren toch knap lang moeten nadenken. Wat je ook kiest, je kunt altijd tot de conclusie komen dat het de verkeerde keus is geweest. Gezien ik gisteren avond uit eten moest in R'dam, ook even wat extra aandacht geschonken aan de garages waar ik vaak sta. Dat moest sowieso geen problemen geven kwa hoogte. Maar zoals gezegd, ging het mij meer om de lengte. Verder eens gelet op de plaatsen langs de straten waar ik reed Een paar uur terug uiteindelijk besloten om voor de lwb te gaan. Wel met dubbele deuren ipv 1 grote klep. De keuze is gemaakt, mailtje is uitgestuurd en de boekjes zijn in de kast gegooid. Niet meer nadenken!

Ar, leuke bussen. Motoren daarvan klinken erg mooi. Ik ben zelf alleen nooit zo gecharmeerd van het interieur in zo'n bus. Eenmalig huren voor een roadtrip door Europa zou wel mooi moeten zijn. :D

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Busjestopic

Bericht door Ar » 05 jan 2012, 09:58

Dashboard is inderdaad niet mooi. Die van de Avalanche is nog lelijker wat dat betreft. Je kunt het beste gewoon over het stuur naar buiten kijken zonder je blik te wenden. Dingen kunnen toch alleen maar rechtdoor.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Busjestopic

Bericht door Snipe » 08 jan 2012, 21:34

Afbeelding

Driving Fun + Busjestopic = dwars met je Transporter

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Busjestopic

Bericht door Tommy » 08 jan 2012, 22:50

Tis maar net wat je driving fun noemt om aan je handrem te rukken, 2 cm scheef te gaan en weer in onderstuur te schieten met de bus. Daarnaast is een 140 pk FWD ook niet de 180 pk 4WD. Als dit de referentie wordt qua driving fun.........................

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Busjestopic

Bericht door Luco » 08 jan 2012, 23:51

Tommy schreef:Tis maar net wat je driving fun noemt om aan je handrem te rukken, 2 cm scheef te gaan en weer in onderstuur te schieten met de bus. Daarnaast is een 140 pk FWD ook niet de 180 pk 4WD. Als dit de referentie wordt qua driving fun.........................
Euhhhhhhhhhhh, ik weet niet hoor maar als ik sommige euforische reacties hoor op een leasediesel met 14% bijtelling of op andere hokken met te weinig vermogen en uitstraling dan is de referentie qua df al lager gezonken dan een busje met 140pk :blink:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Busjestopic

Bericht door Snipe » 08 jan 2012, 23:59

Een Transporter wordt denk ik nét niet de nieuwe referentie. Toen Joost en Thijs wat stilstaande shots van de M5 aan het maken waren, probeerde Andre een stukje verderop of de Transporter ook dwars kon. Joost en Thijs draaiden zich even om om daar ook een shotje van te maken, omdat ze het geinig vonden. Gewoon even een tussendoortje dus.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busjestopic

Bericht door MartijnGizmo » 09 jan 2012, 00:22

Let maar niet op die partypooper, +1 voor de moeite! :thumbup:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Busjestopic

Bericht door wjn » 09 jan 2012, 01:29

Tommy schreef:Tis maar net wat je driving fun noemt om aan je handrem te rukken, 2 cm scheef te gaan en weer in onderstuur te schieten met de bus. Daarnaast is een 140 pk FWD ook niet de 180 pk 4WD. Als dit de referentie wordt qua driving fun.........................
Ik kon met de 174pk 4motion ook driften in de sneeuw, gewoon goed gasgeven om uit het onderstuur te blijven.

Vastrijden in de sneeuw met 4motion gaat ook, maar dat is een ander verhaal....
(de nieuwe krijgt de sper en luchtvering, dan heb ik wat meer mogelijkheden :wink: )

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Busjestopic

Bericht door steve smith » 09 jan 2012, 02:40

Snipe schreef:Afbeelding

Driving Fun + Busjestopic = dwars met je Transporter
Perry, vertel eens wat nieuws man!

Afbeelding

Foto: http://www.driftdagen.nl
Laatst gewijzigd door steve smith op 29 okt 2012, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Busjestopic

Bericht door Snipe » 09 jan 2012, 09:02

^ Nice!

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Busjestopic

Bericht door EG » 09 jan 2012, 09:19

Toch snap ik niet waarom VW geen dikke motor met die Transporter levert...

Je kan een Vito/Viano gewoon met 3.0 V6 diesel bestellen die 224 pk levert. Of een 3.5! liter V6 benzine met 258 pk...

Kan je nauwelijks een concurrent noemen als je veel vermogen / grote motor wilt...

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Busjestopic

Bericht door Petrolhead Tom » 09 jan 2012, 10:14

EG schreef:Toch snap ik niet waarom VW geen dikke motor met die Transporter levert...

Je kan een Vito/Viano gewoon met 3.0 V6 diesel bestellen die 224 pk levert. Of een 3.5! liter V6 benzine met 258 pk...

Kan je nauwelijks een concurrent noemen als je veel vermogen / grote motor wilt...
Ik denk dat er in Nederland gewoon geen markt voor is.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Busjestopic

Bericht door Kasteel » 09 jan 2012, 10:31

Petrolhead Tom schreef:
EG schreef:Toch snap ik niet waarom VW geen dikke motor met die Transporter levert...

Je kan een Vito/Viano gewoon met 3.0 V6 diesel bestellen die 224 pk levert. Of een 3.5! liter V6 benzine met 258 pk...

Kan je nauwelijks een concurrent noemen als je veel vermogen / grote motor wilt...
Ik denk dat er in Nederland gewoon geen markt voor is.
*kuchkuch*

Kijk eens voor de gein hoeveel Vito/Viano V6 diesels en 174/184pk Transporters er rijden, dan lijkt het er toch op dat er genoeg vraag is :).

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Busjestopic

Bericht door Kasteel » 09 jan 2012, 10:35

steve smith schreef:
Snipe schreef:Afbeelding

Driving Fun + Busjestopic = dwars met je Transporter
Perry, vertel eens wat nieuws man!

Afbeelding

Foto: http://www.driftdagen.nl
Bij die van Dick kon volgens mij de ESP nog wel volledig uit :).

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 29 okt 2012, 12:42

Goed, hier busjesrijders die kunnen adviseren in goede winterbanden? Zit er verschil in banden voor busjes of banden die men bijvoorbeeld onder de moderne suv monteert als ze kwa draagvermogen voldoen? Gekeken naar Conti's voor een busje. Prijs deed me toch wel even :shocking:

ErikS
Berichten: 18531
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Busjestopic

Bericht door ErikS » 29 okt 2012, 12:43

Tja, je moet zwaardere wangen hebben.

(Of je moet er nooit veel inhebben?)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 365 gasten