EV auto's (elektrische)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wimo
Berichten: 2051
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Wimo » 25 jul 2019, 14:42

Martijn M schreef: 25 jul 2019, 14:36
Wimo schreef: 25 jul 2019, 14:31 Steeds vaker met de 140pk R/M/AMG design lease auto's .. Snap niet waar die hype vandaan komt.
Zelfde uiterlijke vertoon als de gemiddelde Tesla rijder.

:bag:
Verschil is dat die er niet snel uit zien.. maar het wel zijn itt andersom :bag:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3288
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Martijn M » 25 jul 2019, 14:45

Wimo schreef: 25 jul 2019, 14:42
Martijn M schreef: 25 jul 2019, 14:36
Wimo schreef: 25 jul 2019, 14:31 Steeds vaker met de 140pk R/M/AMG design lease auto's .. Snap niet waar die hype vandaan komt.
Zelfde uiterlijke vertoon als de gemiddelde Tesla rijder.

:bag:
Verschil is dat die er niet snel uit zien.. maar het wel zijn itt andersom :bag:
En dat is maar goed ook. Je wilt toch niet dat Ger en Corrie van de hoek in een 510pk RWD AMG rijden? Nee laat die maar lekker een C180 met AMG pakket rijden. Scheelt ons veel verzekeringspremie :tooth:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door indobesar » 25 jul 2019, 14:45

Hebben jullie een (digitale) zonnesteek?

Wat een hoop onzinnige off-topic berichten imho. Je gelijk halen/ander overtuigen begint hopeloos treurig te worden...

Elise
Berichten: 7310
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Elise » 25 jul 2019, 14:45

Wimo schreef: 25 jul 2019, 14:06
Elise schreef: 25 jul 2019, 14:03
Wimo schreef: 25 jul 2019, 13:54

Nee, itt tot ice heb je er geen last van...

Voordelen ev:

- Nooit meer tanken, doen we lekker thuis.
Als ik thuis een vat benzine neerzet kan ik ook thuis de boel volgooien, dus dit voordeel keur ik niet goed

- Extreem veilig door efficiënter gebruik kreukelzone.
Enig bewijs hiervan of is dit iets wat tussen je oren leeft? Ook dit vind ik geen acceptabel voordeel

- Meer binnenruimte dan mogelijk is met een ouderwetse aandrijving
Hoe groter de auto, des te meer binnenruimte. Ook niet acceptabel als voordeel

- Acceleratie is onvergelijkbaar met auto's in dezelfde prijsklasse.
En als we als nadeel opschrijven dat een EV ongeschikt is voor circuitwerk vind jij dat ook reëel?
Daarnaast is die ludicrous mode van zo'n tesla goed voor een EMG cursus, dus telt niet voor normaal gebruik.


- Continu acceleratie .. geen turbo lag.
Dan koop je een ICE zonder turbo en heb je ook geen turbo lag, kortom nog zo'n drogreden.

- Rust in de auto ..
Nou hier heb je je eerste punt

- Warm rijden is overbodig ..
Als jij gewoon normaal rijdt met een ICE hoef je die ook niet warm te rijden, kun je gewoon normaal met het verkeer meerijden, niks aan de hand. Dus wederom geen voordeel.

- Veel minder last van extreme temperaturen.. elektromotor blijft vermogen houden.
Het is een feit dat warmte invloed heeft op de prestatie van accu's , kortom ook geen zogenaamd voordeel

- RWD is nog steeds een optie :tooth:
Je kunt nog gewoon RDW auto's kopen, dus ook dit is weer een drogreden
En je bedoelt dit serieus?
Ik wacht nog op de onderbouwing wat er niet waar is .. tot op heden zie ik alleen gesputter.
Zie mijn reacties, er blijft 1 voordeel staan.

Wimo
Berichten: 2051
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Wimo » 25 jul 2019, 14:48

indobesar schreef: 25 jul 2019, 14:45 Hebben jullie een (digitale) zonnesteek?

Wat een hoop onzinnige off-topic berichten imho. Je gelijk halen/ander overtuigen begint hopeloos treurig te worden...
Je hebt helemaal gelijk, ik ga ophouden, de post hierboven is zo kansloos dat reageren zonde van de tijd is.

Elise
Berichten: 7310
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Elise » 25 jul 2019, 14:51

Voordeel / Nadeel overzicht EV

Voordeel:
- Door de subsidies lekker goedkoop
- Geen problemen met mileuzones
- Groen imago (tomgtr)
- Rust in de auto (Wimo)


Nadeel:
- Afstand die je kunt rijden
- Opladen duurt waanzinnig lang
- Brandgevaarlijk (Andre)


Roept u maar, dan vul ik het verder aan :duck:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Joy » 25 jul 2019, 14:54

Trillingsvrij, instant respons, fijne vermogensafgifte

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26713
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Martijn_bmw » 25 jul 2019, 14:55

Nadeel is ook :
- wispelturige overheid, waar goedkoop nu nog een voordeel is vedwijnt dat snel met meer bijtelling, rekening rijden enz.
- elke keer met die dikke laadkabel in de weer, zeker in de regen/winter geen pretje.
- vaak laadpalen die niet werken, of de stekker niet meer los laten als je wil stoppen met laden
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 25 jul 2019, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3288
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Martijn M » 25 jul 2019, 14:56

Nadeel: emotieloos ;)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door JP » 25 jul 2019, 15:00

Voordeel: je mag overal vooraan parkeren... kunnen ze die laadpalen niet wat verder weg maken ? Beetje beweging is ook voor hunnie goed :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26713
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Martijn_bmw » 25 jul 2019, 15:03

Dat is idd (nog) een voordeel!
Denk wel dat het met de invastie van leaserijders met een elek auto snel volloopt op die plekken

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 25 jul 2019, 15:03

JP schreef: 25 jul 2019, 15:00 Voordeel: je mag overal vooraan parkeren... kunnen ze die laadpalen niet wat verder weg maken ? Beetje beweging is ook voor hunnie goed :tooth:
Nieuwe hobby : Paaldansen:)

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 25 jul 2019, 15:11

En dan lees je dit weer en voor de zoveelste keer denk je: Alweer rode cijfers en zware verliezen. Waarom niet de stekker eruit.
https://www.telegraaf.nl/financieel/145 ... um=organic

Het beste van De Telegraaf
Analyse: Tesla lijkt nu op een houtkachel
Door GERT VAN HARSKAMP

2 uur geleden in FINANCIEEL



Aandeelhouders zijn zich rot geschrokken van de beroerde halfjaarcijfers die Tesla afgelopen nacht Nederlandse tijd heeft gepresteerd. Topman Elon Musk mag zijn productie met 87.000 auto’s dan eindelijk op gang hebben, maar blijft maar geld verbranden om die productie op gang te houden.


Ⓒ AFP
Tesla bouwde in het afgelopen kwartaal meer elektrische auto’s dan ooit tevoren en de Model 3 is in Nederland zelfs de best verkochte auto. Het verlies groeit echter even hard mee en kwam uit op $408 miljoen, veel meer dan waarop marktvorsers rekenden. Gezegd moet worden dat daar $117 miljoen aan reorganisatiekosten bij zaten.


Zorgen bij beleggers
Beleggers maken zich echter grote zorgen. Het aandeel verloor nabeurs maar liefst 11%.

Die zorgen zijn er niet zomaar. De hogere productie heeft wel geleid tot een positieve kasstroom van $614 miljoen, maar dat is lang niet genoeg om aan de nodige investeringen te voldoen en de schuld weg te werken, maar de vraag is of dat genoeg is.

Eerder dit jaar heeft Musk nog gezegd dat Tesla heel hard vers geld nodig heeft, ander zou het concern voor het eind van het jaar door zijn cash heen zijn. Vervolgens haalde Tesla ruim $2,4 miljard op.

Waar Tesla altijd een grote gunfactor heeft gehad en veel beleggers echte Musk-beliebers zijn, neemt de vrees toe dat Musk niet nog een tweede, derde of misschien wel een vierde keer zijn hand komt ophouden. Beleggers houden van vergezichten, maar het wordt voor Musk nu tijd dat die investeringen ook echt geld opleveren. Nu lijkt Tesla nog te veel op een buitenkachel die alleen maar is op te stoken door er meer hout op te gooien.]
Laatst gewijzigd door Robin op 25 jul 2019, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Elise
Berichten: 7310
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Elise » 25 jul 2019, 15:12

Wimo schreef: 25 jul 2019, 14:48
indobesar schreef: 25 jul 2019, 14:45 Hebben jullie een (digitale) zonnesteek?

Wat een hoop onzinnige off-topic berichten imho. Je gelijk halen/ander overtuigen begint hopeloos treurig te worden...
Je hebt helemaal gelijk, ik ga ophouden, de post hierboven is zo kansloos dat reageren zonde van de tijd is.
Met alle respect, maar als er iets kansloos is, dan zijn het wel de belachelijke voordelen die jij opnoemt.
Van iemand die dan zo'n voorstander van de EV is, had ik wel wat meer constructiefs verwacht.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Andre » 25 jul 2019, 15:57


Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26713
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Martijn_bmw » 25 jul 2019, 16:05

uit het artikel:
De Focwa, die zich baseert op data van gerepareerde schades, doet geen uitspraken over de reden dat EV's gemiddeld meer schade rijden. Een reden zou kunnen zijn dat EV's voornamelijk zakelijk worden ingezet en derhalve aanzienlijk meer kilometers maken. Ook wordt schade (bijna) altijd gemeld
Dit moet wel dé reden zijn. Telsa is (bijna) alleen maar lease/zakelijk.
in zakelijke verkeer is 1 schade per jaar "normaal" (incl ruitbruik / sterretjes)

wel klopt het beeld dat herstel van Tesla's idiooot duur is door eigen toedoen. Bijna niemand mag er aan zitten en onderdelen vragen ze de hoofdprijs voor.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door tomgtr » 25 jul 2019, 16:14

Ja, en wat levertijd... Vervangend vervoer voor 2 maanden is ook geen goedkope hobby.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Luco » 25 jul 2019, 17:11

markm schreef: 25 jul 2019, 12:28
Luco schreef: 25 jul 2019, 11:47 Ja en de vervuiling verdwijnt natuurlijk vanzelf
Ben je nou echt zo dom?
Wat gebeurd er denk je met luchtvervuiling door de wind of luchtstromen? we hebben het hier over gassen en fijnstof dat je niet ziet met het blote oog.
ga eens een sigaretje roken met windkracht 4, kijk wat dr gebeurd met de rook
Doe eens een liter kokend water in een bad en vul de rest van het bad met koud water, denk je zelf dat de temperatuur dan nog steeds 100 graden is na het vullen?

Alles draait toch om concentraties? hoe heter het bad des te groter de kans is dat je je verbrand, hoe hoger de concentraties aan vervuiling in de lucht hoe groter de impact op de gezondheid.
naarmate de vuilere lucht zich door wind of luchtstromen vermengd met schonere lucht nemen de concentraties aan vervuiling af.
Dit is echt 1e klas mavo hoor.
het gaat er niet om dat de vervuiling er wel of niet is, het gaat om de concentraties.
Blijkbaar ben jij hier de domme, dat het wegwaait ok, dus dan mag het maar ergens anders wel in iemands strot waaien, als het maar niet bij jouw is, nee dan ben je lekker bezig, vervuiling is vervuiling, waar op de aarde het ook is.
Dus is het puur eigenbelang, meer niet, als ik er maar geen last van heb, dat is nu dus jouw stelling, lekker sociaal zeg.

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 25 jul 2019, 17:22

Inderdaad Luco da's een mooi redelijk allesomvattend woord 'eigenbelang' in deze discussie.

Wie wil er een ijsje:-)

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 25 jul 2019, 17:24

En je hoort bijna wekelijks: "Jamaar als de rest van de wereld niks doet....we moeten toch érgens beginnen???"

Dat dacht Hitler ook toen ie Polen binnenviel.

Godwin na 17:00 is geoorloofd:)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Luco » 25 jul 2019, 17:35

Weet je wat pas dom is, een ev kopen en/of verdedigen en denken dat je dan goed bezig bent voor het milieu, terwijl die uiteindelijk niks beter is voor het milieu en bij elke kritische noot de ander dom noemen, dat is kleuterschoolniveau.
gelukkig zit ik nog op 1e klas mavo.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door JP » 25 jul 2019, 17:37

Robin schreef: 25 jul 2019, 17:22 Inderdaad Luco da's een mooi redelijk allesomvattend woord 'eigenbelang' in deze discussie.

Wie wil er een ijsje:-)
Mmm-ijsjes !

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Luco » 25 jul 2019, 17:38

JP schreef: 25 jul 2019, 17:37
Robin schreef: 25 jul 2019, 17:22 Inderdaad Luco da's een mooi redelijk allesomvattend woord 'eigenbelang' in deze discussie.

Wie wil er een ijsje:-)
Mmm-ijsjes !
vanmiddag al drie op, vast slecht voor het milieu al die verpakking en kolenstroom voor de vriezer om ze koud te houden.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door alt » 25 jul 2019, 19:39

Waarom ik weer een EV heb gekocht?

Niet voor het geluid, dat is zelf meer als mijn X5 & S5 bij normaal rijden.
Niet voor het milieu, want de stoommachine staat 100 km verder weg.
Niet om te laten zien dat ik in de ict werk, want ik ben met pensioen.
Niet omdat ik van Amerikaanse auto's houd, maar wel van Italiaanse.
Niet omdat ik van lekker knallen, daar heb ik de Ligier voor.
De stugge laadkabel, hoe bedoel je, het is stugge stinkende diesel slang, welke ik nog in het begin van dit jaar heb mogen gebruiken, maar een soepele laadkabel met mijn eigen bacteriën er op.

Ik gun iedereen die een ev niks vind, veel plezier met zijn ice.
Ik sloeg ook gaten in de schotten van de demper van mijn eerste auto, verlaagde hem, gooide veel te brede banden er onder, voerde het motortje (600 cc) een beetje op, knalde met zijn tweeën over de 100 door het centrum van de stad, beide driftend de ene na de andere straat in. Toen kon dat nog. Maar nu, met al die koekbakker(ster)s op de weg, wil ik het liefst relax, goedkoop & nog steeds veel rijden.

Mannen, koop geen ev, want dan moet weer een ander type auto kopen waar nog een interessante techniek inzit. Misschien dan auto op atoomenergie zoals mij in mijn jeugd werd verteld dat dat de toekomst zal gaan worden.

Zoals de geschiedenis zich herhaald, is er technisch niets nieuw onder de zon.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26713
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Martijn_bmw » 25 jul 2019, 19:48

Waarom kocht je hem dan wel? :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bombadil, jvb en 163 gasten