FOCUS ST
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
FOCUS ST
Ben net even wezen drooggeilen bij de dealer.
Stond een zwarte Focus ST op een draaiplateau.
De kleur is mooi ingetogen chique bijna.
Draaiplateau werd even stop gezet.
En ik kon erin.
Even pielen met de stoel [smal] en ik zat lekker in het leer.
Niet mijn keuze dat leer want het is veel te glad.
Stuur/dash is zeer ok, de turbodrukmeterwinkel bovenop het dash is heel netjes.
Wel gebruik van gerecyclde vuilniszakken voor de plastic even meende ik een afdruk van een koffielepeltje te zien LLL dat was de AC sensor.
Wielen zijn groot, zwaartepunt kan nog wel een 3-4cm zakken.
Dr zit een knol van een IC achter de bumper zoals het hoort vooraan [FMIC] vol in de rijwind onder de bumper.
Een St kan een welkome aanvulling zijn. Voor de vrouw. Voor als je even geen zin hebt in je GT3.
:twisted:
E
Stond een zwarte Focus ST op een draaiplateau.
De kleur is mooi ingetogen chique bijna.
Draaiplateau werd even stop gezet.
En ik kon erin.
Even pielen met de stoel [smal] en ik zat lekker in het leer.
Niet mijn keuze dat leer want het is veel te glad.
Stuur/dash is zeer ok, de turbodrukmeterwinkel bovenop het dash is heel netjes.
Wel gebruik van gerecyclde vuilniszakken voor de plastic even meende ik een afdruk van een koffielepeltje te zien LLL dat was de AC sensor.
Wielen zijn groot, zwaartepunt kan nog wel een 3-4cm zakken.
Dr zit een knol van een IC achter de bumper zoals het hoort vooraan [FMIC] vol in de rijwind onder de bumper.
Een St kan een welkome aanvulling zijn. Voor de vrouw. Voor als je even geen zin hebt in je GT3.
:twisted:
E
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik ben helemaal geen Ford liefhebber maar de ST kan mij wel bekoren. Qau package ziet het er allemaal goed uit. Ik doe geen uitspraken over rijbeleving maar de testreporters zijn redelijk eenstemmig over het rijkarakter. Het is een snelle al rounder die je dagelijks veel snelheidspotentie geeft.
Erik ik heb je wel eens zien schrijven over chips er in en 300pk ? Is het mogelijk om met enkel chiptuning zoveel vermogen te winnen ? En is een 2,5 5 cylinder met meer power te chiptunen dan een bv 1.8 viercylinder ?
Erik ik heb je wel eens zien schrijven over chips er in en 300pk ? Is het mogelijk om met enkel chiptuning zoveel vermogen te winnen ? En is een 2,5 5 cylinder met meer power te chiptunen dan een bv 1.8 viercylinder ?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Ik vind de RS zelf fraaier, deze is toch meer een autobaan mobiel, meer snel en comfortabel grote afstanden afleggen. De oranje kleur is fraai. Als ik een Hot Hatch zou moeten kiezen, zou een witte Golf GTI, met ruitjesbekleding en wat goed tuningwerk aan, ECU, onderstel en remmen. De enigste VAG die mij op het moment wat doet!
Michel
Michel
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Focus heeft trouwens EXTREEM veel wielspin en onderstuur tijdens deze omstandigheden, de Leon met het aangepaste TCS systeem veel minder.Edwin van der Velden schreef:Hoi,
Ik heb vandaag uitvoerig met de Focus ST gereden (zal straks even foto's plaatsen)
In vergelijk met de Leon met VDV pakket (objectief hè)
Voor de Focus:
Geluid!!
Interieur (optisch)
Stuurgedrag, héél direct en lekker zwaar
Voor de Leon:
Vééél sneller
Betere wegligging
Zitpositie
Prijs
Dus resumerend:
Leon TFSI standaard vs Focus ST, duidelijk de Focus
De aangepaste Leon met VDV pakket is in alle opzichten beter dan de Focus.
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Hets chijnt dat het bromtolletje aardig aan zijn max zit.
Echter 2000 euro ertegenaan en je hebt idd 300pk.
Onderstel moet je ook aanpassen, en als er een JD achtig TCS op zit dan durf ik de vergelijking nog wel aan.
We moeten wel appels met appels vergelijken natuurlijk. Dus een getunede St vs een getunede TFSI. Als je het dan helemaal eerlijk doet dan zeg ik pak een ST vs een Cupra [die komt eraan]
Dan std en getuned tegen mekaar.
Grtn
E
Echter 2000 euro ertegenaan en je hebt idd 300pk.
Onderstel moet je ook aanpassen, en als er een JD achtig TCS op zit dan durf ik de vergelijking nog wel aan.
We moeten wel appels met appels vergelijken natuurlijk. Dus een getunede St vs een getunede TFSI. Als je het dan helemaal eerlijk doet dan zeg ik pak een ST vs een Cupra [die komt eraan]
Dan std en getuned tegen mekaar.
Grtn
E
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer: