Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Bericht door HJ2 » 15 nov 2021, 09:16

Waarde collega's op dit fraaie BMW forum....

Zelf rijd ik al een tijdje andere merken, maar gisteren had ik weer eens een E61 525i 2004 voor de deur met uitvallende iDrive bediening / radio.
Mijn verdenking was als eerste de accu, maar opladen maakte niets uit, toen maar de MULF verwijderd en een MOST brugje geplaatst, ook zonder resultaat. Het kabelboompje naar de iDrive controller leek er ook goed uit te zien, geen kabelbreuken kunnen spotten (visueel)
Dan blijft in mijn (slinkende geheugen qua BMW) boekje de CCC helaas over als kandidaat :ziek:

Wat is in de regio Haaglanden een goed adres om de definitieve diagnose te stellen en de CCC te laten repareren / reflowen eventueel?
Tips van reparatiebedrijven zijn bijzonder welkom (geen tussenpersonen, dat kan ik zelf ook :tooth: )
Ook tips van bedrijven om te mijden (mag per pb) zijn uiteraard welkom. :blink:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Bericht door EvdP » 15 nov 2021, 09:46

Misschien een overbodige vraag, maar werkt je navigatie? Vraag twee, is je auto uitgelezen.

Laatste vraag, heb je ook een hoge accuontlading melding?

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Bericht door HJ2 » 15 nov 2021, 10:17

Thanks!

Ik heb niet kunnen controleren of de navi werkt als de fout optreed (of er niet op gelet) De navi wordt namelijk sowieso niet gebruikt (denk je aan een kapotte navi speler als oorzaak?)
Auto is 2x uitgelezen (Autel) en na het wissen van alle fouten als gevolg van loshalen van de accuklem bleef over de olieniveausensor (die is idd stuk) en wat ik ook langs zag komen is A468 CID: External Open Circuit (LVDS data line) Is dat de connector die ik heb losgehaald van de MULF? naast de (overbrugde) MOST?
Geen verhoogde accuontlading melding overigens, maar na het weghalen van de MULF wel dat de pdc ook niks meer doet soms.

Koude start draait alles meestal wel goed, maar zodra de wagen 2 minuten loopt oid, dan komen de storingen.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Bericht door EvdP » 15 nov 2021, 10:44

Mijn ervaring is dat ISTA meer ziet dan een universele uitlezer. Ik gebruik Delphi (clone) voor het snelle werk maar als ik ISTA aan een BMW hang dan zie ik meer en gedetailleerde fouten. Dat even ter zijde.

Een verhoogde accuontlading is een symptoom van een defecte CCC. Ik denk inderdaad dat je navigatie unit de dader is. Ik heb hetzelfde gehad. Langzaam opstarten, opnieuw opstarten, blijven hangen van het scherm, de iDrive knop die niet wil draaien. Bij mij was het niet verschrikkelijk moeilijk om te achterhalen wat het was want de navigatie DVD werd niet gelezen.

De PDC zou ik als los probleem zien, kan zijn dat een sensor stuk is / stuk gaat. Dan doet je PDC het niet meer. Ook dat heb ik gehad, 2 sensoren stuk en je volledige PDC kapt er mee. ISTA geeft ook dan aan welke sensoren het zijn.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Bericht door Emiel » 15 nov 2021, 10:49

Ik weet de exacte klachten niet. Van wat ik heb begrepen nadat ik bij mijn 2004 e60 issues kreeg: Veel problemen ontstaan bij de E60/E61 doordat de units in het dashboard te warm worden door gebrek aan koeling door stof in een/de ventilator.

Ik heb met car care woensel contact gehad (Eindhoven) , volgens mij Dennis. Super aardige gast en hij vertelde ook dat hij alles vervangt en niet 1 IC. Alle IC's vervangen , programmeren/coderen.

Is dan wel een opstuur verhaal :)

Online
Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Bericht door Crookie » 15 nov 2021, 11:13


Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Bericht door matthyssie » 15 nov 2021, 12:25

Emiel schreef: 15 nov 2021, 10:49 Ik weet de exacte klachten niet. Van wat ik heb begrepen nadat ik bij mijn 2004 e60 issues kreeg: Veel problemen ontstaan bij de E60/E61 doordat de units in het dashboard te warm worden door gebrek aan koeling door stof in een/de ventilator.

Ik heb met car care woensel contact gehad (Eindhoven) , volgens mij Dennis. Super aardige gast en hij vertelde ook dat hij alles vervangt en niet 1 IC. Alle IC's vervangen , programmeren/coderen.

Is dan wel een opstuur verhaal :)
Alle CCC's in elk model hebben issues. Klote systeem vwb betrouwbaarheid door de tijd heen.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Bericht door HJ2 » 15 nov 2021, 12:29

Dank heren!

Hmm... Kan ik het testen of het idd de DVD / Navigatie unit is door de navigatie unit te ontpluggen? Moet hier ook zo'n optisch loopje op? (ik heb er 1, maar anders plaats ik eerst de MULF weer terug.

Wel merkwaardig dat het PDC verhaal is ontstaan exact nadat ik de MULF heb ge-bypassed.
Volgens mij heb ik nog wel ergens een INPA installatie DVD, (om wat dieper te gaan met uitlezen) maar eerst het belangrijkste probleem tackelen...

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Bericht door HJ2 » 15 nov 2021, 12:30

Is toch een modificatie op geweest qua koeling op de CCC's?

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1081
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Bericht door Jeroen » 16 nov 2021, 11:00

KMS Apeldoorn kan ik aanraden als je er zelf niet uit komt. Geen regio Haaglanden, maar opsturen kan ook. Heb er zelf naar tevredenheid een CC module laten repareren, en veel autobedrijven uit de regio brengen hun spullen daar naartoe.

Gebruikersavatar
Testpiloot
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2021, 14:06
Auto: BMW E92 M3 | Alfa Romeo Giulia

Re: Beste plek voor CCC diagnose / reparatie?

Bericht door Testpiloot » 24 nov 2021, 12:57

De CCC van mijn E60 M5 heb ik laten doen bij Car Care Woensel. Ben snel, soepel en professioneel geholpen. CCC werkt sindsdien als een trein!

Groet,

D.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KoenM en 50 gasten