Remmen en soorten remsetjes
-
OnlineWJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Remmen en soorten remsetjes
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijf- ... 00007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kwam dit tegen na wat googlen, dat is toch ook gewoon goed?
Kwam dit tegen na wat googlen, dat is toch ook gewoon goed?
-
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Remmen en soorten remsetjes
Nieuwe E46 M3 schijven @ mister-auto.nl:
€164 per kant.
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijf- ... 00007.html
€164 per kant.
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijf- ... 00007.html
-
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Remmen en soorten remsetjes
Lol @ tegelijk.
Ja is dikke prima, ATE is gewoon OEM bmw spul.
Ja is dikke prima, ATE is gewoon OEM bmw spul.
-
OnlineWJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Remmen en soorten remsetjes
Mooi! Ik snap niet waar ze in die auto zaak dan mee aankwamen, misschien dat ze de verkeerde te pakken hadden dat dat remmen voor een CSL waren?
-
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Remmen en soorten remsetjes
Ik had toen nieuwe ATE schijven en zimmermann blokken, was dikke prima op de cabrio.
Binnenkort ga ik denk ik eens kijken voor op de huidige, want ik mis dat gevoel van ankers uitwerpen een beetje.
Durf niet 100% zeker te zeggen dat ATE ook de schijven heeft geleverd voor de E46 M3 OEM, maar het is prima spul.
Binnenkort ga ik denk ik eens kijken voor op de huidige, want ik mis dat gevoel van ankers uitwerpen een beetje.
Durf niet 100% zeker te zeggen dat ATE ook de schijven heeft geleverd voor de E46 M3 OEM, maar het is prima spul.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Remmen en soorten remsetjes
Linkje werkt bij mij niet maar zijn ze voor die prijs ook echt zwevend? Het moet mijn inziens geen OEM spul zijn maar je moet ook niet downgraden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
kan idd veel goedkoper, de adviesprijs is schijnbaar wel vrij prijzig voor die 325x28 geventileerde en geboorde 2-delige schijven (zwevende)...iets van 455,- per stuk dus dan 910,-euro maar onderstaande bieden ze bv aan voor 218,-euro dus dan 436,-euro per set L+R (beide zijn namelijk anders)
voor 1.240,-euro krijg je bij mij een complete set voor incl M3-V8/1M remklauwen, incl remblokjes naar keuze en incl die M3 E46 remschijven en dan ook nog gereed/passend gemaakt voor bv de M3 E36 en de Z3M mocht je dat willen, dan krijg je zoals onderstaande foto
heb namelijk nog een set M3-V8 remklauwen gekocht, dus ga ook zo'n set verkopen als er interesse is.
Kan ook zonder remblokjes, immers das altijd een eigen smaak/keuze, dan kan de set veel goedkoper weg...dan mag zo'n leuke bolt on set weg voor 1050,-euro.
De foto is even als voorbeeld genomen, de remschijf hoort eigenlijk op de andere kant maar had deze bij de hand, vandaar dat de luchtgaten 'verkeerd' om zitten, de schijven zijn namelijk L + R apart.
voor 450,-euro kan je bij de meesten wel 2 schijven halen voor/van de M3 E46
maar stel dat je alleen de remschijven wil en geen BBK incl blokjes en fraaie remklauwen, dan kan je bv
hier terecht, zijn normaal heel snel, bellen je vaak ook nog op en je krijgt vaak wat gratis, dus bv remreiniger bus en wat kopervet, hier voor bv die schijven E46 M3>>
http://www.autopartsonline.nl/BMW/3/3+C ... tremmen/r/" onclick="window.open(this.href);return false;
voor 1.240,-euro krijg je bij mij een complete set voor incl M3-V8/1M remklauwen, incl remblokjes naar keuze en incl die M3 E46 remschijven en dan ook nog gereed/passend gemaakt voor bv de M3 E36 en de Z3M mocht je dat willen, dan krijg je zoals onderstaande foto
heb namelijk nog een set M3-V8 remklauwen gekocht, dus ga ook zo'n set verkopen als er interesse is.
Kan ook zonder remblokjes, immers das altijd een eigen smaak/keuze, dan kan de set veel goedkoper weg...dan mag zo'n leuke bolt on set weg voor 1050,-euro.
De foto is even als voorbeeld genomen, de remschijf hoort eigenlijk op de andere kant maar had deze bij de hand, vandaar dat de luchtgaten 'verkeerd' om zitten, de schijven zijn namelijk L + R apart.
voor 450,-euro kan je bij de meesten wel 2 schijven halen voor/van de M3 E46
maar stel dat je alleen de remschijven wil en geen BBK incl blokjes en fraaie remklauwen, dan kan je bv
hier terecht, zijn normaal heel snel, bellen je vaak ook nog op en je krijgt vaak wat gratis, dus bv remreiniger bus en wat kopervet, hier voor bv die schijven E46 M3>>
http://www.autopartsonline.nl/BMW/3/3+C ... tremmen/r/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 05 nov 2013, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Remmen en soorten remsetjes
Die Ate schijven zijn idd 2 delig, en de prijs is zeker netjes!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
ATE is o.a. voor en maakt ook voor BMW idd, zelfs de remklauwen van de M3 E46 en E36 en Z3M e.d.
gewoon goed spul dus.
gewoon goed spul dus.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Remmen en soorten remsetjes
Voor degenen die al upgrades hebben doorgevoerd aan de remmerij: vanaf welke upgrade (bijv. std 300mm naar 360mm) monteer je ook een andere rembekrachtiger en hoofdremcilinder etc?
Of gebruiken jullie allemaal standaard rembekrachtiger en remcilinder etc?
Of gebruiken jullie allemaal standaard rembekrachtiger en remcilinder etc?
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Remmen en soorten remsetjes
Voor de E46 M3 rijders onder ons, ik heb nog een upgrade set liggen om van de standaard M3 remmen naar de CSL remmen te gaan. Je dient alleen zelf remblokjes te leveren. heb de schijven en de brackets voor de klauwen liggen! zijn max 20km oud ofzo. PM for more details!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
voor die klauwen die de eigenaar dus zelf al heeft of moet nemen heb ik dan wel de nwe blokjes nog liggen hier, zie ook>
http://link.marktplaats.nl/668681721" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/668681721" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Remmen en soorten remsetjes
Klauwen zijn overigens het zelfde als de M3CSL klauwen.... gewoon plug en play dus mijn set! wie bied?
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Remmen en soorten remsetjes
Ik heb nieuwe remblokjes aan de voorzijde voor de GMC Savana 2001 5.7 nodig, maar kom online alleen vage merken tegen. Behalve de HAWK HB332 HAWK PERFORMANCE STREET - HB332Y.654.
Het moeten gewoon normale blokjes zijn van een goed merk voor een busje. Koud moet het goed remmen. De schijfjes zijn van een zielig klein formaat. Wie kan me erbij helpen?
Het moeten gewoon normale blokjes zijn van een goed merk voor een busje. Koud moet het goed remmen. De schijfjes zijn van een zielig klein formaat. Wie kan me erbij helpen?
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Remmen en soorten remsetjes
Zojuist gelezen op een amerikaans BMW forum dat e46 remmen 1 op 1 uit te wisselen zijn met e36 remmen indien de brackets voor handen zijn.
Mijn vraag is nu of iemand hier ervaring mee heeft daar ik mijn Z3 QP (dus e36? kan iemand dit bevestigen qua voorste fusees?).
Ik zou graag een e46 330i remmenset eronder zetten wat tot gevolg heeft dat de voorste remschijven van 286mm naar 325mm gaan. Volgens wat ik heb gelezen heb ik enkel de e46 330i klauwen, brackets en schijven + blokken vor nodig.
Waarom lees ik hier heel weinig over op NL fora? Is dit om wat voor reden dan ook niet aantrekkelijk? Mij lijkt het juist wel aantrekkelijk omdat je gewoon OEM onderdelen kunt kopen (lees: goedkope vervang van slijtdelen).
Gr. Floris
Mijn vraag is nu of iemand hier ervaring mee heeft daar ik mijn Z3 QP (dus e36? kan iemand dit bevestigen qua voorste fusees?).
Ik zou graag een e46 330i remmenset eronder zetten wat tot gevolg heeft dat de voorste remschijven van 286mm naar 325mm gaan. Volgens wat ik heb gelezen heb ik enkel de e46 330i klauwen, brackets en schijven + blokken vor nodig.
Waarom lees ik hier heel weinig over op NL fora? Is dit om wat voor reden dan ook niet aantrekkelijk? Mij lijkt het juist wel aantrekkelijk omdat je gewoon OEM onderdelen kunt kopen (lees: goedkope vervang van slijtdelen).
Gr. Floris
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Remmen en soorten remsetjes
Klopt helemaal, Floris. Ik heb zelf een kennis die net 330i remmerij op zijn 2.8 heeft gemonteerd. Past dus 100% zeker.e30touring1990 schreef:Zojuist gelezen op een amerikaans BMW forum dat e46 remmen 1 op 1 uit te wisselen zijn met e36 remmen indien de brackets voor handen zijn.
Mijn vraag is nu of iemand hier ervaring mee heeft daar ik mijn Z3 QP (dus e36? kan iemand dit bevestigen qua voorste fusees?).
Ik zou graag een e46 330i remmenset eronder zetten wat tot gevolg heeft dat de voorste remschijven van 286mm naar 325mm gaan. Volgens wat ik heb gelezen heb ik enkel de e46 330i klauwen, brackets en schijven + blokken vor nodig.
Waarom lees ik hier heel weinig over op NL fora? Is dit om wat voor reden dan ook niet aantrekkelijk? Mij lijkt het juist wel aantrekkelijk omdat je gewoon OEM onderdelen kunt kopen (lees: goedkope vervang van slijtdelen).
Gr. Floris
Enige rotzooi is dat je brake bias verandert. Immers ga je vooraan naar 325mm geventileerde schijven met grote zuigers en achteraan blijven je 276mm solid schijven met miniscule zuigers zitten.
Tot voor kort was ik er van overtuigd dat E34 M5 klauwen zouden passen maar dat blijkt nu toch niet zo te zijn. Die kennis heeft dat (op mijn aanraden ) geprobeerd en daar ging toch 1 en ander mis. Zondag zie ik hem en dan zal ik er waarschijnlijk meer over kunnen vertellen. Het voordeel aan die klauwen is dat de zuigerdiameter van 32 naar 38mm gaat. Met een aggressieve blok zal de brake bias wat beter hersteld zijn.
Voor die 330i schijven kan je zelfs OEM Performance Line onderdelen gebruiken: 325mm, geperforeerd en zwevend
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
tussen mijn gegevens heb ik wel wat zitten waar bv de hart to hart afstand van het montagepunt tussen de M3 E36 (Z3M) en de M3 E46 (+CSL) hetzelfde zijn, dus 122mm.
maar weet niet de afstand van bv de Z3 2.8 of een 320/330 E46 ?
daarbij is ook belangrijk hoe hoog/diep de disc is/valt...
anders heb kan ik ook nog een leuk setje leveren dus stel dat je de complete set van een M3 e36 zo op een Z3 2.8 of E46 kan schroeven...dus disc (dat past sowieso) en bracket/remklauw...dan kan die set die ik bedacht heb ook op een gewone Z3 of E46, dat zou ik ook wel willen weten...
Trouwens, ik zou eigenlijk nog graag eens een set naven L + R van een M3 E36 of Z3M willen hebben, die mogen gewoon 'stuk' slecht zijn, (liefste dus gratis/voor weinig ) gaat er mij namelijk om, dat ik dan zo'n set pas kan maken zonder auto
zijn dus niet bedoeld om onder een auto te komen maar als pas 'model' en dus mogen de lagers bv ruk zijn en of de boel roestig, als de pas verbindingen maar oke zijn, dus waar het bracket komt en waar de schijf op moet...
onderstaande heb ik dan nodig L + R wie heeft er nog wat oude 'troep' liggen
kan ik daar eens mee aan de gang.
maar weet niet de afstand van bv de Z3 2.8 of een 320/330 E46 ?
daarbij is ook belangrijk hoe hoog/diep de disc is/valt...
anders heb kan ik ook nog een leuk setje leveren dus stel dat je de complete set van een M3 e36 zo op een Z3 2.8 of E46 kan schroeven...dus disc (dat past sowieso) en bracket/remklauw...dan kan die set die ik bedacht heb ook op een gewone Z3 of E46, dat zou ik ook wel willen weten...
Trouwens, ik zou eigenlijk nog graag eens een set naven L + R van een M3 E36 of Z3M willen hebben, die mogen gewoon 'stuk' slecht zijn, (liefste dus gratis/voor weinig ) gaat er mij namelijk om, dat ik dan zo'n set pas kan maken zonder auto
zijn dus niet bedoeld om onder een auto te komen maar als pas 'model' en dus mogen de lagers bv ruk zijn en of de boel roestig, als de pas verbindingen maar oke zijn, dus waar het bracket komt en waar de schijf op moet...
onderstaande heb ik dan nodig L + R wie heeft er nog wat oude 'troep' liggen
kan ik daar eens mee aan de gang.
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Remmen en soorten remsetjes
Is een bekend modificatie hoor, maar kennelijk bij jou niet bekend
Ik heb overigens geen enkel probleem met de rembalans met mijn Movit's, heb achter wel iets aggresievere blokken erin zitten.
Ik heb overigens geen enkel probleem met de rembalans met mijn Movit's, heb achter wel iets aggresievere blokken erin zitten.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
dat van die M3-V8/1M remklauw op een M3 E36 e.d. bedoel je?Fabian schreef:Is een bekend modificatie hoor, maar kennelijk bij jou niet bekend
ben ik idd nog nooit eerder tegen gekomen en dus idd bij mij niet bekend
en dus door mij bedacht (had namelijk niet een voorbeeld er van)
edit, owja, net wat meer gegevens die ik verzameld had doorgekeken, en zag dat alle non M modellen van bv de E36 en E46 en de Z3 en Z4 dezelfde brackets voor gebruiken en je dus veel kan wisselen schijnbaar?
maja dat zegt dan niet wat over de lengte van de armen/pootjes waar op ze op de as/naaf zitten denk...veel variabelen vrees ik?
bv bracket links>
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/34116758113/" onclick="window.open(this.href);return false;
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Remmen en soorten remsetjes
Bedankt voor de snelle antwoorden iedereen.Jussi schreef:Klopt helemaal, Floris. Ik heb zelf een kennis die net 330i remmerij op zijn 2.8 heeft gemonteerd. Past dus 100% zeker.e30touring1990 schreef:Zojuist gelezen op een amerikaans BMW forum dat e46 remmen 1 op 1 uit te wisselen zijn met e36 remmen indien de brackets voor handen zijn.
Mijn vraag is nu of iemand hier ervaring mee heeft daar ik mijn Z3 QP (dus e36? kan iemand dit bevestigen qua voorste fusees?).
Ik zou graag een e46 330i remmenset eronder zetten wat tot gevolg heeft dat de voorste remschijven van 286mm naar 325mm gaan. Volgens wat ik heb gelezen heb ik enkel de e46 330i klauwen, brackets en schijven + blokken vor nodig.
Waarom lees ik hier heel weinig over op NL fora? Is dit om wat voor reden dan ook niet aantrekkelijk? Mij lijkt het juist wel aantrekkelijk omdat je gewoon OEM onderdelen kunt kopen (lees: goedkope vervang van slijtdelen).
Gr. Floris
Enige rotzooi is dat je brake bias verandert. Immers ga je vooraan naar 325mm geventileerde schijven met grote zuigers en achteraan blijven je 276mm solid schijven met miniscule zuigers zitten.
Tot voor kort was ik er van overtuigd dat E34 M5 klauwen zouden passen maar dat blijkt nu toch niet zo te zijn. Die kennis heeft dat (op mijn aanraden ) geprobeerd en daar ging toch 1 en ander mis. Zondag zie ik hem en dan zal ik er waarschijnlijk meer over kunnen vertellen. Het voordeel aan die klauwen is dat de zuigerdiameter van 32 naar 38mm gaat. Met een aggressieve blok zal de brake bias wat beter hersteld zijn.
Voor die 330i schijven kan je zelfs OEM Performance Line onderdelen gebruiken: 325mm, geperforeerd en zwevend
@Jussi, wat heeft die kennis precies allemaal bij elkaar moeten zoeken voor een passende set? Brake bias ben ik niet heel bang voor, heb het even doorgerekend maar het veranderd maar een paar procent daar de originele set-up iets te veel op de achteras remt tov de vooras. Net als Fabian zegt, andere remblokjes achter voor wat meer bite evt.
Heb je het onderdeelnummer van die OEM performance schijf 325mm die geperforeerd en zwevend is? Kan hem zelf zo 123 niet vinden.
Hou ons op de hoogte wat betreft die e34 klauwen
Gr. Floris
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... erforated/" onclick="window.open(this.href);return false;
325x25mm zijn die
325x25mm zijn die
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Remmen en soorten remsetjes
e30touring1990 schreef:Bedankt voor de snelle antwoorden iedereen.Jussi schreef:e30touring1990 schreef:Zojuist gelezen op een amerikaans BMW forum dat e46 remmen 1 op 1 uit te wisselen zijn met e36 remmen indien de brackets voor handen zijn.
Mijn vraag is nu of iemand hier ervaring mee heeft daar ik mijn Z3 QP (dus e36? kan iemand dit bevestigen qua voorste fusees?).
Ik zou graag een e46 330i remmenset eronder zetten wat tot gevolg heeft dat de voorste remschijven van 286mm naar 325mm gaan. Volgens wat ik heb gelezen heb ik enkel de e46 330i klauwen, brackets en schijven + blokken vor nodig.
Waarom lees ik hier heel weinig over op NL fora? Is dit om wat voor reden dan ook niet aantrekkelijk? Mij lijkt het juist wel aantrekkelijk omdat je gewoon OEM onderdelen kunt kopen (lees: goedkope vervang van slijtdelen).
Gr. Floris
Klopt helemaal, Floris. Ik heb zelf een kennis die net 330i remmerij op zijn 2.8 heeft gemonteerd. Past dus 100% zeker.
Enige rotzooi is dat je brake bias verandert. Immers ga je vooraan naar 325mm geventileerde schijven met grote zuigers en achteraan blijven je 276mm solid schijven met miniscule zuigers zitten.
Tot voor kort was ik er van overtuigd dat E34 M5 klauwen zouden passen maar dat blijkt nu toch niet zo te zijn. Die kennis heeft dat (op mijn aanraden ) geprobeerd en daar ging toch 1 en ander mis. Zondag zie ik hem en dan zal ik er waarschijnlijk meer over kunnen vertellen. Het voordeel aan die klauwen is dat de zuigerdiameter van 32 naar 38mm gaat. Met een aggressieve blok zal de brake bias wat beter hersteld zijn.
Voor die 330i schijven kan je zelfs OEM Performance Line onderdelen gebruiken: 325mm, geperforeerd en zwevend
@Jussi, wat heeft die kennis precies allemaal bij elkaar moeten zoeken voor een passende set? Brake bias ben ik niet heel bang voor, heb het even doorgerekend maar het veranderd maar een paar procent daar de originele set-up iets te veel op de achteras remt tov de vooras. Net als Fabian zegt, andere remblokjes achter voor wat meer bite evt.
Heb je het onderdeelnummer van die OEM performance schijf 325mm die geperforeerd en zwevend is? Kan hem zelf zo 123 niet vinden.
Hou ons op de hoogte wat betreft die e34 klauwen
Gr. Floris
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat de brake bias maar miniem verandert. Hier een heel topic over verschillende probeersels met brake bias berekeningen:
http://www.318ti.org/forum/showthread.php?t=12852
Een originele partnumber heb ik niet meteen maar dit zijn ze:
http://www.ecstuning.com/BMW-E46-330i-M ... ES2228825/
Die kennis heeft enkel 330i klauwen, brackets, schijven en blokken gesprokkeld. Dat zou je er zo moeten op schroeven.
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Remmen en soorten remsetjes
Ik reageerde op e30touring , jouw bijelkaar gezoek van onderdelen kan ik niet volgen/bijhoudenGTRene schreef:dat van die M3-V8/1M remklauw op een M3 E36 e.d. bedoel je?Fabian schreef:Is een bekend modificatie hoor, maar kennelijk bij jou niet bekend
ben ik idd nog nooit eerder tegen gekomen en dus idd bij mij niet bekend
en dus door mij bedacht (had namelijk niet een voorbeeld er van)
edit, owja, net wat meer gegevens die ik verzameld had doorgekeken, en zag dat alle non M modellen van bv de E36 en E46 en de Z3 en Z4 dezelfde brackets voor gebruiken en je dus veel kan wisselen schijnbaar?
maja dat zegt dan niet wat over de lengte van de armen/pootjes waar op ze op de as/naaf zitten denk...veel variabelen vrees ik?
bv bracket links>
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/34116758113/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
ik dacht al, heb ik weer wat gemist
ik las ook nog in mijn memmoires van BMW remmen
dat je ook de complete set van bv de M3 E46 op en non M kon zetten maar je dan iets van 6.8mm van het bracket aanklemvlak af moest frezen.
volgens mij kun je dan beter zorgen dat je een set schijven vind die bv die 6.8 of 7mm minder diep zijn alhoewel ik wel las dat zo'n bv E46 CSL bracket best dik schijnt te zijn en het wel vaker gedaan wordt.
nou zijn de M3 E36 of Z3M of M3 E46 CSL schijven net zo diep/hoog a 52.5mm, maja dan zou je dus bv zo'n soort schijf moeten vinden die bv maar 45.5mm diep zijn.
die paar wat ik heb gezien van BMW waren allemaal hoger dan bv de 52.5mm maar ik zal dat eens in de gaten houden
ik las ook nog in mijn memmoires van BMW remmen
dat je ook de complete set van bv de M3 E46 op en non M kon zetten maar je dan iets van 6.8mm van het bracket aanklemvlak af moest frezen.
volgens mij kun je dan beter zorgen dat je een set schijven vind die bv die 6.8 of 7mm minder diep zijn alhoewel ik wel las dat zo'n bv E46 CSL bracket best dik schijnt te zijn en het wel vaker gedaan wordt.
nou zijn de M3 E36 of Z3M of M3 E46 CSL schijven net zo diep/hoog a 52.5mm, maja dan zou je dus bv zo'n soort schijf moeten vinden die bv maar 45.5mm diep zijn.
die paar wat ik heb gezien van BMW waren allemaal hoger dan bv de 52.5mm maar ik zal dat eens in de gaten houden
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Remmen en soorten remsetjes
Waarom zo moeilijk doen als het ook makkelijk kan met de 330i oplossing?GTRene schreef:ik dacht al, heb ik weer wat gemist
ik las ook nog in mijn memmoires van BMW remmen
dat je ook de complete set van bv de M3 E46 op en non M kon zetten maar je dan iets van 6.8mm van het bracket aanklemvlak af moest frezen.
volgens mij kun je dan beter zorgen dat je een set schijven vind die bv die 6.8 of 7mm minder diep zijn alhoewel ik wel las dat zo'n bv E46 CSL bracket best dik schijnt te zijn en het wel vaker gedaan wordt.
nou zijn de M3 E36 of Z3M of M3 E46 CSL schijven net zo diep/hoog a 52.5mm, maja dan zou je dus bv zo'n soort schijf moeten vinden die bv maar 45.5mm diep zijn.
die paar wat ik heb gezien van BMW waren allemaal hoger dan bv de 52.5mm maar ik zal dat eens in de gaten houden
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], WJ en 157 gasten