Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Zed240 » 20 okt 2017, 22:58

Mooi, mijn verzameling aan autoonderdelen via MP aan het verkopen. Wat een volk zit daar tussen joh. :D

Een schroefset met een nieuwwaarde van zo'n 800-1000€; krijg je een bod van 200. "Ja maar meneer, ik kan ze zelf voor 220 nieuw krijgen". Dan koop je ze toch lekker denk ik dan. :tong:

Overigens een week later tegen de vraagprijs verkocht.

Saillanter is het setje OEM achterlichten + sierlijsten dat ik voor een Corolla van begin jaren 70 erop zette. Behoorlijke prijs op gezet, volgende ochtend vroeg wordt ik wakker en heb ik al een bericht van iemand uit Malta die ze wil hebben voor de vraagprijs. PayPal doorgegeven en 2 minuten later stond het geld er al op. :shock:

Hij moést ze hebben.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ///Joost » 20 okt 2017, 23:00

Paypal gebruik ik veel om te kopen, maar vrijwel nooit om te verkopen. Niet bang voor fraude en claims?

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Zed240 » 20 okt 2017, 23:05

Nee eigenlijk niet, denk ik ook verder niet bij na. Heb er al een heleboel onderdelen via Facebookgroepen mee gekocht en verkocht. Geld is overigens ook al overgeschreven naar mijn rekening, dus geen idee of er nog wat te claimen valt. Ik verstuur de pakketjes wel aangetekend, weet ik in ieder geval waar het gebleven is.

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 765
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Tomj » 19 nov 2017, 15:34


Wout309t
Berichten: 1146
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Wout309t » 19 nov 2017, 15:48

Moet een grap zijn.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door JWtje » 19 nov 2017, 16:51

Maatje van me runt een autosloperij. Je wil niet weten hoeveel ver versleten remblokken en gebruikte oliefilters en luchtfilters hij verkoopt. Zelf vind ie het ook krankzinnig maar er is vraag dus wie zou hij zijn om die vraag niet in te vullen.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Martin van der Zwaard » 19 nov 2017, 17:43

Gebruikte oliefilters zal wel meevallen denk want die moeten er vanaf zijn voordat een auto voor onderdelen aangeboden wordt.

Alle vloeistoffen etc moeten dan verwijderd zijn.

Maar gebruikte schijven en blokken, gare wisserbladen....ik heb het ook allemaal voorbij zien komen.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6137
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door EvdP » 27 dec 2017, 22:32

Ik keek even wat er aan uitlees spul voor BMW te koop stond op Marktplaats. Kom ik de volgende advertentie tegen.
Bmw Inpa Proffesionele Diagnose Laptop E46 E90 F30

Beste service meeste ervaring van NL.

U kunt bellen naar : ----

Zeer proffesionele uitleesapparaat voor bmw t/m 2018. Leest alle foutcodes 100% uit. Geeft weergaven over elektrishe schema`s. Wat een dealer kan kan je nu ook.

Eerlijke handel met de hoogste kwaliteit! Alles wordt uitgebreid getest en gecontrollerd voor de levering aan de klant. Wij verkopen geen goedkope chineze namaak producten, maar producten met kwaliteit. (Goedkoop = Duurkoop). 14 dagen Bedenktijd!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Specificaties:

- Auto types: BMW/MINI, Rolls-Royce, BMW motorfietsen
- Inclusief BMW schema's
- Inclusief technische documenten (Nederlands)
- Plug en Play
- Versie: alle voertuigen tot maart 2017
- Programmeren/coderen/diagnose
- Alles is in het Nederlands
- Incl. software om vrijschakelcodes voor navigatie in CIC systemen te genereren.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pakket Inhoud:
A2 Interface
B Meest
20pin Kabel
Usb-kabel
OBD2 Kabel
LAN Kabel
500 gb hdd
E6420I5 4glaptop gebruikt
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste kwaliteit geleverd!
14 dagen niet goed geld terug!
Problemen worden opdezelfde dag geholpen!
Online Technische OnderSteuning (Teamvieuwer 12)!
Garantie Factuur Mogelijk bij aanvraag!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gratis en op dezelfde dag bezorging in Amsterdam-Amstelveen-Uithoorn!
Bron

Ik ga deze keer niet de grammar nazi uithangen, maar ik vond het een vreemde advertentie. Verder niet. Even later zie ik deze advertentie:

Delphi inleren coderen uitlezen Obd Amsterdam Connix Ali

Hallo ben Ali van knutselgarage Amsterdam west ikke actieve in amdam hofdorp Noor Holland
Mijn 2e naam is Erik Hoekstra 3e naam Erik coninx heb verschillende namen
Niet goed geld teruch met gratis broodje kebap met lams

06----
bel anders ik make jou kapoet apk
06----

Ikke werk met verschillende prijs soms 99 euro soms 179 euro dan 199 dan 230 dan 300!! Ik echt beetje slordig werk maar je mag ook gratis meenemen.extra viel knoflook

Deze delphi heb ik ingevoerd alie zpress
100% made in Chinatown ik ben zeker van me zaak. Als je komt ik betaal benzine, als je me niet kan vinden eigen risico zelf betalen.
je kan komen kijke vriend is seg ma net als origineelle eg goeie

Ik ben Ali uit Amsterdam. Ik koop bij alie express in voor 30 dollar wil beetje winst maken snap je. Je kan ook zelf kopen maar kijk maar ik doe egte sneller installtie
Apk zwart alles abi kom kijken niet goed geld terug ik afspreken buiten bij mcdonalds


loopt wel vaak vast dus op eigen risico kopen.
ik ben niet verantwoordelijk voor kapotte ecu

Dit is een makkelijke Diagnose apparaat voor beginende automonteurs/autogarage`s. Je kan dit uiteesapparaat gebruiken voor het uitlezen van motorstoringen, ABS storingen, ESP Storingen, Service beurten Resetten, Elektrische schema`s inzien, etc.

Dit uitleesapparatuur is geschikt voor alle Europese automerken tot 2017 zoals, (Mercedes, Volkswagen, BMW, Renault, Skoda, Volvo, Toyota, En nog veel meer).

De programma`s zijn Nederlandstalig. De taal kan aangepast worden bij eigen wens. De laptop werkt met bluetooth functie.

Eerlijke handel met de hoogste kwaliteit! Alles wordt uitgebreid getest en gecontrollerd voor de levering aan de klant. Wij verkopen goedkope chinese namaak producten, maar producten met kwaliteit. (Goedkoop = Duurkoop). 14 dagen Bedenktijd! Garantie is tot de deur.
Mij tel doe ik uit

--En dan nog een stukje van de originele advertentie---
Bron

Volgens mij was iemand niet zo blij met de diensten va de eerste aanbieder.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Macboy » 29 dec 2017, 07:56

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luc B » 19 mei 2018, 12:29

Geachte Luc

Ik vind m te duur

mvg

:bag: Mooi voor je ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 19 mei 2018, 12:45

:lol:

Ja, Luc, steek die maar in je zak!

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6137
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door EvdP » 19 mei 2018, 13:02

Afbeelding

Wat wil je er max voor doen dan
12:15
40 euro. Groeten, Eric
14:28
Maken we er 50 euro van
14:29
Jij maakt er 50 euro van, maar mijn max is 40. Succes met de verkoop.
15:04
En dat waar ik 40 euro voor overhad staat nog steeds te koop. En dit is niet van gister...

Zelfde gebeurt me regelmatig matig met "laagste prijs". Bied ik iets aan voor 100 euro zonder bieden, vind de bieder 75 euro ook een mooie prijs. Of dan vragen ze om de laagste prijs om er vervolgens 25% onder te gaan zitten....

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Zed240 » 19 mei 2018, 14:11

Heb een complete achteras op MP staan van een oldtimer, vraag ik 50 piek voor. Krijg ik een vraag of het een specifiek 'u-code' diff is. Kon ik zien aan het aantal boutgaten en de doorsnee van het kroonwiel. Dus ik dat ding uit elkaar halen, controleren, ja is inderdaad dat specifieke diff. Dus ik geef dat door aan die gozer...

Hij: Wat wil je er voor hebben dan?

Ik: Ja 50 euro.

Hij: Nee dat is teveel.

Had dat dan van te voren gezegd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 19 mei 2018, 14:19

Vind ik een vrij normale vraag als het tenminste relevant is. En jij weet dat nu ook voor de volgende die dat vraagt.

Toen ik bezig was een BoxsterS uit te zoeken bleven er 2 over waar ik serieus interesse in had. Dus wat vragen gesteld over onderhoud, historie etc. Kreeg ik van eentje te horen dat hij daar geen tijd voor had en als ik hem wilde kopen ik maar langs moest komen... Daarop m'n huidige gekocht van de man die er wel tijd voor had.

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1498
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Baboulah » 19 mei 2018, 14:43

Tja, marktplaats is zo nutteloos tegenwoordig... zet er iets op voor een X bedrag, en je krijg altijd minder dan de helft geboden... maakt niet uit wat je aanbied of hoe, als ze niet kunnen bieden sturen ze wel een berichtje met hun "goede bod", nog nooit op gereageerd dat soort lui... als bieden uitstaat is het toch duidelijk dat het een vast bedrag is?

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luc B » 19 mei 2018, 14:50

Ik heb sowieso mijn telefoonnummer er niet meer bij staan. Word gek van al die onzin telefoontjes, zonde van de tijd en ruineert je humeur. Als ze werkelijk interesse hebben sturen ze maar eerst een berichtje.

Helemaal ergerlijk zijn van die mensen die je niet bellen, maar proberen een heel whatsapp gesprek te voeren. Nope!

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6137
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door EvdP » 19 mei 2018, 14:53

Ik heb een Marktplaats nummer. Met Whatsapp. Scheelt mij een heleboel ergernis. Alleen heb ik nu wat te koop staan op een BMW groep op Facebook. Dat is ook de laatste keer...
Laatst gewijzigd door EvdP op 19 mei 2018, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3561
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door HJ2 » 19 mei 2018, 19:59

BMW groep op marktplaats?
Heb ik wat gemist?

Ik had een ring pro doorbell gekocht (dacht ik) ben ik toch voor het eerst in 13(?) jaar opgelicht! kak...

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6137
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door EvdP » 19 mei 2018, 21:20

HJ2 schreef: 19 mei 2018, 19:59 BMW groep op marktplaats?
Facebook, typo...

vester86
Berichten: 2712
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door vester86 » 19 mei 2018, 23:14

EvdP schreef: 19 mei 2018, 14:53 Ik heb een Marktplaats nummer. Met Whatsapp. Scheelt mij een heleboel ergernis. Alleen heb ik nu wat te koop staan op een BMW groep op Facebook. Dat is ook de laatste keer...
haha ik ook, lach me de ballen uit de broek :hot: hoef er niet vanaf gelukkig, dat scheelt wel

KoenM
Berichten: 1765
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door KoenM » 20 mei 2018, 00:48

Ik heb vanmiddag een objectief op marktplaats gezet. 20:22 werd ik gebeld, klein beetje onderhandeld en om 20:34 was hij opgehaald en cash betaald. Dat is dan toch wel weer mooi aan marktplaats.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Macboy » 20 mei 2018, 08:45

Luc B schreef: 19 mei 2018, 14:50 Helemaal ergerlijk zijn van die mensen die je niet appen, maar steeds proberen je te bellen. Nope!
Fixed !

Zed240 schreef: 19 mei 2018, 14:11 Heb een complete achteras op MP staan van een oldtimer, vraag ik 50 piek voor. Krijg ik een vraag of het een specifiek 'u-code' diff is. Kon ik zien aan het aantal boutgaten en de doorsnee van het kroonwiel. Dus ik vraag aan hem of hij serieus interesse heeft voor dat bedrag, omdat ik dat ding uit elkaar moet halen.

Hij: Nee dat is te veel.
Fixed !

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Mark » 20 mei 2018, 09:14

Grappig, als iemand geen telefoonnummer bij de advertentie zet neem ik ze niet meer serieus. Dat eeuwige op en neer mailen, vaak zonder reactie is echt waardeloos. Bellen of volgende aanbieder wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 20 mei 2018, 10:03

Via die berichten op MP gaat echt snel. Ik zet ook geen telefoonnr's bij de advertentie. Bij anderen maakt me dat ook niet uit. Berichtje en klaar.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door alt » 20 mei 2018, 10:57

De laatste tijd aan het opruimen geweest & op marktplaats gezet.
Zet je op een reële prijs in, dan kom niet verder 50 % van de waarde.
Zet je hoog in, dan komt er geen reactie.
Persoonlijk heb ik liever een telefonische reactie, dan een berichtje met een ultra laag bod.
Als iemand je telefonisch benadert, dan heeft hij echt interesse in het aangebodene.

Ik ga nu kijken of veilen wat meer opbrengt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Darudevampire, ErikS, erwin20vt, EvdP, Joël D., Opa, Peter-Paul, RS-Ron, WJ en 79 gasten