EV auto's (elektrische)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 01 mei 2014, 22:57

ik zat eens te denken...
die EV auto's tegenwoordig met die accu's...

wat als je zo'n systeem als dit in een auto bouwt...dat ding geeft continu energie :D
je kan het ook gebruiken om de accu's op te laden, maar ook alleen als enige bron met bv een kleine startaccu om hem aan de praat te krijgen :hmmm:

geen laadpalen meer nodig, immers je kan het zo maken dat alles zichzelf voorziet van.
Hoe de QEG werkt: de 1 pk motor wordt gestart middels een stroombron, bijvoorbeeld het stopcontact. De motor laat de rotor in de generator draaien. Door de unieke configuratie van oscillatoren in de generator treedt resonantie op. Als de resonantie is opgetreden kan het apparaat tot 10 kWh produceren. Door middel van een omvormer wordt de opgewekte stroom gebruikt om de motor aan te drijven. De generator voorziet zichzelf op dat moment van stroom en de stekker kan uit het stopcontact.
Er komt steeds meer aandacht voor de QEG (Quantum Electric Generator), een modern apparaat dat gebaseerd zou zijn op het ontwerp van de Servisch-Amerikaanse uitvinder Nikola Tesla. Het apparaat kan volgens de makers eenvoudig worden aangesloten op de bestaande elektrische installatie in huis.
Op de website van de QEG valt te lezen dat het apparaat je hele woning van stroom kan voorzien. Het enige verschil is dat je nooit meer hoeft te betalen voor elektra. Het prototype is gefinancierd door middel van crowdfunding. Meer dan 600 mensen deden een duit in het zakje. De QEG zal in meer dan 30 landen worden gebouwd en verspreid.
De Quantum Electric Generator is een aanpassing van één van de gepatenteerde ontwerpen van Tesla (patent 390.414, getiteld ‘Dynamo-Electric Machine). Het prototype produceert tussen de 10 en 15 kWh (kilowattuur) en is geschikt voor een netspanning van 120 en 240 volt.
http://www.niburu.nl/video-vrije-energie-marokko/" onclick="window.open(this.href);return false;

je kan ook zelf zo'n motor/stroomopwekker maken, vrije energie>

http://hopegirl2012.files.wordpress.com ... -25-14.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jun 2014, 11:35

Dit mag toch wel wereldnieuws heten! Tesla zegt tegen de concurrentie: "please use all our technology" WTF! Sharing is caring! :D

http://venturebeat.com/2014/06/12/tesla ... ater-good/

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Niels » 13 jun 2014, 13:57

Use our patent lees ik :lol: en dat zal heus niet gratis zijn. Uitermate sterk stukje publiciteit :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jun 2014, 14:16

Niels schreef:Use our patent lees ik :lol: en dat zal heus niet gratis zijn. Uitermate sterk stukje publiciteit :)
En slim. Ze willen de standaard worden dus zorg er dan voor dat iedereen jouw manier gebruikt. Erg sterk! Die Musk kan wel wat. ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

QUANT e-sportlimousine nanoFLOWcell techniek

Bericht door GTRene » 22 jul 2014, 12:39

Hoewel de feitelijke voortstuwing geschiedt via vier elektromotoren (voor elk wiel één), kan de ontwikkelaar van de QUANT e-sportlimousine door het gebruik van een zogeheten nanoFLOWcell claimen dat de sportwagen op zeewater rijdt. De oorspronkelijk door NASA ontwikkelde brandstofcel geeft de auto een actieradius van zo’n 600 kilometer, terwijl een vermogen van 920 elektro-pk’s zorgt voor astronomische prestaties: van 0 tot 100 in minder dan 3 seconden en een topsnelheid van 380 kilometer per uur. Het eerste prototype ziet er wat ons betreft enorm gelikt uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



http://freshgadgets.nl/quant-een-sportw ... p-zeewater" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

QUANT e-sportlimousine nanoFLOWcell techniek

Bericht door GTRene » 22 jul 2014, 12:43

De auto met de lange naam Nanoflowcell Quant e-Sportlimousine is in Duitsland goedgekeurd voor de openbare weg, en mag daarmee in heel Europa de straat op.

In München onderging de elektrische auto een uitgebreide keuring van de TÜV, die naar tevredenheid kon worden afgerond. Op de foto’s zien we de excentrieke bedenker van het merk uit Liechtenstein, Nunzio La Vecchia, trots een kentekenplaat met de combinatie ‘ROD Q 2014’ op de elektrische Quant monteren.

In april liet La Vecchiia tegenover AutoWeek zijn toekomstplannen doorschemeren. De e-Sportlimousine zal in een beperkte oplage worden geproduceerd, maar het is Nanoflowcell vooral om de verkoop van de aandrijflijn aan andere merken te doen. Met die aandrijflijn is dan ook wat bijzonders aan de hand: in plaats van ‘vaste’ accu's maakt de Quant gebruik van vloeibaar elektrolyt in een externe tank. De vloeistof, die keer op keer kan worden opgeladen, stroomt door de batterijen om de elektromotoren van stroom te voorzien.

De vier aanwezige elektromotoren leveren samen 925 pk, en ieder geeft een bizar koppel van 2.900 Nm af. De e-Sportlimousine doet z’n naam dan ook eer aan: in 2,8 seconden rijdt de vierzitter 100 km/h, de top ligt op 380 km/h. Wie daar niet al te vaak gebruik van maakt, moet bovendien een actieradius van tussen de 400 en 600 kilometer kunnen realiseren.

Nanoflowcell geeft aan dat er vanaf volgend jaar meer Quants op de weg zullen verschijnen: de beperkte productie gaat dan van start.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.autoweek.nl/nieuws/29230/nan ... enbare-weg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9091
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door smiley » 03 aug 2014, 10:21

Dat kon nog wel eens professioneel de kop ingedrukt worden.
Zeewater is gratis en de juiste filters zullen er ook wel snel zijn waarmee de taxman buiten spel staat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_battery" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door RutgerK » 22 aug 2014, 14:31

Niet helemaal elektrisch, maar deze week heb ik een A3 e-tron besteld. De subsidieregelingen zijn in de afgelopen twee jaar snel minder geworden maar voor de bijtelling toch nog interessant.
Wel even schrikken om de nieuwprijs van de A3 e-tron gelijk met wat opties te zien worden aan die van een S3. Het milieu is natuurlijk ook belangrijk. :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 22 aug 2014, 15:48

gefeliciteerd, benieuwd hoe dat bevalt :D

niet helemaal EV ? hoe bedoel je, als ik deze foto bekijk van de studie lijkt het wel zo

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door RutgerK » 22 aug 2014, 16:11

Dat waren nog de ideeën van Audi bij de A3 8p. In de A3 8v is het plaatje als volgt geworden:

Afbeelding

Levering staat voor het einde van dit jaar. Waarschijnlijk 2015 op kenteken. Het wordt een auto van de eerste serie van 150 (?) die naar Nederland komt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 22 aug 2014, 16:48

dat is idd heel anders, ziet er als een technisch hoogstandje uit :D :thumbup:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door RutgerK » 22 aug 2014, 23:44

GTRene schreef:dat is idd heel anders, ziet er als een technisch hoogstandje uit :D :thumbup:
Een technisch hoogstandje is het zeker. Via Audiconnect kan je vrijwel altijd met een smartphone in contact staan met je auto. Spielerei natuurlijk dat er standaard op geleverd wordt.
Voor de meeste van de jaarlijkse kilometers voldoet deze auto meer dan prima. Ik troost mij met de bedachte dat iedere e-tron met een uitstoot van 37 gr./km Audi weer ruimte geeft om een V8 te produceren voor een RS-model of R8. Draag ik indirect nog een beetje bij aan driving fun. :thumbup:

Dit moet hem worden:

Afbeelding


in deze kleur:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 22 aug 2014, 23:59

nice combo :thumbup:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Spijkerhard » 23 aug 2014, 13:07

Mooi!

Ik vind die rooie wel erg mooi . Blauw zie je al genoeg....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 23 aug 2014, 15:36

dacht dat hij de blauwe bedoelde :hmmm:
die vind ik persoonlijk wat mooier.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door indobesar » 23 aug 2014, 20:10

RutgerK schreef:Dat waren nog de ideeën van Audi bij de A3 8p. In de A3 8v is het plaatje als volgt geworden:

Afbeelding

Levering staat voor het einde van dit jaar. Waarschijnlijk 2015 op kenteken. Het wordt een auto van de eerste serie van 150 (?) die naar Nederland komt.
Is dit wie hybride technologie anders vdan bijv de Prius? Zo ja, wat en hoe?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door JP » 23 aug 2014, 20:37

Dat Scubablauw staat erg goed :thumbup: Tevens met ledkoplampen ?

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door RutgerK » 24 aug 2014, 01:23

De kleur kiezen was lastig. In het rood is het een fraaie auto. Bij de preview waren alle auto's in rood en ik denk dat ik daar toch op uit ben gekeken. Estoril blauw is alleen voor de S3 beschikbaar dus werd het scuba blauw.

De techniek van de Pruis ken ik niet goed. De electromotor in de A3 levert 100pk en 330Nm. Tot 130 km/u kan je volledig elektrisch rijden. Daarna schakelt de motor bij. De elektromotor wordt ook als 'boost' ingezet bij tussenacceleraties.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 25 aug 2014, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9091
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door smiley » 25 aug 2014, 16:47

Zo'n eletro ombouw die vd kooji wel eens doet.
Die zie je niet vaak. :coffee:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... sting.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 25 aug 2014, 17:09

lijkt me best leuk, zag er een tijdje terug in DLD ook 1 staan, ah deze>

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/lo ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;

heb toen bij die elise van vd kooi bij ingezeten, was best vlot en lekker stil :D :df:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9091
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door smiley » 25 aug 2014, 17:17

Die Duitse spreekt over 0-100 in 4.5 en die van marktplaats over 3.1
Zouden er gradaties in zijn, of weet men het gewoon niet?
(vorige week in een tesla roadster gezeten, en die deed 3.8. Dat voel je echt goed, ondanks 1400kilo)
Laatst gewijzigd door smiley op 25 aug 2014, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 25 aug 2014, 19:26

weet niet of er bepaalde soorten in waren, dacht dat die v vd kooi iets van 4.5 sec deed, kan zijn dat die andere een kort diff heeft of andere bak? tenminste ik dacht dat ze gewoon met vesnellingsbak en diff kwamen die omgebouwde elises (was best duur toen) :hmmm:

of dat ding moet veel meer kw hebben? ze zijn niet echt zwaar, dat was wel mooi.

vond het toen ook gaaf, dakje was er toen af heel andere belevenis, je voelde de push maar hoorde weinig doch wel veel natuurgeluiden om je heen (reden op een weg door bossen hoofdzakelijk) je kon dus 'legaal' snel gaan zonder je 'schuldig' te voelen als het ware.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 25 aug 2014, 20:10

je kan ook een TVR Tuscan kopen vol EV

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tv ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;

maar denk dat de Elise beter rijd.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9091
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door smiley » 25 aug 2014, 20:17

Het lijkt me dat Tuscan eigenaren dat ding ook grotendeels om het geluid van de motor kopen, ipv doodse stilte.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door GTRene » 25 aug 2014, 20:26

voor een TVR idd zonde....

voor een 4 pitter Elise achtige minder erg, althans vond ik, verraste me wel een beetje toen :D

maar weet niet of ik liever dan meteen een kant en klare zou kopen, dus ook met auto bak oid, met versnellingsbak en dat koppel weet ik niet :hmmm:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 58 gasten