EV auto's (elektrische)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 06 sep 2017, 19:51

Gedistilleerd water!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Riceaux » 06 sep 2017, 20:12

Robin schreef: 06 sep 2017, 19:51 Gedesillusioneerd water!
:whistle:

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door SlowCo » 06 sep 2017, 20:33

Sorry Robin voor het ietwat uit de bocht vliegen met mijn opmerking maar ik vond je laatdunkende opmerking erg kinderachtig.
Ik ben oprecht onder de indruk van alle tijd en moeite die Arlo inmiddels in zijn project heeft gestoken. En het is gewoon bijzonder dat er mensen zijn die inmiddels al meer dan 300pk uit zo'n Nissan Leaf(blower) aandrijflijn weten te halen. Ik heb daar inderdaad respect voor en volg zulke draadjes met plezier. De driving fun de eerste keren dat hij hem eindelijk rijdend had spatte er van af. En vele met mij op dat forum leven dan mee met zo iemand. Ik dacht dat het leuk was om eens wat spannenders te posten in relatie met EV's om te laten zien dat er op dat gebied ook best leuke dingen gebeuren.
Maar de sfeer op het DF-forum hier is de laatste jaren steeds meer afgegleden naar een "ons kent ons" kliekje die de toestand in de wereld bespreekt en aan elkaar wil laten zien welk horloge ze nu weer hebben gekocht. Prachtige draadjes die ik ook regelmatig even doorkijk maar het heeft zo'n hoog "kijk mij eens met mijn nieuwe speelgoed" gehalte. En het heeft zo weinig met driving fun te maken. Nogmaals, ik lees ook graag dat soort draadjes en heb er zelfs wel eens in gepost. Maar als er dan wat EV driving fun gepost wordt in het draadje over EV's zou je daar ook eens met een open en positieve blik naar kunnen kijken... :peace:

Voor degenen die het wel kunnen waarderen (Gymkhana EV):
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... &start=300


Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Downforce Hans » 06 sep 2017, 20:52

Noemt hij je nou een volgevreten patsende ondernemer,Robin? :lol:

Owww, hij reageerde al voordat ik kon plaatsen.......solly. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Macboy » 06 sep 2017, 22:25

SlowCo: prima post maar het was wat handiger geweest als je die meteen had geplaatst. Mooi verhaal erbij dan had ik er ook op geklikt. Nu zag ik iets van 300pk in een EV draadje en dat trekt dan niet echt. Na je post is de boel dan wel wakker geschud.

Van de week heb ik een kort verslag geschreven over de 991 GTS. Behoorlijk wat DF. Daar zie ik je ook niet echt enthousiast op reageren ?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door WJ » 07 sep 2017, 11:31

The electric car is the future. While sales of EVs are still dwarfed by traditional gas-powered vehicles, automakers are moving forward with plans to inject electric drivetrain elements into their product lines. The latest is Jaguar which announced today that starting in 2020, all of its new cars will either be some type of hybrid or EV. To mark the occasion, the company unveiled two concept vehicles. One that looks to the past and another that's pegged on the future.

https://www.engadget.com/2017/09/07/all ... s-in-2020/

Afbeelding





Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 07 sep 2017, 12:09

SlowCow, de kinderachtigheid kwam volgens mij van jouw kant toen jij toch wat 'op de man' ging spelen. En dat leg je hierboven haarfijn uit, waarom dan wel niet...(waarvoor dank)

DF en jouw beleving is punt één. (Kan ik ook nog wel inkomen, hoe jij dat ziet)

Electrische auto's/CRX voorwielaangedreven schijtbak, is punt twee, al had ie 2000pk electromotor. Shitzooi, troep.
Dus als je 'ons' beticht van geen DF gerelateerde onderwerpen, moet je 't zelf ook niet doen:)


Jouw reactie was totaal uit de bocht. De mijne ging over de auto's.

Maar het is weer ok.:)

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 07 sep 2017, 12:17

SlowCo.....(De laatste bijna 3 jaar, 6 dagen in de week op de zaak geweest. De vrije dagen zijn niet op de vingers van één hand te tellen. Geen vakantie. Laat mij dan erg vaak 'mijn ding doen' op DF, wanneer ik wil??? Bedankt;)))

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door SlowCo » 07 sep 2017, 12:44

Robin schreef: 07 sep 2017, 12:09 SlowCow, de kinderachtigheid kwam volgens mij van jouw kant toen jij toch wat 'op de man' ging spelen. En dat leg je hierboven haarfijn uit, waarom dan wel niet...(waarvoor dank)

DF en jouw beleving is punt één. (Kan ik ook nog wel inkomen, hoe jij dat ziet)

Electrische auto's/CRX voorwielaangedreven schijtbak, is punt twee, al had ie 2000pk electromotor. Shitzooi, troep.
Dus als je 'ons' beticht van geen DF gerelateerde onderwerpen, moet je 't zelf ook niet doen:)


Jouw reactie was totaal uit de bocht. De mijne ging over de auto's.

Maar het is weer ok.:)
Robin schreef: 07 sep 2017, 12:17 SlowCo.....(De laatste bijna 3 jaar, 6 dagen in de week op de zaak geweest. De vrije dagen zijn niet op de vingers van één hand te tellen. Geen vakantie. Laat mij dan erg vaak 'mijn ding doen' op DF, wanneer ik wil??? Bedankt;)))
Nou nou Robin, zo te lezen wordt het misschien toch eens tijd om vakantie te nemen zodat je wat stoom af kunt blazen.
Je mag natuurlijk ook gewoon verder erg vaak 'jouw ding' blijven doen hier op DF maar misschien moet je eens wat comments van jezelf teruglezen en je afvragen of sommige daarvan niet alleen bedoeld zijn om subtiel denigrerend af te reageren. Prima natuurlijk als dat jouw manier is om een burn-out voor te blijven. Ik kan je bijdragen in de draadjes over de EU en Nederland naar de haaien bijna altijd wel waarderen.

Als je mijn aanmelddatum en aantal posts in al die tijd vergelijkt met die van jou, kun je aardig inschatten hoe dringend mijn behoefte t.o.v. de jouwe is om me hier te uiten of te laten gelden. Als ik dan denk een leuke bijdrage neer te plempen op het gebied van EV's dat mij interesseert en er komt alleen zo'n kinderachtige opmerking van jou achteraan, ben ik alweer genezen. Ik had daar inderdaad niet zo op moeten reageren. Sterker nog ik had daar sowieso niet op moeten reageren. Met je latere post geef je meteen aan dat er in de DF-zandbak alleen meegespeeld mag worden als je een achterwielaangedreven BMW hebt en het liefst een Rolex draagt. Maar een Seiko mag ook want die hebben ook eigen uurwerken... :ongeveer als:

Ik wens je veel DF :df: toe op jouw manier en zal af en toe mee blijven lezen en wellicht wel weer eens wat posten. Het ga je goed :beer:

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 07 sep 2017, 12:49

Tja ik bepaal zelf wat ik neerpen. Hoef jij niet te lezen. Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen wat dat betreft.
Als jij 't niet met mij eens bent betr mijn post dat ik sarcastisch een electrische CRX wil en je noemt 'mij' een volgevreten ondernemer ofzo.
Dan vallen mijn reacties hierboven naar jou denk ik wel mee:)

Ik had ook nooit verwacht dat ik met jou(SlowCow) deze discussie zou hebben. Ik heb hier een paar DF ers in my mind die ik vaak toch wel zwaar irritant vind hier. Tuig/etters/parasieten. Maar ik heb geen ellende/aanvaringen met hun. Ze zitten hier en ik moet 't er mee doen.

Dus neem me niet kwalijk ook, je bent de laatste waar ik discussie mee wil.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 07 sep 2017, 12:54

Neemt niet weg dat ik stevig tegen electrische auto's en de hypocrisie van de koper/aanbieder/fabrikant/regeringen/subsidies/liberal logic/ milieumoralisten/wereldverbeteraars wat dat betreft, ben:)

Cheers
Een klein kaal ADHD ondernemertje zonder bierbuik:)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door allen » 07 sep 2017, 13:34

Robin schreef: 07 sep 2017, 12:49Ik had ook nooit verwacht dat ik met jou(SlowCow) deze discussie zou hebben. Ik heb hier een paar DF ers in my mind die ik vaak toch wel zwaar irritant vind hier. Tuig/etters/parasieten.
Ben wel benieuwd wie hier tuig of parasiet is eigenlijk. Vertel... :angel:

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 07 sep 2017, 13:50

Jij niet amigo:)


Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door tomgtr » 07 sep 2017, 15:15

Ik ben tuig, geen parasiet. En geen ondernemer.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 07 sep 2017, 15:23

Zolang jij niet electrisch rijdt is er niks aan 't handje Tom.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door tomgtr » 07 sep 2017, 15:30

Geen zorgen dan!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door allen » 07 sep 2017, 15:43

:mrgreen:

Ik ben een etter. Was benieuwd naar de andere twee.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Downforce Hans » 07 sep 2017, 17:18

Nee Allen jij bent geen Etter............jij bent een prutser, das wat anders...... :lol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Luco » 07 sep 2017, 17:20

Eigenlijk zijn we allemaal prutsers :-)

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Spijkerhard » 08 sep 2017, 23:36

Ik rijd part-time elektrisch... telt dat ook?
En de V8 doet ook al weinug nowadays...

Oeps.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Macboy » 09 sep 2017, 21:19

Dan moet ik het dus zijn....

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Knot » 09 sep 2017, 21:31

Gezellig weer.. wijn en olijfjes erbij :)

Ik heb ouwe meuk en lease tdi, geen horloge of ketting(en) om, maar sta wel in de top5 posters...

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Eric H » 12 sep 2017, 07:52

Dit artikel al voorbij gekomen hier ? :

https://decorrespondent.nl/6601/waarom- ... 5-4e3a4cf5

Online
ErikS
Berichten: 18514
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door ErikS » 12 sep 2017, 08:48

Knot schreef: 09 sep 2017, 21:31 Gezellig weer.. wijn en olijfjes erbij :)

Riep iemand me? :tooth:

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 12 sep 2017, 08:54

Eric H schreef: 12 sep 2017, 07:52 Dit artikel al voorbij gekomen hier ? :

https://decorrespondent.nl/6601/waarom- ... 5-4e3a4cf5
Ja dat verhaal kennen we wel. ook erg objectief als je doorleest:)

-Nu electrisch gaan rijden(is véél meer milieuvervuiling ivm bouw electrische auto/batterijen tov ICE auto) zorgt ervoor dat we minder fossiele brandstoffen gaan gebruiken---->
-Er wordt volgens mij NIET gerept over wat 'we' gaan doen met uitgewerkte batterijen in de toekomst.
-CO2 wordt als grootste boosdoener(als het 'n boosdoener is , kijk naar koeien, kijk naar bomen/planten) gezien(dat is CO2 procentueel ook, maar methaan is effectief veel schadelijker. 1% methaan is iets van >30% CCO2 ofzo? Verbeter me)
-Transport: Vrachtwagens, schepen, vliegtuigen.
-Fabrieken
_Dit verhaal gaat natuurlijk alleen over Nederland. Beste leerling van de klas.

Enige voordeel van 'n electrische auto is de minimale/geen bijtelling.Punt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 gasten