Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Dit is ons algemene autoforum.
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Luco » 16 jan 2018, 15:12

Fappen ipv rijden is dubbel tarief :angel:

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door ADV » 16 jan 2018, 16:26

Mijn vriendin wilde me een dagje 911 rijden cadeau geven, maar ik vind dat toch aan de prijs, een half uurtje in een oude afgetrapte 996 (onder begeleiding) kost 75 euro.. (https://www.vvc-adventure.nl/solo-uitjes/porsche-rijden).. Wil je zo'n ding een dag huren dan gaat het helemaal hard. Ik kan net zo goed naar de porsche dealer gaan daar een proefrit doen en dan kan ik ook een half uur rijden, voor niks.. Tenminste dat is mijn idee dan.

Ik had als cadeau gewoon een dagje door nederland/duitsland willen tuffen met een relatief moderne 911. Even naar mijn moeder rijden in Drachten en dan niet direct het idee hebben dat elke minuut die je er niet in zit het geld weggooit, haar eventueel een rondje meenemen. Een ritje via de veluwe naar een mooi restaurantje ofzo en daar even lekker wat eten. Gewoon een dagje-uit arrangement..

En dan hoef ik ook echt niet in een of andere GT3 te gaan rijden.. Anyway, was veel te duur, dus niet gedaan. Maar op wat voor een markt wil je je focussen? Voor iedere kerel is het vrijwel een jongensdroom om eens een ferrari/porsche/lambo gereden te hebben, dat hoeft helemaal niet hard, hoeft helemaal niet op een circuit.. je wilt gewoon een beleving.. een tunneltje meepakken etc..

Just my 2 cents :)

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Kasteel » 16 jan 2018, 16:43

Alles te duur, dat is wel heel Nederlands, zou jij jouw M135i voor €250 een dag uitlenen aan een df-er? :)

Voor een dagje 911 zijn er overigens in Duitsland prima arrangementen te vinden :)

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door smiley » 16 jan 2018, 16:55

Wat Arjan zegt.
Genoeg conculega's die optimaal van het Max Verstappen effect gebruik maken door experiences aan te bieden met dit soort auto's.
De baan heb je al, personeel ook, en nu ook de auto's.
Buiten die dagen gaan ze de reguliere verhuur in.

Nu nog mensen af laten rekenen in bitcoins en je bent helemaal 2018.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Riceaux » 16 jan 2018, 17:33

Gaaf concept Peter! Voor mij nu nog niet te betalen waarschijnlijk, behalve als de crypto's goed gaan. :tooth:

*) Welke auto's zouden dan in de verhuur om jou hier enthousiast voor te maken?
Auto's die passen bij het tripje dat ik maak. Een Ariel Atom voor een weekend tripje in het voorjaar door de Eiffel. Een Ariel Nomad voor een weekendtripje in het voorjaar in Engeland. Het spul wat mensen vaak zelf niet aanschaffen omdat het te minimaal inzetbaar is (volgens velen). Caterham's, Lotussen, maar bijvoorbeeld ook uber limo's zoals een Maybach, Bentley of Rolls Royce voor een lange rit over de autobahn.
*) Zou je zelf overwegen om zo'n auto een keer te huren?
Ja, zou het zeker overwegen.
*) En zou je dat dan op straat of op het circuit willen doen?
Straat. Circuit voldoet een 325i huurauto voor mij prima.
*) Wat zijn voor jou de voorwaarden om een een auto te huren, wil je persoonlijk contact met iemand of juist automatisch via een website alles kunnen boeken en regelen?
Prijzen en beschikbaarheid gewoon duidelijk op een website. Extra voorwaarden via persoonlijk contact.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door ADV » 16 jan 2018, 19:48

Kasteel schreef: 16 jan 2018, 16:43 Alles te duur, dat is wel heel Nederlands, zou jij jouw M135i voor €250 een dag uitlenen aan een df-er? :)

Voor een dagje 911 zijn er overigens in Duitsland prima arrangementen te vinden :)
Eens Bart.. typisch nederlands, maar als ik een lekker dagje wil rondtuffen in een 911, dan hoeft dat toch geen 500,- te kosten? Maar goed maybe ben ik cheap..

En ja hoor, een DF'er die ik ken? De gemiddelde hiero? Sure, 250 :)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Robin Hartog » 16 jan 2018, 19:57

Interessant idee Peter!

*) Welke auto's zouden dan in de verhuur om jou hier enthousiast voor te maken?
- Speciale auto's die je niet vaak ziet rijden en mensen ook vaak niet durven aan te schaffen zoals een Ariel, Caterham, Charger Hellcat, dat soort dingen, ik noem maar iets.
*) Zou je zelf overwegen om zo'n auto een keer te huren?
- Dat zou ik zeker overwegen ja.
*) En zou je dat dan op straat of op het circuit willen doen?
- Straat.
*) Wat zijn voor jou de voorwaarden om een een auto te huren, wil je persoonlijk contact met iemand of juist automatisch via een website alles kunnen boeken en regelen?
- Persoonlijk contact is altijd belangrijk (via de telefoon bijvoorbeeld), maar als ik mijn keuze gemaakt heb dan wil ik gewoon een goed werkende website waar ik eventueel ook direct de auto kan boeken op de plaats en het tijdstip dat ik wil.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Spijkerhard » 16 jan 2018, 20:13

Verzekering heb je al geregeld?
Anders zou misschien een regeling via een auto regeling - ik noem de naam expres even niet, SnapjeAuto- eventueel een optie zijn. Tijdens die verhuur is je auto All-risk verzekerd tot dagwaarde 90k, en je eigen no-claim loopt geen risico. Allen nog regelen dat niet Jan en alleman de auto kan huren.
Iemand ervaring met die methode? Ik ben van plan om ook 1 of 2 daily's op die manier in te gaan zetten...

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door alt » 16 jan 2018, 20:30

Daar hoort zeker een Tesla bij.
Ik weet zeker dat iedereen er één maal in wil wegrijden.
Als geluid mis, neem dan je kinderen of je vrouw met haar vriendin achterin mee.
Die overstemmen altijd het motorgeluid.

Voor de rest zou als ik Peter was, de auto's huren & een korting met een staffel bonus regelen voor het verdienmodel.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Kasteel » 16 jan 2018, 21:05

ArjandeV schreef: 16 jan 2018, 19:48
Kasteel schreef: 16 jan 2018, 16:43 Alles te duur, dat is wel heel Nederlands, zou jij jouw M135i voor €250 een dag uitlenen aan een df-er? :)

Voor een dagje 911 zijn er overigens in Duitsland prima arrangementen te vinden :)
Eens Bart.. typisch nederlands, maar als ik een lekker dagje wil rondtuffen in een 911, dan hoeft dat toch geen 500,- te kosten? Maar goed maybe ben ik cheap..

En ja hoor, een DF'er die ik ken? De gemiddelde hiero? Sure, 250 :)
De Jaguar F-Type deal in Duitsland was destijds €199 voor vr-ma met 500km, al veel beter dan het huidige beperkte aanbod in NL (natuurlijk met bpm).
Voor de z06 betaalde ik overigens €650 voor een weekend met 400km.
Wat betreft de Porsche ben ik het deels met je eens (aanbod met het ernaast zitten zou mij ook niet trekken), maar als ik zie waar ze een 991 in Duitsland voor verhuren, daar zou ik niet graag instappen/ze niet makkelijk nadoen. Je moet namelijk al wel een beste afzet hebben om tegen zo’n afschrijving het rendabel te krijgen.

Online
Eric Z
Berichten: 3975
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Eric Z » 16 jan 2018, 21:12

Paar dikke karren in de kleur wit. Ken zelf eigenlijk alleen mensen die dit hebben gedaan voor hun trouwerij. Z4 2.3 ofzo van m'n broer was begrensd in gaspedaal slag, de R8 van een vriend dan weer niet.

Als het begrensd word kan je het net zo goed niet huren wat een domper is dat. Die R8 was wel een leuke ervaring.

Ik zelf zal niet zo snel een dikke kar huren. Dan pak ik liever een motorfiets. In nederland heb je ook niet dat je even kan knallen op de autobahn. Dus dan is mogelijk wat hot-hatch en lightweight spul een stuk leuker/makkelijker in te zetten zonder dat je ze zelf moet ophalen vanwege een ingenomen rijbewijs van de huurder. :lol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Luco » 16 jan 2018, 21:19

Eric Z schreef: 16 jan 2018, 21:12 dat je ze zelf moet ophalen vanwege een ingenomen rijbewijs van de huurder. :lol:
Dat wordt juist het verdienmodel :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Luco » 16 jan 2018, 21:42

Maar ff serieus.

Als ik kijk wat er bv gevraagd wordt voor een volledige trackdaydag of een weekend supercarchallenge of een 24uur met bv een seat leonracer kan je beter daar in stappen. Prijzen zijn niet normaal en het wordt gewoon betaald.
Enige is dat je dan wel een beetje een naam moet hebben in de racewereld.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door veejay » 16 jan 2018, 21:58

Silverline moet stoppen. Verzekeraars willen niet meer.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Jeffrey026 » 16 jan 2018, 22:16

Rs6
R8 biturbo
Gtr
M5 v10
M3 v8
Amg c63


Voor weekend of weekje vakantie :).
Zie de prijslijst wel verschijnen haha.

Zou een aantalvan deze auto's best willen kopen maar het risico 10/15k te verspijkeren in een jaartje heb ik er niet voor over daarom tot op heden nog niet gekocht. Geef teveel uit aan andere dingen, motoren,boten,waterscooters,verbouwinge ,vakanties,andere werkbus etc etc je kent het wel.

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door ErikS » 17 jan 2018, 09:09

Jup, je kent het wel.

Prioriteiten stellen....

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Peter Tunissen » 17 jan 2018, 18:49

ErikS schreef: 17 jan 2018, 09:09Prioriteiten stellen....
Precies… ;)
En aangezien mijn altcoins toch nergens heen gaan op dit moment, gaan we hier maar eens serieus werk van maken.
Zaterdag komt de R8 aan in Nederland, zondag meteen even bekijken, dan zal ik hier ook wat foto's posten.
Eind januari de 996 GT3 replica.
Begin februari komen twee 4C's erbij (vanwege een op handen zijnde samenwerking hebben we er twee nodig).
Eind februari misschien nog een Giulia Qv.
Dan in de loop van 2018 nog een Ferrari (heb wel een idee welke ik graag zou willen) en dan zijn we ook weer failliet. :df: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3417
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Booooh » 17 jan 2018, 19:10

Dat wordt wel een knappe verhuurbare vloot :df: :thumbup: ...

Top man!

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door tomgtr » 17 jan 2018, 19:12

Mag ik de Giulia boeken voordat hij kapot is? :tooth:

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1079
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door bartb » 17 jan 2018, 20:17

Gaaf plan Peter, Ik ben benieuwd hoe het van de grond komt. Mag ik na jou in de Giulia Tom? :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Jules » 17 jan 2018, 20:53

We hadden in Nederland Toys4Boys, onderdeel van Hulshorst Exclusive Cars (heb ik tijdens de IVA zaterdagstage gelopen).

Daarin zaten o.a. een Aston Martin Vanquish S, Lambo Gallardo, Mercedes SL55 AMG, Jaguar XK-R, BMW E60 M5 met F1 uitlaat, 911 Turbo, een Mini Cooper S en nog wel meer spul.

Is alweer wat jaartjes geleden (volgens mij tussen 2008-2010) maar wat ik me kan herinneren liep dat gedeelte niet enorm.

Ik heb wel erg veel fun gehad met de M5, een week mee gehad. Mooie tijden, lang geleden nu ik er over nadenk.

Clientele waren vooral voetballers e.d.

De kosten waren natuurlijk behoorlijk. Enige manier waarop je zoiets kunt laten draaien is denk ik als mensen hun eigen auto ter beschikking willen stellen bijvoorbeeld zoals Motoshare het nu doet met de verzekering extern en de risico's afgedekt. Dan hoeven het niet echt reële kosten te zijn maar is het meer fun en wat kosten dekken.

Wel erg leuk om zoiets weer van de grond te krijgen! Toch wel ieders droom om af en toe in een vette wagen te kunnen rijden, het liefst verschillende wagens

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Snipe » 17 jan 2018, 21:10

Ik ben altijd heel behulpzaam. Zal ik ze even voor je inrijden?

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door Hans » 17 jan 2018, 21:24

Ik denk dat als je dikke bakken gaat verhuren dat je meer fout volk aan trekt dan liefhebbers die zoiets een dagje of weekend willen proberen.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door smiley » 17 jan 2018, 21:35

Het is wel het betere spul voor tuuterbruiloften ja. :df:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31202
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Een speelgoedwinkel voor volwassenen...

Bericht door JP » 17 jan 2018, 21:57

Weekendje 4C :df: kijken of die echt zo leuk is (en of ik er in pas, danwel uit kom zonder hernia) :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], zegmaarboris en 76 gasten