Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
ErikS
Berichten: 18531
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door ErikS » 04 aug 2009, 14:52

Clermont ferrand? :shock:

Je had nog wel even bij de viva 'auvergne week kunnen komen kijken dan!

Daar zijn we een hele week in de buurt geweest! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Jelmer850i » 04 aug 2009, 15:08

Misschien begin 2010 een trip met de auto naar:

-Belgie
-Frankrijk
-Spanje
-Portugal
-Spanje(barcelona)
-Frankrijk
-italie
-Oostenrijk
-Duitsland
-Nederland

Leek me een leuke trip, echter moet ik nog even zien hoe het dan met het weer zit... de temperaturen wisselen nogal wat in deze landen in februari

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Emiel » 04 aug 2009, 15:59

Onwijs gaaf die trip naar Turkije, de reis is al een vakantie op zich , tof!








Wij zijn voor volgend jaar weer aan het kijken waar naar toe met de auto.

Verwachting is Zuid-oost kant van Frankrijk ergens uit te komen c.q. Italie. Maar wel met een omweg erheen natuurlijk ;)

Waarschijnlijk Duitsland, Zwitserland, etc.
Sowieso Monaco en een aantal passen in Zuid Frankrijk/Zwitserland etc..

Misschien dat we het omgooien en volgend jaar naar Kreta gaan ivm familie en zo min mogelijk op de boot plaatsnemen (dus naar Athene rijden)

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Jurriuit » 10 aug 2009, 15:43

Zo, de Beemer is weer terug in het land.
Boven verwachting geheel probleemloos de reis doorstaan, het enige wat de auto heeft verbruikt, is benzine :clap:

Uiteindelijk 4200 kilometer gereden in drie weken tijd, 3200 door het noorden en ook nog 1000 richting de Franse Ardennen voor een midweekje wielrennen aldaar.

Helaas was Zweden twee weken lang regen, regen en nog meer regen. Ik heb dus niet kunnen doen wat ik wilde (kano huren, tent erin en overnachten ergens aan een meer) maar verder erg veel gezien.
Malmo is een mooie stad, lekker schoon en rustig, zeker in de stadsparken daar.
Stockholm had ik eerlijk gezegd meer van verwacht, de stad ziet er oud en grauw uit, het hele archipelgebeuren is wel weer mooi. Op zaterdagavond nog op stap geweest in de stad, dat is uiteraard een feestje op zich :love: (totdat je het bier moet gaan afrekenen)
Goteborg heeft een mooi voetbalstadion en een erg interessant pretpark. Daar staan een paar attracties die serieus hard gaan, in tegenstelling tot die mickey-mouse baantjes in Nederland. Liseberg
Na Goteborg weer teruggereden naar Malmo, wegens het slechte weer maar besloten gelijk door te rijden naar Kopenhagen en daar nog een nacht te blijven. Kopenhagen is wel een mooie stad, heb daar een paar uur rondgewandeld totdat het ging regenen en heb toen de auto weer aangezwengeld terug naar huis. Op gegeven moment raak je het reizen met een zeiknatte tent en doorweekte spullen wel beu;)

Omdat mijn ouders in de Franse Ardennen zaten en ik nog een weekje over had, heb ik de voorsteven van de BMW daar nog maar naartoe gericht om een paar dagen te gaan wielrennen langs de Maas, daar was gelukkig nog wel wat zon te zien;)

Nu terug thuis en de auto een dag rust gunnen, morgen begint het gewone woon-werkleven weer.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door G Kolkman » 11 aug 2009, 00:16

Enkele foto's van onze 5585 mijl durende roadtrip zijn in het amerika-topic te vinden:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 99#p468099" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Laurens » 11 aug 2009, 10:39

Weekje circuit d'Auvergne en vervolgens een week vakantie daar in de buurt bracht de eindstand van de dagteller op 3440 km. Hiervan het meeste dus incl. aanhanger. :nah:

Online
ErikS
Berichten: 18531
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door ErikS » 11 aug 2009, 13:10

Laurens schreef:Weekje circuit d'Auvergne en vervolgens een week vakantie daar in de buurt bracht de eindstand van de dagteller op 3440 km. Hiervan het meeste dus incl. aanhanger. :nah:

ik had met de auto 3600 km achter de kiezen,

Alleen het weekje auvergne! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Ar » 15 aug 2009, 21:30

Gisteravond teruggekomen van mijn avontuur: Ik ben met de 635CSI uit '86 gegaan. :df:
Op de heenweg een kleine 3900km(o.a. Hongarije-Servie-Macedonie-Griekenland-Turkije) en terug een kleine 3500km(Turkije-Bulgarije-Hongarije-Servie).

Uitgebreid verslag volgt nog en hier een alvast een kort GSM filmpje. Op de terugweg samen met mijn vader teruggereden(hij met zijn VW Sharan).

Vanuit de Sharan:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Joy » 15 aug 2009, 22:45

Dat is een mooi reisje geweest Arif :shock: Zonder problemen door gekomen ?

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Ar » 15 aug 2009, 23:39

Ik zal morgen wat uitgebreider schrijven. De auto ging probleemloos toen ik eenmaal weg was. Het duurde even om wel op pad te kunnen gaan.

Mijn probleem was dat ik bij meerdere grensposten voor een drugssmokkelaar werd aangezien. Oude auto, net gespoten en niet in gezinsverband. Van de Bulgaren moest ik naar een soort garage waar ik alles kon uitladen en delen van de bekleding werd gedemonteerd. Ook de instaplijsten om in de dorpels te voelen met een schroevendraaier. Kloppen op het plaatwerk. Er werd ook op diverse delen een apparaat tegen het plaatwerk gehouden. Nadat alles klaar was vroegen ze nog of ik suikerklontjes had, maar ik moest ze teleurstellen.

Bij de Serviers werd ik er ook uitgepikt en alles kon weer uit de auto....

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 16 aug 2009, 00:19

pfffff wat een gedoe :| Die "garage" van die bulgaren ken ik trouwens... daar mocht ik een keer gaan staan toen ik weigerde smeergeld te betalen :mrgreen: Was ik ook snel weer uit 8)

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door EG » 21 aug 2009, 06:31

Metchu schreef:
duifjes.com schreef:En die rode auto's noemde we in mn VN tijd in Bosnie Zaadstaaf *(Zastava)

Leuk verslag....hoeveel km is totaal eigenlijk?
Afbeelding :wink:
Wat is eigenlijk de reden dat jullie door Hongarije gaan?

Als je via Oostenrijk, Slovenie, Kroatie, Servie (in die volgorde) richting Bulgarije gaat heb je alleen maar mooie rechte snelwegen, ok na Nis houdt het op maar Bulgarije ben je zo voorbij.

Of je gaat via Servie en dan via Macedonie naar Griekenland en via Griekenland direct Turkije inrijden. Griekenland is echt 10.000x vriendelijker en minder corrupt dan die hele zooitje Balkan bijmekaar. Bij de grenspost zagen ze de EU paspoorten en mochten we direct doorrijden. Enige nadeel is dat Macedonie voornamelijk 1x2 baans wegen zijn en je kan nergens inhalen. Maar in Griekenland is het knallen ohne ende: alleen maar snelweg.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Ar » 21 aug 2009, 09:50

Op de heen weg ben ik door Hongarije, Macedonie en Griekenland heen gerden.
Terugweg Bulgarije, Hongarije.

Voordeel van de route Hongarije is dat Oostenrijk makkelijker is. Rechte snelwegen en geen tol. De andere route door Oostenrijk rij je door de ene na de andere lange tunnel. Hongarije zijn ook alleen maar snelwegen(in tegenstelling tot ruim 10 jaar geleden). Je hebt ook minder grensposten te passeren, rijdt amper om en betaalt in totaal gezien ook veel minder tol. Al die tolpoortjes zijn ook irritant als er veel verkeer is.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 21 aug 2009, 10:10

minder grensposten, minder tolwegen en idd oostenrijk een fijnere weg.
Macedonië griekenland heb ik ook gedaan, is weer extra grensposten en 300 km(uit me hoofd) omrijden. Ik vertik het bovendien om te gaan rijden omdat er een paar corrupte douaniers zijn. Daar maak ik me echt niet druk om.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Ar » 21 aug 2009, 10:37

Het is het enorme slechte wegdek en al die coorupte agenten die je zowat om de 5km tegenkomt. Ik ben er dit jaar met een slakkengang er doorheen gegaan.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door EG » 23 aug 2009, 18:59

Ar schreef:Op de heen weg ben ik door Hongarije, Macedonie en Griekenland heen gerden.
Terugweg Bulgarije, Hongarije.

Voordeel van de route Hongarije is dat Oostenrijk makkelijker is. Rechte snelwegen en geen tol. De andere route door Oostenrijk rij je door de ene na de andere lange tunnel. Hongarije zijn ook alleen maar snelwegen(in tegenstelling tot ruim 10 jaar geleden). Je hebt ook minder grensposten te passeren, rijdt amper om en betaalt in totaal gezien ook veel minder tol. Al die tolpoortjes zijn ook irritant als er veel verkeer is.
Ok dat is logisch.

Volgend jaar als ik ga word het Italie via Brindisi naar Griekenland (denk ik). Geen enkel probleem met corrupte politiemalloten.

En in Griekenland lekker volgas richting de Turkse grens. Beste. Ik ga op vakantie niet naar een of ander oorlogsgebied om te vechten tegen corrupte mafketels.

En beste Ar:

Ook al rij je met een slakkengang doorheen, ze naaien je toch. Mijn vader reed met precies de toegestane snelheid langs een agent langs die een bord in zijn hand had. 10cm voor de bord draait ie de stopbord tegen mijn vader je kan dan onmogelijk stoppen. Ze stappen in hun wagens knallen volgas richting mijn pa die al gestopt was rechts op de weg.

Jij negeerst stopbord je gaat naar Sofia je moet 500 leva (ongeveer 250 euro!) betalen. Ze doen alsof ze schrijven in hun bonnenboekje maar ze doen dat niet. Me pa zegt ik geef je 50 euro donder op. Ze zeggen nee is te weinig. Hij haalt 50 derbij 100 euro dus ze deden beetje moeilijk hij zei ik heb al teveel gegeven laters.

Door dit soort hoeren neuk acties heb ik geen zin om langs die klotelanden te gaan eigenlijk.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Ar » 23 aug 2009, 19:20

Niet echt subtiel, maar ik weet wat je bedoelt.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 23 aug 2009, 20:09

inderdaad, erg typisch!

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Ar » 24 aug 2009, 00:25

Een vrachtwgen in Turkije die flink vaart maakt. Voor het filmje reed hij nog harder om vervolgens ronde de 120-125 te blijven hangen. De tijden dat je met 140km/h door een touringcar werd ingehaald zijn voorbij. Tegenwoordig staat de telefoonnummer achterop om meteen te kunnen aangeven/klikken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Ar » 24 aug 2009, 23:04

Het is geen boeiende filmpje, maar ik vind het heerlijk om een paar honderd kilometer over een lege snelweg te kunnen rijden zonder controles.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Ahmed » 25 aug 2009, 22:19

Mooie snelwegen zeg.

Heb ook een paar filmpjes gemaakt:





En dan een filmpje hoe er wordt gereden in Cairo :P


Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 30 jun 2010, 16:55

Over een ruime week is het weer zover :banaan: :banaan: :banaan: 8)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Martijn_bmw » 30 jun 2010, 17:57

voor mij a.s. zaterdag 8) :df:

dit wordt de trip:



kort samengevat, van nederland door duitsland naar denemarken. vanaf daar door naar zweden via zweden zsm noorwegen in en dan langs de hele kust van noorwgen naar boven tot aan de noordkaap (noordelijkste punt van europa) daarna door finland en zweden weer terug, rondje van zo'n 7500km zo goed als alleen maar 2 baans slinger wegen (in heel noorwegen/zweden/finland kom ik geen snelweg tegen ) :banaan:
Bijlagen
route noordkaap.jpg
route noordkaap.jpg (59.25 KiB) 2587 keer bekeken

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Hans » 30 jun 2010, 19:02

Zeer de moeite waard! Ik heb dat rondje 2 keer gedaan, en denk er over om het nog een keer te gaan doen.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Martijn_bmw » 30 jun 2010, 19:29

Hans schreef:Zeer de moeite waard! Ik heb dat rondje 2 keer gedaan, en denk er over om het nog een keer te gaan doen.
klinkt goed :D toevallig nog handige tips??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRZ en 376 gasten