Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door indobesar » 04 dec 2008, 13:42

De Vorige Clio Rs Trophy was/is briljant. Wie herinnert zich nog de test uit EVO, waarin de Murcialago wordt ge-pwnd door de Trophy. 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Macboy » 04 dec 2008, 14:13

Ik wacht met smart af op de Clio RS Cup-Radicale zonder achterbank en met rolkooi :)

Had het er met Mark nog over.

HSR
Berichten: 5280
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door HSR » 04 dec 2008, 14:43

Macboy schreef:Ik wacht met smart af op de Clio RS Cup-Radicale zonder achterbank en met rolkooi :)

Had het er met Mark nog over.

En wat zei hij ?!?!!!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Erik K. » 04 dec 2008, 19:30

LOL@Geelhoed :roflol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Dennis Cavallino » 05 dec 2008, 01:10

Mijn lijstje van beste FWD's:
- 2cv (geweldig uitgedacht concept dat mij gelukkig stemt als ik erin rijd! niets meer niets minder)
- Saab 9000 2.3 Turbo (één van de meest perfecte auto's voor mij)
- Citroen SM (niet zelf gereden, gewoon een prachtige auto)
- Mini Cooper (classic) Lift off oversteer is hiermee uitgevonden, oladiejee
- Renault 5 Alpine Turbo (niet zelf gereden) voor als de mini wat pk's te kort komt
- Ford Focus RS (gewone Focus stuurt lekker, dit was extreem lekker voor een FWD).
- Honda Integra Type R (niet zelf gereden, wel met CTR, Prelude 2.2 vtec en diverse CRX-en en andere Civics, dat viel allemaal niet tegen, dus ik kan me zo voorstellen dat de ITR de lekkerste is na 't zien van filmpjes en rijtests)
- Citroen Xantia V6 Activa. Nog nooit zo ontieglijk hard van de A10 naar A9 gegaan als met die auto, waar ligt de grens!?! :hosanna:

'Best' is voor mij namelijk een ruim begrip. Vandaar wat uiteenlopende auto's.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Paskal » 05 dec 2008, 09:18

Macboy schreef:Ik wacht met smart af op de Clio RS Cup-Radicale zonder achterbank en met rolkooi :)

Had het er met Mark nog over.
Daar wacht ik ook nog op....
Je kunt hem natuurlijk ook zelf maken zoals Karel dat doet. Wil alleen denk ik niet weten wat dat kost :D

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Niall » 05 dec 2008, 09:38

Vind de stelling beste FWD ooit gemaakt een moeilijk iets.

In autoland staat het niet stil.

Bijv. Jaren 80, was de 205GTI en 309GTI waarschijnlijk de beste FWD maar in de jaren 90 was die alweer achterhaald door een clico williams welke weer achterhaald werd door de Focus RS in de jaren 2000

Beste is een rangschikking volgens decades.

Jaren 70: Golf GTI, Mini
Jaren 80: 205GTI
Jaren 90: Clico Williams
Jaren 00: Focus RS

enz.enz. :beer:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Rupie » 05 dec 2008, 10:26

indobesar schreef:De Vorige Clio Rs Trophy was/is briljant. Wie herinnert zich nog de test uit EVO, waarin de Murcialago wordt ge-pwnd door de Trophy. 8)
Welke Clio heb je het dan over Indobesar en is deze ook in Nederland geleverd?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Aernoudt » 05 dec 2008, 11:04

Ruben schreef:
indobesar schreef:De Vorige Clio Rs Trophy was/is briljant. Wie herinnert zich nog de test uit EVO, waarin de Murcialago wordt ge-pwnd door de Trophy. 8)
Welke Clio heb je het dan over Indobesar en is deze ook in Nederland geleverd?
De 182 PK versie is dat, met tevens wat strakker onderstel af fabriek. Beste blijft altijd een schroefset er onder, dan rijdt zo'n Clio nog strakker. Aanvullen met een Quiafe'je en je hebt een lekker sturend hok. :thumbup:

Persoonlijk vind ik de Clio's (RS/Williamas) leuker dan de Megane's RS (OK; op de R versie na dan) ivm de belevingsfactor. De Megane heeft weer als voordeel dat je er ook lekker comfi mee kunt rijden als je wilt.
Voor elke auto is wel wat te zeggen: waar zoek je de trade-off sportiviteit/dagelijksgebruik etc.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Dennis van der Schoot » 05 dec 2008, 11:14

Dit is de enige echte Clio II RS Trophy,is nooit in Nederland geleverd,maar Clio II RS fase III met cup onderstel komt aardig in de buurt.
http://nl.youtube.com/watch?v=MJbSAFKJJDo" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is overigens de Clio RS Ragnotti,ook nooit leverbaar geweest in Nederland,lichtgewicht versie,geen airco,geen wisser achter enz..........(beetje R26.R achtig...)

Afbeelding
Afbeelding

HSR
Berichten: 5280
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door HSR » 05 dec 2008, 11:22

Dennis van der Schoot schreef:Dit is de enige echte Clio II RS Trophy,is nooit in Nederland geleverd,maar Clio II RS fase III met cup onderstel komt aardig in de buurt.
http://nl.youtube.com/watch?v=MJbSAFKJJDo" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is overigens de Clio RS Ragnotti,ook nooit leverbaar geweest in Nederland,lichtgewicht versie,geen airco,geen wisser achter enz..........(beetje R26.R achtig...)

Afbeelding
Afbeelding
Klopt, staat er 1 te koop in Belgie. Vraag me af of die ragnotti nu ook echt wat beter rijdt? Ding is triviaal lichter dan een normale RS ?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Aernoudt » 05 dec 2008, 13:26

Als ik het goed onthouden heb, heeft die o.a. ook andere geometrie (scherper sturen) en draagarmen, naast wat minder kilo's aan boord.

Alleen vanwege de naam zou je 'm al willen hebben: Ragnotti op je auto :thumbup: Blijft 1 van mijn helden uit de autosport !

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Harrie » 05 dec 2008, 17:30

Jeroen schreef:
147 GTA, sprak vandaag een collega van mij die er een heeft. Hij wist mij te vertellen dat de remmerij op zo'n 147 GTA hetzelfde is als wat er op de Ferrari 360 zit.

Ja natuurlijk.....Ik heb daar nog nooit van gehoord, en ik kan me er niks bij voorstellen.
Is ook niet waar. Maar het verteld natuurlijk wel lekker aan de borreltafel. Het enige wat gelijk is met de Ferrari is het merk van de klauwen. Brembo :wink: De klauwen zijn standaard 4 pots, EXACT dezelfde als op de Cupra R, Fiat Coupe, eerdere types Evo, Lancia Evo II en Focus RS. :wink:
De schijven zijn niet eens Brembo, maat is al eerder opgegeven.

Dan een lijstje wat is de beste hot hatch. Hmmm....op welke gronden? Kijken we naar alledags vriend, dan is dat zonder twijfel de GTI.

Meeste fun? de Alleerste Coopers, de Integra en de Focus RS.

Ennu...de R26R wil ik (ondanks dat er er best een fan van ben) nog niet noemen. Er is al eerder iets gezegd over de marketingmachine over deze auto. Niemand heeft al met deze auto gereden,, dus er kan nog geen waardeoordeel over deze auto gegeven worden. Ring tijd? Vind ik ook niet relevant in deze discussie want Jost Capito heeft in een interview aangegeven dat de nieuwe Focus RS op een vochtige ring al sneller was dan de R26R tijd. :wink: (eerst zien dan geloven denk ik dan)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Erik K. » 05 dec 2008, 18:06

@Dennis Cavallino

Zo'n Activa V6 is inderdaad een gave bak! Ligt een goeie motor in die een lekkere snerp afgeeft met plangas optrekken. En gaat er voor 190pk stevig vandoor :)
Denk dat hij de 250 op de teller wel zou moeten kunnen halen.
Gaat strak als een plank door de bocht :mrgreen:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Aernoudt » 05 dec 2008, 18:15

Erik K. schreef:...
Denk dat hij de 250 op de teller wel zou moeten kunnen halen.
Gaat strak als een plank door de bocht :mrgreen:
Nog niet misschien. Als je er 235 op krijgt dan doe je al heel goed je best ;)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Peric » 05 dec 2008, 19:52

Testje van de Megane R26R op de Ring door de mannen van Autocar.



Steve Sutcliffe is er erg enthousiast over.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Tom » 05 dec 2008, 20:12

GVD
franse auto's zijn kut, de enige (recente) gave auto die uit Frankrijk kwam vond ik de Clio V6... maar ik moet er één aan m'n lijstje toevoegen denk ik.... deze R26R is vet 8)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Peter Tunissen » 05 dec 2008, 22:28

Wat die remmen van de 147GTA betreft: er is daar een terugroepactie voor geweest en dan kon je grotere schijven en stijvere remtangen (en dat waren 'Ferrari-delen' meen ik; alsof dat zegt dat het goed spul is) krijgen voor een paarhonderd euro.
Daarna zijn ze nog steeds gewoon kut en na 5 rondjes Zolder gaat je pedaal naar de bodem, maar ja, bij welke straatauto met standaard remmen niet (iedereen die nu zegt 'bij de mijne niet' rijdt 911 GT3 of niet hard genoeg ;)).
Scotsman schreef:Vind de stelling beste FWD ooit gemaakt een moeilijk iets.
Ja, dat vind ik ook, het is net zoiets als de vraag wat vind je de knapste kerel ooit.
Daar kun je ook wel over na gaan denken en een antwoord op verzinnen, maar waarom zou je. :bag:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door RVV » 05 dec 2008, 22:45

Peter Tunissen schreef:
Ja, dat vind ik ook, het is net zoiets als de vraag wat vind je de knapste kerel ooit.
Daar kun je ook wel over na gaan denken en een antwoord op verzinnen, maar waarom zou je. :bag:

Briljante opmerking :roflol: :roflol:

Merijn
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 jul 2008, 09:57
Locatie: Oss

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Merijn » 05 dec 2008, 23:00

Tom schreef:GVD
franse auto's zijn kut, de enige (recente) gave auto die uit Frankrijk kwam vond ik de Clio V6... maar ik moet er één aan m'n lijstje toevoegen denk ik.... deze R26R is vet 8)
Zeker nooit in een fatsoenlijke fransoos gestuurd? :P

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Peter pwr » 05 dec 2008, 23:39

double wishbones of multilink rondom 100 pk/liter , onder de 1000 kilo.... Honda?

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Harrie » 06 dec 2008, 00:05

Peter Tunissen schreef:Wat die remmen van de 147GTA betreft: er is daar een terugroepactie voor geweest en dan kon je grotere schijven en stijvere remtangen (en dat waren 'Ferrari-delen' meen ik; alsof dat zegt dat het goed spul is) krijgen voor een paarhonderd euro.
Daarna zijn ze nog steeds gewoon kut en na 5 rondjes Zolder gaat je pedaal naar de bodem, maar ja, bij welke straatauto met standaard remmen niet (iedereen die nu zegt 'bij de mijne niet' rijdt 911 GT3 of niet hard genoeg ;)).
Klopt, ze zijn van 305 naar 330mm gegaan, en iets grotere klauwen en andere blokken, klauwen zijn toch echt niet groter geworden dan 4 pots Brembo's gebleven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Erik K. » 06 dec 2008, 00:59

Aernoudt schreef:
Erik K. schreef:...
Denk dat hij de 250 op de teller wel zou moeten kunnen halen.
Gaat strak als een plank door de bocht :mrgreen:
Nog niet misschien. Als je er 235 op krijgt dan doe je al heel goed je best ;)
Ding zat in no-time over de 200, volgens de fabriek moet 235 haalbaar zijn, dan is 250 teller niet ondenkbaar 8)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door Mike R32 » 06 dec 2008, 02:14

Allemaal leuk en aardig die Japanse naaimachientjes, nadeel is dat ze alleen vooruit komen hoog in toeren.
Door de eerste de beste TDI wordt je helemaal zoek gereden, deze komen dus voor mij niet in aanmerking voor de nominatie beste FWD ooit.
Jammer dat de Golf VI GTI er niet bij staat, laat ik dan maar bij de VAG familie blijven en voor de Golf V GTI gaan.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Wat is de beste FWD ooit gemaakt?

Bericht door VLA » 06 dec 2008, 09:32

Mike R32 schreef:Allemaal leuk en aardig die Japanse naaimachientjes, nadeel is dat ze alleen vooruit komen hoog in toeren.
Door de eerste de beste TDI wordt je helemaal zoek gereden, deze komen dus voor mij niet in aanmerking voor de nominatie beste FWD ooit.
Jammer dat de Golf VI GTI er niet bij staat, laat ik dan maar bij de VAG familie blijven en voor de Golf V GTI gaan.
Ja ze komen alleen vooruit in de hoge toeren, dus gewoon terugschakelen en je zit hoog in de toeren. ;)

En het gaat niet alleen om het vermogen rechtuit, maar ook om de wegligging, en dat is ook de reden waarom een Integra Type R zo geprezen word, ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 157 gasten