SLK project (elektronica).

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door RS-Ron » 23 jul 2021, 13:10

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: Waar gaat het nu precies over ? Lees het wel, ben even weg……..

Gr Ron

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Lullaby » 23 jul 2021, 13:53

Mensen vragen om foto’s en etc, dus liet even zien waar ik achteraan ben geweest tot nu toe. Een combinatie van diverse dingen, dus een beetje druk nu.

En aangezien men dacht dat ik een troll was... nee dus!

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Lullaby » 24 jul 2021, 00:34

:lollerdelol: Genieaal moment, ff een oude Mercedes wegrijden ... en ik maar zoeken naar de handrem...

Ondertussen komen er telkens klussen tussendoor. Maar een kapot onderdeel komt terug (genaakt als het goed is) en er is een reserve nu.
39A33A00-D257-436E-9F05-5450BCF45147.jpeg
39A33A00-D257-436E-9F05-5450BCF45147.jpeg (239.34 KiB) 1433 keer bekeken
Denk niet dat er morgen tijd voor is en merk dat het lange zware dagen zijn. Hopen dat het wel gaat lukken en leer steeds meer van de monteur. Maar er lopen zoveel projecten tussendoor, onvoorstelbaar hoeveel mensen komen voor klusjes.

En voor de eerste keer bij iemand geweest met de monteur waar veel staat en altijd langs de snelweg zie tijdens voorbij rijden, super man en direct een goed gevoel over. Relaxt en geeft rustig uitleg bij mijn interesse, maar ook weer een echte expert.

Online
Berry1000RR
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2013, 12:54

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Berry1000RR » 24 jul 2021, 09:05

Ik ben geen poster op dit forum maar lees gewoon lekker mee. Maar jij maakt het mij wel moeilijk hoor…. :hmmm:

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Djessey » 24 jul 2021, 12:05

JP :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Karel » 24 jul 2021, 12:13

Zo zie je maar dat speed toch best nog vlot verkrijgbaar is in Nederland :)

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Lullaby » 24 jul 2021, 13:20

Post 1: uitleg project en dat ik gegevens moet zoeken

Post x: rij foto’s om te laten zien dat ik geen troll ben.

Laatste post grappig van een blunder (wist niet dat de handrem een voetpedaal was) en dat er een reserve onderdeel is maar dat het ondertussen ook erg druk is wat tegenvalt. En nu ben ik onlogisch en een drugs gebruiker?

Laat maar...

PS: als je naar sloperijen gaat, dan combineer je zoveel mogelijk gelijktijdig. Dus een trekhaak voor een Doblo, lipje/tong motorkap Mercedes, brezan voor wiellager Citroën, ventilator box voor mijn Fiat, bezig met remleidingen Opel + wielophangin
en etc etc op 1 dag. En dan ook alles nog monteren. Ondertussen dan ook nog een werkplaats reorganiseren en dat alles met twee man...het is dus druk en het zijn lange dagen nu.

Mijn OP was simpel, ik heb een SLK project en zijn er mensen die kunnen meedenken, maar ik moet in de aankomende dagen alle gegevens erbij zoeken en systematisch en logisch alles omschrijven.

Zal vanavond nog 1 reeks foto’s plaatsen zodat men snapt waarom ik het zo druk heb.
Laatst gewijzigd door Lullaby op 24 jul 2021, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

vester86
Berichten: 2714
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door vester86 » 24 jul 2021, 13:46

maar wat is het probleem nu eigenlijk?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31231
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door JP » 24 jul 2021, 13:57

Tijd ?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Luco » 24 jul 2021, 19:23

Er is geen touw aan je verhaal vast te knopen.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door 328Ti » 24 jul 2021, 19:29

Kop of koppakking?

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Lullaby » 25 jul 2021, 00:12

Het hele verhaal begon bij een simpele zekering nummer 9 die doorbranden per direct. Dat zou deels met het alarm te maken hebben omdat de auto niet start en ook geen startmotor die aanslaat.

Knipperlichten doen het niet, ramen doen het niet, elektrisch dak doet het niet, radio doet het niet, centrale vergrendeling doet het niet, autonisnniet uit te lezen en etc etc. Dus ik moet stukje voor stukje nu uitzoeken via een schema die ik nog niet heb.

Zekering 4 klapt er naar willekeur uit en zekering 16 is in gebruik terwijl dat niet zo hoort te zijn. Accu voor het alarm en de hoorn is nergens te vinden in de auto.

Auto komt uit Israël en zou 4 jaar mee gereden zijn in NL en doet dus nu vrijwel niets meer.

Dit alles maakt het dus een groot raadsel die niet even snel op te lossen is waardoor het veel tijd kost wat er amper is.

Maar voor mij is het nu zorgen dat ik goede manuals krijg om dingen goed te controleren en stukken kan uitsluiten wat nu wel en niet met elkaar te maken heeft. En zomaar weer ergens een nieuwe module inzetten geloof ik niet en verwacht dan nog steeds problemen (mijn gedachte is dan een vaag iets van een ooit gestolen auto of prutser die dingen omzeilde om kosten te besparen).

Ik moet dus nu een manier vinden om zoveel mogelijk problemen te lokaliseren die los van elkaar staan, maar blijf in gedachte dat er is geprutst met het alarm. Zonder goede manuals valt er nu dus weinig nuttigs te vertellen en blijft alles maar vaag gokken.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Lullaby » 25 jul 2021, 00:35

Stel, ik heb een duidelijke manual die goed aangeeft waar wat hoort te zitten of welke zekering waarvoor bedoelt is, welke multi relai waarvoor is, dan kun je dingen pas gaan uitsluiten.

Maar voor nu is het maar gokken op dit moment. Dus wellicht is mijn beste vraag dan ook hoe ik aan de juiste manuals kom... en als ik die heb, dan moet ik gaan uitleggen wat wel of niet mist en wat er geprobeerd is.

Gaat nu niets lukken, dan gaat de wagen weg in onderdelen en het kenteken voor export. Maar voor mij persoonlijk is het een super uitdaging en kan er veel van leren.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Lullaby » 25 jul 2021, 00:44

Mocht nu iemand een tip hebben hoe dit project systematisch goed aan te pakken, dan hoor ik dat graag. Maar als het te lastig is dan stopt het gewoon en maakt het voor mij persoonlijk niets uit.

Ik ben maar een leerling en velen voor mij is het tot nu toe mislukt.; echt iets vernielen kan dan ook niet.

Stel er is iemand in omgeving Veendam (Groningen) die er echt veel verstand van heeft en het als een beun project kan zien, stuur dan ff een PB.
Laatst gewijzigd door Lullaby op 25 jul 2021, 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3423
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Booooh » 25 jul 2021, 00:51

Ja maar als je dan gewoon die ene aan die andere van die er onder zit vastmaakt, dan zou het toch allemaal in orde moeten komen, of zie ik het nu helemaal verkeerd ofzo, ik weet het niet zeker maar zou toch kunnen dat het toch wel ongeveer zo in elkaar moet zitten hoor.

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door PeterB » 25 jul 2021, 00:52

Relais K40 is goed ???

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door PeterB » 25 jul 2021, 00:55

https://www.pelicanparts.com/techarticl ... x-R170.htm

Engels, maar goed je bent op zoek naar manuals

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Lullaby » 25 jul 2021, 00:59

Bedankt voor de reacties en ga er snel mee aan de slag en laat de rest dan even liggen aan projecten morgen.
:thnx:

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Lullaby » 25 jul 2021, 01:10

Kijk, paar tips en kan direct dingen nu vinden:https://www.mercedesforum.nl/forum/view ... hp?t=70817

Inclusief zelf een K40 repareren :headbang:

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Lullaby » 25 jul 2021, 22:44

Module is terug en geplaatst, zekering 9 brand niet meer door en dak en ramen doen het. Alarmlicht doet het ook. (Extra module is er nog).

K40 visueel goed (weerstanden niet gemeten, monteur achte dat niet nodig, en zag dat een spoeltje vervangen is). Accu 60Ah en op 13,8v SAM links voor er uit en visueel alles netjes (geen kabel schade).

Knipperlichten, centrale vergrendeling en starten nog niet.

Morgen de extra accu, printplaat en sirene opzoeken voor controle. Eventueel de startmotor rechtstreeks op de accu.

Iemand nog extra tips? Persoonlijk zou ik de K40 weerstanden nog willen meten, maar moet wel een goede reden hebben ook al is het maar een beetje werk. Links achter reserve band nog een module eventueel op waterschade controleren?

PS: Eigen project tussendoor een Adly/Herchee ATV 50 strippen en weer terugvoeren met fatsoenlijke electra :hmmm: ziekelijk opgefokt met belachelijke dingen en aanpassingen en veel kap schade (maar zit geen haast bij en kost mij niets aan onderdelen van eigen geld nu).

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door PeterB » 26 jul 2021, 06:10

Meten is weten.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Lullaby » 26 jul 2021, 17:33

Zekering knipperlicht was blijkbaar ondertussen ergens doorgebrand, 10 AMP er in en de auto spint als een lief poesje.

Probleem opgelost :beer:


Nu op naar een oldtimer met lekstroom, zal dan een zeer kort en bondig verhaal maken zodat het sneller gaat de communicatie.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31231
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door JP » 26 jul 2021, 19:56

Bel Alt anders ?

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door Lullaby » 26 jul 2021, 20:16

Snap niet wat je bedoelt, maar ik heb zelf weinig (tot niets) gedaan behalve info zoeken en meekijken.

Deze monteur is gewoon geniaal en heeft absurt veel kennis, en ik mag leren van hem. Maar bij het volgende project begrijp ik dat ik wat duidelijker en gerichter op alles moet reageren dus dat komt in een nieuw topic.

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: SLK project (elektronica).

Bericht door PeterB » 26 jul 2021, 20:34

Zekering knipperlicht gefixed en dan start de auto....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Mark 320iS en 74 gasten