Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Jan-Willem » 26 mei 2018, 15:24

Luc B schreef: 25 mei 2018, 21:53
Na een proefrit en wat geouwehoer over BMW's hartelijk bedankt en succes gewenst met zijn verdere zoektocht.

Mwah.. volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ik doe geen proefrit meer zonder dat vooraf de prijs besproken is en er serieuze interesse is.
Scheelt mij tijd en iemand anders tijd.


Een paar maand geleden een Cuore te koop staan voor €650 met een nieuwe apk zonder advies punten.
Ook was de auto technisch weer in orde gemaakt.
Hele winter zonder problemen met het autotje gereden.

Via facebook een reactie, toen de "kerel" langs kwam werd mijn vermoeden al bevestigd.
Het was een homo en dan 1 van die vrouwelijke types haha.
Hij had van te voren gevraagd of de prijs onderhandelbaar was.

Nadat hij naar de auto gekeken had, liet ik hem rijden, echt levensgevaarlijk haha!
"Kerel" snapte niks van voorrang regels en raakte in paniek als er opeens een auto van rechts kwam.
Uiteindelijk moest ik de auto maar weer in het parkeervak zetten want parkeren dat kon hij niet.

Hij wou de auto wel graag hebben, bied die mij €300 :bag:
Toen ik hem vertelde dat ik er minimaal €550 voor wou hebben vond hij dat veelste duur dus ging hij verder kijken.

Achteraf moest ik er wel om lachen, wel ontzettend raar dat iemand denkt dat je een auto voor minder dan de helft van de vraagprijs kan kopen vooral als het om zulke bedragen gaat.

Uiteindelijk de auto voor €550 aan een leuke dame verkocht, die is er erg blij mee.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luc B » 26 mei 2018, 15:44

Uit ervaring weet ik dat ze dat ook bij bedragen van 15.000 euro proberen...

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1559
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Rogerb » 26 mei 2018, 21:05

Bij de paarse 325i had ik dat dus ook, van te voren tot in den treure fotos van alles wat gevraagd werd gestuurd en weet ik veel hoeveel mails. Prijs afgesproken en hij is komen kijken, na een uur van kijken en rijden moest er ineens toch weer 500,- af. Heb bedankt en meneer kon terug naar Limburg. Auto van marktplaats afgehaald en maandje later ofzo er weer op en in 2 dagen verkocht voor de vraagprijs..

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door e30touring1990 » 30 mei 2018, 20:06

gister ook mijn marktplaats voorgevoel weer bevestigd. Heb de scooter van mijn vriendin te koop gezet, iemand die hem gisteren op wilde halen voor bedrag X (best wel schappelijk voor de koper als ik zo vergelijk). Ik had nog van tevoren uitgezocht tot hoe hij kon overschrijven hier in de buurt en dat ik rekening moest houden met werk omdat de scooter niet bij mij thuis staat maar bij mijn vriendin. Ik dus braaf vroeg weg, netjes op tijd bij mijn vriendin. Vervolgens is die beste man niet bereikbaar, geen bericht ontvangen en nu van de aardbodem verdwenen. komt gewoon simpelweg niet opdagen en laat niets weten tot mijn verbazing. ik snap daar dus echt niets van maar het irriteert wel mateloos als je rekening ermee houdt. denk dat ik t ding maar snel weer van marktplaats afhaal, helemaal klaar mee :tooth:

edit: iemand snorscooter kopen? :hot:

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Zed240 » 30 mei 2018, 20:15

Ook al eens meegemaakt inderdaad, daar snap ik echt niks van. Afspraak gemaakt, adres doorgegeven, 'tot morgen!'... Nooit meer wat van weer gehoord.

Overigens net wel m'n vaders hobbyhok verkocht via een verkoopgroep op Facebook (met zijn toestemming hoor). Paar berichtjes gehad, één serieuze. Man kwam uit België, is even overdag twee uur hier naartoe gekacheld, rondje om de auto, handje geschud, geëxporteerd en klaar. Geen gezeur, wilde niet eens een proefrit, amper afdingen. Het kan dus wel.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door e30touring1990 » 30 mei 2018, 20:24

ja dat is mooi idd, het kan ook zeker wel! alleen jammer dat je gevoelsmatig eerst 100 idioten moet tegenkomen/antwoorden voordat er een keer een normaal iemand zich meldt waar je wel een afspraak mee kunt maken.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Jeffrey026 » 02 jun 2018, 18:44

e30touring1990 schreef: 30 mei 2018, 20:06 edit: iemand snorscooter kopen? :hot:
wel voor 33% minder dan vraagprijs :tong:
inc lader en hoes (moet iemand voor zijn!)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Knot » 02 jun 2018, 20:26

Ik doe het zowel bij koop als verkoop, eerst kijken, luisteren en dan prijs afspreken waarvoor we gaan rijden en daar gaat ook niks meer vanaf, is puur om te bevestigen dat er geen rare mankementen zijn.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Zed240 » 10 jun 2018, 14:26

Soms vraag ik mij wel eens af wat verkopers denken. Ik had op Facebook een kale body gezien. Zag er op de foto's prima uit. Verkoper verzekerde mij de de body keihard was, absoluut geen roest. Zo goed ging je ze niet meer vinden (maar daar was de prijs dan ook naar). Nog een paar foto's gekregen. Hem verteld dat ik wel wilde komen kijken als de auto echt zo goed is als hij zei. Kom maar hoor...

Anderhalf uur gereden, twee rondjes om de auto gelopen... Compleet verrot. Overal gaten zo groot dat je er bijna een vuist door kon steken. Deuken op plekken zo erg dat er een donorstuk ingelast zou moeten worden... Wees dan gewoon eerlijk. Dit ziet toch elke koper als hij de auto gaat bekijken.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Peric » 10 jun 2018, 14:27

En hoe was de reactie van de verkoper toen je dit tegen 'm zei?

vester86
Berichten: 2717
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door vester86 » 10 jun 2018, 14:28

en dat was op de foto's niet te zien??

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Zed240 » 10 jun 2018, 14:43

Nee, ik vermoed dat de foto's bewust zo gemaakt zijn. Ik had specifiek gevraagd om foto's van roestige plekken en deuken. Van de deuken heeft hij er slechts een paar gefotografeerd terwijl dat er veel meer waren. Roest was er niet behalve wat vliegroest volgens hem.

Hij hield zich heel erg stil. De neus had overduidelijk schade gehad. Geen reactie. 'Dit is niet bepaald keihard hè'; geen reactie. Hij bleef mij verzekeren dat ik niet zo'n goede meer ging vinden. Heb echter een betere in de schuur staan dus dat moet niet moeilijk zijn.

vester86
Berichten: 2717
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door vester86 » 10 jun 2018, 17:55

sjeez, echt zonde van de tijd dan...

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door TLRS » 11 jun 2018, 01:32

Mijn ervaring met te eerlijk zijn over negatieven op voorhand is dat het mensen soms onnodig afschrikt. In die zin snap ik de verkoper wel.

Bij het bekijken van m'n eerste auto was ik verkocht. Alfa 156 V6.. juiste kleur van binnen en van buiten. Mooie velgen, kuurtje etc. Later toch wat twijfels over de rijstijl van de eigenaar. Had al een aanbetaling gedaan dus toch maar kopen dan. Niet veel later 1000 euro verder aan koppakkingen, pomp en distributie, motorsteun.

Toch geen spijt van gehad.. wat een knappert en wat een enthousiast blok. Het soms ergens gewoon voor gaan kan mooier zijn dan strikt rationele afwegingen.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door NSXRS » 11 jun 2018, 10:02

TLRS schreef: 11 jun 2018, 01:32 Mijn ervaring met te eerlijk zijn over negatieven op voorhand is dat het mensen soms onnodig afschrikt. In die zin snap ik de verkoper wel.
Beide kanten verkoper/koper mee gemaakt.
Vele jaren geleden één van de beste toestand NSX in heel Europa te koop gehad, enige wat er aan de auto "mankeerde" was dat die bij voorgaande eigenaar rechts voor een kleine schade gehad had (rechter voorscherm overgespoten (zilver, lastige kleur dus) en daardoor bij bepaalde zichthoek/lichtval voor de kenner enig kleurverschil te zien was.
Belde er een buitenlandse autohandelaar die voor klant op zoek was naar een hele goede NSX.
Ik bevestigd dat dit echt een hele goede was (had jaren daarvoor bij zelf zoeken veel bagger gezien) en in mijn eerlijkheid vertelde ik over het kleurverschil, dat een kenner dit zou kunnen zien...
Was gelijk einde verhaal, want moest een perfecte zijn.

Ik heb de man heel veel succes gewenst in zijn zoektocht, want ik wist vrijwel zeker dat in heel Europa geen betere te koop stond.
Had later wel spijt dat ik weer te eerlijk geweest was, mogelijk hadden ze het niet eens gezien als ze waren komen kijken.
De auto tijd later aan NSX vriend verkocht die zijn rode NSX total gereden had en na een langdurige zoektocht naar een goede rode die dus niet te vinden was, uiteindelijk ondanks dat hij niet gek van de kleur was, mijn zilveren kocht omdat hij in heel Europa nergens een betere kon vinden.

Als verkoper van andere auto ook wel eens mogelijke koper gehad die afspraak maakte en niet kwam, dag later belde met verontschuldiging en nieuwe afspraak.. dit herhaalde zich nog 3x en daarna nooit meer iets van gehoord.... je vraagt je dan af wat zo iemand bezielt.

Als koper diverse malen mee gemaakt dat je indringend doorvraagt naar de staat, is er schade geweest, niet erg als goed hersteld.."nee, absoluut perfect".. je rijdt dan 100Km naar verkoper en als je de auto ziet staan, dan zie je op 50m al kleurverschil, op 5 m al niet kloppende paneel naden... dus voor niets gereden.

Ik heb de laatste keren dat ik een auto ging bekijken altijd gezegd: vertel eerlijk, niet erg als er iets is, maar als niet klopt, dan draai ik gelijk om en ben weg, zonde van jouw en mijn tijd, dat werkt vaak redelijk

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3565
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door HJ2 » 11 jun 2018, 12:20

Het mooiste wat ik zelf heb meegemaakt is dat ik 150 km was gaan rijden voor een auto (e39) in perfecte staat van onderhoud en ook visueel. Er was alleen een klein krasje, maar dat was met de lakstift onzichtbaar gemaakt.

Draai ik het terrein op (autobedrijf), zie ik een E39 staan met de HELE DEUR geschilderd met de lakstift... De wagen was open dus snel een blik onder de kap geworpen... olie bij de koelvloeistof...

De verkoper kwam nog naar me toe lopen, maar ik heb 'm compleet genegeerd en ben gelijk door naar de volgende gereden...

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Crookie » 11 jun 2018, 16:01

- Ik was ooit opzoek naar een 6x9 middenformaat camera. Een die dus hele grote negatieven gebruikt dus ook hele hoge kwaliteit foto's.
Vaak gebruikt voor landschap fotografie e.d. Afin, afspraak gemaakt met de verkoper die mij van Apeldoorn station zou ophalen om naar zijn huis. Kwam er een oud rood Peugeot busje aankachelen en stonk naar oude olie. De man zag er nogal hippie/boomknuffelaar/excentriek uit dus het plaatje paste wel. Onderweg naar zijn 'huis' werd me al duidelijk waarom deze man in een oude Peugeot 206 combi op sla-olie reed. Echt een ontzettende strandjutter deze kerel.. of liever gezegd een grappige vent. Hij huurde speciaal voor zijn hobby een sociale huurwoning om al zijn zooi (horder achtig) te stallen en daar lekker aan te rommelen ipv thuis. Zijn vrouw kon hem wel wurgen melde hij mij voorzichtig :mrgreen: Inmiddels was de relatie toch wat beter geworden. Gewoon een mooie kerel die echt niks om luxe of moderne dingen gaf, echt bewonderingswaardig. Camera gekocht voor de vraagprijs en weer met de trein terug naar de randstad :D

-Afgelopen jaar een hele mooie nette Lupo te koop gezet waar veel aan gebeurd was. Toen kwamen de marktplaats berichtjes met bedelingen en zielige verhalen waarom ze maar 1300 euro konden betalen. De vraagprijs was 2400 euro. Tot ik iemand kreeg die 1800euro wilde betalen en hem wilde komen ophalen. Iets minder dan ik er voor wilde hebben maar goed.... bleek een Somalische vader en zoon uit Engeland te zijn. Zoon werkte in NL dus voor woonwerk verkeer. Bij de testrit klaagde de jongen over de remmen die het niet deden? Schakelen lukte amper en hij vroeg of er airco in zat (zat er niet op en niet in de advertentie) Toen heb ik maar gedemonstreerd dat de auto daadwerkelijk goed remde door de gordelspanners te laten vastslaan. :tooth:

Geld in ontvangst genomen en overgeschreven en bij het zien wegrijden een dubbel gevoel gekregen.

3 Maanden later... belt een vriend mij op om te melden dat hij naar een Lupo ging kijken. Bleek mijn oude auto te zijn dus die weer te koop stond. En welja.. vermoeden bevestigd; draagarm bleek krom gereden en iets in de ophanging kapot. :gek:

Online
Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door SvB » 11 jun 2018, 17:23

Leuke/simpele/vervelende/ongelooflijke/onvervalste, etc, etc verhalen kennen we allemaal wel, toch blijft Marktplaats mijn nr.1 om spullen te kopen te verkopen.
Het aantal mensen (leipie's) die je bereikt is zo onnoemelijk veel dat ik de ongein die er omheen hangt voor lief neem.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Peric » 11 jun 2018, 18:06

Soms is die ongein ook wel lachen hoor..

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Macboy » 11 jun 2018, 20:53

Dit is met afstand mijn favo draadje ! Heerlijk al die anekdotes :clap:

vester86
Berichten: 2717
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door vester86 » 12 jun 2018, 11:35

nee, jij hebt niks met schaars geklede dames ?

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Alfata » 12 jun 2018, 11:55

Laatst nog met mijn broer op stap voor een auto voor zijn vrouw. Een Ypsilon (zijn vrouw vond de Yps van mijn vrouw zo leuk.) Leuke gevonden uit 2013 via Marktplaats, maar wel in Bergen op Zoom. Ik vond hem te goedkoop, maar mijn broer had gebeld en verkoper geeft aan dat alles goed is.
We komen daar in een achterstandsbuurt, niet te geloven. Maar goed, dat is nog geen garantie op een slechte auto. Verkoper was er niet. Enkel de broer van de verkoper was thuis. Waarschijnlijk durfde hij ons niet meer te confronteren. Aan de telefoon had de beste vent namelijk gezegd dat de auto smetteloos was. Het begon al dat de verkoper (broer dus) zei dat de airco niet werkte. Toen ik een blik onder de kap wierp, bleek dat de auto volledig in elkaar had gezeten. De broer: "ja, hij had hem al met schade gekocht". De tering, wat was dit amateuristisch gefixed. Vele delen hingen nog los, etc.

De verkopert niet bedankt, niets gezegd, en vertrokken. Onvoorstelbaar, wat een stel kneuzen zijn er toch. Op de terugweg wel geslaagd trouwens. Even snel gekeken wat er nog meer stond en op de route bij een uiterst sympathiek autobedrijf een hele leuke uit 2014 opgepikt. Veel duurder, maar daardoor wel gewoon in 1 klap goed.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2181
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Djessey » 12 jun 2018, 13:57

Nou ik heb er ook weer 1 hoor. Heb een E36 coupe raceauto zonder blok erin te koop staan. Vorig weekend wilde er iemand uitgebreid komen kijken met serieuze intersesse. Dus ik heb hem uit de stalling getrokken die zaterdag, even kort opgeknapt en schoongemaakt, kuipstoel gordels erin enz. Dus de vent is gekomen, hebben circa 2 uur gepraat en onderhandeld. Tot een prijs overeengekomen met een hele lijst aan extra onderdelen voor een naar mijn idee hele schappelijke prijs. Dus die vent akkoord, en geeft handgeld.

Ik van 't weekend dus alles bij elkaar gezocht, auto gereed gemaakt voor transport (ff lucht in de bandjes, cardanas vast gemaakt, enz).

Belt ie maandag op, ja dat ie er niet helemaal uitkwam met z'n vrouw en financieel ook niet echt.....

gvd

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Joël D. » 12 jun 2018, 14:39

Dan heb je te weinig handgeld gekregen. ;)

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3565
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door HJ2 » 12 jun 2018, 15:16

Oh, heeft hij het handgeld dan niet teruggevraagd?... Gaat nog wel gebeuren, let op mijn woorden ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kocheler, KoenM, Majestic-12 [Bot], Martijn_bmw, Sabberjoch en 459 gasten