Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Peter pwr » 06 dec 2008, 12:49

Mike R32 schreef:Allemaal leuk en aardig die Japanse naaimachientjes, nadeel is dat ze alleen vooruit komen hoog in toeren.
Door de eerste de beste TDI wordt je helemaal zoek gereden, deze komen dus voor mij niet in aanmerking voor de nominatie beste FWD ooit.
Jammer dat de Golf VI GTI er niet bij staat, laat ik dan maar bij de VAG familie blijven en voor de Golf V GTI gaan.
We hebben het over auto's niet over tractors :mrgreen:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Miesjel » 06 dec 2008, 19:14

Nee inderdaad, dan kun je beter de Golf GTI pakken. Neem nou de Golf III GTI, wat een kanon met z'n 115pk. Een echte GTI zoals die maken ze niet meer.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Knot » 06 dec 2008, 21:10

Tsja... die Golf III GTI 8v kon ik dan weer bijhouden met mn gechipte Astra 2.0dti :)

Maargoed, Mike is VW freak en denkt niet meteen aan de best sturende FWD ooit gemaakt, de pure rijdersauto....

Als we het over woon/werk/file verkeer hebben wil ik inderdaad geen Integra Type R... maar eigenlijk wil ik ook helemaal geen woon/werk verkeer rijden!!! :!:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Harrie » 06 dec 2008, 21:33

Michel Huisman schreef:Nee inderdaad, dan kun je beter de Golf GTI pakken. Neem nou de Golf III GTI, wat een kanon met z'n 115pk. Een echte GTI zoals die maken ze niet meer.
Uhh...Golf III GTi een kanon? Volgens mij de grootste GTI mislukking van VW. Sorry als je er zelf 1 gehad hebt.

Motor: 4 cilinders, 8 kleppen, 1984 cc, 166 Nm bij 3200 tpm, 85 kW (115 pk) bij 5400 tpm.
Prestaties: topsnelheid 196 km/h, acceleratie van 0 tot 100 in 10,4 seconden.
Wielaandrijving: voor
Transmissie: handgeschakeld 5 versnellingen
Gemiddeld verbruik: 8,1 l/100km

Dit is de traagste GTI ooit gemaakt. :wink: De 16V versie maakt een klein beetje goed. In die tijd had ik een Ritmo Abarth, die draaide rondjes om die GTI-tjes.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door VLA » 07 dec 2008, 10:08

Harrie schreef:
Michel Huisman schreef:Nee inderdaad, dan kun je beter de Golf GTI pakken. Neem nou de Golf III GTI, wat een kanon met z'n 115pk. Een echte GTI zoals die maken ze niet meer.
Uhh...Golf III GTi een kanon? Volgens mij de grootste GTI mislukking van VW. Sorry als je er zelf 1 gehad hebt.

Motor: 4 cilinders, 8 kleppen, 1984 cc, 166 Nm bij 3200 tpm, 85 kW (115 pk) bij 5400 tpm.
Prestaties: topsnelheid 196 km/h, acceleratie van 0 tot 100 in 10,4 seconden.
Wielaandrijving: voor
Transmissie: handgeschakeld 5 versnellingen
Gemiddeld verbruik: 8,1 l/100km

Dit is de traagste GTI ooit gemaakt. :wink: De 16V versie maakt een klein beetje goed. In die tijd had ik een Ritmo Abarth, die draaide rondjes om die GTI-tjes.
Denk ook niet dat Michel het serieus bedoelde :lol: Das inderdaard een FAIL GTI.
Laatst gewijzigd door VLA op 07 dec 2008, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Knot » 07 dec 2008, 10:12

Beetje sollen mag toch wel? :)

Michel weet prima wat snel is en wat niet :df:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Harrie » 07 dec 2008, 12:22

Oke oke....ik zag er geen smilies bij staan. :wink: Dat is nu het lastige van maar wat neer kloppen op een forum. Je weet soms niet wat de context van een post was. :oops:

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Tom » 07 dec 2008, 12:27

Hopelijk vind je het niet erg dat ik erom heb kunnen lachen Harrie? :clap: :thumbup:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door RVV » 07 dec 2008, 13:11

Hoe zit het eigenlijk met de Honda CRX ?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Knot » 07 dec 2008, 13:32

Rico schreef:Hoe zit het eigenlijk met de Honda CRX ?
Ik denk dat dat een beetje zit zoals de Astra GSI... :roll:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door RobS » 07 dec 2008, 15:55

De CRX is nogal tail happy.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door VLA » 07 dec 2008, 16:44

Rob Schouten schreef:De CRX is nogal tail happy.
idd, rechtuit is het best een leuk karretje, maar voor op het circuit vind ik hem persoonlijk niks. Heb ik liever een civic o.i.d.

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Peter pwr » 07 dec 2008, 17:52

Crx heef wel double wishbones rondom? Wat maakt een FWD nou zo goed? Het lijkt mij juist een kleine wielbasis. Dan heb je op een klein circuit de voordelen lijkt me. Het moet iig wel een klein autootje zijn bij fwd vind ik. Zoals een alfa 166 dat is echt belachelijk dat rijdt voor geen meter denk ik :)

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door HSR » 07 dec 2008, 18:30

achterwielaandrijfventje schreef:Crx heef wel double wishbones rondom? Wat maakt een FWD nou zo goed? Het lijkt mij juist een kleine wielbasis. Dan heb je op een klein circuit de voordelen lijkt me. Het moet iig wel een klein autootje zijn bij fwd vind ik. Zoals een alfa 166 dat is echt belachelijk dat rijdt voor geen meter denk ik :)
166 rijdt zeker niet verkeerd maar ik deel zeker de mening dat een grote auto met FWD nu niet bepaald beter gaat rijden. FWD concept dient gepaard te gaan met een korte wielbasis en laag gewicht, dan rijdt het het leukst.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Niels » 07 dec 2008, 19:06

Als FWD expert zou ik ook geen zinnig antwoord kunnen geven op de vraag wat de beste FWD is :hmmm: Het ding moet zowieso een sper hebben en dat heb ik nog nooit mogen proberen. De meeste VAG dingen heb ik wel geprobeerd en de V GTI/Scirocco sturen wel erg goed voor FWD maar niet briljant qua feedback. Moet beter kunnen met een RS of R26R lijkt me.

Golf III GTI was echt beschamend gewoon :bag: Die hadden ze als GT moeten verkopen oid. Die 2.0 is ook gewoon geen lekkere motor, niet gretig bovenin, ouderwets en zuipt om het leven :roll:

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door jarno trulli » 07 dec 2008, 22:17

hugo schreef:
achterwielaandrijfventje schreef:Crx heef wel double wishbones rondom? Wat maakt een FWD nou zo goed? Het lijkt mij juist een kleine wielbasis. Dan heb je op een klein circuit de voordelen lijkt me. Het moet iig wel een klein autootje zijn bij fwd vind ik. Zoals een alfa 166 dat is echt belachelijk dat rijdt voor geen meter denk ik :)
166 rijdt zeker niet verkeerd maar ik deel zeker de mening dat een grote auto met FWD nu niet bepaald beter gaat rijden. FWD concept dient gepaard te gaan met een korte wielbasis en laag gewicht, dan rijdt het het leukst.
een 166 rijd zeker niet veel slechter dan bijvoorbeeld een mercedes e-classe, moet alleen wel zeggen dat de 155 kwa besturing net even wat prettiger was.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Dennis Cavallino » 08 dec 2008, 10:41

166 stuurt zelfs lekkerder dan een (vorig model) E klasse.

Ik heb zowel een CRX 1.6 16v (geen vtec) als Astra GSI 16v gehad, al heb ik die laatste binnen 4 dagen aan een nieuwe eigenaar doorgespeeld. :D
Maar de GSI vond ik echt een belachelijk goede auto eigenlijk. Motor had veel koppel en veel pk's bovenin, wegligging was bijzonder solide en de kont was op commando los te krijgen, anders niet. En 't ding verbruikte amper benzine. De nieuwe eigenaar heeft er zelfs gemiddeld 1:17 mee gehaald. :bag:
De CRX-en reden ook wel leuk, maar in de besturing zat iets van een dood punt, zo leek 't. Waardoor ik net niet voldoende vertrouwen kreeg om er alles uit te halen. En dat is ook wel een kwaliteit, als een auto ervoor zorgt dat je je billen bij elkaar knijpt als 't echt hard gaat.
Toen vond ik 't allemaal leuk, nu zou ik er na een kwartiertje gummen weer uitstappen.

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door HSR » 08 dec 2008, 11:24

Dennis Cavallino schreef:166 stuurt zelfs lekkerder dan een (vorig model) E klasse.

Ik heb zowel een CRX 1.6 16v (geen vtec) als Astra GSI 16v gehad, al heb ik die laatste binnen 4 dagen aan een nieuwe eigenaar doorgespeeld. :D
Maar de GSI vond ik echt een belachelijk goede auto eigenlijk. Motor had veel koppel en veel pk's bovenin, wegligging was bijzonder solide en de kont was op commando los te krijgen, anders niet. En 't ding verbruikte amper benzine. De nieuwe eigenaar heeft er zelfs gemiddeld 1:17 mee gehaald. :bag:
De CRX-en reden ook wel leuk, maar in de besturing zat iets van een dood punt, zo leek 't. Waardoor ik net niet voldoende vertrouwen kreeg om er alles uit te halen. En dat is ook wel een kwaliteit, als een auto ervoor zorgt dat je je billen bij elkaar knijpt als 't echt hard gaat.
Toen vond ik 't allemaal leuk, nu zou ik er na een kwartiertje gummen weer uitstappen.

Dick H. vertelde mij eens dat het 2.0 16V 155PK blok van Opel, welke ze eerst in de Kadett GSI staken, een van meest efficiente 4cyl blokken ooit is en zodoende nog steeds als maatstaf geldt als het over 4 cyl. blokken gaat.

Merijn
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 jul 2008, 09:57
Locatie: Oss

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Merijn » 08 dec 2008, 11:30

Van de FWD auto's die ik gehad heb, vond ik de Clio Williams en de R5 GT Turbo toch wel de beste. Heerlijk stuurgedrag, fijne en krachtige motoren... Ik denk dat ik de Clio Williams boven de R5 verkies qua stuurgedrag, maar de beleving in een R5 is vele malen groter.

Verder heb ik niet echt noemenswaardige auto's gereden (VW Polo, Saxo 1.1, Corsa A en B), dus ik kan er verder niet echt over meepraten. Ik denk overigens wel dat Renault 1 van de weinigen is die sportieve, zeer goede en betaalbare voorwielaangedreven auto's bouwt. In elke test komt de Clio RS er als beste uit ten opzichte van zijn concurrenten (Corsa OPC, Mini Cooper S, Polo GTi, etc). En aangezien je een FWD bak het liefst met een korte wielbasis wilt hebben, denk ik dat de RS-serie toch wel tot 1 van de beste behoort.

kamerplant
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2008, 20:11
Locatie: pijnacker

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door kamerplant » 08 dec 2008, 15:57

op mijn eigen Opel na :mrgreen:
een Clio RS tenminste volgens de Auto Visie
de kale versie zonder de Airco elek ramenzooi.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Dennis van der Schoot » 08 dec 2008, 18:59

Merijn schreef: In elke test komt de Clio RS er als beste uit ten opzichte van zijn concurrenten
Vergeet de Megane RS F1 niet................

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door SteV6 » 08 dec 2008, 19:52

Eurekamomentje:

Qua prijs-rijkwaliteitsverhouding kan natuurlijk niets op tegen een Ford Ka :!:

Rico is er ook niet voor niets weken mee in de weer geweest voordat hij uiteindelijk een rwd 130i terugkocht ... :mrgreen:

Maar zonder gekheid, zo'n ding rijdt voor zijn prijs prima en je kan er een hoop lol mee hebben zonder dat je je rijbewijs meteen kwijt bent.


SteV6

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Tom » 08 dec 2008, 19:56

Dan zou ik voor de Ford Puma gaan (Fiesta onderstel).
Geniaal filmpje ook!! :mrgreen:


Merijn
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 jul 2008, 09:57
Locatie: Oss

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Merijn » 08 dec 2008, 20:05

Dennis van der Schoot schreef:
Merijn schreef: In elke test komt de Clio RS er als beste uit ten opzichte van zijn concurrenten
Vergeet de Megane RS F1 niet................
Dat vind ik even geen concurrent voor de Clio, maar je hebt gelijk. :)

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door HSR » 09 dec 2008, 12:41

Ford Racing Puma. Stervens duur toen 'ie uitkwam maar nu voor een habbekrats te koop. 155PK hoogtoerige motor en onlangs door autcar weer uitgeroepen tot een van de beste FWDer die er is.

http://www.pistonheads.com/sales/810052.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als je goed zoekt kan ze ook vinden met af fabriek gemonteerd sperdiff. Echter zijn er hier maar rond de 80 van geleverd. Voor £5.500 erg interessant. 7.000 eu voor schijnbaar een van de leukste fwd'ers die er is en nog relatief modern ook, geen ouwe meuk of wat dan ook. En waarschijnlijk bij importeren een bpm toevoeging over een Puma basis model.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 184 gasten