Test: Alfa Romeo Mito Savali

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Snipe » 09 jun 2010, 18:18

Een Alfa is verre van perfect. Dat gold in het verleden en dat geldt nu. Toch moet iedere autoliefhebber een keer een Alfa hebben gehad. Toch is er voor Nederlandse autoliefhebbers een overtreffende trap van Alfa: de Savali Alfa.
http://www.driving-fun.com/699/the-know ... ukste.aspx

Afbeelding

PS Kijk je liever naar de videotest? Die volgt morgen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Snipe » 10 jun 2010, 10:32

Hoppa, de videotest van de Savali Mito staat online: http://www.driving-fun.com/1-701/tv/Tes ... kunde.aspx

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Petrolhead Tom » 11 jun 2010, 18:50

Echt een kek karretje!

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Rupie » 11 jun 2010, 21:23

Ik ben nog niet om :)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Michel P » 11 jun 2010, 23:05

Na de 75 is de ziel uit AR en is het een lifestyle auto geworden :-(

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Macboy » 13 jun 2010, 11:49

Ben ik niet mee eens. Heel autoland is lifestyle geworden.

De Alfa Mito is een pareltje, zowel qua design als qua prijs. Er is geen enkel ander merk dat zoveel ziel in een auto heeft gesloten. Ook qua mogelijkheden, qua kleurstellingen is het een grote stap vooruit. Er is geen enkele andere auto binnen het segment dat er zo prachtig Italiaans uitziet.

Ik vind oprecht dat de Alfa Mito ten onrechte een verkoopflop is geworden. Ik snap mensen ook echt niet dat ze niet in de Mito gezien willen worden maar wel in een of andere zwakke Koreaanse of Franse flutbroeder.

Kijk alleen maar naar de tellers: kun je een mooier plaatje kiezen van een auto die niet duurder is dan EUR 75.000 ??

Afbeelding

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door indobesar » 13 jun 2010, 12:03

oor een auto in zijn klasse heeft de Mito een goede wegligging, al kun je betere auto’s vinden.
Welke auto's zijn dat dan? De Mini Cooper S en bijv. de Clio RS, maar die is weer van een andere orde/prijsklasse. Een Yaris, Polo, Fabia is allemaal bagger....

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Bram » 13 jun 2010, 12:08

Vind het jammer dat er gesproken wordt dat achterwielaandrijving meer fun zou brengen.

Als je die insteek hebt, moet je helemaal niet in deze auto gaan rijden en is eigenlijk iedere Alfa bij voorbaat al kansloos. Alfa's hebben dat gewoon niet meer, klaar.

Vind het een verdomd leuke en mooie kar :love:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Hielke » 13 jun 2010, 14:29

partyondude schreef:Vind het jammer dat er gesproken wordt dat achterwielaandrijving meer fun zou brengen.
+1.

Zulke uitspraken kunnen niet in autotests. Ook als de kans bestaat dat het waar is.

Net wat Macboy zegt. Klokkenwinkel Mito is van een absolute schoonheid. Rest valt er helemaal bij in het niet.

Als je de auto echt in het negatieve had willen treffen, had je de bodemspeling van de neus moeten beschrijven. Door die heel geringe speling wordt de auto in een omgeving waar veel verkeersdrempels geplaatst zijn onbruikbaar. Er zijn volbloed sportwagens die over verkeersdrempels bruikbaarder zijn dan een Mito. Het ziet er qua vooraanzicht geweldig uit met een Mito maar je moet er in de praktijk ontzettend voor bloeden.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Kasteel » 13 jun 2010, 16:12

Macboy schreef: De Alfa Mito is een pareltje, zowel qua design als qua prijs. Er is geen enkel ander merk dat zoveel ziel in een auto heeft gesloten. Ook qua mogelijkheden, qua kleurstellingen is het een grote stap vooruit. Er is geen enkele andere auto binnen het segment dat er zo prachtig Italiaans uitziet.
Ik vind oprecht dat de Alfa Mito ten onrechte een verkoopflop is geworden. Ik snap mensen ook echt niet dat ze niet in de Mito gezien willen worden maar wel in een of andere zwakke Koreaanse of Franse flutbroeder.
+1 vind het echt een geslaagde auto en volgens mij qua rijden ook heel oke (cf Punto GT, welke ik ook prachtig vind en als ik de meningen moet geloven ook goed rijdt). Vind hem zelf tig keer aantrekkelijker dan vele van de concurrenten.
Hier rijdt een witte, iets verlaagd met het hele optie boekje, gewoon een prachtig ding!

Denk overigens wel dat de dealer/importeur en klein beetje aanleiding is. Wat ik begreep zijn ze relatief duur in lease en als ik naar mijn dealer hier kijk, helpt dat ook niet echt mee. Vriend/college wilde zo'n nieuwe Giulietta, koop liep toen ook wel dusdanig beroerd dat ie er nog steeds niet staat :D.

Tissi RS
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 jul 2009, 21:33
Locatie: Oud Gastel

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Tissi RS » 13 jun 2010, 23:13

Goed om te lezen dat de meningen hier toch overwegend positief zijn. Ik vind persoonlijk heel het interieur fantastisch vergeleken met zijn concurrentie. Een terechte opmerking hierboven is wel dat de auto een ramp is met drempels, tijdens mijn testrit met een standaard Mito schuurde ik de voorkant al wat bij terwijl ik rustig reed.

Nu dan even het beste nieuws, nog 2 weken geduld voor mij en dan heb ik mijn eigen Mito :popcorn:

ps @ Kasteel, dat van die leaseprijs is helemaal waar, een Mito is ongeveer €100 per maand duurder dan een vergelijkbare Fiat Grande Punto.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Snipe » 13 jun 2010, 23:30

Hielke schreef:
partyondude schreef:Vind het jammer dat er gesproken wordt dat achterwielaandrijving meer fun zou brengen.
+1.

Zulke uitspraken kunnen niet in autotests. Ook als de kans bestaat dat het waar is.
Daar wil ik wel even op reageren, want wat er in die zin bedoeld wordt is uiteraard niet dat de Mito achterwielaandrijving zou moeten hebben, dat is waanzin in deze klasse. Wat wel bedoeld wordt, is dat Alfa-liefhebbers vaak nog auto's als de originele Spider en de 75 in hun achterhoofd hebben: klassieke, sportieve auto's met achterwielaandrijving. Bedoeld wordt dan ook juist dat de Mito een enthousiasme opwekt waardoor je zin krijgt in "echte Alfa's". Geef de Alfa-liefhebbers hun zin!

Met de bodemspeling hebben we overigens geen problemen gehad tijdens de test. Misschien komt dat ook omdat de Savali zo knalhard geveerd is dat 'ie nauwelijks inveert op drempels.

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door jarno trulli » 14 jun 2010, 00:12

is er eigenlijk weleens onderzoek gedaan wie nou over het algemeen dit soort auto's koopt? zijn dat dan voornamelijk liefhebbers of gewoon mensen die een mooie auto zoeken? Ik heb namelijk weleens het idee dat wij autoliefhebbers er van alles van vinden maar niet de mensen zijn die de auto's nieuw kopen waar hier veel over gepraat word. :bag: even over de lange overhang van die neus, mijn 166 heeft dat ook en dat is echt een drama. Moet echt stapvoets over verkeersdrempels anders is het geheid schuren. Gelukkig maakt het sturen, in/exterieur en het geluid van de arese v6 het allemaal goed.
Vind het altijd zo'n onzin discussie dat alfa's na de 75 het echte karakter is verloren, zowel mijn vorige 155 als mijn 166 geven je toch een soort van de X factor gevoel wat ik ook had toen ik laatst had toen ik in een 75 reed.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door Macboy » 14 jun 2010, 11:00

jarno trulli schreef:is er eigenlijk weleens onderzoek gedaan wie nou over het algemeen dit soort auto's koopt? zijn dat dan voornamelijk liefhebbers of gewoon mensen die een mooie auto zoeken? Ik heb namelijk weleens het idee dat wij autoliefhebbers er van alles van vinden maar niet de mensen zijn die de auto's nieuw kopen waar hier veel over gepraat word. :bag:
+1

Sinds ongeveer 4 jaar zijn fabrikanten er ook achter dat ze niet naar de autotesters moeten luisteren maar naar het publiek. Meest duidelijk voorbeeld is de nieuwe F10. Die is namelijk eindelijk weer eens ook comfortabel zoals 90% van de 5-serie kopers zich dat altijd wensten.

bofkont
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 mei 2010, 19:36
Auto: E85 Z4 3.0i
Locatie: Nederland

Re: Test: Alfa Romeo Mito Savali

Bericht door bofkont » 01 jul 2010, 16:49

Supergaaf die Mito savali, heb zelf zes alfa's gehad dus als autoliefhebber zit ik wel goed :mrgreen:
Rij nu nog een E46 328ci exe maar over een tijdje lijkt me de nieuwe Alfa Giulietta QV wel wat.
Over een jaartje of 3 goed betaalbaar denk ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 382 gasten