hangt gewoon echt af van de voorwaarden, beetje zelfde als met zorgverzekeringen enz.
"iedereen" wil een zo laag mogelijke premie en dat gaat (uiteraard) te koste van de kwaliteit.
Wat kost dat globaal, voorkant auto spuiten?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26714
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Wat kost dat globaal, voorkant auto spuiten?
Lage premie betekent vaak dat er niet OEM dan wel tweedehands onderdelen worden gebruikt bij schadeherstel.
Wil je het anders moet je bijbetalen.
Wil je het anders moet je bijbetalen.
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Wat kost dat globaal, voorkant auto spuiten?
Je kunt het vaak kiezen bij aanvang van de verzekering: eigen keuze schadeherstelbedrijf of schade gestuurd door verzekeraar? Ook reparatie met gebruikte delen kan vaak vooraf gekozen worden. Scheelt allemaal in de premie.
- D20VT
- Berichten: 872
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Wat kost dat globaal, voorkant auto spuiten?
Een verzekeraar gaat standaard uit van originele OEM/OES delen of het moet in de polis anders staan vermeld. Een schadehersteller die imitatie/matching quality onderdelen gebruikt zal dat altijd in overleg met de expert/verzekeraar en klant doen en na toestemming van beide. Vaak ivm totaal verlies of bij slecht of niet meer leverbare originele onderdelen.
Gebruikte delen staat alleen in groene verzekerings polissen en is in principe hetzelfde als hierboven alleen in overleg met klant en expert/verzekeraar.
Gestuurde schades zoals bijvoorbeeld via schadegarant mogen niet eens met imitatie delen werken alleen OEM/OES delen , alleen goedgekeurde onderdelen mogen gebruikt worden zo geldt dit ook voor gebruikte delen. Alleen als aangetoond kan worden dat dit originele delen zijn geweest mogen ze worden gemonteerd.
Een pilkinton voorruit als voorbeeld is net als een hella/bosch koplamp een oes deel en heeft dezelfde kwaliteit als een oem deel alleen de doos van het automerk zit er niet omheen. Men noemt dit ook wel merkverpakking.
Er staat wel wat op stapel vwb gebruikte delen. Europese afspraken zijn er dat men duurzaam moet gaan repareren en dat betekend dan ook met gebruikte delen.
In Frankrijk heb ik begrepen dat er verplicht een offerte uitgebracht moet worden met gebruikte delen om een klant daar een keuze in te laten maken.
Zo moeten overheids instellingen en zelfs ook leasemaaaschappijen aangaan geven hoe duurzaam zij het wagenpark repareren. Overheidsinstellingen voorop natuurlijk.
In Spanje bijvoorbeeld gaan ze bij herstellen en vergoeden van schade ook gewoon uit van gebruikte en imitatiedelen en uitspuiten om kleurverschil te voorkomen is geen vanzelfsprekendheid. Dit bij de wat oudere auto’s waarom een nieuwe deur in een auto van 5 jaar oud, die erin zat was ook geen nieuwe
Gebruikte delen staat alleen in groene verzekerings polissen en is in principe hetzelfde als hierboven alleen in overleg met klant en expert/verzekeraar.
Gestuurde schades zoals bijvoorbeeld via schadegarant mogen niet eens met imitatie delen werken alleen OEM/OES delen , alleen goedgekeurde onderdelen mogen gebruikt worden zo geldt dit ook voor gebruikte delen. Alleen als aangetoond kan worden dat dit originele delen zijn geweest mogen ze worden gemonteerd.
Een pilkinton voorruit als voorbeeld is net als een hella/bosch koplamp een oes deel en heeft dezelfde kwaliteit als een oem deel alleen de doos van het automerk zit er niet omheen. Men noemt dit ook wel merkverpakking.
Er staat wel wat op stapel vwb gebruikte delen. Europese afspraken zijn er dat men duurzaam moet gaan repareren en dat betekend dan ook met gebruikte delen.
In Frankrijk heb ik begrepen dat er verplicht een offerte uitgebracht moet worden met gebruikte delen om een klant daar een keuze in te laten maken.
Zo moeten overheids instellingen en zelfs ook leasemaaaschappijen aangaan geven hoe duurzaam zij het wagenpark repareren. Overheidsinstellingen voorop natuurlijk.
In Spanje bijvoorbeeld gaan ze bij herstellen en vergoeden van schade ook gewoon uit van gebruikte en imitatiedelen en uitspuiten om kleurverschil te voorkomen is geen vanzelfsprekendheid. Dit bij de wat oudere auto’s waarom een nieuwe deur in een auto van 5 jaar oud, die erin zat was ook geen nieuwe
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Brutus the Legend, HJ2 en 160 gasten