Remmen en soorten remsetjes

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 05 nov 2013, 20:03

sowieso, das een heel mooie oplossing voor non M modellen :thumbup:

maar voor meer mogelijkheden e.d. kan het soms handig zijn om te weten, stel dat je al wat zaken hebt liggen en of je graag nog wat groter wil met OEM spullen.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door e30touring1990 » 05 nov 2013, 22:48

e46 330i en e46 m3 is allebei 325mm als ik het goed zie, enkel zijn de m3 schijven 2-delig, geboord en dikker. Uiteraard heeft deze ook andere klauwen.

Ik denk dat de modificatie van 286mm naar 325mm al een wereld van verschil maakt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 05 nov 2013, 23:08

e30touring1990 schreef:e46 330i en e46 m3 is allebei 325mm als ik het goed zie, enkel zijn de m3 schijven 2-delig, geboord en dikker. Uiteraard heeft deze ook andere klauwen.

Ik denk dat de modificatie van 286mm naar 325mm al een wereld van verschil maakt.
klopt, alleen de 330i zijn 25mm dik en de M3 E46 zijn 28mm maar de 330i schijven zijn ook ala M3 te verkrijgen en dus ook 2-delig en wat duurder of course :D

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door e30touring1990 » 06 nov 2013, 09:05

GTRene schreef:
e30touring1990 schreef:e46 330i en e46 m3 is allebei 325mm als ik het goed zie, enkel zijn de m3 schijven 2-delig, geboord en dikker. Uiteraard heeft deze ook andere klauwen.

Ik denk dat de modificatie van 286mm naar 325mm al een wereld van verschil maakt.
klopt, alleen de 330i zijn 25mm dik en de M3 E46 zijn 28mm maar de 330i schijven zijn ook ala M3 te verkrijgen en dus ook 2-delig en wat duurder of course :D
Inderdaad, lijkt mij nog wat overkill voor een verder standaard 2.8i QP :D , maar wie weet later.
Heb voor nu een setje remklauwen voor de vooras besteld met brackets. Nu nog even op zoek naar een degelijk setje schijven en blokken, wel fijn dat het origineel spul is en je (indien gewenst) goedkoop klaar kunt zijn met schijven en blokken.

Zelf zit ik te denken aan ATE powerdiscs en EBC redstuff/yellowstuff blokken.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door HJ2 » 06 nov 2013, 20:16

Ik ben voor de Bimmer ook aan de beurt v.w.b. remmerij. (ik was zowiezo aan de beurt helaas, wordt nog steeds vervolgd)

I k heb mijnoog laten vallen op dit setje:
http://www.ebay.de/itm/BMW-530i-530-i-E ... 2eba73ae49" onclick="window.open(this.href);return false;


Maar ik ben ook in de markt voor andere merken. Wel graag geboord of minimaal gedimpeld (ik wil geen discussie starten, ik wil het gewoon graag) Let op: ik heb de 3l, dus grotere schijven (en duurder :bag: )

Iemand een gouden tip voor een 'preiswerte' vergelijkbare set?
Vermelde set hierboven is wel de max qua financien.


Tips welkom!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 06 nov 2013, 21:13

dat is een mooi goedkope set :D
lijkt me goed genoeg, ik heb ook zimmerman schijven achter, wel mooi met dat zink laagje, natuurlijk in het begin moet je dat er wel ff af remmen maar gaat vrij snel :D
de rest blijft dan mooi langer roestvrij, bovendien niet van die rokende schijven met inremmen vet versmeld/verdamd dan :mrgreen:
en die troep/vet uit die luchtgekoelde sleuven valt dan aan de binnenkant van je velgen :devil: :mrgreen:

jarno1979
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 jan 2011, 10:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door jarno1979 » 07 nov 2013, 19:56

Ik heb voor mijn e36 328i een set 2delinge zimmermann schijven gekocht aan de voorzijde.
Heeft er iemand van hier daar mischien al ervaring mee?
welke blokken zijn een verstandige keuze?stof is geen issue en moet voor sportief gebruik zijn op straat en af en toe een rondje assen.
ik dacht zelf aan hawk of ferrodo.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Jussi » 11 nov 2013, 13:19

HJ2 schreef:Ik ben voor de Bimmer ook aan de beurt v.w.b. remmerij. (ik was zowiezo aan de beurt helaas, wordt nog steeds vervolgd)

I k heb mijnoog laten vallen op dit setje:
http://www.ebay.de/itm/BMW-530i-530-i-E ... 2eba73ae49" onclick="window.open(this.href);return false;


Maar ik ben ook in de markt voor andere merken. Wel graag geboord of minimaal gedimpeld (ik wil geen discussie starten, ik wil het gewoon graag) Let op: ik heb de 3l, dus grotere schijven (en duurder :bag: )

Iemand een gouden tip voor een 'preiswerte' vergelijkbare set?
Vermelde set hierboven is wel de max qua financien.


Tips welkom!
Foutje

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door HJ2 » 11 nov 2013, 21:58

Euh ??? :roll:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Jussi » 11 nov 2013, 22:03

Ik zou graag ook de 330i remmen upgrade doen icm de Performance Line remschijven. Helaas zijn die geboord en dat mag niet voor de Belgische keuring. Ik ben dus op zoek naar iemand die zijn remschijven gaat vervangen en ik zijn oude schijven kan gebruiken voor door de keuring te geraken.

Ik dacht dat E39 530i schijven dezelfde als 330i schijven waren maar ik bedacht me daarna dat het naafgat anders is en de schijven ook 5mm dikker zijn. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 28 jul 2015, 19:16

ze hebben ook weer wat nieuws? een soort remstofzuiger :D
Kampf dem Bremsstaub
Bremsstaub-Sauger kommt 2016
video>>

http://www.auto-motor-und-sport.de/vide ... 64108.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door 328Ti » 28 jul 2015, 19:54

Inclusief stofzuigerzakje?


:TV kijken:

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door 328Ti » 28 jul 2015, 19:59

Jussi schreef:
GTRene schreef:ik dacht al, heb ik weer wat gemist :mrgreen:

ik las ook nog in mijn memmoires van BMW remmen :ongeveer als:
dat je ook de complete set van bv de M3 E46 op en non M kon zetten maar je dan iets van 6.8mm van het bracket aanklemvlak af moest frezen.

volgens mij kun je dan beter zorgen dat je een set schijven vind die bv die 6.8 of 7mm minder diep zijn :hmmm: alhoewel ik wel las dat zo'n bv E46 CSL bracket best dik schijnt te zijn en het wel vaker gedaan wordt.

nou zijn de M3 E36 of Z3M of M3 E46 CSL schijven net zo diep/hoog a 52.5mm, maja dan zou je dus bv zo'n soort schijf moeten vinden die bv maar 45.5mm diep zijn.

die paar wat ik heb gezien van BMW waren allemaal hoger dan bv de 52.5mm maar ik zal dat eens in de gaten houden :mrgreen:
Waarom zo moeilijk doen als het ook makkelijk kan met de 330i oplossing? :)
Rembias van mijn 330i setup op 328ia touring was zo ernstig dat ik niet door de remmentest kwam met de apk. Tijdelijk de 286mm er weer op gezet en toen kwam ik door de apk... achterzijde is geventileerd 298mm..

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door 328Ti » 28 jul 2015, 19:59

Jussi schreef:
GTRene schreef:ik dacht al, heb ik weer wat gemist :mrgreen:

ik las ook nog in mijn memmoires van BMW remmen :ongeveer als:
dat je ook de complete set van bv de M3 E46 op en non M kon zetten maar je dan iets van 6.8mm van het bracket aanklemvlak af moest frezen.

volgens mij kun je dan beter zorgen dat je een set schijven vind die bv die 6.8 of 7mm minder diep zijn :hmmm: alhoewel ik wel las dat zo'n bv E46 CSL bracket best dik schijnt te zijn en het wel vaker gedaan wordt.

nou zijn de M3 E36 of Z3M of M3 E46 CSL schijven net zo diep/hoog a 52.5mm, maja dan zou je dus bv zo'n soort schijf moeten vinden die bv maar 45.5mm diep zijn.

die paar wat ik heb gezien van BMW waren allemaal hoger dan bv de 52.5mm maar ik zal dat eens in de gaten houden :mrgreen:
Waarom zo moeilijk doen als het ook makkelijk kan met de 330i oplossing? :)
Rembias van mijn 330i setup op 328ia touring was zo ernstig dat ik niet door de remmentest kwam met de apk. Tijdelijk de 286mm er weer op gezet en toen kwam ik door de apk... achterzijde is geventileerd 298mm..

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 844
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 25 nov 2016, 13:44

Dit topic maar weer eens wat leven in blazen.

Al een tijdje zit ik denken wat ik met de voorremmen van mij tracktool moet.

Even de feiten:
Het gaat om E46 330CI met standaard 1 pots remklauwen en standaard maat remschijven in de maat 325x25mm.

Wanneer ik het uiterste van de remmen vraag, willen ze voor mij nog wel eens onverwachts blokkeren.
Dus voor mij is de feedback op de grens niet goed genoeg. Nu kan het blokkeren natuurlijk door meerdere factoren komen, maar als eerste wil ik de remmen uitsluiten en op orde hebben, dan weet ik zeker dat dat goed is.
Tevens heb ik vernomen dat de standaard remmen van een E46 nog wel eens een revisie nodig hebben. Bij aanschaf van de auto heb ik hier nooit wat aan gedaan.

Dus als eerste stap dacht ik mijn huidige standaard remklauwen te reviseren. Echter heb ik nu klauwen van Bosch en wil ik graag ATE klauwen omdat ik daar de rubberen geleide bussen kan vervangen voor messing. Dit zou het torderen tegen moet gaan, wat dan volgens mij al meer feedback zou moeten geven. De messing geleide bussen heb ik al liggen, echter passen deze niet in de Bosch klauwen.

Dus optie 1 is overstappen op nieuwe 1 pots ATE klauwen met de messing bussen. Het voordeel is dat ik mijn huidige remblokken weer kan gebruiken en dat de kosten relatief laag zijn. Echter ben ik bang dat de feedback nog steeds niet voldoet en dat ik wel weer een paar honderd verder ben. Maar is dat zo? Er zijn natuurlijk heel veel raceklasse waarin met standaard klauwen gereden wordt.

Optie 2 is dan meteen overstappen op 4 of 6 pots vaste klauwen. Het voordeel is natuurlijk dat het torderen dan weg is en de feedback vervolgens vele malen beter moet zijn dan met 1 pots klauwen. Echter is dit een onbekende wereld voor mij en kan ik hier wel wat advies in gebruiken van mensen die hier daadwerkelijk ervaring mee hebben.

Is 4 pots genoeg of dan meteen 6 pots? Welke merken? AP en Brembo zijn natuurlijk bekend, maar ook wellicht boven budget?

Waar ben ik dan naar opzoek?
Ik ben eigenlijk opzoek naar losse klauwen met brackets, die om mijn huidige remschijven passen.
Ik ben namelijk niet opzoek naar meer remkracht, maar opzoek naar meer gevoel, dus ik hoef geen grotere schijven. Bijkomend voordeel is dat ik met mijn huidige 17inch wielen kan blijven rijden en de kosten wat lager blijven.

Veel setjes op het internet zijn meteen grotere complete sets, met schijven en ook remleidingen. Dat wil ik dus niet. De voorkeur gaat echt uit naar een set met klant en klare brackets, maar ik ben er ook achter gekomen dat er bedrijven zijn die brackets opmaat maken.

Zijn er mensen die hierin wat zinnigs kunnen adviseren? Ook rekening houdende met dat er diverse verschillende remblokken voor te krijgen zijn? Ik rij nu met Carbone Lorraine RC6 en dat vind ik wel echt hele fijne blokken.
Budget, max 1.000,- incl brackets. Als ik het hier niet mee red, dan hoor ik het ook graag.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Bert ///M3 » 25 nov 2016, 13:59

Blokken hebben ook veel invloeg op modulatie. Je kan eens PFC of Hawk proberen, persoonlijk vind ik PFC qua modulatie nog steeds het beste.

Verder zou je naast je klauwen reviseren ook je auto eens uit kunnen wegen. Er zijn verschillende scholen van uitwegen maar meestal is het het handigste om je voorwielen binnen 5kg van elkaar te houden, en het verschil op de achterwielen te zetten. Vaak als je veel last hebt van een blokkerend rechter voorwiel dan is het een kwestie van uitwegen.

In principe mankeert er namelijk niks aan de maat van je standaard remmen. 4 pots voelt wel wat lekkerder maar voor wat jij doet, vrij rijden enz is het op zich allemaal niet nodig.

Je kan jezelf met 4 pots upgrades etc ook weer een hoop gezeik op je hals halen. BMW enkelpots klauwen hebben stalen zuigers, die goedkopere meerpots klauwen hebben aluminium zuigers. Dat is lichter maar geleid ook meer warmte naar je vloeistof.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Jan-Willem » 25 nov 2016, 22:24

Die messing bussen scheelt een hoop, al versmeerd het wel snel op een straat auto.

Wat past er niet met je huidige klauwen en die messing busjes.
Kan je geen andere messing busjes laten maken die wel passen?

Een bekende van mij maakt mooie adapters, je kan brembo 4 pots remmen zat blokken krijgen en ook zijn de klauwen zelf makkelijk verkrijgbaar.
750i e38
850i e31
peugeot 406 V6
alfa 166 V6

vester86
Berichten: 2680
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door vester86 » 26 nov 2016, 02:13

Vanreijmersdal schreef:Dit topic maar weer eens wat leven in blazen.

Al een tijdje zit ik denken wat ik met de voorremmen van mij tracktool moet.

Even de feiten:
Het gaat om E46 330CI met standaard 1 pots remklauwen en standaard maat remschijven in de maat 325x25mm.

Wanneer ik het uiterste van de remmen vraag, willen ze voor mij nog wel eens onverwachts blokkeren.
Dus voor mij is de feedback op de grens niet goed genoeg. Nu kan het blokkeren natuurlijk door meerdere factoren komen, maar als eerste wil ik de remmen uitsluiten en op orde hebben, dan weet ik zeker dat dat goed is.
Tevens heb ik vernomen dat de standaard remmen van een E46 nog wel eens een revisie nodig hebben. Bij aanschaf van de auto heb ik hier nooit wat aan gedaan.

Dus als eerste stap dacht ik mijn huidige standaard remklauwen te reviseren. Echter heb ik nu klauwen van Bosch en wil ik graag ATE klauwen omdat ik daar de rubberen geleide bussen kan vervangen voor messing. Dit zou het torderen tegen moet gaan, wat dan volgens mij al meer feedback zou moeten geven. De messing geleide bussen heb ik al liggen, echter passen deze niet in de Bosch klauwen.

Dus optie 1 is overstappen op nieuwe 1 pots ATE klauwen met de messing bussen. Het voordeel is dat ik mijn huidige remblokken weer kan gebruiken en dat de kosten relatief laag zijn. Echter ben ik bang dat de feedback nog steeds niet voldoet en dat ik wel weer een paar honderd verder ben. Maar is dat zo? Er zijn natuurlijk heel veel raceklasse waarin met standaard klauwen gereden wordt.

Optie 2 is dan meteen overstappen op 4 of 6 pots vaste klauwen. Het voordeel is natuurlijk dat het torderen dan weg is en de feedback vervolgens vele malen beter moet zijn dan met 1 pots klauwen. Echter is dit een onbekende wereld voor mij en kan ik hier wel wat advies in gebruiken van mensen die hier daadwerkelijk ervaring mee hebben.

Is 4 pots genoeg of dan meteen 6 pots? Welke merken? AP en Brembo zijn natuurlijk bekend, maar ook wellicht boven budget?

Waar ben ik dan naar opzoek?
Ik ben eigenlijk opzoek naar losse klauwen met brackets, die om mijn huidige remschijven passen.
Ik ben namelijk niet opzoek naar meer remkracht, maar opzoek naar meer gevoel, dus ik hoef geen grotere schijven. Bijkomend voordeel is dat ik met mijn huidige 17inch wielen kan blijven rijden en de kosten wat lager blijven.

Veel setjes op het internet zijn meteen grotere complete sets, met schijven en ook remleidingen. Dat wil ik dus niet. De voorkeur gaat echt uit naar een set met klant en klare brackets, maar ik ben er ook achter gekomen dat er bedrijven zijn die brackets opmaat maken.

Zijn er mensen die hierin wat zinnigs kunnen adviseren? Ook rekening houdende met dat er diverse verschillende remblokken voor te krijgen zijn? Ik rij nu met Carbone Lorraine RC6 en dat vind ik wel echt hele fijne blokken.
Budget, max 1.000,- incl brackets. Als ik het hier niet mee red, dan hoor ik het ook graag.
Zinnig advies heb ik niet, maar als je amdere brackets en klauwen neemt dan wil ik de huidige brackets en klauwen graag overnemen...

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door EvdP » 26 nov 2016, 09:26

Jan-Willem schreef: Een bekende van mij maakt mooie adapters, je kan brembo 4 pots remmen zat blokken krijgen en ook zijn de klauwen zelf makkelijk verkrijgbaar.
750i e38
850i e31
Bedoel je niet de remklauwen van alles onder de E38 740i? De 740i en 750i hadden andere remklauwen dan de rest. Ik had onder mijn E23 de Brembo remklauwen van een E38 735i.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Jan-Willem » 26 nov 2016, 20:49

Je hebt gelijk heb net even in de etk gekeken.

735i 4pots 314x28
740i enkele zuiger 324x30
750i dubbele zuiger 334x32

850ci 4pots en enkel 324x30 ( volgens de etk op alle modellen )

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 27 nov 2016, 03:58

heb wel eens naar die 4-pots gekeken, maar zijn zware jongens, geen alu dus...verder wel mooi spul, dacht zelfs (weet niet meer welke) dat direct passen op bv e36 naven en of Z3 en e46
de 840ci heeft wel alu 4 pots die ook direct passen op bovenstaande, maar vrij zeldzaam...
die andere 4 pots alu o.a op 735 e.d. e38 serie, heb ik bv destijds met adapter op de Hartge gehad tesamen met de CSL 2-delige 345x28 schijven.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 844
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 29 nov 2016, 08:09

Bert ///M3 schreef:Blokken hebben ook veel invloeg op modulatie.

Verder zou je naast je klauwen reviseren ook je auto eens uit kunnen wegen.

In principe mankeert er namelijk niks aan de maat van je standaard remmen.

Je kan jezelf met 4 pots upgrades etc ook weer een hoop gezeik op je hals halen. BMW enkelpots klauwen hebben stalen zuigers, die goedkopere meerpots klauwen hebben aluminium zuigers. Dat is lichter maar geleid ook meer warmte naar je vloeistof.
Bert, dat zijn wel weer 2 interessante dingen om over na te denken; de remblokken en zeker het uitwegen.
Als ik straks de remklauwen voor elkaar heb en hij is weer uitgelijnd en uitgewogen, dan weet ik zeker dat dat in ieder geval goed moet zijn.
Ik denk ook dat de maat 325mm van de remschijf voldoende is en daarom wil ik ook geen BBK op de 330CI.
Maar de aluminium zuigers mogen toch geen probleem zijn? Volgens mij hebben de Ap racing toch ook aluminium zuigers en daar wordt volop mee op het circuit gereden.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 844
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 29 nov 2016, 08:11

Jan-Willem schreef:Die messing bussen scheelt een hoop, al versmeerd het wel snel op een straat auto.

Wat past er niet met je huidige klauwen en die messing busjes.
Kan je geen andere messing busjes laten maken die wel passen?
Wat bedoel je met het versmeerd snel op een straat auto?

De bussen zijn op maat voor een ATE klauw, ik heb blijkbaar een Bosch klauw er op zitten. Dus waarschijnlijk zijn de klauwen op deze auto al eens vervangen. De bussen zijn zowel in diameter als in lengte te groot voor de Bosch klauwen.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 844
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 29 nov 2016, 08:19

Het mooiste zou zijn als er een plug en play config op basis van een andere 4 of 6 pots bmw klauw is.
Ik heb de afgelopen tijd het internet afgezocht maar dat bestaat helaas niet.

Ik heb ook naar de 6 pots performance klauwen van BMW gekeken. Schmiedmann levert deze ook als set, maar ze worden ook met regelmaat gebruikt op de Ebay aangeboden. Ik weet dat je deze klauwen met de juiste bracket om de standaard schijven kan monteren en met 17inch kan blijven rijden.

En later zat ik te denken dat ik in principe elke radiaal gemonteerde klauw met de juiste bracket passend kan laten maken, mist de klauw geschikt is voor de standaard remschijfmaat. Er worden best wel wat verschillende klauwen gebruikt aangeboden, bv van porsche of audi, maar ook Ap racing klauwen of die van mclaren.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door e30touring1990 » 29 nov 2016, 09:16

Misschien niet de goedkoopste oplossing maar ik heb een setje klauwen gescoord van een Boxster S uit 2004 (Rondom) voor mijn Z3 coupe. ik rij nu met e46 330i brackets, klauwen en schijven (ook 325mm dus). anyway, deze klauwen heb ik passend met adapters van rallyroad.net (US) voor de voorzijde en achterzijde via e30.de omdat de Z3 een e30 ophanging heeft aan de achterzijde. zoek jij iets voor voor- en achterkant?

hoe ik de voorzijde nu klaar heb liggen (nog niet mee gereden dus kan helaas geen ervaringen delen) is als volgt:

klauwen: Boxster S uit 2004
Brackets: Rallyroad.net
Schijven: e46 m3 csl (345X28) kan evt ook op 325x28 worden gemonteerd zodat je op 17" kan rijden, moet je enkel een X aantal mm van je caliper boss afhalen. staat op rallyroad.net allemaal beschreven. er zijn overigens bepaalde velgen in 17" waar je wel 345mm mee kunt rijden, denk bijvoorbeeld aan apex arc-8 of ec-7 velgen.
Blokken: oem porsche

weet niet of je deze kant op wilt, mocht je meer willen weten met onderdeelnummers oid, PM me dan even ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten