3x ABS

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

3x ABS

Bericht door Stéphane » 03 feb 2006, 23:18

Daarnet nog even boodschappen gedaan. Ik moest wachten op 3 eBay aanbiedingen die net afliepen, waarvan 1 behoorlijk goed (Mont Blanc Meisterstück ballpoint ;)). Maar goed, volgende keer ga ik wel lopen ofzo :roll:

1e keer ABS: ik rijd rustig door een straat waar een muts en haar vriend compleet blind de straat oplopen vanuit de videotheek. Ik zie dat gelukkig wel op tijd en rem dus ook.

2e keer ABS: ik rijd rechts een straat in, waar een of andere mafkees midden op straat fietst (op wat daar voor door moet gaan...) op mijn weghelft. En ook dat zie ik gelukkig weer precies op tijd en rem ik dus op tijd.

3e keer ABS: Op een voorrangsweg schiet een of andere idioot toch net voor mij de weg op. Wederom zie ik het wél en de ander niet en weer op tijd geremd.

Dit alles in een tijdsbestek van 10 minuten en ik reed gewoon rustig. Dan vraag je je wel eens af of jij dan de enige bent die bezig is met opletten op de weg...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 04 feb 2006, 09:00

Gisteravond zat ik al bellend met Nandor aan de telefoon te rijden in druk verkeer. Doordat ik zat te bellen hield ik extra ruimte ten opzichte van voorgangers. Dus toen zij begonnen te vertragen remde ik rustig af, remde een keer en remde uiteindelijk wat harder om tot stilstand te komen, maar ik kon net op tijd naar links sturen omdat er zo'n jodocus kwak achter mij waarschijnlijk compleet andere dingen aan het doen was dan autorijden. Die heeft dus ook even het ABS getest.

Later zag ik weer zo'n typisch geval van rijblindheid. Een muts in een 145 die één of ander boek aan het lezen was. Ik heb 5 minuten naast haar gereden en ze heeft geen enkele keer om zich heen gekeken. Om de 10 seconden keek ze even over haar stuur.

Ja, niet veel later, moest ook zij in de ABS!

:shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Downforce Hans, WillemBoer en 52 gasten