Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door G Kolkman » 30 jun 2010, 20:14

bmw320i schreef:voor mij a.s. zaterdag 8) :df:

dit wordt de trip:



kort samengevat, van nederland door duitsland naar denemarken. vanaf daar door naar zweden via zweden zsm noorwegen in en dan langs de hele kust van noorwgen naar boven tot aan de noordkaap (noordelijkste punt van europa) daarna door finland en zweden weer terug, rondje van zo'n 7500km zo goed als alleen maar 2 baans slinger wegen (in heel noorwegen/zweden/finland kom ik geen snelweg tegen ) :banaan:


Geweldig! Ik zat vorig jaar te mijmeren nadat ik 8800 km in de states had gereden of je in Europa ook zulke rondjes zou kunnen maken en toen kwam ik op een soortgelijke route uit. Moet ik ook maar eens gaan rijden. Hoelang denk je hier over te gaan doen?

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Hans » 30 jun 2010, 21:19

bmw320i schreef:
Hans schreef:Zeer de moeite waard! Ik heb dat rondje 2 keer gedaan, en denk er over om het nog een keer te gaan doen.
klinkt goed :D toevallig nog handige tips??
Oppassen voor wild. (rendieren, herten, vossen, etc) Ik zou ook de Lofoten meepikken. en vanuit het plaatsje "A" de veerboot naar Bodo (Noorse vasteland) nemen. Je hebt vanaf de veerboot een prachtig uitzicht op de lofoten als je terug vaart. Verder in het zuiden via de gouden en de trollenroute naar Geiranger rijden. Hoelang ga je? Ik ben beide keren zo'n 2,5 weken weg geweest. 1 keer met een camper gedaan en 1 keer met een BMW 320i. Met de BMW hadden we steeds zo'n houten hutje gehuurd op een camping. In Finland bij de Kerstman op bezoek. Langs de e6 in Noorwegen het Poolcentrum bezoeken wat op de poolcircel ligt.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Martijn_bmw » 01 jul 2010, 09:11

G Kolkman schreef:Geweldig! Ik zat vorig jaar te mijmeren nadat ik 8800 km in de states had gereden of je in Europa ook zulke rondjes zou kunnen maken en toen kwam ik op een soortgelijke route uit. Moet ik ook maar eens gaan rijden. Hoelang denk je hier over te gaan doen?
heb er 16 dagen voor uitgetrokken.

8 jaar geleden heb ik het "rondje" ook al eens gedaan toen 12 dagen over gedaan, nu willen we iets meer tijd nemen om dingen te bekijken :)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Martijn_bmw » 01 jul 2010, 09:28

Hans schreef:
bmw320i schreef:
Hans schreef:Zeer de moeite waard! Ik heb dat rondje 2 keer gedaan, en denk er over om het nog een keer te gaan doen.
klinkt goed :D toevallig nog handige tips??
Oppassen voor wild. (rendieren, herten, vossen, etc) Ik zou ook de Lofoten meepikken. en vanuit het plaatsje "A" de veerboot naar Bodo (Noorse vasteland) nemen. Je hebt vanaf de veerboot een prachtig uitzicht op de lofoten als je terug vaart. Verder in het zuiden via de gouden en de trollenroute naar Geiranger rijden. Hoelang ga je? Ik ben beide keren zo'n 2,5 weken weg geweest. 1 keer met een camper gedaan en 1 keer met een BMW 320i. Met de BMW hadden we steeds zo'n houten hutje gehuurd op een camping. In Finland bij de Kerstman op bezoek. Langs de e6 in Noorwegen het Poolcentrum bezoeken wat op de poolcircel ligt.
ik ga 16dgn inderdaad door finland langs de kerstman :)

poolcentrum ben ik vorige keer voorbij gestoven, nu dus wel ff stoppen :D

en lofoten klinkt als een goede tip! wij gaan inprincipe overnachten in een tentje wat we mee hebben maar als het weer slecht is gaan we idd in van die houten hutjes!

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Robin » 02 jul 2010, 12:07

Afbeelding

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Hunter » 02 jul 2010, 12:17

Ik moet nog even geduld hebben tot eind augustus.
Trip is ook iets minder spectaculair, maar wij gaan altijd bewust met onze eigen auto op vakantie.
Ruim 1.700 kilometer van huis naar Dalmatie.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Eric H » 02 jul 2010, 12:48

Ook hier een niet zo spannende auto rit.

Dit jaar naar Toscane ( San Baronto )
Op de heenreis waarschijnlijk door Zwitserland, dus ipv de Gothard tunnel wellicht de pas nemen....

Paar jaar terug ook gedaan en was best leuk :thumbup:

Gebruikersavatar
BobTheFish
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 jan 2010, 09:05

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door BobTheFish » 02 jul 2010, 20:30

Ben zelf nu een aardige trip aan het maken.

Amsterdam, Kopenhagen, Malmo, vervolgens via de kust naar Stockholm, dan naar boven via het siljan meer naar Gotenborg en dan weer terug via Malmo naar amsterdam.
We zitten nu in het 2e deel (siljan Meer) van de trip en al op ruim 2800 km ;)
en dat zijjn echte ontspannen km's hier in Zweden, reken maar op een gemiddelde snelheid van zo'n 60 tot 80km/u.

Natuurlijk na een dag cruisen lekker een dag of wat uitrusten in een geweldige stad of bij een meer/bos.

Alle hotels hier met Wifi, dus hoef ik niets van DF(of het WK) te missen ;)

Groetjes,

Bob.

Gebruikersavatar
Aston Martine
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 aug 2008, 17:35
Locatie: Leersum
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Aston Martine » 05 jul 2010, 21:54

Gisteren teruggekomen van een 2-weken durende vakantie door Hongarije, Roemenie (Transfagarasan!), Slowakije, Tsjechie en Duitsland.
Gereden met een oude Benz 300TD uit 1985, gekocht in Hongarije, bijna 5000 probleemloze km's, en uiteindelijk gestrand in Duitsland, op nog geen 3 uurtjes van huis.

Leuk avontuur :)
Later deze week schrijf ik denk even een verslagje, als ik weer wat ben uitgerust ;)

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 05 jul 2010, 22:36

wowww!!! gaaf Martine!!!!!! Ik ben erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt met de papieren enzo ...

Gebruikersavatar
Aston Martine
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 aug 2008, 17:35
Locatie: Leersum
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Aston Martine » 06 jul 2010, 07:08

In Hongarije kan je een tijdelijk kenteken aanvragen (geldig voor een maand, als ik me niet vergis).
We hebben een vriend in Hongarije wonen die het papierwerk voor zijn rekening heeft genomen. Met dit tijdelijke kenteken konden we de Benz op de naam van mijn reisgenoot zetten en zo kon hij hem gewoon hier in Nederland verzekeren.

Ook is de Benz bij een garage in Hongarije helemaal geprepareerd voor de reis. Een hoop nieuwe onderdelen, beurtje, etc. De reden dat we zijn gestrand is onze eigen schuld. De Benz bleek in de laataste 1000km opeens 4 liter olie gelekt te hebben. Tsja, dat verwacht je niet...dus niet vaak genoeg gepeild. Blok is vastgeslagen.
De Benz blijft nu achter in Bielefeld en mag daar worden gesloopt. Al met al zijn we toch nog goedkoper uit dan wanneer we een auto zouden hebben gehuurd. Achteraf gezien waren de Roemeense wegen over het algemeen ook goed genoeg geweest en waren de zigeunerdorpen onderweg veilig genoeg voor onze Nederlandse auto's, maar die gok wilden we van tevoren niet wagen. Met de roestige Benz op Hongaarse platen waren we volledig onzichtbaar :mrgreen:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 06 jul 2010, 10:14

ja geniaal!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jul 2010, 11:41

Ik doe eerst de Carbagerun dit jaar en die eindigt in Garda, om een kleine week later weer die kant op te gaan met de auto! YES Heb er zin in :D

DG

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door DG » 06 jul 2010, 12:19

Tom Westendorp schreef:Ik doe eerst de Carbagerun dit jaar en die eindigt in Garda, om een kleine week later weer die kant op te gaan met de auto! YES Heb er zin in :D
Als je daar toch bent dan raad ik je aan deze weg te rijden:

http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 7&t=h&z=15

De Italianen laten zien hoe het moet:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jul 2010, 12:24

Super gaaf! Heb er nu nog meer zin in! Al denk ik niet dat mijn vriendin de hele dag in de auto wil zitten haha.

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door MartijnGizmo » 06 jul 2010, 12:40

Afbeelding

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Xave30 » 06 jul 2010, 12:51

:lol:

Gebruikersavatar
Alain
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jul 2008, 15:01
Locatie: Haaglanden

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Alain » 06 jul 2010, 23:39

bmw320i schreef:voor mij a.s. zaterdag 8) :df:


en dan langs de hele kust van noorwgen naar boven
Supermooie natuur daar in Noorwegen .. ik krijg al hoogtevrees als ik m'n schoenen aantrek :bag:


Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Laurens Nijssen » 07 jul 2010, 13:17

Dit wordt de zomertrip van mij en een kameraad:

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... F8&t=h&z=6

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Petrolhead Tom » 07 jul 2010, 14:12

Gaaf Laurens! Ga je met je primera?

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Laurens Nijssen » 07 jul 2010, 15:10

Jep met de P11 VE :)

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door MartijnGizmo » 08 jul 2010, 12:39

Ongeveer dit (lange link) wordt onze vakantie-route, af te leggen in zo'n bolide:

Afbeelding

Ik heb er zin an! :hosanna:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door steve smith » 08 jul 2010, 13:01

Laurens Nijssen schreef:Jep met de P11 VE :)
De K op jouw kaart rijden we (JeroenE21 & ondergetekende) vanavond nog naartoe, vertrek is over een uurtje. Met de GTA.

Roadtrip!!!!

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Snipe » 08 jul 2010, 13:08

Ik zit in Frankrijk nu, op een camping. Als ik om me heen kijk hier, zie ik ook wat mensen die met de auto op vakantie zijn. Weinig Opel Kadett-volk hier. Zo zie ik hier een 2CV, een zo goed als nieuwe Jag, een Audi 200 uit 1990 in goede staat en een blinkende '70 Dodge Charger. Ik ben met de 330i, dat is nog de gewoonste auto die ik zie staan momenteel...

Gebruikersavatar
Jochem Vaartjes
Berichten: 420
Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Jochem Vaartjes » 08 jul 2010, 13:17

Ik heb in 2007 een roadtrip gemaakt door de USA met een goede vriend. Dit was de route, we hebben er ongeveer 1 maand over gedaan. Met een kleine pitstop van 5 dagen op de Bahamas (gevlogen vanaf miami)
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 357422&z=4

De afstand lijkt heel groot maar het rijdt zo makkelijk weg over die snelwegen. Wat ook wel grappig was dat we op de TomTom Miami in klopte vanaf de Grand Canyon. Deze gaf een snelweg aan waar we 1100 mile op moesten blijven tot de volgende afslag, dit paste niet eens in het vakje (normaal max 3 cijfers). Dan lijkt het wel een hele afstand aangezien de miles toch wat langzamer wegtikken dan kilometers. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten