Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1813
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Jules » 17 jan 2018, 22:33

Hans schreef: 17 jan 2018, 21:24 Ik denk dat als je dikke bakken gaat verhuren dat je meer fout volk aan trekt dan liefhebbers die zoiets een dagje of weekend willen proberen.
Besloten club op uitnodiging. Anders krijg je inderdaad fout volk. Cash geld beter ook niet accepteren al zul je daarmee alsnog een boel ondernemers in de weg zitten....

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Macboy » 17 jan 2018, 23:46

Peter Tunissen schreef: 16 jan 2018, 11:07 Dat begint dit jaar met weer een Italia Run, maar in komende jaren moeten we gewoon ook een keer naar de Isle of Man (ik wil gewoon een boete voor 'driving ferociously'), weer een Tunnel Run, misschien toch weer een Cannonbal Run, tripje naar Goodwood, kortom: ideeën genoeg!
Als we hier nou eens mee zouden beginnen zou dat fantástisch zijn ! Die DF tripjes waren altijd geweldig. Heel jammer dat dit er niet meer is, maar als verdienmodel volkomen logisch natuurlijk. Je andere idee is erg ambitieus maar volkomen onhaalbaar denk ik om daar geld mee te verdienen.

Jules schreef: 17 jan 2018, 20:53 We hadden in Nederland Toys4Boys, onderdeel van Hulshorst Exclusive Cars (heb ik tijdens de IVA zaterdagstage gelopen). Daarin zaten o.a. een Aston Martin Vanquish S, Lambo Gallardo, Mercedes SL55 AMG, Jaguar XK-R, BMW E60 M5 met F1 uitlaat, 911 Turbo, een Mini Cooper S en nog wel meer spul. Is alweer wat jaartjes geleden (volgens mij tussen 2008-2010) maar wat ik me kan herinneren liep dat gedeelte niet enorm.
Kan er ook aan liggen dat er geen naamsbekendheid was ? Ik reed maandelijks langs dat bedrijf en dacht altijd dat het een dealer was zoals Vd Akker of zo....

ArjandeV schreef: 16 jan 2018, 16:26 Ik had als cadeau gewoon een dagje door nederland/duitsland willen tuffen met een relatief moderne 911. Even naar mijn moeder rijden in Drachten en dan niet direct het idee hebben dat elke minuut die je er niet in zit het geld weggooit, haar eventueel een rondje meenemen. Een ritje via de veluwe naar een mooi restaurantje ofzo en daar even lekker wat eten. Gewoon een dagje-uit arrangement..
Dit dus :thumbup:

Dwarsligger
Berichten: 148
Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Dwarsligger » 18 jan 2018, 00:11

Peter, klinkt goed! Alhoewel ik ook denk dat dit commercieel lastig uit te buiten valt, hieronder een reactie.
*) Welke auto's zouden dan in de verhuur om jou hier enthousiast voor te maken?
All time favorites zoals E46 M3, E60 M5
*) Zou je zelf overwegen om zo'n auto een keer te huren?
Voor een weekend oid: ja. Voor een uur: nee
*) En zou je dat dan op straat of op het circuit willen doen?
Straat. Voor het circuit zou ik altijd met een eigen of gehuurde circuittool gaan rijden. Henb wel l het plan om de E39 M5 een keer uit te laten op Zandvoort en Nurburgring, maar zal in beide gevallen hoge uitzondering/eenmalig zijn. Uiteindelijk moet je voor circuitrijden een tracktool hebben.
*) Wat zijn voor jou de voorwaarden om een een auto te huren, wil je persoonlijk contact met iemand of juist automatisch via een website alles kunnen boeken en regelen? Dit is meer aan jou/jullie? Welk publiek wil je trekken? Ik verwacht niet dat je enkel met de pure liefhebbers genoeg interesse hebt om dit winstgevend te maken. Dus zul je het grotere publiek moeten bereiken en de instapdrempel laag moeten houden middels een website oid.
Just my two cents..

Online
Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door ADV » 18 jan 2018, 08:59

Ik vind het wel een idee om je berijders te registreren en het voor een groep te doen waar je vertrouwen in hebt, er zijn hier zat forum members die ik prima in mijn auto zou laten rijden, ook omdat ik ze nog ken van onze fifa, poker, pes, driftdagen/avonden. Als je iemand face2face al kent, is het heel anders dan een willekeurig persoon laten rijden. Echter je limiteert wel je markt heel erg natuurlijk..

Kan je niet zo'n tool als ANWB whatever meesturen, die je ook bij je verzekering krijgt en kan meten hoe iemand rijdt? Op basis van zoiets je prijs bepalen, hoewel het zo ondoorzichtig is als de pest.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Luco » 18 jan 2018, 20:54

Tja onder DF-ers wordt ook lastiger, een aantal ken ik die ik zelfs in mijn alpine zou laten rijden.
Zelf ook bij een aantal Df-ers in hun auto mogen rijden, nog steeds dankbaar daarvoor.

Maar er zijn er nu teveel die ik alleen ken vanachter het toetsenbord, en dan is dat toch al een stuk lastiger.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Peric » 18 jan 2018, 21:27

Vind het serieus erg gaaf hoe jij op Automotive gebied onderneemt Peter!
:thumbup:

mark323ti
Berichten: 1490
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door mark323ti » 18 jan 2018, 22:03

Leuk initiatief!

Ik lees in de reactie dat velen van jullie wel eens een M3 willen huren. Toevallig heb ik er 1. Ik vind dat ik er zelf te weinig mee rijd. Ik zie auto's als gebruiksvoorwerp, ik ben geen verzamelaar en geil ook niet op km standen.
Dus bij deze........ wie wil de mijne eens huren? Wat is een reële prijs?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Peter Tunissen » 19 jan 2018, 13:26

Peric schreef: 18 jan 2018, 21:27Vind het serieus erg gaaf hoe jij op Automotive gebied onderneemt Peter!
:thumbup:
Thnx, maar ik doe eigenlijk gewoon dingen die ik zelf leuk vind om te doen. En dan merk je vanzelf dat er ook wel mensen op af komen, die dezelfde dingen leuk vinden. In de praktijk zijn dat vaak mensen die het gewoon druk hebben en willen dat iets goed geregeld is. Dan mag het ook wat geld kosten en zo hou je weer eens wat geld over om weet wat anders te gaan doen wat je zelf leuk vindt, enz. enz.
Bovendien heb je vaak een bepaalde klik met die mensen, omdat je dezelfde dingen leuk vindt, dus heel veel mensen die eigenlijk klant zouden moeten zijn, zijn meer een soort vrienden geworden en met elkaar mogen we dan hele leuke evenementen beleven. Dat klinkt misschien heel Jehova, maar het is gewoon echt zo.

Het enige wat jammer is - maar misschien onvermijdbaar - is dat er een hele grote kloof is ontstaan tussen het forum van DF en de evenementen van DF. Dat was 12 jaar geleden nog het tegenovergestelde, alle deelnemers aan evenementen vonden hun weg naar het forum voor de voorpret, om na te praten en om foto's en filmpjes uit te wisselen en andersom zaten er wat mensen op het forum die daar enthousiast van werden en dus ook maar eens naar een evenement toe kwamen.
Als je dit topic bekijkt, dan zie je dat ook wel terug. 70% vindt het geen goed idee (wat juist een prima motivatie is om het wel te doen), 25% vindt het prima maar het is te duur (zonder dat er iets van een prijs genoemd is, eigenlijk is dat de mededeling: ik wil wel een hobby, maar dan moet iemand anders die voor me betalen) en 5% vindt het een leuk idee en ziet het misschien al een beetje voor zich om in de zomer een weekje met een R8 naar Italië te kunnen toeren of om met een 4C over Zandvoort te kunnen knallen.

En die 5% zijn dan de mensen waar we ons heel graag op gaan richten. :df: :beer:
mark323ti schreef: 18 jan 2018, 22:03 Leuk initiatief!

Ik lees in de reactie dat velen van jullie wel eens een M3 willen huren. Toevallig heb ik er 1. Ik vind dat ik er zelf te weinig mee rijd. Ik zie auto's als gebruiksvoorwerp, ik ben geen verzamelaar en geil ook niet op km standen.
Dus bij deze........ wie wil de mijne eens huren? Wat is een reële prijs?
Mark, ik heb geen idee welke M3 je hebt eerlijk gezegd, maar ik hoef niet alle auto's per sé in eigen bezit te hebben.
Dus als je wil, kunnen we altijd eens praten over je auto mee te nemen in de verhuur vloot, ook bijv. alleen voor op straat als je dat wil. :thumbup:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Knot » 19 jan 2018, 13:38

Joy schreef: 16 jan 2018, 11:27 Tijdens toerritjes onderling wisselen van auto's is me wel bevallen. Dan maak je van allerlei concepten de highs and lows mee. Je moet elkaar wel vertrouwen en schade maken is gewoon netjes oplossen.
Toerritje prima onder bekenden maar wildvreemden uitlenen... mij niet gezien, daar ben ik te zuinig voor op mn materiaal (ook al is dat in de ogen van anderen misschien niks waard).

Wel goed bedacht maar erg lastig gezien er altijd rotte appels tussen zitten die het compleet kunnen gaan verzieken.

mark323ti
Berichten: 1490
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door mark323ti » 19 jan 2018, 18:22

@peter; ik heb een M3 e46 uit 2001, handgeschakeld. Ik rij er zelf nauwelijks in. Dit jaar zo rond 900km. Vind het eigenlijk zonde dat ie altijd stilstaat, maar wil er ook weer niet van af. Staat niet in de weg. We kunnen eens kijken wat er mogelijk is. Zolang verzekering maar goed geregeld is vind ik eigenlijk alles best. Doe maar een voorstel als je je plan verder hebt uit gewerkt.

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Vlokmans » 19 jan 2018, 19:41

Peter Tunissen schreef: 19 jan 2018, 13:26
En die 5% zijn dan de mensen waar we ons heel graag op gaan richten. :df: :beer:
Volgens mij zit hier de kern van "het probleem" van je eerdere constatering dat de kloof tussen DF Forum en DF activiteiten groter is geworden. Je maakt je plan met deze uitspraak al exclusief, of geeft het in ieder geval sterk die schijn mee. En laten we wel wezen, ook al is goedkoop/duur buitengewoon subjectief, het wordt hoe dan ook een prijzige onderneming om een Lambo, Mx, AMG, GT3 of wat dan ook voor een weekje Italië te huren. Bovendien worden in het draadje al zaken als besloten club/lidmaatschap genoemd. Verwacht je dan zelf ook oprecht dat je nog het gemiddelde aanspreekt, of de gemiddelde hobbyist/liefhebber, of de doorsnee forumbezoeker (zonder ook maar enig waardeoordeel)? De kloof creëer je daarmee zelf in mijn optiek, en je wekt de illusie van prijzigheid. Maar goed, als dat je doel is, vooral doen. Persoonlijk zou ik meer behoefte hebben aan laagdrempeliger automotive vermaak, al dan niet met gelijkgestemden, maar ik behoor ook zeker niet tot je doelgroep als ik het zo lees.

En ja, hobby mag wat kosten, en nee, een ander hoeft het zeker niet voor me te betalen.

Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Eric Z » 19 jan 2018, 20:01

Volgens mij word lidmaatschap er alleen maar bij gehaald om het kaf van het koren te scheiden. Lees nergens dat Peter het op die manier gaat doen. Dus creër je nu zelf de kloof imo.

Laagdrempelig auto vermaak kan je lekker een weekendje naar Nurburgring. Maar als dat een beetje druk begint te worden loopt ook iedereen te zeuren.

Dus als je de mensen uit die 5% wel weet te bereiken kan het best iets worden, want veel concurrentie is er denk ik niet op dit vlak.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Marsnel » 19 jan 2018, 21:46

Ik denk dat met een leuke roadtrip naar Transfagarasan pass + barbecue's + overnachtingen je meer forum-df-ers aanspreekt dan de verhuur van exclusieve sportauto's. Maar roadtrips gaan je weinig geld opleveren, want als het te duur wordt gaat er niemand mee.

Ik zou zelf niet heel snel een auto huren zolang er een sportieve auto bij me op de oprit staat. Tenzij Peter een Honda NSX koopt :tooth:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Peric » 19 jan 2018, 21:55

Zoals Peter aangeeft komen er steeds minder DF-forummembers op trackdays en op andere dagen die hij organiseert. Ik ben niet kapitaalkrachtig genoeg om überhaupt zoiets te huren, maar geloof zeker dat het kans van slagen heeft. Kijk maar naar het volk welke wel gebruik maken van de trackdays.
Denk dat het forum inmiddels niet meer representatief is voor aspirant klanten van Peter.
Heel veel succes met je plannen Peter!

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door alt » 19 jan 2018, 22:56

Ik zou graag van Peters 5 %, graag €. 5.- vangen.
Leuk voor mijn extraatje voor mijn pensioen.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Rnd » 19 jan 2018, 23:50

Ik ging best regelmatig naar trackdays van DF met een straatlegale trackday auto. Waar ik op afknapte is dat er steeds meer (semi) professionele auto's meereden om te trainen (voor wedstrijden oid?). Daar zaten best wat bestuurders bij die met het mes tussen de tanden aan het rijden waren, dan rijd je daar als amateur niet op je gemak tussen. Dat is een van de redenen dat ik er op een gegeven moment mee gestopt ben. Het is mooi voor DF dat de trackdays goed draaien, maar voor iemand die op zijn eigen tempo wat rondjes wil rijden op het circuit is het minder geworden....vind ik. Ik denk dat dit ook de reden is dat de mensen die op de evenementen komen, vrijwel niet op het forum discussiëren.

Als er nieuwe initiatieven komen waarbij de lol van gelijk gestemde autoliefhebbers voorop staat en er normaal wordt gereden met respect voor andermans spullen, dan doe ik daar graag aan mee.

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Walter » 20 jan 2018, 09:46

.
Laatst gewijzigd door Walter op 12 apr 2018, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Peter Tunissen » 20 jan 2018, 09:56

Rnd schreef: 19 jan 2018, 23:50 Ik ging best regelmatig naar trackdays van DF met een straatlegale trackday auto. Waar ik op afknapte is dat er steeds meer (semi) professionele auto's meereden om te trainen (voor wedstrijden oid?). Daar zaten best wat bestuurders bij die met het mes tussen de tanden aan het rijden waren, dan rijd je daar als amateur niet op je gemak tussen.
Dat is niet de bedoeling, ook niet van de 'pro's' die meerijden. Dus als je dat constateert, trek gerust aan de bel en laat het ons weten!
Voor het circuitrijden zoals jij bedoelt (met name straatauto's, iets rustiger tempo) zijn een jaar of drie geleden met name de avondsessies erbij gekomen. Dat is te kort voor de raceteams (en na 19:00 maakt een gemiddelde raceauto teveel geluid), dus daar vind je misschien wel nog de sfeer en mede-rijders die je zoekt. Kom anders nog een keer kijken of de sfeer daar je meer bevalt.

Walter, goed verhaal, zo zie ik het zelf nu ook een beetje.
Of er wel of niet iemand naast komt te zitten, hangt ook een beetje af van wat iemand precies huurt. Iemand die samen met zijn vrouw met een R8 mee wil naar de Italia Run, daar ga je natuurlijk geen nanny naast zitten; iemand die zonder ervaring 15 minuten met diezelfde R8 over het circuit wil knallen uiteraard wel. Dat zal altijd wel een beetje maatwerk en menselijk inschatten blijven.

Overigens, voor alle duidelijkheid. Met die 5% bedoel ik niet de mensen met geld t.o.v. 95% zonder geld, die suggestie wordt nu gewekt, maar dat dus absoluut niet. De eerste die de R8 gaat huren is een jongen van 18 wiens absolute droomauto dat is en die wil er graag een half uurtje mee op het circuit rijden. Dat hoeft niet hard te gaan of zelfs maar in de buurt van de limiet, hij wil gewoon van die auto genieten met een ervaren instructeur ernaast. En hij moet daar misschien 2 maanden voor buffelen en overwerken, maar wil dat zo graag dat hem dat waard is.
En dat vind ik dus gaaf, gewoon de ouderwetse passie voor auto's en autorijden. :df:

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Robin » 20 jan 2018, 10:07

Over trackdays, als je daar 'op je gemakje' wil rijden, moet je kijken in welke groep je kunt(qua auto's) of dagen doordeweeks uitzoeken(?)

'Je' neemt een bepaald risico. Het op je eigen tempo rijden gaat voor alles natuurlijk, maar dat 'eigen tempo' ligt bij iedereen anders:)
dus die semi pro(karren) kun je niet geheel de schuld geven dat ze je links en recht voorbij knallen. Dan zit je of: in de verkeerde groep, of hou je een minuutje voor jezelf zodat de baan rustiger is. Ofzo.

Ik ga zelf altijd wel redelijk vol erin met eigen auto(is mijn attitude/mijn 'zijn' blijkbaar), maar niet om 'n ander te narren, hell no.
Ik doe het om m'n ei kwijt te raken op 'n leuke manier, net als driftdagen.nl, het bij elkaar zijn met gelijkgestemden is al prachtig inderdaad.

Ik herinner me in m'n Audi S3 in 2001 ofzo op Assen dat een Lotus Exige me constant in de weg zat overal. Tja. Dan ben je 'm eindelijk voorbij, knalt een minuut later binnendoor een Caterham achtig ding op slicks je om de oren in 'n bocht waar je 't niet voor mogelijk hield . Spiegelen is dus een must:)

M3 E46 dacht ik ook wel op Start Finish Assen zo hard ingehaald door een 993 GT2 ding, de man ken ik persoonlijk. Ik vraag hoeveel pk: "Seebnvieftig denk ik". (Zevenhonderdvijftig denk ik)

Ik vind dat skitterend, maar da's voor iedereen anders.

M'n pa zegt altijd: "Als je bang bent had je beter ambtenaar kunnen worden":)

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door smiley » 20 jan 2018, 10:28

De avondsessies zijn ook voor mij en mijn straatauto perfect.
Inderdaad wat Peter zegt, komen hier amper testers op af, omdat de tijd gewoon te kort is.
Het gros moet weer met die auto naar huis aan het einde, en dat merk je aan het rijgedrag.

Tom
Berichten: 21728
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Tom » 20 jan 2018, 10:45

Die kloof tussen het forum en de activiteiten van DF is zeker aanwezig. Vroeger was er ook meer IRL contact tussen mensen van het forum. Dat dat minder is geworden is eigenlijk heel jammer, 't is een leuke club mensen met een geweldig gevarieerd wagenpark. Ik denk dat er best behoefte aan is, want de spontane meeting vorig jaar op een parkeerplaats in het midden van het land was best een succes te noemen qua opkomst.
Buiten dat begint het forum weer veel meer te leven, dat is een tijdje minder geweest. Merk ook dat vaste bezoekers tegenwoordig wat meer open staan voor nieuwe mensen, vind ik ook positief.

Als ik voor mezelf spreek: trackdays zijn heel gaaf, maar het is ook een dure hobby met een vrij groot risico op onverzekerde schade. Met m'n eigen auto zou ik dat niet doen en een extra circuitauto erbij kopen in combinatie met inschrijfgeld en banden/onderhoud/benzine loopt ook in de papieren. Een circuitauto huren kan natuurlijk wel, dan staat het klaar en hoef je alleen maar in te stappen. Maar over het algemeen: centenkwestie/andere prioriteiten. M'n autohobby (zeg maar het bezit/afschrijving) is nu al duur genoeg zegmaar.

Ik zoek dus wat laagdrempeliger autoplezier, waarbij ik alleen op tijd op hoef te staan en de pinpas mee moet nemen om af en toe wat benzine in m'n auto te mikken.
Voor mij is dat:
- Zo'n parkeerplaatsmeeting vond ik wel gezellig. Stelt niet veel voor maar beetje auto's kijken en kletsen met mensen is altijd goed.
- Op een zondag met een groepje naar de Nordschleife.. stukje autobahn, stukje binnendoor, daar wat rondhangen, hapje eten :thumbup:
- Zo'n Wiesmann meeting: geweldig dat zoiets destijds georganiseerd was! Of een fabriek/tuner, museum, beurs.. Porsche en Mercedes museum zijn beide geweldig en prima te combineren in een weekendtripje.
- Tunnelrun en Cannonbal run uiteraard ook onvergetelijk!
- ItaliaRun was geweldig, zeker een aanrader... dat is een paar dagen rijden op de mooiste wegen en prachtige automusea bezoeken.

Op de meerdaagse zaken na is het allemaal best makkelijk te organiseren, heel veel meer dan een topic openen is het vaak niet. Alleen moet iemand het even doen :) Maakt het ook lastig om daar een verdienmodel op te vinden, zal meer in de ItaliaRun achtige (meerdaagse) tripjes zitten.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Rnd » 20 jan 2018, 14:42

Robin schreef: 20 jan 2018, 10:07 Over trackdays, als je daar 'op je gemakje' wil rijden, moet je kijken in welke groep je kunt(qua auto's) of dagen doordeweeks uitzoeken(?)

'Je' neemt een bepaald risico. Het op je eigen tempo rijden gaat voor alles natuurlijk, maar dat 'eigen tempo' ligt bij iedereen anders:)
dus die semi pro(karren) kun je niet geheel de schuld geven dat ze je links en recht voorbij knallen. Dan zit je of: in de verkeerde groep, of hou je een minuutje voor jezelf zodat de baan rustiger is. Ofzo.

Ik ga zelf altijd wel redelijk vol erin met eigen auto(is mijn attitude/mijn 'zijn' blijkbaar), maar niet om 'n ander te narren, hell no.
Ik doe het om m'n ei kwijt te raken op 'n leuke manier, net als driftdagen.nl, het bij elkaar zijn met gelijkgestemden is al prachtig inderdaad.

Ik herinner me in m'n Audi S3 in 2001 ofzo op Assen dat een Lotus Exige me constant in de weg zat overal. Tja. Dan ben je 'm eindelijk voorbij, knalt een minuut later binnendoor een Caterham achtig ding op slicks je om de oren in 'n bocht waar je 't niet voor mogelijk hield . Spiegelen is dus een must:)

M3 E46 dacht ik ook wel op Start Finish Assen zo hard ingehaald door een 993 GT2 ding, de man ken ik persoonlijk. Ik vraag hoeveel pk: "Seebnvieftig denk ik". (Zevenhonderdvijftig denk ik)

Ik vind dat skitterend, maar da's voor iedereen anders.

M'n pa zegt altijd: "Als je bang bent had je beter ambtenaar kunnen worden":)
Ik neem aan dat dit een reactie is op mijn post. Ik geef nergens aan dat ik bang was/ben. Ik heb 5 jaar trackdays gereden en 4 jaar een jaarkaart van de Nurburgring gehad. Ook op de Nurburgring werd/wordt het steeds gekker. Ik reed in een aangepaste STI die goed kon meekomen met de rest op het circuit. Zelf haalde ik ook veel in, maar ik deed dat altijd met een ruime marge voor de andere rijder. Dus niet perse voor een bocht er nog even voor gooien, zodat die ander moet remmen en/of uitwijken. Ook op straat vind ik het niet leuk als ik word afgesneden, daar erger ik mij gewoon aan. In het begin waren de DF trackdays veel gemoedelijker en rustiger. Naarmate het bekend werd, kwamen er minder straatauto's en meer raceteams. Ik ga echt niet bij een raceteam klagen dat iemand mij afsneed. Die gasten zitten met een hele andere instelling in de auto met overall, nekbrace, rolkooi etc., dan ik. Gummen.org organiseert 1 keer per jaar een trackday op Zandvoort en daar vind ik nog de sfeer die ik voorheen op een DF trackday vond. Ik weet overigens heel goed dat het niet echt rendabel is om trackdays voor alleen straatauto's te organiseren. Die raceteams maken het economisch veel aantrekkelijker voor DF en daarmee blijft het ook rendabel, voor mij is het gewoon minder interessant.

Off topic, maar mijn oude trackday auto staat weer te koop. Ik had hem destijds hier 1,5 jaar te koop staan en heb hem voor 12k verkocht. Hij staat nu voor het dubbele te koop:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/subar ... ?cldtidx=8
Het roze embleem heeft de koper na mij erop gezet. Dat zou ik er niet op zetten :-) Ik weet ook niet of het Intrax 1k2 onderstel er nog onder zit. Ik denk het niet, want daar was niet echt mee op de openbare weg mee te rijden.

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Robin » 20 jan 2018, 14:48

Rnd schreef: 20 jan 2018, 14:42
Robin schreef: 20 jan 2018, 10:07 Over trackdays, als je daar 'op je gemakje' wil rijden, moet je kijken in welke groep je kunt(qua auto's) of dagen doordeweeks uitzoeken(?)

'Je' neemt een bepaald risico. Het op je eigen tempo rijden gaat voor alles natuurlijk, maar dat 'eigen tempo' ligt bij iedereen anders:)
dus die semi pro(karren) kun je niet geheel de schuld geven dat ze je links en recht voorbij knallen. Dan zit je of: in de verkeerde groep, of hou je een minuutje voor jezelf zodat de baan rustiger is. Ofzo.

Ik ga zelf altijd wel redelijk vol erin met eigen auto(is mijn attitude/mijn 'zijn' blijkbaar), maar niet om 'n ander te narren, hell no.
Ik doe het om m'n ei kwijt te raken op 'n leuke manier, net als driftdagen.nl, het bij elkaar zijn met gelijkgestemden is al prachtig inderdaad.

Ik herinner me in m'n Audi S3 in 2001 ofzo op Assen dat een Lotus Exige me constant in de weg zat overal. Tja. Dan ben je 'm eindelijk voorbij, knalt een minuut later binnendoor een Caterham achtig ding op slicks je om de oren in 'n bocht waar je 't niet voor mogelijk hield . Spiegelen is dus een must:)

M3 E46 dacht ik ook wel op Start Finish Assen zo hard ingehaald door een 993 GT2 ding, de man ken ik persoonlijk. Ik vraag hoeveel pk: "Seebnvieftig denk ik". (Zevenhonderdvijftig denk ik)

Ik vind dat skitterend, maar da's voor iedereen anders.

M'n pa zegt altijd: "Als je bang bent had je beter ambtenaar kunnen worden":)
Ik neem aan dat dit een reactie is op mijn post. Ik geef nergens aan dat ik bang was/ben. Ik heb 5 jaar trackdays gereden en 4 jaar een jaarkaart van de Nurburgring gehad. Ook op de Nurburgring werd/wordt het steeds gekker. Ik reed in een aangepaste STI die goed kon meekomen met de rest op het circuit. Zelf haalde ik ook veel in, maar ik deed dat altijd met een ruime marge voor de andere rijder. Dus niet perse voor een bocht er nog even voor gooien, zodat die ander moet remmen en/of uitwijken. Ook op straat vind ik het niet leuk als ik word afgesneden, daar erger ik mij gewoon aan. In het begin waren de DF trackdays veel gemoedelijker en rustiger. Naarmate het bekend werd, kwamen er minder straatauto's en meer raceteams. Ik ga echt niet bij een raceteam klagen dat iemand mij afsneed. Die gasten zitten met een hele andere instelling in de auto met overall, nekbrace, rolkooi etc., dan ik. Gummen.org organiseert 1 keer per jaar een trackday op Zandvoort en daar vind ik nog de sfeer die ik voorheen op een DF trackday vond. Ik weet overigens heel goed dat het niet echt rendabel is om trackdays voor alleen straatauto's te organiseren. Die raceteams maken het economisch veel aantrekkelijker voor DF en daarmee blijft het ook rendabel, voor mij is het gewoon minder interessant.
Niet zozeer. In het algemeen bedoeld hoor.
Maar ik snap je volkomen, ook betr Nordschleife hoor. Maar op 'n normale vrij rijden baan Assen/Zv ben ik liever de tragere rijdende chicane dan dat ik rijdende chicanes moet passeren zegmaar:)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Luco » 20 jan 2018, 15:43

Tripje naar Frankrijk om op diverse circuits te rijden was machtig, ondanks dat het op het eerste circuit voor mij al over was :-)
Dus net wat Peric zegt, ik vind het prachtig dat er iemand is die dit doet.
Als er iets voorbij komt wat mij (ons) aanspreekt (en het kan)doen we zeker mee.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door JP » 20 jan 2018, 16:53

Italiarun lijkt me geweldig maar zal het onbeert mij (nog) aan een bijpassende auto. Al heb ik wel eens met een GTi meegedaan een een “vergelijkbare” Dolomietentrip van Autovisie. 5 nachten, waarbij de 1e in Vaals (leuk als je er 10 km vanaf woont..) en verder 1 nacht Duitsland en nog 3 in Italie. Samen met Hetty Louwaard en Robert Servaas. Volgens mij voor Autovisie destijds niet winstgevend. Geloof iets van €800 p.p. hotels half pension.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Kasteel, maurizio, Tom V, wackywim en 431 gasten