Remmen en soorten remsetjes

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 29 nov 2016, 12:29

Dit is wel weer interessant. Ik zoek alleen wat voor de voorzijde.
Ik zag op ETK dat mijn 330ci de zelfde opname als de E85 als de E86 heeft.
Dus maar eens kijken of er wat voor de Z4 te vinden is.

In Amerika merk ik dat er veel meer voor de 330 aangeboden wordt. Is dat een beetje te doen met importeren? Daar heb ik eigenlijk helemaal geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door e30touring1990 » 29 nov 2016, 13:52

Vanreijmersdal schreef:Dit is wel weer interessant. Ik zoek alleen wat voor de voorzijde.
Ik zag op ETK dat mijn 330ci de zelfde opname als de E85 als de E86 heeft.
Dus maar eens kijken of er wat voor de Z4 te vinden is.

In Amerika merk ik dat er veel meer voor de 330 aangeboden wordt. Is dat een beetje te doen met importeren? Daar heb ik eigenlijk helemaal geen ervaring mee.
Ik had een grotere zending destijds ivm mijn ombouw naar S54, ik had nog veel meer onderdelen nodig dus ik heb een combinatiepakket laten sturen. Even uit mijn hoofd kun je onder de 350 euro goederen importeren naar NL en betaal je daar alleen de btw over. ik zou als ik jou was even dan die betreffende zaak een mailtje sturen, ze hebben wel vaker internationale klanten, ze hebben daar vast meer ervaring mee (misschien factuurbedrag lager ivm btw heffing etc). voor die klauwen heb ik ook nog een complete set StopTech seals mee laten sturen om die brembo's van te voorzien (wel redelijk duur, dacht rond de $120). deze zijn een stuk hittebestendiger, wss wel hanidg voor jou op het circuit.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Jan-Willem » 29 nov 2016, 19:15

Vanreijmersdal schreef:
Jan-Willem schreef:Die messing bussen scheelt een hoop, al versmeerd het wel snel op een straat auto.

Wat past er niet met je huidige klauwen en die messing busjes.
Kan je geen andere messing busjes laten maken die wel passen?
Wat bedoel je met het versmeerd snel op een straat auto?

De bussen zijn op maat voor een ATE klauw, ik heb blijkbaar een Bosch klauw er op zitten. Dus waarschijnlijk zijn de klauwen op deze auto al eens vervangen. De bussen zijn zowel in diameter als in lengte te groot voor de Bosch klauwen.
Ja die bussen versmeren wel snel op straat, bij een racer haal je alles veel eerder los om blokken te wisselen en alles schoon te maken.

Wel een mooie optie om te proberen, ook redelijk goedkoop.
Een bekende van mij kan ze wel draaien voor je.
Denk dat je dan wel even een klauw moet missen om de maten goed op te meten.

Plug and play word lastig, tenzij je een AP racing of iets koopt.

@ e30touring1990

Let er wel op dat de offset van de schijf anders is.
Zelfs tussen een e36 compact en een Z3 2.8 zit verschil in offset van de schijf.

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 01 dec 2016, 11:36

Ik snap nog steeds niet wat je met versmeren bedoeld. Dat alles sneller vies wordt en daardoor minder werkt?
Ik ben nog steeds benieuwd.

De messingbussen heb ik al een tijdje liggen (deze komen bij hardeman motorsport vandaan) maar ze liggen er nog steeds omdat ze niet op de Bosch klauwen passen.

In Amerika worden er meerdere de plug and play config verkocht. Daar heb je volgens mij ook een 330i cup.
Ik heb de afgelopen dagen nog eens wat op het net gesnuffeld en kom eigenlijk tot 3 opties.

1. standaard ATE klauwen met messingbussen
2. gebruikte radiale klauwen en daar brackets voor laten maken
3. een nieuwe plug and play config

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9346
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Bert ///M3 » 01 dec 2016, 12:26

Vanreijmersdal schreef:
Bert ///M3 schreef:Blokken hebben ook veel invloeg op modulatie.

Verder zou je naast je klauwen reviseren ook je auto eens uit kunnen wegen.

In principe mankeert er namelijk niks aan de maat van je standaard remmen.

Je kan jezelf met 4 pots upgrades etc ook weer een hoop gezeik op je hals halen. BMW enkelpots klauwen hebben stalen zuigers, die goedkopere meerpots klauwen hebben aluminium zuigers. Dat is lichter maar geleid ook meer warmte naar je vloeistof.
Bert, dat zijn wel weer 2 interessante dingen om over na te denken; de remblokken en zeker het uitwegen.
Als ik straks de remklauwen voor elkaar heb en hij is weer uitgelijnd en uitgewogen, dan weet ik zeker dat dat in ieder geval goed moet zijn.
Ik denk ook dat de maat 325mm van de remschijf voldoende is en daarom wil ik ook geen BBK op de 330CI.
Maar de aluminium zuigers mogen toch geen probleem zijn? Volgens mij hebben de Ap racing toch ook aluminium zuigers en daar wordt volop mee op het circuit gereden.
Ik heb AP remember met Alu zuigers maar ik heb er wel wat geouwehoer mee gehad om het goed te krijgen. Bleek uiteindelijk een combinatie van alu zuigers en remvloeistof. En dat was gen goedkope vloeistof (Castrol SRF) gewisseld naar even ander merk maar als ik het nog eens zou doen dan nam ik gewoon klauwen met RVS zuigers.

AP kon geen Rvs leveren voor mijn klauwen anders was het eenvoudig om te zetten.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 01 dec 2016, 13:23

als je uit het originele bmw programma brembo's wat kiest, bv de 135i 6-pots klauwen, dan moet je die voor track/race vervangen voor geheel rvs zuigers, de standaard zijn ook rvs, maar met keramische oid kopjes die kapot gaan, verbrokkelen zeg maar onder race temps en race remblokjes, ook die stofkapjes.

deze bieden bv beter bestendig tegen hitte stofkapjes en mooie rvs zuigers die ook nog lucht kwijt kunnen raken door hun design wat tevens helpt met koelen van, zie>

http://www.racingbrake.com/SearchResult ... e_Search=Y" onclick="window.open(this.href);return false;

wel prijzig spul helaas als je voor 2 klauwen alles in 1x vervangt, maar wel het beste.

Afbeelding

Afbeelding

voor andere BMW brembo klauwen hebben ze ook wat spullen>

http://www.racingbrake.com/category-s/7058.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Jan-Willem » 01 dec 2016, 16:46

Vanreijmersdal schreef:Ik snap nog steeds niet wat je met versmeren bedoeld. Dat alles sneller vies wordt en daardoor minder werkt?
Ik ben nog steeds benieuwd.

De messingbussen heb ik al een tijdje liggen (deze komen bij hardeman motorsport vandaan) maar ze liggen er nog steeds omdat ze niet op de Bosch klauwen passen.

In Amerika worden er meerdere de plug and play config verkocht. Daar heb je volgens mij ook een 330i cup.
Ik heb de afgelopen dagen nog eens wat op het net gesnuffeld en kom eigenlijk tot 3 opties.

1. standaard ATE klauwen met messingbussen
2. gebruikte radiale klauwen en daar brackets voor laten maken
3. een nieuwe plug and play config
Ik heb zelf messing busjes gedraait, voor ate standaard e30 klauwen.
Dat asje word zwart van de remstof ect
Daardoor gaat de klauw na verloop van tijd minder makkelijk heen en weer.
Dan heb ik het wel over een jaar door weer en wind.
Heb er geen problemen mee gehad, maar het viel mij wel op toen ik het wiel er een keer af had.

Met die standaard rubbers heb je daar minder last van omdat ze afgeschermd zijn en omdat die meer ruimte hebben.


Vind het nog steeds raar dat er verschil zit in de ATE en imitatie ( bosch ) klauwen.
Je zou verwachten dat de maat voeringen gelijk zijn.

Beter een paar goede ATE klauwen kopen, zuiger controleren, nieuwe afdichtingen er in.

En die bosch klauwen verkopen.

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 02 dec 2016, 11:02

Als ik ATE klauwen koopt, dan koop ik nieuwe. Dus dan is alles nieuw.
Het prijsverschil van een revisiekit tegenover nieuwe klauwen is mij te klein en bij reviseren heb ik nog steeds de bosch klauwen waar de messingbussen niet in passen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 02 dec 2016, 11:51

ik zat gister nog ff te speuren naar wat leuke remklauwen, lightweight, kwam ik op de F30/F21 enz enz, word dus veel gebruikt,
zijn 4-pots Brembo alu wegen slechts 3.7kg pst voorkant.
nieuw niet eens zo heel gek duur, iets van 600+ per klauw bij de dealer, maar 2de hands of soms zelfs nieuw ook niet duur, bv hier een nieuwe set op ebay. 650 pond en pond niet hoog.

normaal voor schijven van 340x30 dacht ik? weet niet of het zo past, verder geen maten van, maar een bracket is ook zo gemaakt.
ik ga binnenkort ook zo'n setje scoren, dan 2de hands, staat ookw el een mooie set van te koop op ebay.

http://www.ebay.nl/itm/BMW-Brand-NEW-Br ... 6016.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Jan-Willem » 02 dec 2016, 11:56

Een revisie set voor beide klauwen incl een nieuwe zuigers kost €75 ( http://www.ebay.de" onclick="window.open(this.href);return false; )
Als je geluk hebt zijn de zuigers nog goed dan ben je maximaal €20 kwijt voor nieuwe afdichtingen.
Setje 2e hands 330i ate klauwen rond de €125 voor een set.

Bij d-parts betaal je €175 per stuk voor een nieuwe klauw, maar dat is zonder bracket.
Dan moet je er wel zeker van zijn dat de bracket waar de klauw op zit hetzelfde is ATE vs Bosch

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 02 dec 2016, 14:35

Ja idd die prijzen heb ik ook. Dus in het ergste geval betaal je 200 voor gebruikte klauwen incl revisieset. Voor 300 heb je bij Offenga alles nieuw. Dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

De brackets zijn namelijk weer wel het zelfde.

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 02 dec 2016, 14:36

GTRene schreef:ik zat gister nog ff te speuren naar wat leuke remklauwen, lightweight, kwam ik op de F30/F21 enz enz, word dus veel gebruikt,
zijn 4-pots Brembo alu wegen slechts 3.7kg pst voorkant.
nieuw niet eens zo heel gek duur, iets van 600+ per klauw bij de dealer, maar 2de hands of soms zelfs nieuw ook niet duur, bv hier een nieuwe set op ebay. 650 pond en pond niet hoog.

normaal voor schijven van 340x30 dacht ik? weet niet of het zo past, verder geen maten van, maar een bracket is ook zo gemaakt.
ik ga binnenkort ook zo'n setje scoren, dan 2de hands, staat ookw el een mooie set van te koop op ebay.

http://www.ebay.nl/itm/BMW-Brand-NEW-Br ... 6016.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;
Die heb ik ook meerdere malen gezien, dat zou voor optie 2 zeker een goed alternatief zijn.

De gebruikte klauwen in de uk zijn ook weer gunstiger geprijsd.

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 02 dec 2016, 14:42

Door e30touring1990 ben ik ook nog even verder gaan zoeken op de porsche 996/boxter klauwen.
In Germany hebben ze de brackets voor 119,- en de 996/boxter klauwen worden best veel aangeboden.

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 02 dec 2016, 16:20

De remmenklauwen van een 335i blijken met E46 M3 CSL schijven ook 1 op 1 te passen.
Maar volgens mij past dat niet meer in 17 inch

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door e30touring1990 » 02 dec 2016, 16:47

dat zijn dezelfde schijven die ik heb (345mm), maar dan wel met 4 pots porsche klauwen. Ik weet niet hoe die zich verhouden tot de eenpots 335i klauwen. hier kun je APEX arc-8 velgen bijvoorbeeld wel omheen doen in 17". meeste 17" past idd niet. aan de andere kant, de e91 335i 2012 die ik hier thuis heb staan heeft standaard ook 348mm remschijven waar wel een 17" winterset omheen past.

kortom, het hangt een beetje van de passing van de velg (de barrel clearance). verder even opletten ook met et waardes en evt gebruik van spacers om dikke klauwen als een brembo 4 pots bij de spaken van de velg weg te houden.

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 03 dec 2016, 09:33

Ik denk alleen dat ik met de 335i 1 pots config weinig opschiet omdat groter niet echt nodig is en het nog steeds een 1 pots klauw is.
Ik heb op mijn auto wel al 20mm spacers per as aan de voorzijde, dus dat zou met eventueel grotere schijven wellicht weer wat makkelijker gaan.

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 03 dec 2016, 09:33

GTRene schreef:ik zat gister nog ff te speuren naar wat leuke remklauwen, lightweight, kwam ik op de F30/F21 enz enz, word dus veel gebruikt,
zijn 4-pots Brembo alu wegen slechts 3.7kg pst voorkant.
nieuw niet eens zo heel gek duur, iets van 600+ per klauw bij de dealer, maar 2de hands of soms zelfs nieuw ook niet duur, bv hier een nieuwe set op ebay. 650 pond en pond niet hoog.

normaal voor schijven van 340x30 dacht ik? weet niet of het zo past, verder geen maten van, maar een bracket is ook zo gemaakt.
ik ga binnenkort ook zo'n setje scoren, dan 2de hands, staat ookw el een mooie set van te koop op ebay.

http://www.ebay.nl/itm/BMW-Brand-NEW-Br ... 6016.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;
Oordeel zelf...
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1075669

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 03 dec 2016, 11:36

ah handig, Thanks :thumbup: :-) hm, dus het past direct qua gaten remklauw, dat is wel een plus, maar dan zit je met de hoogte van de blokjes e.d. wellicht dat een ander type remblok met zelfde breedte maten maar minder hoog oplossing daarvoor geeft, zijn vele soorten te koop.
zal het terzijne tijd nog eens wat beter lezen, werd een beetje een wir war van verschillende oplossingen vanaf begin.

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 26 dec 2016, 17:37

De afgelopen weken heb ik het internet afgezocht naar nog meer informatie over welke alternatieven er voor mij zijn en wat ik er dan voor nodig heb.

Ik kwam voor nu tot 3 mogelijke opties;
1. - Nieuwe 1 pots ATE klauwen.
Dit is financieel het meest voordelig en behoeft weinig aanpassingen omdat ik hierbij mijn huidige schijven en blokken kan behouden.
2. - Porsche 4 pots remklauwen.
Dit zijn remklauwen die standaard o.a op een 996 aan de voorzijde zitten. Deze remklauwen kan ik met mijn huidige 325x25 schijven gebruiken als met de E46 M3 CSL 345x28 schijven. Gezien dit radiale klauwen zijn heb ik nieuwe brackets nodig die ik in Duitsland als de UK kan bestellen, tevens heb ik nieuwe blokken nodig.
3. - (BMW) Brembo 4 pots klauwen.
Dit zijn remklauwen die je o.a. optioneel op een F20 en F30 kan bestellen, maar deze klauwen zitten ook standaard op een M2.
Voor deze setup moet ik de E46 M3 CSL 345x28 schijven gebruiken. Tevens heb ik nieuwe remblokken nodig.

Na de opmerking van Bert over het uitwegen heb ik lang getwijfeld om bij optie 1 te blijven. Heel veel trackday cars en ook competitie cars rijden met standaard.

Toch kwam ik binnen onze landgrenzen in aanraking met de Porsche klauwen als die van Brembo en het bleef jeuken om iets nieuws te proberen, ik vind het ook gewoon leuk om dit soort dingen vanuit een technische oogpunt te proberen.
Daarnaast ziet het er ook gewoon vet uit. Iets waar ik toch wel gevoelig voor ben.

Vanuit het friezen noorden kwam er een pakketje met optie 3 binnen.

Afbeelding


Omdat ik met 17 inch velgen rij, zou het natuurlijk wel heel fijn zijn als deze klauwen in mijn huidige velgen passen.
En gelukkig past het precies. Ik rij met 20mm spacers, zonder deze spacers past het niet.

Afbeelding

Ik heb dus besloten om de huidige 1 pots setup te vervangen voor;
- (BMW) Brembo 4 pots klauwen
- E46 M3 CSL 345x28 schijven
- Pagid remblokken, RSL1 of RSL29 (hier twijfel ik nog over)

Iets waar ik nog geen antwoord op heb is of deze 4 pots setup met deze 17 inch velgen wel genoeg koeling geven/krijgen.
Ik ga deze brembo klauwen uit elkaar halen, de rubbers en zuigers controleren en alles schoonmaken. Ondanks de adviezen ga ik de zuigers en rubbers nu niet voor race gebruik vervangen. Vanuit technisch/experiëntieel oogpunt ga ik het met de originele onderdelen proberen en kijken hoe dit gaat.

Verdere updates omtrent montage en praktijk ervaringen, ga ik weer in mijn eigen topic plaatsen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 26 dec 2016, 18:02

nice, dat kan ook maar net in die velgen :-) daar kan geen plaklood meer tussen zo lijkt.
passen die klauwen van F20/F30 e.d. rechtstreeks op de normale e46 spindle met die CSL schijven e.d.? dus alles direct fit? ifso dan wel mooi :-) die hart to hart was dacht ik wel 122 ifso dan zou dat in elk geval direct op de spindle passen, maar of dan ook de csl schijf er precies en vol in past? zouw el leuk zijn.

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 26 dec 2016, 18:37

Deze velgen hebben nu ook plaklood, maar dat zit aan de buitenzijdes en gaat dus om de remklauw heen.
Deze klauwen passen rechtstreeks op de E46 spindle en past 1 op 1, plug and play.

Volgens het topic van het forum.e46fanatics zou het moeten passen. Daar rijd hij met de gewone 325 M3 schijven. Alle maten van de gewone M3 en de CSL zijn het zelfde behalve de diameter.

Het mooie zou zijn als ik ergens een gebruikte CSL schijf op de kop kan tikken en dan kan passen en meten.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 26 dec 2016, 19:39

oke, bij de 325x28 past het dus als ik het goed begrijp, maar die CSL maat 345 is dus 10mm verder naar buiten zeg maar en die klauwen hebben vaste aansluit poten (geen los bracket zeg maar), dan lijkt het me stug dat dat gaat lukken met 345 als het met de 325 past, of hij heeft de remblokjes 10 te ver naar buiten toe en dan passen de 345 wel :-)
ben benieuwd in elk geval, opzich mooie klauwen die je voor 'redelijke' bedragen kan kopen.

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 27 dec 2016, 20:10

De remblokken hebben 8mm overhang aan de buitenzijde. Er is meer dan 10mm ruimte tussen de schijf en de klauw.
Waar ik misschien nog wel tegen aan ga lopen, is dat de schijf misschien niet helemaal precies in het midden van de klauw uitkomt.
Nou zouden de zuigers een verschil moeten kunnen op vangen, maar wat is acceptabel?

Hieronder hoe het er uitziet met de 325x25 schijven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door Vanreijmersdal » 27 dec 2016, 20:13

De OZ velgen passen met spacers van 20mm en ook met 15mm. De OZ velgen hebben een ET waarde van 40
Mijn reserve velgen zijn ook 17 inch en origineel BMW, maar deze passen helaas niet.

Weet iemand waar die grote 3 hoekige blokken aan remblokken voor zijn?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 27 dec 2016, 23:35

Die 3-hoekige blokken heb je ook bij de porsche brembo's of ronde kan ook, denk gewoon dat dat de stops zijn? extra safety?

maareuh, zijn die 325x28 (is dat aftermarket 1-delig?) wat je daar hebt gewone M3 e46 maten ook qua hoogte? ik dacht (maar dat vind ik wel wat vreemd) dat er bv tussen de M3 en M3 csl 1 mm verschil zat in hoogte, de M3 is 53.5 mm en de CSL 345 is 52.5mm hoog, zou dat het met de 345 csl beter maken qua in het midden?

en die 10mm bedoel je daarmee schijf buitenkant klauw binnenkant (10mm hoger dan schijf) en remblok 8 mm er boven?

hoeveel staat de schijf bij deze set-up uit het midden en is dat meer naar binnen of buiten (schijf)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chaert-RS, Nivek, Thomas H, TLRS en 38 gasten