V Power diesel

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

V Power diesel

Bericht door Vliet » 25 nov 2021, 13:16

Een vraag van mijn kant aangaande V power diesel of excellium (in ieder geval de dure variant). Mijn monteur raadde mij aan om dit te tanken omdat het beter is voor de motor/injectoren. Oké, prima. Ik tank dus al een aantal jaar zo veel mogelijk de dure variant, maar ik merk dat als ik de goedkope variant tank dat mijn verbruik met 10% daalt.... Dus die diesel is goedkoper en ik heb 10% minder verbruik. Hoe slecht is de "gewone/goedkope" diesel nou echt dan?

Ik had namelijk verwacht dat ik met de duurdere diesel een lager verbruik zou scoren, maar helaas...

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: V Power diesel

Bericht door Jan Terwolde » 25 nov 2021, 13:21

Bij mij doet de garage bij iedere beurt injectorreiniger in het hok. Verder normale diesel er in en de injectoren e.d. zitten er nu reeds 300k km in (gisteren aangetikt).

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: V Power diesel

Bericht door Ferdi » 27 nov 2021, 00:17

Rijd de afgelopen 12 jaar alleen maar diesels en met af en toe een injectorreiniger erin praktisch altijd alleen maar de goedkope diesel.
Merkte met de duurdere soorten van de BP en Shell geen enkel verschil behalve de prijs dus vind het wel mooi.
Weet zelf voorbeelden van diesels die al 4-5ton met de originele injectoren hebben gedraaid en waar geen druppel premium in is gegaan.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: V Power diesel

Bericht door Eeuwe » 27 nov 2021, 09:46

Ik 'diesel' al even een paar jaar niet meer maar vernam wel verschil afhankelijk van de auto. De BMW 535d liep er niet zuiniger dan wel royaler op. Alle Fiat/Alfa Romeo's met de 1.9 JTD (zowel 8v als 16v) liepen wel behoorlijk zuiniger op V-Power, en de Volvo V70 D5 die ik ooit gehad heb liep er iets zuiniger op maar was verwaarloosbaar (kilometer kostprijs bleef er gelijk om).

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: V Power diesel

Bericht door Kasteel » 28 nov 2021, 12:46

M’n Caddy destijds wel eens getest, liep er goed zuiniger op :)

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: V Power diesel

Bericht door PeterB » 28 nov 2021, 14:33

Vpower, Excellium maakte bij de Benzen niets uit wat verbruik betrof. Gemeten over duizenden kilometers, niet een keertje een tankje gevuld (al was dat wel 95 liter per tankbeurt..).
BP Ultimate zorgde voor een rauwer lopende motor.
Wel lag het verbruik aan adblue bij de premium brandstof hoger.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: V Power diesel

Bericht door Vliet » 29 dec 2021, 12:55

Bedankt voor de reacties heren. Is toch wel bijzonder dan. Ik merk echt 10% verlies aan range. En ik rijd toch zeker 600-700km per week. En ik meet altijd aan de pomp het verbruik op basis van de dagteller. Misschien ligt het aan mijn rijstijl. Is namelijk bij mijn vorige en huidige E60 hetzelfde verlies aan range.

Streamline
Berichten: 233
Lid geworden op: 26 apr 2013, 17:36

Re: V Power diesel

Bericht door Streamline » 30 dec 2021, 23:02

Heb dit na aanleiding van dit topic ook eens getest in min Volvo V40 D3, maakt bij deze auto totaal geen verschil.
Verbruik blijft gelijk en merk geen andere loop.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: V Power diesel

Bericht door Roy RS » 31 dec 2021, 19:08

Bij ons op de zaak hebben we zo’n 150 auto’s rijden, uiteenlopend van bestelwagens, plaatsingsbussen, vrachtwagens, bakwagentjes, maar ook veel personenauto’s van fiestas tot 308 station of mercedes en lexus.
We hebben de policy gehad een jaar lang dat iedereen alleen nog premium mocht tanken, benzine en diesel auto’s de hele vloot. Na dat jaar hebben ze het geblokkeerd op de tankpassen…
Levert niks op, ook niet aan behoud vermoed ik want dan hadden ze het beleid aan gehouden. We hebben een heel team die dat monitort.

Alle auto’s zijn namelijk koopauto’s en we rijden alles tot 160dkm, dus behoudt tot die kmstand zou kunnen lonen.

Na 160dkm kan ik niet over meepraten. Maar als het 1% diesel of benzine zou besparen dan hadden we het nooit afgeschaft.
(Ter referentie, de verlichting in de winkels gaat aan voor de klant, in de looprichting, en gaat achter hem weer uit. Zo groen willen ze doen…

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: V Power diesel

Bericht door Gijzert » 05 jan 2022, 11:09

Roy RS schreef: 31 dec 2021, 19:08 Bij ons op de zaak hebben we zo’n 150 auto’s rijden, uiteenlopend van bestelwagens, plaatsingsbussen, vrachtwagens, bakwagentjes, maar ook veel personenauto’s van fiestas tot 308 station of mercedes en lexus.
We hebben de policy gehad een jaar lang dat iedereen alleen nog premium mocht tanken, benzine en diesel auto’s de hele vloot. Na dat jaar hebben ze het geblokkeerd op de tankpassen…
Levert niks op, ook niet aan behoud vermoed ik want dan hadden ze het beleid aan gehouden. We hebben een heel team die dat monitort.

Alle auto’s zijn namelijk koopauto’s en we rijden alles tot 160dkm, dus behoudt tot die kmstand zou kunnen lonen.

Na 160dkm kan ik niet over meepraten. Maar als het 1% diesel of benzine zou besparen dan hadden we het nooit afgeschaft.
(Ter referentie, de verlichting in de winkels gaat aan voor de klant, in de looprichting, en gaat achter hem weer uit. Zo groen willen ze doen…
Is dat voor of na de e5==> e10 verandering?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: V Power diesel

Bericht door Roy RS » 05 jan 2022, 11:12

Gijzert schreef: 05 jan 2022, 11:09
Roy RS schreef: 31 dec 2021, 19:08 Bij ons op de zaak hebben we zo’n 150 auto’s rijden, uiteenlopend van bestelwagens, plaatsingsbussen, vrachtwagens, bakwagentjes, maar ook veel personenauto’s van fiestas tot 308 station of mercedes en lexus.
We hebben de policy gehad een jaar lang dat iedereen alleen nog premium mocht tanken, benzine en diesel auto’s de hele vloot. Na dat jaar hebben ze het geblokkeerd op de tankpassen…
Levert niks op, ook niet aan behoud vermoed ik want dan hadden ze het beleid aan gehouden. We hebben een heel team die dat monitort.

Alle auto’s zijn namelijk koopauto’s en we rijden alles tot 160dkm, dus behoudt tot die kmstand zou kunnen lonen.

Na 160dkm kan ik niet over meepraten. Maar als het 1% diesel of benzine zou besparen dan hadden we het nooit afgeschaft.
(Ter referentie, de verlichting in de winkels gaat aan voor de klant, in de looprichting, en gaat achter hem weer uit. Zo groen willen ze doen…
Is dat voor of na de e5==> e10 verandering?
We zijn 2021 terug naar non premium gegaan

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: V Power diesel

Bericht door Gijzert » 05 jan 2022, 11:14

Roy RS schreef: 05 jan 2022, 11:12
Gijzert schreef: 05 jan 2022, 11:09
Roy RS schreef: 31 dec 2021, 19:08 Bij ons op de zaak hebben we zo’n 150 auto’s rijden, uiteenlopend van bestelwagens, plaatsingsbussen, vrachtwagens, bakwagentjes, maar ook veel personenauto’s van fiestas tot 308 station of mercedes en lexus.
We hebben de policy gehad een jaar lang dat iedereen alleen nog premium mocht tanken, benzine en diesel auto’s de hele vloot. Na dat jaar hebben ze het geblokkeerd op de tankpassen…
Levert niks op, ook niet aan behoud vermoed ik want dan hadden ze het beleid aan gehouden. We hebben een heel team die dat monitort.

Alle auto’s zijn namelijk koopauto’s en we rijden alles tot 160dkm, dus behoudt tot die kmstand zou kunnen lonen.

Na 160dkm kan ik niet over meepraten. Maar als het 1% diesel of benzine zou besparen dan hadden we het nooit afgeschaft.
(Ter referentie, de verlichting in de winkels gaat aan voor de klant, in de looprichting, en gaat achter hem weer uit. Zo groen willen ze doen…
Is dat voor of na de e5==> e10 verandering?
We zijn 2021 terug naar non premium gegaan
Bij ons op de zaak zijn ze juist in 2021 overgegaan naar iedereen E5 tanken.
Er rijden wel veel youngtimers (Lees oude volvo's xc90 v70 s80) met veelal kmstanden van ver boven de 160k natuurlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten