Jullie mening is welkom

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Jullie mening is welkom

Bericht door Tom » 02 feb 2006, 21:34

Toch nog even een topic. Grote kans dat m'n Honda binnenkort (cq morgen) verkocht is... dus ik ben aan het rondkijken voor een opvolger rond de 28.000,-.

De volgende auto's heb ik op m'n lijstje staan:
- BMW 325(C)i of 330(C)i
- MINI Cooper S
- Opel Speedster
- BMW Z3M
- BMW Z4 2.5

Ik ben er nog niet helemaal uit.. het is zo lastig, elke autoliefhebber kent het wel.. twee stemmetjes in je hoofd; het verstand tegen het autoliefhebbersstemmetje ;)
Na het gezeik met m'n Honda probeer ik even wat meer naar het verstand te luisteren. Een auto moet rijden bij mij en ik heb geen zin om dagelijks bij een dealer te staan.

De 3 serie's vind ik erg mooi. Goede uitrusting en BMW kwaliteit. Inruilprijs na een tijdje zal opzich prima zijn mocht ik iets anders willen. De 325i zal ik niet voor de sportiviteit willen, die zou ik liever met wat luxe willen. Verder zijn er veel automaten te koop, een beetje sportief model met handbak zie je weinig of is duur. KM-stand is ook vrij hoog (rond de 70.000km). Zal het cabriogevoel wel moeten missen.

De MINI Cooper S is een leuk fun wagentje, zeer goede restwaarde en hij ziet er super uit! Rijden doet ie prima, maar ik denk dat ie mij snel gaat vervelen vanwege FWD.

Opel Speedster vind ik erg gaaf, lekker puur en een echte kart. Rijdersauto! Meer een auto voor de binnenwegen, op de snelweg mist ie misschien iets PK's, maar daar koop je em niet voor. Onderhoud valt reuze mee want veel Opel. Kwaliteit kan tegenvallen ('t is engels) maar ik zou zoiets wel vrijwel nieuw kunnen kopen. Nadeel is misschien de restwaarde, dat kan nog eens tegenvallen. Ben ik met m'n Honda ook achter, switchen van merk is klote voor de inruilprijs (en bij Opel is er verder niks te krijgen).

Een Z3M zie je weinig, maar die is eigenlijk al afgevallen. Ik vind hem te duur en qua onderhoud gaat er ook aardig wat geld inzitten gok ik. En ik vind het te oude techniek/model om er nog zoveel geld aan uit te geven.

BMW Z4 zal mij wel kunnen bekoren, echte roadster en dat is wel iets wat ik kan waarderen. Maar je vind ze nog weinig voor die prijs... en met een 2.5 zal ik misschien regelmatig langs de showroom moeten rijden om te zien of er al een (zeldzame) 3.0 met handbak staat ;)

Ik kan natuurlijk ook een nette BMW 320i kopen (lage runningscosts en weinig afschrijving) met huisselectie, jaartje in rijden, wat sparen en daarna wat anders kopen. Voordeel van BMW is dat ze in de showroom meerdere modellen hebben die mij aanspreken en je wat makkelijker kunt wisselen.

Wat zeggen jullie? :)
Misschien mis ik nog leuke auto's.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 02 feb 2006, 21:38

Ten opzichte van een S2000 is een Speedster niet aan te raden. Auto is echt een rijdersauto, maar heel ongemakkelijk in het gebruik. In de zomer bloedheet en het dak is ook een drama.

Is een Porsche Boxster geen idee? Bij de BMW-dealer in Schiedam staat er eentje voor 25k te koop weet ik toevallig.

Boxster lijkt me qua rij-eigenschappen vergelijkbaar met een S2000. Dak is ook gemakkelijk te bedienen, ook niet geheel onbelangrijk als je dan toch een cabrio hebt. Onderhoud is volgens mij ook wel te overzien, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 02 feb 2006, 22:09

Stéphane schreef:Ten opzichte van een S2000 is een Speedster niet aan te raden. Auto is echt een rijdersauto, maar heel ongemakkelijk in het gebruik. In de zomer bloedheet en het dak is ook een drama.
Airco heb ik in 1,5 jaar hooguit 30 minuten aangehad in m'n S2000, zal ik niet missen. Was beter als het erop zat, maar geen eis als ik zie hoevaak ik het gebruikt heb. Alleen bij een stoplicht is het in de zomer erg heet, op zo'n moment heb ik em wel eens aangehad. Hij zal inderdaad wel ongemakkelijk zijn, maar ik heb em als tweede auto en ben jong, scheelt veel :)
De S2000 vind ik echt een topauto (qua concept/package), maar het hoeft niet per se direct ermee te vergelijken zijn.
Is een Porsche Boxster geen idee? Bij de BMW-dealer in Schiedam staat er eentje voor 25k te koop weet ik toevallig.
Boxster lijkt mij ook leuk ja. Alleen er staan er erg weinig te koop. KM-stand van die in Schiedam is over de ton, mij net iets teveel. Zeker omdat je geen garantie hebt. Bij die BMW's heb je tenminste nog twee jaar huisselectie.
Ik weet niet, Boxster zou in aanmerking komen als ik wat meer te besteden had en er één zou kunnen kopen met een lagere km-stand.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 02 feb 2006, 22:13

@Tom: Het gaat niet om de airco, maar puur om de warmte-afgifte van de auto zelf. Doordat er heel weinig tot geen isolatie in/aan de auto zit wordt het al heel snel erg warm. Mede ook door het aluminium-frame waar de auto uit opgebouwd is. Warmte van de motor en de versnellingsbak komt dus allemaal het interieur in en dan wordt het erg warm in het interieur. Te warm voor wat ik persoonlijk dan nog comfortabel vind. En om nu iedere keer nat en bezweet op je bestemming aan te komen vind ik niet echt prettig, ook al is het een auto voor erbij.

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 02 feb 2006, 22:14

OK, daar zit wat in! Goed dat je het zegt. Ik ga overigens morgenmiddag een proefrit maken met een Speedster 2.2.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 02 feb 2006, 22:14

Z4 is leuk en modern, Boxster was de keus van Fifth Gear in de roadster shootout test (toevallig afgelopen zondag gezien, ook Tiff Needle die in een Radical SR3 over het baantje vloog, wauw....), maar ik zou toch eens naar deze gaan kijken, superhok!
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/bmw/16947619.html

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 03 feb 2006, 04:11

@Tom: ik ben ook aan het kijken voor wat fun erbij en ben erg gecharmeerd van een S2000. Heb er al meerdere zien staan die me aanstaan. Heb er nog nooit in gereden en voor dat ik ga proefrijden wil ik wat meer info.
Heb jij die voor mij? (en dan doel ik op rij eigenschappen en je ervaringen met de auto enzo) Doe maar via PB, blijft dit verder on-topic :wink:
Thnx.

Ps: m'n vrouw heeft liever een Boxter, maar ik kan die (ook) niet vinden naar m'n smaak; teveel km's, dan weer een automaat, of een 2.5, te oud, te duur, 't is nooit goed :roll:

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 03 feb 2006, 11:37

Arthur: gaaf! zal je vanavond even een mailtje/pm sturen :)

S2000 is zo goed als verkocht. Proefrit met de Speedster vanmiddag ging niet door, ze belde net op dat ie verkocht was.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 feb 2006, 11:51

Tom,

Z3M coupe!!! beste uit de lijst. Prachtig voor mooie vakantie ritten door de bergen, sporttasje met kleding achterin pleuren, en gaan over die fraaie slingerende wegen.

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 feb 2006, 11:51

In D. genoeg aanbod! En misschien ff wachten op de introductie van de nieuwe Z4 M.... voor een nog betere prijs.

Michel

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 03 feb 2006, 11:54

Hé, hij is al verkocht?
Deze had ik gisteren gepost (die zwarte, tond op marktlaats voor 26k of zo):
http://www.mcoupe.nl/

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 feb 2006, 11:55

Prachtig in het zwart.

Michel

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 03 feb 2006, 11:58

Dit is ook prachtig.
http://www.mcoupe.nl/07.html
Een hele parkeerplaats vol met M Coupétjes, een prachtig plaatje, de fotograaf schiet...... en dan heeft er weer een of andere Jodokus een ei op wielen achter gezet. :lol:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 feb 2006, 12:03

Heb je nu een Picasso Peter, komt de Jumpy ook nog langs :roll:

Michel

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 03 feb 2006, 12:10

probleem met de Z3 is z'n ophanging

is niet echt meer van de jongste

de achter as komt van een e30 (en we weten allemaal dat dat oude meuk is)

:P

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 feb 2006, 12:16

Heej Arthur plannen voor iets spannends ! Gaat de ibiza er dan uit ?

S2000 is wel super hoor.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 feb 2006, 12:18

M coupe is wel bruut hoor. Altijd al een zwak voor gehad en zelfs overwogen om een keer de S3 op in te ruilen, Alleen was dat zo'n petrolkleur en dat vond ik nou net niks, maar als het een zwarte was geweest dan had ik het mischien wel gedaan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 03 feb 2006, 17:20

Rico, sluimerend plannen. De Ibiza staat al op de nominatie om komend voorjaar ingeruild te worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een leon2 FR of een GolfV GTI. Esther zei toen dat ze ook wel uit de voeten kan met een mindere "god" als het maar een 5-drs is ivm de kinderen. Dan wilde ze er wel een Boxter bij.
Goh... :idea:
Zelf vind ik een S2000 heel erg interessant.
We zien het wel...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 feb 2006, 17:33

Mooi nu wel het ijzer smeden als het heet is hé, want vrouwen ze veranderen soms sneller van hun mening dan het weer :mrgreen:

Een S2000 is echt super.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 feb 2006, 11:51

Tom hoe staat het ervoor ?

Het moet een BMW/Mini worden volgens mij ivm de 2 jaar huisselectie toch ?

Echt een aanrader en voor mijzelf ook de reden om een gebruikte BMW te kopen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 feb 2006, 15:40

Tom,

Als het kan de Z4 3.0 natuurlijk, 2.5 is het net niet voor zo'n auto. En je moet niet teveel achteruit gaan in vermogen tov de 240pk s2k.

Zelf zou ik prima kunnen leven met een 320ci 170pk maarja, ieder wat wils (gelukkig maar).

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 05 feb 2006, 22:01

Niet echt handig twee topics, één op een ander forum. Even copy/paste van een proefrit met een Speedster:
Zo, vanmiddag het mooie Brabant verlaten om eens bij een Speedster te kijken. Auto was als nieuw en verkoper wist er veel over te vertellen, aardige kerel. Uiteindelijk gevraagd of het mogelijk was om een proefrit te maken en dat was prima. Er werden een aantal auto's aan de kanten gezet en heb toen een half uurtje erin gereden.

Goed, instappen, het is een hele oefening. En dan ben ik nog jong! Ook al is het onhandig, het maakt het wel apart. Een goede zitpositie kon ik nog niet helemaal vinden, maar ik denk dat m'n stoel iets verder naar achteren moest.

Dan het rijden! Geen stuurbekrachtiging, wel even wennen. Ik ben te laat geboren want ik heb alleen in auto's gereden met stuurbekrachtiging, op een 205GTI na. Acceleratie naar de 100km/u gaat rap, en de beleving is omdat je zo laag zit top. Motorgeluid valt wel tegen, zelfs m'n Alfa klinkt wat lekkerder. Een Speedster waarin ik ooit meegereden had was uitgerust met een ander luchtfilter, dat is een stuk gaver qua geluid. Zo'n Opel-Cup uitlaat kan ook veel doen denk ik.

Sturen doet ie prima en direct, en met erg veel gevoel zonder comfort te verliezen. Je voelt erg goed wat de auto doet, alles komt ongefilterd via je stuur weer bij je terug. Viel mij erg op, daarmee vergeleken is de S2000 op comfort gericht. Het onderstel had ik wel harder verwacht, vind het niet gek dat er genoeg Speedster-eigenaren zijn die nog aanpassingen doen aan het onderstel (andere schokbrekers/veren). Schijnt een hele verbetering te zijn.

Grootste 'tegenvaller' vond ik de motor. Die 2.2 liter is nogal tam... komt vooral tot uiting op de snelweg. Het mist een beetje het 'hitserige' karakter wat je bij zo'n lichte sportauto verwacht (heeft ie op lagere snelheden wel). Zo'n Speedster Turbo of Lotus 111R met Toyota-blok moet wel een super totaalplaatje zijn!

Maar, gaaf ding! Dat is het pure autorijden, niets meer dan dat.. een stuurtje, pook en gaspedalen, daar moet je het mee doen. Ben enthousiast uitgestapt! Twee bezoekers van het Speedsterforum waren met een Speedster en een Elise op vakantie/roadtrip geweest, dat is wel SUPER natuurlijk!

Alleen kan ik nu niet objectief zijn over wat de opvolger gaat worden, maar daarom zit ik op gummen denk ik, klote autovirus ;)

Overigens had ik ook nog bij de Subaru dealer gekeken.. die nieuwe WRX is opzich ook netjes! Moest maar bellen als ik een proefrit wilde maken, ben ik dus ook nog van plan. Ik weet niet of het mijn auto is, maar een keer rijden sla ik niet af.
Ik ben ook nog bij een huisselectie 325Ti Compact wezen kijken. Die auto was als nieuw en de vorige eigenaar had er lekker op afgeschreven (2 euro per gereden kilometer, snel berekend!). Het model wint geen schoonheidsprijs maar zodra je instapt in die leren sportstoelen en dat M-stuurwiel zit is het toch een zeer mooie auto, zeker zoals ie daar stond echt full-options als nieuw!
Een 330(C)i is ook super maar die hebben wel een hoge kilometerstand in mijn prijsklasse. Er staat er één bij de Beier; een zwarte 330i met M-sportpakket. Hij staat nog niet op hun eigen site maar wel op bmw.nl. Misschien kan één van jullie Noorderlingen een keer kijken als ie langs de Beier komt voor een kop koffie? Hoe de staat ervan is en of ie niet uitgeleefd is qua interieur.

Aan de andere kant, een goede/slimme keus die past bij mij is een Z4 3.0 met handbak zoals Knot zegt, maar dat is voorlopig nog te duur. Kan dus ook doorsparen ofzo.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 feb 2006, 22:03

Tom, in mijn geval zou ik de 325ti nemen, in jouw geval zou ik nog even sparen (geen geintje).

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 05 feb 2006, 22:10

Dit was die 325Ti waar ik ben wezen kijken:
http://www.bmwdealerteam.nl/WebModules/ ... sionID=414

En dit die 330i:
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... leur=&btw=
Dat vind ik toch ook wel schitterend, zeker met zo'n M-pakket. En met 231pk moet dat erg lekker zijn.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 feb 2006, 22:53

Hmmz... interieur van de 325Ti kan ik zelf niet mee leven, maar is altijd persoonlijk.

Gewoon nog even doorsparen voor die Z4 3.0 !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 217 gasten