Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Arthur » 27 aug 2017, 12:11

vester86 schreef: 25 aug 2017, 22:23
allen schreef: 25 aug 2017, 12:38 Zeg het al langer. Wie een roadtrip maakt moet gewoon een pluggenset en compressortje mee.
Zelfs in nederland zou ik dat voorstellen aangezien veel auto's regenwoordig zonder reserveband worden geleverd. Slime heeft een prima klein compressortje, en via de motorzaak een banden reparatie setje met een "veter" gekocht voor 16 euro, daarmee kun je simpele gaten (schroeven e.d.) prima repareren zodanig dat je er weer voor langere tijd op door kan rijden.
Compressor hebben de meeste auto's, tegenwoordig, al aan boord. Zal ook eens zo'n reparatiesetje scoren. Neem aan dat dat ook wel universeel te krijgen is en niet alleen bij een motorzaak?

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door NSXRS » 27 aug 2017, 13:08

Arthur schreef: 27 aug 2017, 12:11
Compressor hebben de meeste auto's, tegenwoordig, al aan boord. Zal ook eens zo'n reparatiesetje scoren. Neem aan dat dat ook wel universeel te krijgen is en niet alleen bij een motorzaak?
Green Slime (algemeen als goed beoordeeld) ligt ook bij diverse DHZ zoals de grote Gamma vestigingen in het rek.
Er zijn 3 of 4 maten flessen met het reparatiemiddel (van fiets tot grote autoband) los te koop, ter vervanging of als je al een compressor hebt (kan je gewoon een fles met de vloeistof aanschaffen), en ook de complete setjes met compressor.
Let er wel op dat ALLE vloeistof of schuim reparatie setjes een beperkte houdbaarheidsduur hebben, meestal iets van 3-5 jaar.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door allen » 27 aug 2017, 16:06


Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door 328Ti » 27 aug 2017, 17:57

Heb ik ook bij me van Sonic, alleen 12v compressor niet mee... :bag:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door tomgtr » 27 aug 2017, 18:45

Busje schuim en je schrijft volgens mij meteen je band af. Pluggen veel beter hoewel dat wel een gekllooi is denk ik met een lage auto en brede banden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Arthur » 27 aug 2017, 19:10

allen schreef: 27 aug 2017, 16:06 https://www.hmk.nl/garage-gereedschappe ... set-profi/

Zoiets. Kost bijna niets.
Lijkt me beter dan slime/schuim/vloeistof. Dan is je band weg en hoe is het dan met je velg? Alleen, werkt zoiets ook echt, een doe-het-zelf plug?

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door vester86 » 27 aug 2017, 19:27

allen schreef: 27 aug 2017, 16:06 https://www.hmk.nl/garage-gereedschappe ... set-profi/

Zoiets. Kost bijna niets.
Precies zo een ja :)

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door NSXRS » 27 aug 2017, 19:47

Arthur schreef: 27 aug 2017, 19:10
allen schreef: 27 aug 2017, 16:06 https://www.hmk.nl/garage-gereedschappe ... set-profi/

Zoiets. Kost bijna niets.
Lijkt me beter dan slime/schuim/vloeistof. Dan is je band weg en hoe is het dan met je velg? Alleen, werkt zoiets ook echt, een doe-het-zelf plug?
Je hebt de klok gehoord, maar weet de klepel niet te vinden....
Bij de oude onder druk staande reparatiebussen klopt, dat lijkt op soort PUR.
Na gebruik moet binnen 1-2 uur de band eraf om schoon te maken, als langer, dan krijg je de klonten er niet meer uit en kan je de band weggooien.

Dat geldt dus NIET voor Green Slime, dat kan je ook na langere tijd uit de band halen en band weer gewoon repareren...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Arthur » 27 aug 2017, 20:09

Gelukkig ben jij er om hier genuanceerd op te reageren :thumbup:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door tomgtr » 27 aug 2017, 20:32

NSXRS schreef: 27 aug 2017, 19:47
Arthur schreef: 27 aug 2017, 19:10
allen schreef: 27 aug 2017, 16:06 https://www.hmk.nl/garage-gereedschappe ... set-profi/

Zoiets. Kost bijna niets.
Lijkt me beter dan slime/schuim/vloeistof. Dan is je band weg en hoe is het dan met je velg? Alleen, werkt zoiets ook echt, een doe-het-zelf plug?
Je hebt de klok gehoord, maar weet de klepel niet te vinden....
Bij de oude onder druk staande reparatiebussen klopt, dat lijkt op soort PUR.
Na gebruik moet binnen 1-2 uur de band eraf om schoon te maken, als langer, dan krijg je de klonten er niet meer uit en kan je de band weggooien.

Dat geldt dus NIET voor Green Slime, dat kan je ook na langere tijd uit de band halen en band weer gewoon repareren...
Wat je bedoelt te zeggen is dat green slime beter is dan de spuitbusjes die je vroeger kon krijgen? Heeft weinig met klok en klepels te maken.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door 328Ti » 27 aug 2017, 21:24

Iemand nog advies mbt 12v compressortje? Je hebt ze van 10-60e en uiteenlopende merken

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door NSXRS » 28 aug 2017, 08:21

tomgtr schreef: 27 aug 2017, 20:32
Wat je bedoelt te zeggen is dat green slime beter is dan de spuitbusjes die je vroeger kon krijgen? Heeft weinig met klok en klepels te maken.
Echt wel..: :bignews:
Gezegden, uitdrukkingen, gezegden en spreekswijzen
hij heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt (=hij weet er wel iets over, maar kent de juiste toedracht niet)
Of:
Hij heeft de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt: hij weet het fijne van de zaak niet.

Dus ja, Green Slime is anders/ beter dan de ouderwetse onder druk staande reparatie spuitbussen :wink:

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Jan-Willem » 28 aug 2017, 09:33

Ook niet duur aangezien je de band ook niet hoeft weg te gooien!

https://www.slimerepair.com/smart-slime ... o-set.html

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door frankie » 28 aug 2017, 09:50

Heeft iemand daadwerkelijk wel eens zo'n setje gebruikt? En kan dus wat zinnigs zeggen over de praktijk? Want persoonlijk vond ik het hopeloos.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Jan-Willem » 28 aug 2017, 09:57

Mijn vakantie plannen zijn helaas gewijzigd Corsica wil ik nog graag een andere keer naar toe.
Het is nu de Tocaanse kust geworden het voorlopige plan is om in het zuiden van Duitsland een hotel te pakken en dan de volgende dag door Zwitserland naar Toscane te rijden.

Google maps heeft 2 routes, door Zwitserland, wie weet wat de mooiste route is?
Natuurlijke mag een alternatieve mooi route door Zwitserland ook als ik maar ergens bij het Como meer uit kom.

AfbeeldingScreenshot_2017-08-28-09-36-52 by Jan Willem, on Flickr

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Macboy » 30 aug 2017, 09:43

Ik zou wegblijven van de "Toscaanse kust" en het echte Toscane gaan opzoeken. Was niet de tip waar je om vroeg natuurlijk maar goed.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door frankie » 30 aug 2017, 10:06

Ik ben ook bij de "Toscaanse kust" geweest. Niet heel bijzonder qua omgeving. Wel bijzonder slechte wegen.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Jan-Willem » 31 aug 2017, 00:39

We gaan rijden via Zwitserland en in Martigny overnachten daarna rijden we via Aosta naar beneden en dan nog een heel stuk langs de kust.

Toscaanse kust ben ik nooit geweest, zitten wel een aantal leuke plaatsen.
Ik heb 7 weken in Rimini overleefd en dat is ook niet echt de parel van Italië :wink:

We gaan eerst een 8 dagen naar de Toscaanse kust en daarna zie ik wel verder.
Misschien is het mooi om nog een paar dagen wat verder Toscane in te gaan.

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door JoostSchouten » 31 aug 2017, 13:46

Wij zijn deze zomer via de Splügenpass naar Comomeer gereden. Dan kom je wel aan de rechtse kant uit van het Comomeer.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spl%C3%BCgenpas

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door tomgtr » 31 aug 2017, 13:54

Zou ook zoveel Toscane binnenland nemen en kust niet te lang blijven. Fijn niet te duur hotel vlak bij grrens Zwitserland OX Hotel Altes Spital in Muhlheim.

Gebruikersavatar
Franswa
Berichten: 294
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Locatie: Regio 0485

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Franswa » 31 aug 2017, 21:03

frankie schreef: 30 aug 2017, 10:06 Ik ben ook bij de "Toscaanse kust" geweest. Niet heel bijzonder qua omgeving. Wel bijzonder slechte wegen.
Mee eens, de Toscaanse kust is niet echt een pareltje, zeker in vergelijking met de rest van Toscane. We zaten dit jaar ongeveer 10 kilometer hemelsbreed van de kust, maar daar is toch echt wel goed uit te houden. Echt ongelooflijk dat de kust een paar kilometer verderop ligt... :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Jan-Willem » 31 aug 2017, 21:42

Ben jij een maatje van Sieger?
Die alfa komt mij erg bekend voor, mooi ding :thumbup:

Er is een prachtig strand bij het resort! :bag:
Afbeelding

De vrouw wil graag naar de zee, mij maakt het niet zoveel uit als er maar een fatsoenlijk zwembad is.
De 2e week hebben we nog niks geboekt, maar wat verder Toscane in is dus wel de moeite waard :love:

Gebruikersavatar
Franswa
Berichten: 294
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Locatie: Regio 0485

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Franswa » 31 aug 2017, 23:34

Ik ben geen maatje van Sieger, dus het lijkt me sterk dat je deze auto kent. Ik heb ooit gehoord dat er 2 Azzurro Gabbiano 156 GTA SW's geleverd zijn in Nederland, zou wel leuk zijn om wat foto's te zien van de andere!

Je moet absoluut verder Toscane in trekken, is waarschijnlijk ook stukken goedkoper dan waar je nu zit. Waar zit je nu ergens? Ik vind de prijzen echt enorm meevallen in ieder geval. Een zwembad is geen enkel probleem, dat zit bij bijna elke accommodatie wel. Probeer even te bepalen wat je in je 2e week wilt. (tot rust komen in een mooie omgeving, of veel zien van de omgeving en "actief" rondrijden en steden bezoeken) Dan kun je gaan bepalen in welke regio van Toscane je je nieuwe accommodatie kunt gaan zoeken.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Jan-Willem » 04 sep 2017, 09:03

Ik ben kleuren blind schijnbaar, het was een hele andere dikke 156 SW.
Iets blauwer en GTA velgen.

We gaan naar Donoratico, ik zat te denken om de 2e week wat noordelijker te gaan richting Florance.

We gaan zeker nog een beetje rond rijden daar!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door dvh » 04 sep 2017, 09:18

Ik ben inmiddels met de auto voor de zoveelste keer naar Oostenrijk geweest.
Heerlijk land. Ik zou er wel willen wonen. Het is een mooie mix van alles.

Het is niet te ver weg
Het landschap is heel divers
Het weer is ook heel divers
Je kan er zowel skiën als zonnen
Er is mooie natuur en ook mooie cultuur.
Het is er rustig

Heenweg hebben we netjes in 9.5 uur gereden. Terugweg ivm vakantieverkeer/grenscontroles duurde wat langer. Uiteindelijk 13 uur over gedaan.

Hier een paar indrukken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben verliefd op Oostenrijk.
De lucht is er heerlijk. Het water is er lekker. Simpele dingen. Maar het is prima. Verder een schoon land. Prima voorzieningen.
Wij verblijven echter wel in en rond de regio Karinthie. Daar is in de zomer het weer over het algemeen het beste. Je zit dichtbij Italië en is zoveel te doen. Van ijsgrotten bezoeken, naar prachtige groen/blauwe zwemmeren die ontzettend schoon zijn. Naar gletsjers die vol met sneeuw en ijs liggen. Uitgestrekte vlaktes vol met oneindigheid waar je geen mens tegenkomt. Toch mooie historische steden zoals Salzburg waar je je lol op kan als je van Musea's en of sjiek winkelen houdt.

Ik/wij zijn meer van de natuur. Alles is met de auto goed te bezoeken en simpelweg rondrijden is al een feest op zich.
Gelukkig ga over over 3 maanden weer. Maar dan voor de sneeuw :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RJK en 347 gasten