Busjestopic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Busjestopic

Bericht door sitechris » 09 mei 2013, 15:32

Als je niet meer investeert in 'eigen verantwoordelijkheid', raak je het ook kwijt! En dat gebeurt met de regel- en subsidiedrift die Europa verstikt (en met name NL). De politici bepalen wel wat goed voor ons is en als leidraad volgen ze de krantenkoppen en de commentaren. Daarop maken ze beleid. Waar is die grote staatsman nu met een visie hoe het de komende 30 jaar eruit moet zien? Ik zie ze niet.

Een voorbeeld: als het in NL sneeuwt en de stoep is glad dan bellen we massaal de gemeente op om te klagen dat de gemeente heeft gefaald ('hoe halen ze het in hun hoofd'). In Amerika pak je met zijn allen de schep en veeg je de stoep schoon. Niet alleen van jezelf maar ook van je buren. Is een fundamenteel verschil.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Busjestopic

Bericht door Andre » 09 mei 2013, 16:14

Hebben ze in Amerika ook zoveel gemeentelijke belastingen? Ik heb het idee dat ik voor alle gemeentelijke diensten aan het betalen ben.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Busjestopic

Bericht door Luco » 09 mei 2013, 16:15

sitechris schreef:
Een voorbeeld: als het in NL sneeuwt en de stoep is glad dan bellen we massaal de gemeente op om te klagen dat de gemeente heeft gefaald ('hoe halen ze het in hun hoofd'). In Amerika pak je met zijn allen de schep en veeg je de stoep schoon. Niet alleen van jezelf maar ook van je buren. Is een fundamenteel verschil.
Prachtig voorbeeld en zo typerend.

Heb heel veel planmatig onderhoud gedaan, ook galerijflats.
Swinters belden de mensen dat de galerij glad was.
Mijn standaard antwoord: Mevrouw/meneer, als u in een eengezinswoning woont met een tuin is het tuinpad ook glad, belt u ons dan ook om te strooien/vegen?

Dan werd het meestal stil, maar voorheen ging de corporatie dan strooien en vegen :dood: :dood:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Busjestopic

Bericht door PD power » 09 mei 2013, 22:19

Wel grappig, in een aktieve buurt, waar mensen elkaar kennen, worden de stoepen gezamelijk schoon gemaakt, hier tenminste wel, is vaak ook nog even gezellig.

Maar om op het topic terug te komen een T4 volkswagen bus met een 2,5 tdi motor, met enkele cabine weegt zo'n 1600 kg, dus alles boven de 1600 kg een begrenser, dat wordt lachen :mrgreen:

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Busjestopic

Bericht door sitechris » 09 mei 2013, 22:31

Dan mag je in je RS6 ook niet voorbij de 120 km/h. Of in iedere andere willekeurige Duitse sedan, station ;)

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2232
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Busjestopic

Bericht door jos_br » 09 mei 2013, 22:45

PD power schreef:
Maar om op het topic terug te komen een T4 volkswagen bus met een 2,5 tdi motor, met enkele cabine weegt zo'n 1600 kg, dus alles boven de 1600 kg een begrenser, dat wordt lachen :mrgreen:
Mooi, moet ik nog tot in lengte van dagen met dat ding rond blijven rijden.......

Jos. :D

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Re: Busjestopic

Bericht door Dickh. » 10 mei 2013, 06:54

Zoals vaker is ook deze regelgeving naar alle waarschijnlijkheid verzonnen door een stel ambtenaren die niets beters meer te doen hadden en regeltes verzinnen zoals deze en onlangs de verplichting van de tachograaf bij bestelwagens met een totaal treingewicht van meer dan 3500kg. Met als gevolg dat ondernemers, die het toch al vreselijk moeilijk hebben, verplicht zijn tot het maken van grote investeringen.

Ik vraag me af of de regelmakers wel eens in bv een T5 gereden hebben? Het gemak waarmee, en de stabiliteit waarop, een T5 op hoge snelheden rijdt mag een voorbeeld voor veel personenwagens genoemd worden. Om een idee te geven kon ik er een VLN rijder in een BMW E30 320iS op de NS het leven zuur mee maken. De basis is dan ook een personenbus waarvan er in Duitsland gemiddeld 2500 per maand over de toonbank gaan.

Zelf heb ik besloten om mijn Sprinter 316CDI op te gaan knappen en helemaal op te rijden en zodra de middelen weer aanwezig zijn haal ik een 150pk TDI Caravelle T4 uit de heimat.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Busjestopic

Bericht door Joy » 22 feb 2015, 12:42

Voor de Volkswagen 2.0 BiTDI zijn inmiddels ook leuke upgrades:

Finturbo upgrade turbo by JBautoservice
DPF delete by JBautoservice
JDEngineering Engine ecu + dsg remap
261pk & 536Nm

Afbeelding

Zo komen de pakketjes nog sneller op hun bestemming. :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 22 feb 2015, 14:06

Dus ook voor de Amarok???????? :tooth:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Busjestopic

Bericht door Joy » 05 feb 2018, 17:50

Een Mercedes Sprinter voorzien van een V12 Biturbo 630 pk. Lol, wist niet eens dat het erin past. Rijklaar 7.000 kg volledig gepantserd.


NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Busjestopic

Bericht door NSXRS » 05 feb 2018, 18:08

Joy schreef: 22 feb 2015, 12:42 Voor de Volkswagen 2.0 BiTDI zijn inmiddels ook leuke upgrades:

Finturbo upgrade turbo by JBautoservice
DPF delete by JBautoservice
JDEngineering Engine ecu + dsg remap
261pk & 536Nm

Afbeelding

Zo komen de pakketjes nog sneller op hun bestemming. :mrgreen:
Deze motoren, met name uit Bj 2010/2011 zijn er berucht om dat ze kapotte zuigerveren/zuigers krijgen en turbo's opblazen... gewaagd hoor, om er zoveel vermogen uit te halen

TurboPatrick
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Busjestopic

Bericht door TurboPatrick » 07 feb 2018, 23:59

Wil je een goeie bus? Iveco Daily

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: Busjestopic

Bericht door M3tje » 08 feb 2018, 07:23

Ik heb (mede) voor het circuit een vito 110 van 2014, standaard 100 pk, na de laatste keer Spa overweeg ik om hem te laten tunen, volgens opgave bij diverse tuners zou hij zo naar 200 pk kunnen maar ik twijfel of dan alles wel heel blijft..
Met trailer/3 personen en een zwik spullen weegt dat zo 4 ton, iemand ervaring met een vito en of tuning wel de oplossing is?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Busjestopic

Bericht door Joy » 03 mar 2018, 17:02

Ik geloof dat de standaard motor eigenlijk een teruggeregelde 116 motor is. Dus standaard komt er 163 pk uit. 190-200 pk is inderdaad gebruikelijk.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Busjestopic

Bericht door Joy » 10 mei 2018, 19:02



Wat een leuk ding. Erg handige en sympathieke eigenaar ook. :thumbup:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Busjestopic

Bericht door Martijn_bmw » 10 mei 2018, 20:07

Zeker leuk filmpje en super gaaf gemaakt!

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Busjestopic

Bericht door Zed240 » 10 mei 2018, 20:17

Gaaf inderdaad. Ik vind het eerste type transit altijd zo'n gaaf model. Heb in Adenau eens een MK1 met een moddervette V6 gezien/gehoord. Dat ding was echt gaaf. :)

WillemBoer
Berichten: 908
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Busjestopic

Bericht door WillemBoer » 10 mei 2018, 21:15

TurboPatrick schreef: 07 feb 2018, 23:59 Wil je een goeie bus? Iveco Daily

Inderdaad! Heb 3 bakwagentjes met de 3 liter motor lopen, waaronder 1 met 450.000 zware km achter de rug. Geen centje pijn, alles origineel en blok kurk droog.
Die 3 liter motoren zijn de beste, tenminste geen opgewaardeerde personenwagen diesel.

Zijn niet de goedkoopste meer, maar lage tco dankzijj lange levensduur.

Heb nog een offerte van Renault Master liggen voor een nieuwe (5k goedkoper!) maar ga toch voor de bewezen kwaliteit van Iveco.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten