Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door indobesar » 12 jul 2009, 17:22

Knot schreef:Foto's van die Splügenpas zien er niet verkeerd uit, alleen ik wil in Venetie uitkomen, dan is het voor mij niet de ideale route...
Je kunt wat oostelijker doorrijden en de Stelviopas nemen. Schijnt ook gaaf te zijn.

Gebruikersavatar
steven(stk)
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2009, 22:19

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door steven(stk) » 12 jul 2009, 20:35

Niets boven een goed stuk autorijden tijdens de vakantie , de reis is voor mij al de vakantie op zich.

Vorig jaar richting spanje getrokken met de 118d en met een vriend van me een wedstrijdje gedaan wie de weg met de meeste bochten voor de ander kon vinden :mrgreen:

Dit jaar zelfde recept , alleen dan trekken we richting hongarije, paar dagen budapest ,en vandaar via oost-europa weer terug, zal de route na afloop wel plaatsen , ben benieuwd waar we dit jaar uitkomen :)

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Tommy » 13 jul 2009, 20:16

net terug van rondje parijs-geneve. Chamonix kent in de omgeving ook erg leuke stuurmanswegen. En als je vanuit Geneve terug gaat naar huis, dan moet je wel over de col de faucille rijden richting Dijon, erg vermakelijk.

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Jurriuit » 14 jul 2009, 09:48

Ik ga a.s. zondag voor twee weken richting Zweden met de roestbonk.
In grote lijnen is de route als volgt: Raamsdonksveer-Malmö-Stockholm-Göteborg-Malmö-Raamsdonksveer.
Kleine 3500 kilometer vol met Zweedse ''natuur'' :mrgreen:

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Pescatore » 14 jul 2009, 10:39

Jurriuit schreef:Ik ga a.s. zondag voor twee weken richting Zweden met de roestbonk.
In grote lijnen is de route als volgt: Raamsdonksveer-Malmö-Stockholm-Göteborg-Malmö-Raamsdonksveer.
Kleine 3500 kilometer vol met Zweedse ''natuur'' :mrgreen:
Gaat super worden kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Vergeet ook Karlstad niet aan te doen, ligt aan het grootste meer van Zweden. In de zomer worden daar de meest legendarische feesten gehouden (het is een studentenstad, allicht dat dat meewerkt) :thumbup:

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Jurriuit » 14 jul 2009, 20:34

Pescatore schreef:
Jurriuit schreef:Ik ga a.s. zondag voor twee weken richting Zweden met de roestbonk.
In grote lijnen is de route als volgt: Raamsdonksveer-Malmö-Stockholm-Göteborg-Malmö-Raamsdonksveer.
Kleine 3500 kilometer vol met Zweedse ''natuur'' :mrgreen:
Gaat super worden kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Vergeet ook Karlstad niet aan te doen, ligt aan het grootste meer van Zweden. In de zomer worden daar de meest legendarische feesten gehouden (het is een studentenstad, allicht dat dat meewerkt) :thumbup:
Thanks!
Ga ik zeker onthouden.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 22 jul 2009, 18:03

ich bin ZURÜCK!

ik ga morgen proberen een uitgebreid verslag te schrijven met de foto's die ik gemaakt heb 8) nu ff wat andere dingen regelen...

heb ik nog wat gemist? :mrgreen:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door ErikS » 22 jul 2009, 18:05

Metchu schreef:ich bin ZURÜCK!

ik ga morgen proberen een uitgebreid verslag te schrijven met de foto's die ik gemaakt heb 8) nu ff wat andere dingen regelen...

heb ik nog wat gemist? :mrgreen:

Michel P bolide en Bombay filmpjes! :bag: :roflol: :roflol: :roflol:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 22 jul 2009, 18:09

Michel P heb ik toevallig meegekregen, ik heb af en toe wel meegelezen, maar niet (tot enkele keren) gepost...

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Peric » 22 jul 2009, 18:49

steven(stk) schreef:Niets boven een goed stuk autorijden tijdens de vakantie , de reis is voor mij al de vakantie op zich.

Vorig jaar richting spanje getrokken met de 118d en met een vriend van me een wedstrijdje gedaan wie de weg met de meeste bochten voor de ander kon vinden :mrgreen:

Dit jaar zelfde recept , alleen dan trekken we richting hongarije, paar dagen budapest ,en vandaar via oost-europa weer terug, zal de route na afloop wel plaatsen , ben benieuwd waar we dit jaar uitkomen :)
In Hongarije zul je geen mooie, bochtige wegen vinden Steven..
Qua rijden is HU kut.. 4 jaar in Budapest gewoond, en ik kan me nou niet bedenken waar je mooie, bochtige wegen kunt vinden..
Snelwegen zijn recht, en de secundaire wegen kun je beter niet hard rijden, erg slechte kwaliteit. En pas op, ze hanteren achterlijk bedragen als je behoorlijk te hard rijdt.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 23 jul 2009, 14:23

Nou even een klein verslagje schrijven dan :mrgreen:

Het was vrijdag 3 juli, vroeg in de ochtend... Om een uurtje of 5 gingen we de deur uit. richting Duitsland... Ik had weer zin om over de autobahn te scheuren! Maar met de autobahn ben ik weer een illussie armer geworden. Bijna overal is er een snelheidslimiet geplaatst en flitser. Ik was ZO teleurgesteld, dat ik er eentje te laat zag... Een felle rode gloed kwam in een keer op me af, ik ben benieuwd welke prijzen onze oosterburen hanteren. Dat was een lekker begin van de reis zo. Geen smeergeld aan die corrupte bulgaren en serven betalen, maar lekker geflitst worden in Duitsland dacht ik... Het westen corrumpeert :sealed: :mrgreen: Ook ontbraken de natuurlijke wegwerkzaamheden en files niet in Duitsland, maar deze vielen gelukkig mee

(p.s. let niet op de houder die door de foto's heen loopt. Ik heb foto's geschoten tijdens het rijden met mn iphone die in de houder zat. Ik heb niet echt de moeite genomen om dat ding er helemaal uit te halen e.d. Dus forgive me voor de crappy foto's, het gaat om het idee :mrgreen: )
Afbeelding

Afbeelding

Hier heb ik nog heerlijk achter zitten rijden en een tijdje toch nog kunnen dromen in Duitsland... Maar helaas, ook deze meneer moest zich houden aan de snelheidslimieten :wtf:

Afbeelding

Dus na een teleurstellende duitsland, was het tijd voor Oostenrijk Bull en bergen. Waar de snelwegen nog wel eens mooi kunnen zijn in de bergen.
Het begon mooi met een vreemde combinatie:
Afbeelding

En even tijd voor een oud-turkse lunch :mrgreen:
Afbeelding

De reis in Oostenrijk liep voorspoedig. Goed weer, goede wegen en geen gezeur met flitsers. De snelwegen waren als vanouds bochtig en vol met hellingen. Op weg naar Hongarije hebben we nog een stop in Wenen gemaakt bij een Nichtje van m'n Opa. Ik dacht dat parkeren een crime was in Amsterdam, maar Wenen kan er ook wat van (wel gratis :mrgreen: )
Afbeelding

We hebben daar overnacht en stonden weer vroeg rond een uurtje of 5 weer bij de auto om de weg te vervolgen. Eerst even een tankbeurt in Wenen... Daar kwam ik een poepbruine porsche tegen. Lekker hoor
Afbeelding

Bijna in Hongarije aangekomen, krijg je al snel het oostblokgevoel. De auto's, de omgeving, het rijgedrag... Alles verandert in drastisch tempo. Hier een geweldige spot van een geweldige auto (uit Roemenië)
Afbeelding

We zijn natuurlijk niet de enige die zo met de auto richting Turkije vertrekken. Het zijn tienduizenden die hetzelfde truukje elk jaar weer uitvoeren. Turken uit elke hoek van Europa (zelfs uit Zweden heb ik ze gezien). Vaak gepaard met lange rijen bij grensposten. Je moet altijd weer gokken welke dag je uit huis gaat om die file voor te blijven of erna te gaan. Want als je er eenmaal in zit, kom je ze elke grenspost weer tegen. Wat tot gevolg heeft (als de douaniers ook nog eikels en lui zijn), dat je soms wel 12 uur wacht voor een grenspost!! Gelukkig eenmaal aangekomen bij de grens van Hongarije viel het mee... We hebben daar max een uurtje gestaan voordat we door konden knallen door Hongarije.
Afbeelding

Op dat moment ergens in Hongarije precies op helft. 1500 km afgelegd, met een verbruik waar een prius jaloers op wordt :mrgreen: en een gemiddelde snelheid waar ik van moet huilen. Ik heb tot die tijd wel heel constant gereden, maar dat lag wel ietsjes boven de 98 :twisted:
Afbeelding

Eenmaal uit het "saaie" Hongarije, rijden we door Servië. Het is op zich geen prettig land om door te rijden. Ze hebben niet geweldige wegen e.d. Maar wat ik wel erg leuk vind als ik door Servië rij, is dat je dwars door Belgrado heen gaat. En elke keer als ik er doorheen rij, zie ik vooruitgang bij die gasten. Zo was het jaren geleden erg slecht gesteld met flats en gebouwen vol kogelgaten en noem maar op. Dat is best boeiend om te zien. En hoe dieper je het oosten in komt, hoe gekker de dingen zijn die je op de weg ziet. Ze hebben in Servie ook eigen auto's net als in Roemenië de Dacia... Daar is het de Yugo. Een kleine fiat 500 achtige auto (oud model, duh), waar meneer even een wasmachine mee verplaatst :mrgreen:

Afbeelding

nog zo'n onding

Afbeelding

En na Belgrado is het tijd om te gaan "uphillen" richting Bulgarije. Na Belgrado zijn het nog snelwegen door belgrado, maar als je het stadje Nis bent gepasseerd, is het een klein kutweggetje dwars door de bergen heen richting Sofia. We hebben een paar uurtjes slaap gepakt in Servie en zijn snachts om half 4 ofzo weer op weg gegaan. Heerlijk terwijl de zon op gaat komen die berg weggetjes en door krakkemikkige tunneltjes. één voor één vrachtwagens inhalen en zondagrijders. Het was voor mij een parcour dat eigenlijk best wel genieten was 8) Het heeft ook nog ONWIJS zitten regenen daar in Servië. Auto's stonden aan de kant omdat ze niet meer verder durfden. Er lag gewoon een plas van een paar centimeter op de snelweg. Ik dacht nog stiekem... had ik de Sierra maar bij me :mrgreen: Het gaf wel wat extra's om in zulk soort noodweer te rijden.
Afbeelding

Eindelijk aangekomen bij de servische-bulgaarse grens... Daar begint het avontuur door Bulgarije. Onderweg hebben we de wildste verhalen gehoord. Dat ze smeergeld eisten vanwege de varkensgriep en dat er zelfs een douanier op ze bek was geslagen. In Bulgarije is er een familie vermoord en de auto is in de fik gestoken. Het maakte het er allemaal niet prettigerer op om door dat land te rijden. Ik was reuzebenieuwd wat ik dit jaar zou tegenkomen bij de douaniers. Ze hebben daar ook iets van 4 a 5 poortjes waar je doorheen moet, ook erg nutteloos... Vroeger waren ze allemaal bemand en vroegen ze allemaal 1 voor 1 smeergeld :mrgreen: Nu viel het wel mee... Nadat ik Servie uit was, kwam ik bij het eerste poortje bij een chagerijnige vrouw. Die deed gelukkig gewoon haar werk. Daarna moest ik aansluiten voor het 2e poortje. Daar kon ik kiezen uit 2 rijen. 1 rij zat 10 a 15 auto's te wachten en de andere rij stond maar 1 auto!! Maar, die auto had wel ze kofferklep open staan :mrgreen: Die werd dus gecontroleerd door de douanier en iedereen wist wel hoe laat het was met die douanier en gingen aansluiten bij de andere rijd :mrgreen: :mrgreen: Eigenwijs als ik ben (en geen zin om te wachten) sloot ik aan bij die ene auto. Ik was al snel aan de beurt. Een kale grote bulgaar vroeg op gebiedende wijs PASAPORT. Ik gaf mijn Nederlandse paspoort en die van mijn ouders... Hij keek streng de auto in en ik probeerde zo streng mogelijk terug te kijken, zodat ik probeer af te dwingen dat hij niets moest flikken met mij :roflol: Hij vroeg weer streng HOEVEEL MENSEN en ik gaf hem heel droog antwoord. Hij zat een beetje nutteloos te bladeren in me paspoort en tuurde weer de auto in... Ik zag hem denken, "ik ga het toch proberen". En hij vroeg me nu iets zachter: "Traditiegetrouw 5 euro". Maar nog steeds gebiedend. Ik stond perplex, traditiegetrouw... hahahahah wat een malloot. Dus ik keek op m'n strengst en zij "ik heb geen 5 euro voor jou". Ik zag dat ie geirriteerd raakte, maar hij wist dat er niets te halen was bij mij. Dus hij probeerde ook maar niets en gaf mijn paspoort stilletjes terug en wuifde dat ik door moest rijden.

In bijna elk land moet je tegenwoordig een vignet kopen. Het begon eerst met Oostenrijk, dat je op hun snelwegen mocht rijden. Maar al snel hebben de oostblok landen die traditie overgenomen. De hongaren, op zich niets mis mee... Maar die gekke Bulgaren hebben ook een vignet geintroduceerd. Kost je 5 euro en wat krijg je ervoor terug? NIETS! Een stukje snelweg van 30 km ofzo vol met gaten en de rest is gewoon een fucking B-weg met gaten waar je niet eens met een Toyota Tundra mee uitkomt :mrgreen: Anyway, 5 euro ok weet je wel. Maar daar blijft het niet bij, ze eisen soms het dubbele of het driedubbele voor die vignet :stom: :stom: Tjah en je bent genoodzaakt zo'n ding te kopen... Uiteindelijk afdingen voor 7.5... Goed... richting sofia ons weg vervolgt... Waar ik bij de stoplichten (in sofia) naast paar en wagen stond :mrgreen: sprintje zou ik wel winnen tegen 1 pk :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Een hoop van die wilde verhalen (waar een deel van waar is en een deel weer heimelijk van overdreven is) had er voor gezorgd dat er bijna om de 20 km ofzo wel politie stond. Normaal stond daar politie, zogenaamd te "laseren". Maar ik had nu het gevoel dat ze er nu voor stonden voor "veiligheid". Als ze iemand aanhielden was het sporadisch "een buitenlander", maar vaker Bulgaren zelf. Maar het was ook wel een beetje een comedyfilm hoor. Je rijdt achterelkaar (geen snelweg) en bent steeds auto's aan het inhalen... En dan opeens zie je het hele treintje van 130 afremmen naar 50 ofzo en dan weet je al genoeg... dan staat er politie :mrgreen: en als ze de politie voorbij zijn (met de rug naar je toe), reed je weer volgas door :mrgreen: Ondanks dat het klote wegen zijn is het wel leuk om te rijden. Veel inhalen veel vrachtwagens en veel gekke tegenliggers (bulgaren) die de moeilijkheidsgraad verhogen. Ze toveren bij een normale weg een derde baan erbij in het midden terwijl ze aan het inhalen zijn, de tegenligger moet maar opzij naar de vluchtstrook (die er niets is). LOL... idioten...

En dan eindelijk... de grens... ik zag achter de bulgaarse grens, Turkije liggen. Geweldig als je je bestemming bijna bereikt hebt en in het land komt waar je heen rijdt. Maar als je er ook nog routs hebt, geeft het een extra dimensie...

Afbeelding

een klein rijtje bij de bulgaarse grens, waar ze dit keer niets geprobeerd hebben :mrgreen:

Afbeelding

En dan kom je in Turkije en zie je hoe het eigenlijk zou moeten zijn bij die amateuristische grensposten van Servie, bulgarije e.d.... Groot:
Afbeelding

En dan tot aan istanbul een heerlijke snelweg vol met snelle bochten en eindelijk zonder gaten
Afbeelding

Dan kom je bij Istanbul en begint het gekkenhuis! Ik weet niet of er mensen bekend zijn met de term: Rijden als een Turk? Zoniet, dan zijn er vast wel mensen bekend met mijn rijgedrag :mrgreen: Agressief, snel en niet gebonden aan regels :mrgreen: Maar wel heerlijk praktisch en een perfecte doorstroming... Kom ik er niet langs op links? dan gaat meneer er wel helemaal rechts langs. Is de rij te lang voor de tol van de brug? Dan creëert meneer wel een 2e rijd voor het zelfde tolpoortje... is die 2e rij te lang? Najah dan komt er voor diezelfde rij toch een derde rij bij... Ritsen? Nee dat doen we niet :mrgreen: Heerlijk :mrgreen: In de spiegels kijken kennen ze niet, je moet groot licht geven als je ergens langs wil, dan zien ze je pas :mrgreen: een gekkehuis dus...

Afbeelding

Er zijn 2 grote bruggen in Istanbul die van Europa naar Azië gaan. Wij hebben de 1e brug genomen: Fatih Sultan Mehmet brug. De sultan die constantinopel veroverde en er Istanbul van maakte. Mijn lievelingsstad Istanbul... Je kan er ALLES vinden... van oud naar Modern van net naar ranzig... echt alles!
Afbeelding

Terwijl je op de brug rijdt kijk je je ogen uit
Afbeelding

Afbeelding

(foto's zijn een beetje vervormd door de "snelheid")
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na istanbul is het een lange snelweg richting de stad waar ik heen ga: Bolu. Vroeger had je nog een hele "gevaarlijke" bergweg waar je doorheen moest de "boluberg", maar daar hebben ze tegenwoordig tunnels gemaakt. Natuurlijk zijn die tunnels te saai en heb ik de bergweg genomen naar "huis" :twisted: :twisted: Ze hebben er tegenwoorig een 2 baans weg van gemaakt. Vroeger was het gewoon een b weggetje met alle gevolgen van dien. Tegenwoordig tuf je er "gewoon" doorheen. Maar het blijft wel gaaf!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onderweg als je in de buurt van het stadje Izmit komt, kom je nog een heerlijk stuk snelweg tegen meer heerlijk bochten en geweldig uitzicht!

Afbeelding

Eenmaal aangekomen in de stad heb ik nog wat driving-fun gehad met de wagens van mn opa. Een renault uit 74 (waar Luco jaloers op zou worden) :mrgreen: Geweldig ding, ziet er nog als nieuw uit :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik heb nog rondgetuft op deze traktor van me opa. Heerlijk als je die koppel onder je kont hebt. Je rijdt max iets van 30 ofzo, maar je hebt echt een geweldige snelheidservaring op dat ding. Best gaaf 8) 8)
Afbeelding

Om dan eindelijk "thuis" aan te komen :banaan:
Afbeelding

Dit is toch genieten?
Afbeelding

Afbeelding


(istanbul, ook nog een paar dagen van genoten)
Afbeelding

En kon het niet laten om van deze service/dealer een foto te nemen :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Joost H. » 23 jul 2009, 14:35

Welcome back :mrgreen:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door duifjes.com » 23 jul 2009, 14:45

En die rode auto's noemde we in mn VN tijd in Bosnie Zaadstaaf *(Zastava)

Leuk verslag....hoeveel km is totaal eigenlijk?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door RVV » 23 jul 2009, 14:48

Leuk verslag !

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 23 jul 2009, 14:55

duifjes.com schreef:En die rode auto's noemde we in mn VN tijd in Bosnie Zaadstaaf *(Zastava)

Leuk verslag....hoeveel km is totaal eigenlijk?
Afbeelding :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door RVV » 23 jul 2009, 18:12

Afbeelding

Lijkt me meer een Golf I toch ?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Peric » 23 jul 2009, 18:21

Leuk verslag Metin. Lekker stukkie tuffen ook..

Hey Rico.... :P
Laatst gewijzigd door Peric op 23 jul 2009, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door indobesar » 23 jul 2009, 18:28

Leuk verslag, typisch Metchu! :thumbup:

Ik wil ook graag eens naar Istanbul.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 23 jul 2009, 18:41

Peric schreef:Leuk verslag Metin. Lekker stukkie tuffen ook..

Maarre... dit is volgens mij een Golf I hoor.. :)

nee, die dingen lijken op een golf 1... maar is toch ander merk... of ze hebben de merkplaatjes verwisseld... dunno :mrgreen:

@ ion, thanks ;) Ik raad je istanbul ten zeerste aan... vraag maar aan Nandor :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Joy » 23 jul 2009, 18:46

Mooie trip Metin. Doet me denken aan al die keren naar Portugal (thuisland van ma). De reis is vaak het leukste :D

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Marco R. » 23 jul 2009, 20:00

Lijkt me erg lekker idd zo'n road trip naar een ver oord. Hele 'reis' an sich al.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Shakes » 23 jul 2009, 20:07

Istanbul is voor mij een soort tweede huis geworden! Supergave stad, mensen zijn zeer ok en je kunt er alles. Decadent feesten tot slenteren in achterstraten. Mag er graag snel weer heen.

N.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door MartijnGizmo » 23 jul 2009, 20:20

Gaaf verslag Metchu!

Golfjes werden in het voormalige Joegoslavië in licentie gebouwd.

Gebruikersavatar
steven(stk)
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2009, 22:19

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door steven(stk) » 24 jul 2009, 13:15

Peric schreef:
In Hongarije zul je geen mooie, bochtige wegen vinden Steven..
Qua rijden is HU kut.. 4 jaar in Budapest gewoond, en ik kan me nou niet bedenken waar je mooie, bochtige wegen kunt vinden..
Snelwegen zijn recht, en de secundaire wegen kun je beter niet hard rijden, erg slechte kwaliteit. En pas op, ze hanteren achterlijk bedragen als je behoorlijk te hard rijdt.
Ah thnx goed om te weten, dan wordt het een paar dagen budapest en dan rijden we met een mooie omweg wel verder terug richting de alpen.:)

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Walter » 04 aug 2009, 14:42

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 18:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 161 gasten