Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Crookie » 13 jun 2018, 00:24

Zijn vrouw stak er even een stokje voor :tooth:

Ik had een tijd marktplaats afgestruind naar 2 delige BBS velgen. Zo nu en dan stonden er wat te koop en uiteindelijk in Rotterdam 4 stuks gevonden. Bij aankomst had ik het genoegen met de vader van de verkoper want die was op zijn studenten vereniging. Maar ik realiseerde dat ik rechtsomkeerd weer de a20 op kon richting huis. 2 van de velgen hadden zulke erge stoeprand schade dat er stukken aluminium ontbraken a la 1 cm diep. De vader had zijn zoon maar even opgebeld... in straattaal achtig dialect kon ik de schade er wel 'uit polijsten' volgens de jongen. Ja daag......

Wel excuus gekregen van de vader en met lege handen terug. :verveeld:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door RJK » 13 jun 2018, 06:44

Ging alweer jaren geleden kijken bij e46 breedset velgen welke er op de foto’s perfect uit zagen. Dit bleek bij aankomst ook te kloppen. Alleen bij nadere inspectie bleek het 3x 8,5J en 1x 9,5J te zijn. Had ie nooit gezien. Het zal...

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Joël D. » 14 jun 2018, 09:54

Ik heb mijn oude telefoon op Marktplaats gezet. Iemand wilde hem wel bij me op komen halen. Ik woon in een studentencomplex, dus beetje lastig te vinden allemaal. Ik had een plaatje gestuurd met de locatie waar hij kon parkeren en hoe hij moest lopen. Ik had om half 8 afgesproken, maar er kwam niemand. Om kwart voor 9 kreeg ik een berichtje dat hij het niet kon vinden, hij had 3 kwartier rond gelopen en toen maar naar huis gegaan (half uur rijden). Blijkbaar heeft hij geen internet op zijn telefoon en had hij mijn telefoonnummer niet genoteerd. Uiteindelijk dus 2 uur bezig geweest hiermee. :lollerdelol:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door MartijnGizmo » 14 jun 2018, 10:27

RJK schreef: 13 jun 2018, 06:44 Ging alweer jaren geleden kijken bij e46 breedset velgen welke er op de foto’s perfect uit zagen. Dit bleek bij aankomst ook te kloppen. Alleen bij nadere inspectie bleek het 3x 8,5J en 1x 9,5J te zijn. Had ie nooit gezien. Het zal...
Dat overkwam een vriend van mij onlangs ook met een setje Styling 68!

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door RJK » 14 jun 2018, 13:16

Ging bij mij ook om style 68! Is ie ze nog steeds niet kwijt zeker...was in buurt van Assendelft.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door MartijnGizmo » 14 jun 2018, 13:21

Dit was in Almere, maar zou zomaar eens dezelfde set kunnen zijn. :)

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Jan-Willem » 14 jun 2018, 23:02

Crookie schreef: 13 jun 2018, 00:24 Zijn vrouw stak er even een stokje voor :tooth:

Ik had een tijd marktplaats afgestruind naar 2 delige BBS velgen. Zo nu en dan stonden er wat te koop en uiteindelijk in Rotterdam 4 stuks gevonden. Bij aankomst had ik het genoegen met de vader van de verkoper want die was op zijn studenten vereniging. Maar ik realiseerde dat ik rechtsomkeerd weer de a20 op kon richting huis. 2 van de velgen hadden zulke erge stoeprand schade dat er stukken aluminium ontbraken a la 1 cm diep. De vader had zijn zoon maar even opgebeld... in straattaal achtig dialect kon ik de schade er wel 'uit polijsten' volgens de jongen. Ja daag......

Wel excuus gekregen van de vader en met lege handen terug. :verveeld:
Niels heeft nog een setje 2 delige BBSen te koop!

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Crookie » 14 jun 2018, 23:06

Jan-Willem schreef: 14 jun 2018, 23:02
Crookie schreef: 13 jun 2018, 00:24 Zijn vrouw stak er even een stokje voor :tooth:

Ik had een tijd marktplaats afgestruind naar 2 delige BBS velgen. Zo nu en dan stonden er wat te koop en uiteindelijk in Rotterdam 4 stuks gevonden. Bij aankomst had ik het genoegen met de vader van de verkoper want die was op zijn studenten vereniging. Maar ik realiseerde dat ik rechtsomkeerd weer de a20 op kon richting huis. 2 van de velgen hadden zulke erge stoeprand schade dat er stukken aluminium ontbraken a la 1 cm diep. De vader had zijn zoon maar even opgebeld... in straattaal achtig dialect kon ik de schade er wel 'uit polijsten' volgens de jongen. Ja daag......

Wel excuus gekregen van de vader en met lege handen terug. :verveeld:
Niels heeft nog een setje 2 delige BBSen te koop!
Momenteel geen velgen nodig. Was al 5 jaar terug :P

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door JWtje » 15 jun 2018, 00:03

Had in Florida een 1964 Dodge Polara gekocht en tijdens de onderhandelingen kwamen we er niet uit en heb ik bij dezelfde koper voor een scheet en 3 knikkers ook een 1971 Plymouth Duster gekocht. Polara had nog best een hoop werk maar makkelijke handel. Duster was eigenlijk in prima staat. Moest wel een nieuwe stoelbekleding omheen maar die zat erbij.
Ik denk dat ding snel te verkopen dus zet hem voor niet te veel te koop in NL en Duitsland. €3.500,- Kwam helemaal niemand voor. Toen voor 3K toen voor 2.5K en nog steeds geen hond.
Zegt mijn vriendin: Wacht eens een maand en vraag er eens flink veel voor.
Zo gezegd zo gedaan. Maand later erop gezet voor €8.500,- en direct bakken e-mail. De eerste die reageerde was een man uit München. Of er wat af kon. Heb hem toen verteld dat de absolute pijngrens op €7.800,- zat. Hij akkoord.
Of de auto goed genoeg was om mee naar München terug te rijden. Ik gezegd dat dat zo was. Volgende vraag was of ik hem 2 dagen later op het treinstation op kon komen halen rond een uur of 14.00. Prima.
Ik haal die vent op samen met een mega chagrijnig vrouwspersoon. Geeft ie aan dat ze er met de trein, overstappen etc 7.5 uur over hebben gedaan. Da's lullig natuurlijk en maakt je onderhandelingspositie niet zo heel erg sterk.
Komen we bij de auto aan zegt ie dat de stoel er wel veel slechter uit zag als op de foto's.
Ik vertel hem dat dat ook de reden is dat er een nieuwe stoelovertrek bij zit. Helemaal niet mee eens was ie het en er moest echt flink wat van de prijs af.
Mijn reactie was toen: Soll ich Ihnen mal züruck bringen nach das Bahnhoff?
BAM, vrouw geeft man knal voor z'n harses, trekt een dikke stapel brieven uit haar tasje en begint naar €7.800,- te tellen.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Crookie » 15 jun 2018, 00:10

Goud 😂

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door JWtje » 15 jun 2018, 00:13

Ooh, ook mooi.
Ik had op Ali nieuwe Xenon lampen voor m'n E61 gekocht. Stuurt Wang Li D1S lampen op i.p.v. D2S. Ik hem netjes verteld dat dit de verkeerde waren. Hij stuurt me gratis de goede na en de foute mag ik houden. Prima, super netjes.
Ik knal die D1S op MP voor €20,- voor 2 lampen. Nieuwe Bosch of Osram kosten ronde de €30-35 per stuk. Op een vrijdag rond een uur of 3 belt er een gast op die mega beroerd Nederlands spreekt of ie ze gelijk kan komen halen. En dat kon.
5 uur later is meneer eindelijk daar. Ik laat hem de lampen zien. Hij blij en geeft me €40,- en zegt dat het een goede deal was. Ik vraag hem waar hij vandaan kwam. Komt ie helemaal uit Brussel? Heen 5 uur over gedaan met veel file en terug er denk ik ook 2,5-3 uur over doen??? 8 uur rijden om in zijn ogen 3 tientjes te sparen. Bent het dubbele aan benzine kwijt. Ik heb deze niet zo heldere vriend toen, zoals het ook in de advertentie stond, €20,- terug gegeven en hem een goede reis toegewenst.

Tuurlijk ook genoeg debielen gehad met vergelijkbare slechte verhalen zoals je hier meer leest maar ik probeer toch de leuke te onthouden.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door JWtje » 15 jun 2018, 00:24

Crap,
Nog eentje dan.
Ik had mega lang geleden een eind jaren 90 Dodge Ram Van / Chrysler Voyager. 2.4 benzine met gastank.
Rij over een tak ofzo heen en die komt tussen de multiriem ener breekt een stuk van de mega fijn ge-engineerde plastic poelie van de stuurbekrachtigingspomp af. Dat is helemaal hopeloos met zo'n ding want daar kun je mega slecht bij. Uitlaat demonteren enzo. Dus ik MP afstruinen en ja hoor, kom er eentje tegen die als 2 druppels water de mijne is maar deze rijdt niet. Kerel vraagt er €350,- voor. Een goede deed destijds rond de €1.500,-.
Ik gaan kijken en hij sloeg inderdaad niet aan. Gaf wel wat prutteltjes maar dat was het. Aangezien ik niet direct wist wat het was vond ik 350 wel een beetje zonde voor de paar onderdelen die ik misschien kon gebruiken. Ik wou eigenlijk de gastank overknutselen, keuren en die andere naar de vorkenfabriek brengen minus wat onderdelen die misschien wel handig waren.
Ik €50,- geboden maar dat was blijkbaar een belediging. Ik verteld dat over 3 weken zijn APK afliep die hij nooit ging halen, dat zijn advertentie volgende week afliep, dat hij verzekering en wegenbelasting betaalde en ook nog een schorsing moest gaan betalen vanwege de APK dus dat €50,- eigenlijk niet zo heel verkeerd was. €350,- was helaas echt de bodemprijs dus dat ging niet door.
Belt ie een uur later op dat als ik hem dezelfde week kwam halen ik hem voor 250 mocht hebben. Ik heb toen €100,- als max geboden en weer opgehangen want hij was het er weer niet mee eens. Uurtje later belt ie weer en toen was €100,- prima.
Ik dat hok ophalen met m'n broer die mij sleepte want het was niet zo heel ver. Tijdens het rijden paar keer de koppeling op laten komen om te kijken of ie dan wel wou starten maar dat hielp niet echt. Toen viel me wel op dat het lampje van de benzinereserve brande. Ik mijn broer bellen om het eerste beste tankstation in te rijden en er voor 2 tientjes benzine in gegooid.
Starten en lopen en zonder problemen mee naar huis gereden. Reed beter dan die ik al had.
Laatst gewijzigd door JWtje op 15 jun 2018, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door JWtje » 15 jun 2018, 00:25

Heb nog een paar mooie maar die bewaar ik even.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door JWtje » 15 jun 2018, 00:25

Want het is al best weer laat.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door e30touring1990 » 15 jun 2018, 07:38

mooie verhalen JWtje! gelukkig blijven de leuke/aparte idd hangen en vergeet je dat gedoe met "laatste prijs mattie?" snel weer :D

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Jan-Willem » 15 jun 2018, 08:04

Haha prachtige anekdotes JWtje!

Vooral met die Voyager sommige mensen zijn ook hopeloos :rolling:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door HJ2 » 15 jun 2018, 09:08

JWtje schreef: 15 jun 2018, 00:25 Want het is al best weer laat.
:gek:

Prachtige verhalen weer alhier! :)
Vooral blijven schrijven want we genieten er van :TV kijken:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ///Joost » 15 jun 2018, 09:22

Hahaha...dit zijn de leuke verhalen om te lezen JW. Echt briljant weer.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 15 jun 2018, 09:58

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door JWtje » 15 jun 2018, 10:06

OK, gaan we weer.
Ik had mijn eerste auto toen ik 12 was. Ik was omgeslagen met de heftruck en dat vond m'n pa te gevaarlijk worden dus het was veiliger om een auto te kopen. Repareren moest ik allemaal zelf doen dus toen ik een jaar of 18 was en net mijn rijbewijs had kon ik al best een beetje schroeven.
Business case was: Kapotte auto kopen, repareren, raggen, repareren, verkopen met winst, kapotte auto kopen uit hoger segment en dan dezelfde volgorde van handelen.
Nu had ik meestal pas geld om een andere auto te kopen als de vorige verkocht was en aangezien ik gemiddeld tussen de 5 en de 10 weken met dezelfde auto reed was mijn pa het gesleur met auto ambulances ook wel zat. EN telkens een auto lenen om een nieuwe op te halen schoot ook niet op.
Toen had ik een idee. Ik was lid van de ANWB. Met de trein naar een kapotte auto gaan. Je op het station op laten halen. Deal maken. Auto de afrit afduwen, ANWB bellen en hoppa, zeer goedkope auto ambulance.
2 keer meegemaakt dat de ANWB de auto bij de verkoper voor de deur weer aan de praat kreeg. Als blikken konden doden zat ik hier niet meer.

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Mark » 15 jun 2018, 10:10

:clap:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 15 jun 2018, 10:11

Echt erg, jij :lol:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Joël D. » 15 jun 2018, 10:27

Haha heerlijke verhalen. :lollerdelol:

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ADV » 15 jun 2018, 11:14

Hahahah :D mooie verhalen man!

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Djessey » 15 jun 2018, 11:28

Met de ANWB vond ik nog wel de leukste. Geweldig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Geertmans, Zed240 en 165 gasten