Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Rein » 21 nov 2016, 01:24

Zo, weer terug na een fantastisch weekend in Wales. Vrijdagochtend om 7:30 stonden we op het vliegveld om de Passat op te halen. De jongens bij de verhuur hoefden niet veel moeite te doen om ons in een upgrade te praten, uiteindelijk verlieten we met een Mercedes C200 . Fijn sportstuur, sportstoelen en leren bekleding. De auto was ook voorzien van automaat, stiekem vond ik dit wel prettig, want links rijden met het stuur aan de verkeerde kant leek mij best wel een uitdaging. Uiteindelijk viel dit 100% mee.

Vanuit Birmingham hebben we in 1 stuk naar de EVO-triangle gereden. Meteen kwamen we al een groepje Porsches tegen, dus we wisten direct dat we op de juiste plek waren. Heerlijke wegen zeg, prachtig glooiend, overzichtelijk en erg rustig. Bovendien heb je op deze wegen een snelheidslimiet van 100 km/h, wat eigenlijk best wel hoog is voor het aantal scherpe bochten en hoogteverschillen die elkaar snel opvolgen. Echt heerlijk gereden.

Afbeelding
Afbeelding

Vanuit de Triangle door naar Snowdonia (eerst A5, daarna A4086/A498 richting Nant Gwynant, daarna A4085). Ook hier prachtige wegen, met fantastische natuur. We hebben ook best wel geluk gehad met het het weer, we hebben best wel veel zon gezien, wat volgens mij een unicum is voor Wales . Dit was ook een van de betere stukken van onze route.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na de lunch zijn we vertrokken over de A470 richting Machynlleth. Dit leek vanaf Google maps een mooie route door de heuvels e.d. maar dit viel nogal tegen, het was meer een doorgaande weg waarbij verder weinig te zien was. Omdat het allemaal nogal vlot ging hebben we besloten om nog een extra lus te maken. Vanuit Machynlleth, langs de kust naar Tywyn, Llwyngwril en Dolgellau. Ook dit is een aanrader, fantastische wegen langs het water. Helaas wel wat druk. Het begon ook al donker te worden dus vanaf Dollegellau snel doorgereden naar onze AirBnb in Aberystwyth.

Volgende ochtend om 9u weer op pad. N.a.v. de enthousiaste woorden van Walter keek ik erg uit naar de weg van Tregaron naar Llanwryd Wells. Omdat we wat problemen met het internet hadden en de navigatie de juiste route niet kon vinden heeft het ons een dik half uur rondrijden gekost, maar het was het zeker waard! Heerlijke route, super rustig, fantastische omgeving. Dit is overigens niet een route om enorm te knallen, want dat is er gewoon niet mogelijk. Toen ik dit bordje van 25% zag moest ik meteen aan de foto van Walter denken. Het bos rechts is inmiddels compleet gekapt .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens de ‘’Top Gear route’’ genomen door Brecon Beacons (A4609). Wederom, fantastisch mooi. Het begint een beetje eentonig te worden, maar ook hier wederom heerlijk gereden.

Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens hebben we nog wat random wegen gekozen door het gebied. Hoe hoger we kwamen hoe meer sneeuw er lag, blijkbaar is de nacht ervoor aardig wat gevallen. Op gegeven moment hebben we een hele mooie route gevonden (Trefechan, Vaynor, Pontsticill, Torpantau richting Abercynafon), welke mij heel erg aan de Mountain Road van Walter deed denken. Helaas lag er halverwege dermate veel sneeuw, dat we heuvelaf bijna in de problemen kwamen. De auto stond op zomerbanden, dus remmen resulteerde in meters doorglijden terwijl het allemaal stapvoets ging. Uiteindelijk met veel moeite weer achteruit omhoog kunnen komen om vervolgens rechtsomkeert te maken. Dit heeft wel aardig wat tijd gekost waardoor het alweer donker werd. Uitiendelijk het laatste deel van de route geskipt en weer terug naar Birmingham gereden.

Wat betreft de Mercedes: fijne stoelen met voldoende steun, audio ook prima voor elkaar en 185pk is genoeg om lekker vlot in te kunnen halen. Ik ben wellicht weinig gewend, maar ik heb echt enorm van deze auto genoten.

Hier nog een link met de route die wij uiteindelijk hebben gereden. Zelf heb ik veel aan de verhalen van anderen gehad om mooie routes te vinden. Het is toch wel een uitdaging om daar ter plekke wat moois te vinden. Hopelijk kan iemand hier z’n voordeel mee doen in de toekomst: Dag 1 Snowdonia: https://goo.gl/maps/w1jdhULBQrz" onclick="window.open(this.href);return false;. Dag 2: Brecon Beacons: https://goo.gl/maps/HeDCRn2Ygt42" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog wat random foto’s, wat meer is beter:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Al met al een fantastisch weekend, wat mij betreft snel weer! Ik zit nog tot september in Birmingham. Hopelijk krijg ik het voor elkaar om nog een mooie roadtrip door Schotland te maken. Eerst weer even sparen :dood:

vester86
Berichten: 2719
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door vester86 » 21 nov 2016, 06:19

fantastische plaatjes en mooi opgeschreven!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door MartijnGizmo » 21 nov 2016, 08:58

Gaaf verslag, bedankt ook voor de routes... staat hier hoog op het verlanglijstje om een keer die kant op te gaan! :df:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door ///Joost » 21 nov 2016, 09:07

Gave foto's zeg! Dat moet een mooie trip geweest zijn!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door allen » 21 nov 2016, 09:17

Geweldige paar dagen moet dat geweest zijn. Krijg gelijk zin om weer terug te gaan. Die kleine wegen zijn fantastisch om overheen te knallen, alleen heb je dan wel iets warmer weer nodig en een lightweight. :df:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door allen » 21 nov 2016, 11:25

Wales heb ik de laatste jaren juist veel te warm en zonnig weer gehad. :gek:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door MartijnGizmo » 21 nov 2016, 11:36

Ik ging in 2013 twee weken naar Schotland, en had vrijwel alleen maar mooi weer, alleen op de Isle of Skye wat regen (overkomelijk) en beperkt zicht (erg zonde). Uitbaatster van onze B&B in Edinburgh ging zich ook uitgebreid verontschuldigen voor de 'hitte', terwijl wij het met 23 graden oid juist erg aangenaam vonden... :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39753
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Arthur » 21 nov 2016, 12:02

Mooi zeg!

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Rein » 21 nov 2016, 16:02

Thanks! Dit soort tripjes moeten meer gedeeld worden hier, vandaar mijn bijdrage :df:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Joop » 21 nov 2016, 19:30

Leuke trip... Waar een weekend al niet goed voor is... :df:
...route ga ik ook wel even ergens archiveren. Thx for sharing! :thumbup:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Aernoudt » 04 dec 2016, 22:27

-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Rein » 07 mar 2017, 13:45

Over een maandje ga ik een weekend naar Belfast. Nu wil ik daar weer een dag een auto huren, dus ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met mooie wegen in Noord Ierland?

Ik heb de Antrim Coast Road al gevonden, maar van zinnen als ''The Antrim Coast Road is regarded as one of the great tourist routes of the world.[1] This part of the road has seen a dramatic increase in traffic in recent years (in particular during warmer weather).'' word ik wel wat huiverig...

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Rein » 29 mei 2017, 16:12

Oke, ik was dit topic een beetje vergeten. Uiteindelijk dus de Antrim Coast Road gereden, hierbij de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De route was wel oke, maar haalt het lang niet bij Wales. Wellicht had het ook wel een beetje met de auto te maken. Als ''upgrade'' kregen we deze Lexus (edit: Infiniti Q30) mee, maar wat een ongelooflijk gevoelloos hok was dat! Ik meende dat ik altijd in elke auto wel plezier kon hebben, maar volgens mij was dit wel het dieptepunt...

Voor de volledigheid is hier onze route te vinden.

Maar goed, ik post hier natuurlijk niet voor niets :wink: . De volgende trip staat op de planning voor volgende week: 5 dagen Schotland. Ik heb al het een en ander gevonden, bijvoorbeeld de ''North Coast 500'' wat het Schotse equivalent van de Route 66 zou moeten zijn. Ik denk dat we daar een groot deel van gaan rijden + een dag Isle of Sky. Zijn er verder hier nog mensen die tips hebben?
Laatst gewijzigd door Rein op 29 mei 2017, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door FreudeamFahren » 29 mei 2017, 16:35

Is die Lexus niet stiekem een Infinity?

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Rein » 29 mei 2017, 16:38

FreudeamFahren schreef: 29 mei 2017, 16:35 Is die Lexus niet stiekem een Infinity?

Haha, je hebt gelijk idd. Ik vond het al raar dat ik het model niet terug kon vinden. Infinity i30 idd :coffee:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door FreudeamFahren » 29 mei 2017, 16:39

Bijna. Q30 :-) En dat weet ik ook alleen omdat ik het opgezocht heb idd. Nog nooit eerder gezien en eigenlijk had ik dat zo willen houden.

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Rein » 29 mei 2017, 16:41

Euh, :dood: , ja. Maar inderdaad, dat was voor iedereen beter geweest. Geen aanrader.

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1936
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Hitz » 29 mei 2017, 18:06

Deelt die Q30 niet techniek met de Mercedes-Benz A-klasse?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Robin Hartog » 29 mei 2017, 18:59

Hitz schreef: 29 mei 2017, 18:06 Deelt die Q30 niet techniek met de Mercedes-Benz A-klasse?
Volgens mij de GLC.

Mooie foto's en tripje lijkt me! :df:

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2069
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door frankie » 29 mei 2017, 19:17

GLA.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Riceaux » 20 jun 2017, 15:46

Het is weer bijna zover! Zomervakantie! Dit jaar naar Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Servië, Kroatië en Slovenië met de auto. De routes zijn al gepland zover mogelijk, o.a. de Transfagarasan en de Trans-Alpina in Roemenië. :df:
Nog iemand tips wat wel meenemen, wat absoluut niet mee te nemen enz. De E61 heeft zich de afgelopen 17k km betrouwbaar bewezen. Maar toch gaat in ieder geval de laptop mee, een hydraulische krik, basis gereedschap, reservewiel (of 2, als er 1 in de wielbak past neem ik er 2 mee). Ruimte zat met z'n 2'en. :tooth:

D. Peters
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door D. Peters » 20 jun 2017, 17:04

Wij gaan ook naar Roemenië, zullen ook Transfagarasan rijden. Vanaf Noorwegen vliegen we echter en we gaan daar een auto huren (Ford Mondeo of vergelijkbaar besteld bij Avis). Heb je al wat meer hoogtepunten uitgezocht voor Roemenië? Ben zelf nog bezig met de planning. Bucharest, Brasov (Peles) en Constanta staan op de agenda, alleen hotel voor 3 nachten in Bucharest hebben we pas geboekt...

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Riceaux » 20 jun 2017, 17:33

Verder nog geen hoogtepunten gepland voor Roemenië. Gaan daar eigenlijk heen voor die 2 wegen en een vriendin die in Navodari woont. Plan is om daar een aantal dagen te blijven en een paar dagen Boekarest te doen. Doel van de vakantie is om alle hoofdsteden in Europa te bezoeken waar we nog niet geweest zijn. En sluiten af met een week Kroatië. Daardoor een vrije krappe planning voor de overige steden. Stad/omgeving die we het mooiste vinden willen we dan later in het jaar nog naar terug gaan.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10422
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door tomgtr » 20 jun 2017, 17:39

Constanza is niks eigenlijk. Mamaia is wel aardig maar ook niet meer dan dat. Bucharest en Mamaia zijn top (als je alleen op reis bent) :tooth:

vester86
Berichten: 2719
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door vester86 » 21 jun 2017, 02:05

e61 = luchtvering?? = blaasbalgen mee?? of waren die bij jou afgelopen winter tijdens de wintersport vervangen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], JvH, Nico e39 en 194 gasten