Remmen en soorten remsetjes
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Remmen en soorten remsetjes
Er zijn schijnbaar vele soorten remsetjes en remschijven en
zo is er de gewone stalen remschijf te krijgen o.a. als geventileerd en of geboord en of gesleufd ja zelfs met kartels...
gewone:
geventileerde:
geboorde:
gesleufde:
sportset geboord en gegleufd:
dan hebben we de dure ceramic brake's remschijven, niet te betalen:
dan heb je nog de mysterieuze aluminium legering remschijven o.a. onder de eerste Lotus elise's
en dan laatst zag ik de Titanium remschijven zeer licht en zeer sterk, iets duurder dan een sportremset maar veel goedkoper dan de carbonremschijven...ZMi
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/ ... _202752306
http://www.titanmotorsports.com/zmitibrki.html
maargoed de rest wordt nog aangevuld, met vele soorten setjes remmen, en als mensen er ervaringen mee hebben e.d. drop maar neer, zo kun je een remmen overzicht en ideeën krijgen...
zo is er de gewone stalen remschijf te krijgen o.a. als geventileerd en of geboord en of gesleufd ja zelfs met kartels...
gewone:
geventileerde:
geboorde:
gesleufde:
sportset geboord en gegleufd:
dan hebben we de dure ceramic brake's remschijven, niet te betalen:
dan heb je nog de mysterieuze aluminium legering remschijven o.a. onder de eerste Lotus elise's
en dan laatst zag ik de Titanium remschijven zeer licht en zeer sterk, iets duurder dan een sportremset maar veel goedkoper dan de carbonremschijven...ZMi
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/ ... _202752306
http://www.titanmotorsports.com/zmitibrki.html
maargoed de rest wordt nog aangevuld, met vele soorten setjes remmen, en als mensen er ervaringen mee hebben e.d. drop maar neer, zo kun je een remmen overzicht en ideeën krijgen...
Laatst gewijzigd door GTRene op 28 jun 2010, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Zit tussen ceramisch en staal in denk ik.
Je voelt het niet qua remkracht maar Titanium is een veel hardere materiaalsoort dus je schijven zullen langer mee gaan. Aluminium de andere kant op, dat is veel lichter als staal maar ook veel zachter.
Volgens mij is dit onderwerp trouwens al tot in den treure aan bod geweest
Bottom line:
Gaten en sleuven heb je geen drol aan al helemaal niet op een straat auto. Maar staat wel leuk.
Sportschijven van een paar tientjes zijn meestal nog slechter als gewone originele schijven, meestal gewoon pisbakkenstaal.
Als je wat aan je remmen wil doen moet je eerst eens naar je blokken en schijven kijken.
Big brake kits, ceramisch titanium enz zijn wel de moeite maar dan op een racer, voor straatauto's zie ik de toegevoegde waarde niet zo. Komt ook nog bij dat deze combinaties ook grotendeels vallen en staan met de combinatie van blokken. En ook nog eens of ze goed uitgedacht zijn, megagrote klauwen met een iniminie remcylinder werkt natuurlijk ook niet.
Je voelt het niet qua remkracht maar Titanium is een veel hardere materiaalsoort dus je schijven zullen langer mee gaan. Aluminium de andere kant op, dat is veel lichter als staal maar ook veel zachter.
Volgens mij is dit onderwerp trouwens al tot in den treure aan bod geweest
Bottom line:
Gaten en sleuven heb je geen drol aan al helemaal niet op een straat auto. Maar staat wel leuk.
Sportschijven van een paar tientjes zijn meestal nog slechter als gewone originele schijven, meestal gewoon pisbakkenstaal.
Als je wat aan je remmen wil doen moet je eerst eens naar je blokken en schijven kijken.
Big brake kits, ceramisch titanium enz zijn wel de moeite maar dan op een racer, voor straatauto's zie ik de toegevoegde waarde niet zo. Komt ook nog bij dat deze combinaties ook grotendeels vallen en staan met de combinatie van blokken. En ook nog eens of ze goed uitgedacht zijn, megagrote klauwen met een iniminie remcylinder werkt natuurlijk ook niet.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Contacteer:
Ik heb augustus vorig jaar geperforeerde en gegroefde remschijven van Sandtler onder de B10 3.2 Touring (BMW E39) laten zetten en die schijven zijn inmiddels krom, dus dat is niet echt een succes. De Ferodo DS2500 remblokken die er toen onder zijn gezet zijn tamelijk luidruchtig maar het geheel remt wel duidelijk beter dan het versleten spul wat er eerst onder zat. Ik denk dat ik er weer originele remschijven onder laat zetten.
Geboord is kut, scheuren of trekken kromFemme schreef:Ik heb augustus vorig jaar geperforeerde en gegroefde remschijven van Sandtler onder de B10 3.2 Touring (BMW E39) laten zetten en die schijven zijn inmiddels krom, dus dat is niet echt een succes. De Ferodo DS2500 remblokken die er toen onder zijn gezet zijn tamelijk luidruchtig maar het geheel remt wel duidelijk beter dan het versleten spul wat er eerst onder zat. Ik denk dat ik er weer originele remschijven onder laat zetten.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
van dit soort bedoel je?luco hornsveld schreef:Ik heb gegroefde en geputte schijven
Scheuren niet en voldoende remkracht met de 4 pot wilwoods
Maar aan de andere kant gaan er dan ook elk jaar nieuwe schijven op
ja die gecrackte disc's hou ik ook niet van...en wat gegroefd is wel aardig om gassen te laten ontsnappen...
Laatst gewijzigd door GTRene op 28 jun 2010, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
ff wat setjes...sommige zijn best mooi ontworpen, met een aluminium hart...nice.
deze licht gegroefd ook redelijk om gassen te laten ontsnappen, doch niet zulke grote groeven.
[img:400:436]http://www.minituner.com/newsImages.original/119.jpg[/img]
veel soorten remsystemen...later meer best leuk al die soorten.
deze licht gegroefd ook redelijk om gassen te laten ontsnappen, doch niet zulke grote groeven.
[img:400:436]http://www.minituner.com/newsImages.original/119.jpg[/img]
veel soorten remsystemen...later meer best leuk al die soorten.
Laatst gewijzigd door GTRene op 28 jun 2010, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
yeps die, en ze bevallen uitstekendGTRene schreef:van dit soort bedoel je?luco hornsveld schreef:Ik heb gegroefde en geputte schijven
Scheuren niet en voldoende remkracht met de 4 pot wilwoods
Maar aan de andere kant gaan er dan ook elk jaar nieuwe schijven op
[img:640:430]http://www.mgfnl.nl/picture/ebc_disc_front.jpg[/img]
ja die gecrackte disc's hou ik ook niet van...en wat gegroefd is wel aardig om gassen te laten ontsnappen...
Ga deze setjes ook op de straatvijfjes bouwen
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Het ligt er maar net aan wat je wilt. Een BBK is wel lekker licht, maar uit een standaard remmensetje kan je meer halen dan je denkt, met alleen remblokken veranderen en eventueel ook de schijven. Maar je moet wel even wat proberen/experimenteren, of je laat het eerst iemand uitzoeken en doet copy-pasteMarc RS4 schreef:Bert, ik ben toch wel blij dat ik een paar dikke stoppers op me auto heb hoor al issi voor gewoon straat gebruik..
Alleen die blokken die ik er nu onder heb.....wat een shit.
Op de speedster bv (misschien niet het beste voorbeeld, maargoed) is het plaatsen van goede remblokken al een verbetering van 100%. En dat op het circuit, wat betekent: tegen blokkeren aan remmen ELKE keer, en dat 20minuten achter elkaar. Dat soort abuse van je remmerij lukt je niet op de openbare weg Bert heeft ook dit soort ervaringen met BMW's, Andre ook. Maargoed, als de standaard klauwen echt bagger zijn, dan moet je wel opstappen naar andere klauwen/BBK om een stap te maken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
zit wel wat in Maik, inderdaad toen ik laatst die remmen van mij los haalde verbaasde ik mij dat die dikke remzuiger echt op het uiterste zit van de remschijf, en dus maximale grip heeft als hefboom gezien...en merk nu al met die RC6 blokken (die ik wel weer ga vervangen denk ik) dat ze en goed remmen, en m'n remschijf er ineens egaal uitziet normaal zat er wel wat aanslag op en het profiel van een remblokje dat ik er zelfs met de staalborstel in de boormachine er niet af kreeg, maar met een paar keer goed remmen met die RC6 is het nu weg maar dat zal wel betekenen dat het de remschijf behoorlijk aanvreet in het begin
maargoed, morgen maar eens kijken hoe ze het houden
Jou lichte Speedster net als de lotussen hebben natuurlijk ook minder gewicht te stoppen...
Ik zag trouwens dat je in 19inch ook wel 380mm remschijven kunt proppen...das toch een grotere hefboom 8) als je echt zoiets zou willen of aan vervanging toe bent...
maargoed, morgen maar eens kijken hoe ze het houden
Jou lichte Speedster net als de lotussen hebben natuurlijk ook minder gewicht te stoppen...
Ik zag trouwens dat je in 19inch ook wel 380mm remschijven kunt proppen...das toch een grotere hefboom 8) als je echt zoiets zou willen of aan vervanging toe bent...
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
Zag van de week de schijven van de corvette van hanzDick Hoekendijk schreef:Ik ook niet Rico. Mijn schijven hebben er ondertussen ook alweer 94.000km op staan. En ik zie geen scheuren.Rico v Velzen schreef:Ik heb ook van die gaatjes er in, kan er eigenlijk niks negatiefs aan ontdekken.
een en al scheur
met gaatjes schijnt gevoeliger te zijn voor scheuren
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
dat schijnt ook weer te liggen aan welk materiaal de schijven zijn gemaakt, het schijnt dat sommigescheurtjes krijgen en andere merken niet...
affijn weer wat remsetjes als mooie plaatjes ook wel
8 pistons
echte leerdammer vol gaten
ook veel onbekende...
en bekende
en 10 pots remmen
en wereld vreemd?
zo next time meer jeetje wat veel soorten zeg.
affijn weer wat remsetjes als mooie plaatjes ook wel
8 pistons
echte leerdammer vol gaten
ook veel onbekende...
en bekende
en 10 pots remmen
en wereld vreemd?
zo next time meer jeetje wat veel soorten zeg.
Laatst gewijzigd door GTRene op 28 jun 2010, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dat scheuren hou je toch met geboorde schijven. Zelfs op een Porsche 911 enz krijg je er na verloop van tijd scheuren in, en dat zijn toch echt wel goede schijven.
Behalve dat scheuren heeft geboord ook geen nadelen, maar ook geen voordelen tenzij je naar echt hele grote maten gaat, ivm gewicht van de schijf. Maar dan nog denk ik niet dat je dat op de openbare weg zou merken die paar honderd gram.
Racerij zie je ook vaak dat het voornamelijk de sprintschijven zijn die geboord zijn, voor kort gebruik. Het spul voor langer gebruik is meestal gegroefd of gewoon blank.
Behalve dat scheuren heeft geboord ook geen nadelen, maar ook geen voordelen tenzij je naar echt hele grote maten gaat, ivm gewicht van de schijf. Maar dan nog denk ik niet dat je dat op de openbare weg zou merken die paar honderd gram.
Racerij zie je ook vaak dat het voornamelijk de sprintschijven zijn die geboord zijn, voor kort gebruik. Het spul voor langer gebruik is meestal gegroefd of gewoon blank.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Jep, hij is licht en de gewichtsverdeling en het zwaartepunt is gunstig (verdeling 42%voor, 58%achter), maar ik moet het op de vooras met een 2pottertje doen en achter een 1-pots, als je het ziet stelt het weinig voorGTRene schreef:....
Jou lichte Speedster net als de lotussen hebben natuurlijk ook minder gewicht te stoppen...
.....
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Heb je RC6 voor en achter gemonteerd?Maik schreef:Jep, hij is licht en de gewichtsverdeling en het zwaartepunt is gunstig (verdeling 42%voor, 58%achter), maar ik moet het op de vooras met een 2pottertje doen en achter een 1-pots, als je het ziet stelt het weinig voorGTRene schreef:....
Jou lichte Speedster net als de lotussen hebben natuurlijk ook minder gewicht te stoppen...
.....
Michel
- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
Stillen is geen onbekend merk hoor! die gebruiken vaak APracing remklauwen, staat er gewoon op en zetten hun naam ernaast. Andere goede merken gebruiken ze ook.
Er zijn oveel merken die bestaande sets re-branden.
Het aantal pots betekend niet betere remprestaties, zeker niet bij de goedkoper show setjes (d2 racing/k-port vtracing).
Dit is ookwel een interessant stukje (gekopieerd van een Supra website):
Brake upgrades can set out to try to achieve several objectives.
The commonest are to increase resistance to fade and or increase
braking effort for a given pedal effort. IE, the pads are
pushed against the discs harder for a given pedal effort than
before the upgrade, or the brakes will stop the car from 100 MPH,
hard, for more times before fade sets in, than previously. The feel
from the pedal, that almost intangible quality, can also be addressed
and sometimes improved upon by brake size, or pad material changes, or
brake flexi hose upgrades to something less squashy than rubber.
It's easy to get carried away by the thought of brake upgrades.
The limitation in most cars as to how short a distance they can
stop in is tyre friction. Leaving aside pedal feedback, and fade,
it is almost certain that a Supra on stock Jap spec brakes will
stop in just as short a distance as one with an AP six pot kit on
it, a Brembo kit, Pauls KAD kit, or whatever. It may not feel to
the driver that it does, but usually such is the case if you just
nail the pedal as hard as you can. The fancy kits may *FEEL* to
stop the car faster, due to less pedal effort, and a better bite,
but in reality, if you hit the pedal as hard as you can with stock
Jap spec brakes, UK spec brakes, AP kit, KAD, whatever, the car
will stop in the same distance. Repeat this test 10 times and stock
Jap brakes may be on fire and long since faded, or the fluid boiled,
UK ones may be very hot and bothered, but the upgraded ones will
probably still be working within pad, disc and brake fluid temp
limits. Add in the intangible "feel" factor, and a desire to brake
as hard as possible, using as little skill as possible, but WITHOUT
relying on the ABS to take over, and for sure a well set up brake
upgrade may well allow more finesse.
Herein though lies the rub.
Upgrade only the fronts and the brake balance of the stock car may
well be compromised. Let's take stock brakes. You press smoothly on
the brake pedal with (say) 50 pounds force. The car stops fine. 70
pounds, the fronts are just beginning to lock (car makers ALWAYS aim
for the fronts to lock first, as rear wheel lock makes the car very
unstable and liable to swap ends). The rears are doing as much work
as the brake engineers deemed safe to prevent premature rear lock up.
The ABS cuts in, and maximum retardation has been reached. Now, take
a car with big front discs and calipers. Only 40 pounds pressure now
gives a smooth, lock free and powerful retardation. 50 pounds and the
new, more powerful, (for the same pedal pressure), fronts are locking.
The ABS cuts in. BUT, and this is the crux, those original rear
calipers and discs are still well below the caliper pressure where
they are able to achieve maximum retardation without fear of the
rears locking.
In other words the FRONT brakes are doing TOO MUCH work, albeit without
breaking into a sweat, and the rears are, to exaggerate a bit,
just along for the ride. The BEST scenario is to upgrade front AND
rear brakes, carefully ensuring the original balance of effort at any
given brake pedal pressure remains as designed, but that the more efficient
front AND rear brakes stay cooler for more hard stops, and that old
intangible "feel" from the brake pedal is improved, at lower rates of
driver effort on the pedal. The latter may or may not be good or
desirable, and can be engineered out by changing BOTH front and rear
caliper piston sizes, or pad areas. In a race car the balance would
be adjustable via 2 brake master cylinders, with a driver selectable
change in mechanical leverage effort between front and rear brake circuits,
one cylinder operating the front brake calipers, the other the rear. This
can also be achieved on road cars, but to do so is usually complex and
expensive, especially if ABS and brake circuit failure safeguards are to be
maintained. It is far easier to calculate the caliper and disc sizes, along with
pad area and compound to achieve this, as near as available off the
shelf equipment will allow.
Caveat. I said before makers engineer more effort on the front brakes to
encourage straight line stopping if the tyres are locked up . They err on
the excessive side, as, in the wet, the rear tyres can take a lot more
braking effort than in the dry, due to less weight transfer onto the front
tyres, as they will lock before as much weight is transferred when the grip
of the road surface is reduced. So adding yet more front brake effort worsens
this existing imbalance, especially in the wet. If it were not for the
ABS the front wheels would be locking up very early. On the Supra a
relatively sophisticated ABS allows some effort to be taken off JUST
the fronts, and an artificial and very inefficient balance is returned.
On cars with lesser (1 or 2 channel) ABS, or no ABS at all, a brake
upgrade on just one end of the car can be lethal.
Er zijn oveel merken die bestaande sets re-branden.
Het aantal pots betekend niet betere remprestaties, zeker niet bij de goedkoper show setjes (d2 racing/k-port vtracing).
Dit is ookwel een interessant stukje (gekopieerd van een Supra website):
Brake upgrades can set out to try to achieve several objectives.
The commonest are to increase resistance to fade and or increase
braking effort for a given pedal effort. IE, the pads are
pushed against the discs harder for a given pedal effort than
before the upgrade, or the brakes will stop the car from 100 MPH,
hard, for more times before fade sets in, than previously. The feel
from the pedal, that almost intangible quality, can also be addressed
and sometimes improved upon by brake size, or pad material changes, or
brake flexi hose upgrades to something less squashy than rubber.
It's easy to get carried away by the thought of brake upgrades.
The limitation in most cars as to how short a distance they can
stop in is tyre friction. Leaving aside pedal feedback, and fade,
it is almost certain that a Supra on stock Jap spec brakes will
stop in just as short a distance as one with an AP six pot kit on
it, a Brembo kit, Pauls KAD kit, or whatever. It may not feel to
the driver that it does, but usually such is the case if you just
nail the pedal as hard as you can. The fancy kits may *FEEL* to
stop the car faster, due to less pedal effort, and a better bite,
but in reality, if you hit the pedal as hard as you can with stock
Jap spec brakes, UK spec brakes, AP kit, KAD, whatever, the car
will stop in the same distance. Repeat this test 10 times and stock
Jap brakes may be on fire and long since faded, or the fluid boiled,
UK ones may be very hot and bothered, but the upgraded ones will
probably still be working within pad, disc and brake fluid temp
limits. Add in the intangible "feel" factor, and a desire to brake
as hard as possible, using as little skill as possible, but WITHOUT
relying on the ABS to take over, and for sure a well set up brake
upgrade may well allow more finesse.
Herein though lies the rub.
Upgrade only the fronts and the brake balance of the stock car may
well be compromised. Let's take stock brakes. You press smoothly on
the brake pedal with (say) 50 pounds force. The car stops fine. 70
pounds, the fronts are just beginning to lock (car makers ALWAYS aim
for the fronts to lock first, as rear wheel lock makes the car very
unstable and liable to swap ends). The rears are doing as much work
as the brake engineers deemed safe to prevent premature rear lock up.
The ABS cuts in, and maximum retardation has been reached. Now, take
a car with big front discs and calipers. Only 40 pounds pressure now
gives a smooth, lock free and powerful retardation. 50 pounds and the
new, more powerful, (for the same pedal pressure), fronts are locking.
The ABS cuts in. BUT, and this is the crux, those original rear
calipers and discs are still well below the caliper pressure where
they are able to achieve maximum retardation without fear of the
rears locking.
In other words the FRONT brakes are doing TOO MUCH work, albeit without
breaking into a sweat, and the rears are, to exaggerate a bit,
just along for the ride. The BEST scenario is to upgrade front AND
rear brakes, carefully ensuring the original balance of effort at any
given brake pedal pressure remains as designed, but that the more efficient
front AND rear brakes stay cooler for more hard stops, and that old
intangible "feel" from the brake pedal is improved, at lower rates of
driver effort on the pedal. The latter may or may not be good or
desirable, and can be engineered out by changing BOTH front and rear
caliper piston sizes, or pad areas. In a race car the balance would
be adjustable via 2 brake master cylinders, with a driver selectable
change in mechanical leverage effort between front and rear brake circuits,
one cylinder operating the front brake calipers, the other the rear. This
can also be achieved on road cars, but to do so is usually complex and
expensive, especially if ABS and brake circuit failure safeguards are to be
maintained. It is far easier to calculate the caliper and disc sizes, along with
pad area and compound to achieve this, as near as available off the
shelf equipment will allow.
Caveat. I said before makers engineer more effort on the front brakes to
encourage straight line stopping if the tyres are locked up . They err on
the excessive side, as, in the wet, the rear tyres can take a lot more
braking effort than in the dry, due to less weight transfer onto the front
tyres, as they will lock before as much weight is transferred when the grip
of the road surface is reduced. So adding yet more front brake effort worsens
this existing imbalance, especially in the wet. If it were not for the
ABS the front wheels would be locking up very early. On the Supra a
relatively sophisticated ABS allows some effort to be taken off JUST
the fronts, and an artificial and very inefficient balance is returned.
On cars with lesser (1 or 2 channel) ABS, or no ABS at all, a brake
upgrade on just one end of the car can be lethal.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik alleen voor achter heb ik net nieuwe standaard M zitten en omdat ie voor gewoon ernstig te kort kwam alleen voor, maar ook vanwege rammels achter of misschien te goed remmen achter, dat wil ik ook niet, eerst ff dit aankijken.Michel Pol schreef:Heb je RC6 voor en achter gemonteerd?Maik schreef:Jep, hij is licht en de gewichtsverdeling en het zwaartepunt is gunstig (verdeling 42%voor, 58%achter), maar ik moet het op de vooras met een 2pottertje doen en achter een 1-pots, als je het ziet stelt het weinig voorGTRene schreef:....
Jou lichte Speedster net als de lotussen hebben natuurlijk ook minder gewicht te stoppen...
.....
Michel
En jij? voor en achter?
@Fietsbel, goed verhaal...echter kun je eventueel ook met de handrem extra remkracht achter bijdoen....heb ik al wel eens af en toe gedaan iets bijremmen als je vooremmen al op full druk stonden en achter nog wat meer kon hebben, werkt goed maar wel oppassen natuurlijk waar je dat doet.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
@Pol: voor en achter heb ik RC6 ja.
@Rene: misschien dat je nu iets teveel remkracht op je vooraskrijgt en je dus minderhard kan gaan remmen onder de streep (omdat de vooras te snel gaat blokkeren), maar misschien is het juist een goede set-up voor de hartge doordat je misschien juist wel harder kan remmen en je auto meer duikt zodat de achterkant weer iets lichter wordt en dus sneller zou kunnen blokkeren. Het is een fijn evenwicht zeg maar
Gewoon kijken wat hij gaat doen vandaag.
Bij de speedster heb ik gelijk ook die RC6 achter gegooid, omdat ik wist dat achter lang niet hard genoeg remde in verhouding tot de vooras. Hij blokkeerder altijd voor, en nu eigenlijk nog steeds, dus ik zou eigenlijk nog ietsje de remverdeling naar achter willen hebben... Maar de auto wordt er ook steeds listiger door (vraag maar aan Elmar ).
@Rene: misschien dat je nu iets teveel remkracht op je vooraskrijgt en je dus minderhard kan gaan remmen onder de streep (omdat de vooras te snel gaat blokkeren), maar misschien is het juist een goede set-up voor de hartge doordat je misschien juist wel harder kan remmen en je auto meer duikt zodat de achterkant weer iets lichter wordt en dus sneller zou kunnen blokkeren. Het is een fijn evenwicht zeg maar
Gewoon kijken wat hij gaat doen vandaag.
Bij de speedster heb ik gelijk ook die RC6 achter gegooid, omdat ik wist dat achter lang niet hard genoeg remde in verhouding tot de vooras. Hij blokkeerder altijd voor, en nu eigenlijk nog steeds, dus ik zou eigenlijk nog ietsje de remverdeling naar achter willen hebben... Maar de auto wordt er ook steeds listiger door (vraag maar aan Elmar ).
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
@Maik...klopt, ik merk nu al dat de wielen eerder blokkeren dat deed ie eerst eigenlijk nooit dus sowieso al meer stopkracht op de vooras, echter achter was al nooit echt veel stopkracht, maar teveel achter is ook weer niet prettig.
Ik heb wel eens hard moeten remmen en dan was bv alleen gewoon remmen niet echt voldoende, dan trok ik tijdens het remmen (recht stuk) voorzichtig de handrem erbij aan, dan merkte je dat echt goed! hij trok hem dan zelfs achter in de veren.
Het zou dus wel prettig zijn een rembalans in de auto te hebben, maarja tis een straatauto en normaal heb je het niet echt nodig, maar zou best continu zeg 10% meer stopkracht achter willen hebben, dat kan ie zat aan, maar een standaard auto zul je wel niet zelf kunnen stellen lijkt me?
Ik heb wel eens hard moeten remmen en dan was bv alleen gewoon remmen niet echt voldoende, dan trok ik tijdens het remmen (recht stuk) voorzichtig de handrem erbij aan, dan merkte je dat echt goed! hij trok hem dan zelfs achter in de veren.
Het zou dus wel prettig zijn een rembalans in de auto te hebben, maarja tis een straatauto en normaal heb je het niet echt nodig, maar zou best continu zeg 10% meer stopkracht achter willen hebben, dat kan ie zat aan, maar een standaard auto zul je wel niet zelf kunnen stellen lijkt me?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 205 gasten