Routeplanner voor df-fun

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Routeplanner voor df-fun

Bericht door Frank_Sch » 21 mei 2021, 13:44

Ik ben me wat aan het orienteren op een app om routes te plannen en rijden. Moet werken op een Iphone en in staat zijn leuke routes te bedenken van a naar b, of mogeliijk zelfs van a naar a. Dat je dus instelt dat je een route wilt laten starten bij je woning van bv 100km en dat de routeplanner dan een driving fun route bedenkt.

Ik zag dat de Kurvinger pro app dat kan, maar die is voor android toestellen. Las ook iets over de Scenic app, maar moet daar nog verder induiken.

Ik wil dus geen extra apparaat aanschaffen, moet gepland kunnen worden op de Iphone en ook met gesproken woord zoals een gewone navi kunnen werken. Import van gpxroutes moet ook kunnen. En natuurlijk bruikbaar zijn door op zn minst heel Europa.

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door frankie » 21 mei 2021, 14:15

Calimoto misschien

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door JdBn » 21 mei 2021, 14:25

Leuk om te volgen dit, voor ritjes met de A112 zou zoiets best welkom zijn. Ik doe nog wel eens via Google maps navigeren en dan met snelwegen vermijden, maar das toch niet hetzelfde. Je zou een navigatie moeten hebben die de route uitstippelt op het aantal bochten per km ofzo :lol:

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door Gijzert » 21 mei 2021, 14:42


Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door Frank_Sch » 21 mei 2021, 16:39

Ik zit nu een beetje te spelen met de Scenic app. Daarmee kan je een rondrit of een route van a naar b laten genereren. En je kan bij de rondrit aangeven hoeveel km je ongeveer wilt touren. Tevens opgave voor bochtig snel, bochtig of extra bochtig.
De app is in eerste instantie gratis met wat credits om ‘in app aankopen’ te doen. Maar wil je alle functies kunnen gebruiken dan dien je een premium upgrade te kopen voor 23€ per jaar of 90€ éénmalig.
Instinker is dat offline kaarten ook bij de premium app bijgekocht moeten worden.

vester86
Berichten: 2672
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door vester86 » 22 mei 2021, 00:48

kurviger (wordt veel door motorrijders gebruikt)

MatthijsL
Berichten: 109
Lid geworden op: 27 dec 2020, 12:27
Auto: CT200H, Yaris H
Locatie: Boskoop

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door MatthijsL » 22 mei 2021, 06:28

Ik ben zelf begonnen met de MyRoute app. Je kan dan niet wat jij wil de app zelf een leuke route laten berekenen, maar wel zelf een maken of een route van andere gebruikers pakken. 1e twee weken gratis dus misschien leuk om eens te proberen. Zou ik gezien het weer de komende dagen nog wel even mee wachten..

Gebruikersavatar
malle eppie
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:27
Auto: RS6-M140i-1MCoupe-Ftype
Locatie: Fryslân

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door malle eppie » 22 mei 2021, 16:44

https://www.myrouteapp.com/nl/home

Super platform. Gebruik ik al jaren om motortrips op te plannen. Deze zet ik dan over op de TomTom Rider 550.
Als je goldmember wordt kan je ook de MICHELIN kaarten gebruiken.
Als je op YouTube zoekt kan je wel demo’s zien, bv van Mr GPS.

Voor de Rider heb ik een autohouder en deze gebruik ik dan ook voor autovakanties. Route inladen en geen stress.

De App kan je ook op je telefoon zetten en dan op die manier als navi gebruiken

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door Joop » 22 mei 2021, 17:18

De Michelin kaarten zitten al in de gratis planner btw...

...maar zelf ook fanatiek Myrouteapp gebruiker. Nu met de Zed op de navigatieapp geabonneerd en die werkt ook prima; even los van dat inladen in het navigatiesysteem van de auto mooier werkte dan zo’n telefoon aan/op het dashboard...

...er wordt wel wat van je eigen creativiteit verwacht bij het plannen, want hij pakt standaard de efficiëntste route.

Online
Beros
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door Beros » 27 mei 2021, 21:56

Ik gebruik ook de (gratis) website van Kurviger om (auto)routes te maken. Daarnaast ook ridewithgps.com dat ik gewend ben voor fietsroutes. Van beide websites kun je gpx-tracks downloaden.

Voor het volgen van de tracks in de auto gebruik ik de Osmand app (beschikbaar voor Android en iPhone), een vrij uitgebreide app waarvoor je even de tijd moet nemen om hem naar wens in te stellen. De app maakt gebruik van openstreetmap kaarten (waarvoor een internetverbinding nodig is), maar je kunt ook andere kaarten downloaden voor offline gebruik. Als je de kaarten downloadt via de app heb je een beperking in het aantal kaarten, maar ze zijn ook gewoon legaal op internet te vinden en je kunt ze dan op de SD-kaart van je telefoon installeren (in elk geval bij Android). De app kan ook gesproken instructies geven, waarmee het in de auto eenvoudig is om tracks na te rijden. Daarbij is het wel aan te raden het scherm in het zicht te hebben want de instructies zijn gebaseerd op de GPX-track en niet op onderliggende wegenkaarten, je krijgt dus bijvoorbeeld ook instructies bij bochten zonder afslagen (soms best handig). Overigens heb ik dezelfde ervaring bij dedicated navigatietoestellen, zonder scherm is het toch niet altijd duidelijk waar je naartoe moet.

Het mooie van Osmand is daarnaast dat je de kaarten over elkaar kunt tonen met een schuifje in je scherm om de overlay te bepalen. In derdewereldlanden als Duitsland waar 4G nog niet is uitgevonden kun je dan terugvallen op de offline kaarten. Bovendien kun je de app op die manier in vliegtuigmodus gebruiken, ook om te navigeren met gesproken instructies, waardoor je telefoon niet leeg gaat. Dit gebruik ik vooral bij lange wandelingen.

De Kurviger pro app klinkt ook wel interessant, vooral omdat het dan minder omslachtig is om een route te gaan volgen, maar voor mij werkt deze volledig gratis combinatie vooralsnog prima.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door Luco » 27 mei 2021, 22:31

Hoe zet je dan zon gpx file in bv een garmin of je autonavi?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door Luco » 29 mei 2021, 10:52

Krijg het niet voor elkaar om een leuke route in de garmin te zetten, weet nu waar die moet staan, zie hem in de navi, maar alleen alle losse punten, geen route.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door BamiesGTA » 20 okt 2021, 17:34

JdBn schreef: 21 mei 2021, 14:25 Leuk om te volgen dit, voor ritjes met de A112 zou zoiets best welkom zijn. Ik doe nog wel eens via Google maps navigeren en dan met snelwegen vermijden, maar das toch niet hetzelfde. Je zou een navigatie moeten hebben die de route uitstippelt op het aantal bochten per km ofzo :lol:
Ik heb nu de calimoto app en deze lijkt dit precies te doen. Je kan een route laten genereren met het gewenste aantal kilometers, opties snelweg, snelweg vermijden en twisty. Met een premium abbo kun je hier nog super twisty aan toevoegen.

Er staan ook routes van andere gebruikers in die je één op één over kunt nemen. Ik ga vrijdag een route rijden, kijken of het een beetje werkt.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door Knot » 20 okt 2021, 19:47

BMW motorfiets kopen, daar zit het bij in.
Bijlagen
IMG-20211020-WA0003.jpg
IMG-20211020-WA0003.jpg (229.55 KiB) 2441 keer bekeken

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door Jurjen » 21 okt 2021, 10:33

De TomTom navigatie app heeft een 'winding roads' optie die verbazingwekkend goed werkt. Misschien minder dan bovenstaande, maar wel supersimpel qua gebruik.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Routeplanner voor df-fun

Bericht door BamiesGTA » 23 okt 2021, 10:52

Gisteren de calimoto app getest (met auto) en vind m bij een random route toch teveel bebouwde kom danwel N wegen pakken.. Interface wel net zo overzichtelijk als google maps.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten