Superchargen Rotrex C-38 92
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Heb een Gruppe-M intake erop welke echt al flink bijdraagt aan de beleving.
Complete inbouw inclusief afstellen kost 6200 piek en daar zit dan een intercooler bij, als ik dan preventief lagerschalen zou doen kom je wel richting 7K vandaar dat bedrag.
Complete inbouw inclusief afstellen kost 6200 piek en daar zit dan een intercooler bij, als ik dan preventief lagerschalen zou doen kom je wel richting 7K vandaar dat bedrag.
Laatst gewijzigd door sdlauto op 03 feb 2021, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- 328Ti
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Verder zou je je uitlaatlijn kunnen aanpakken. Daar zit icm een chip met gemak 30-50Nm winst. Ik had met normale e38 uitlaatspruitstuk (geen spaghetti) 330Nm op de bank.
Ik denk dat je met een spaghettispruitstuk, 600cells racecats en chip wel op 250pk en 350Nm zou moeten komen. Plus een mooie verslavende snerp!
Ik denk dat je met een spaghettispruitstuk, 600cells racecats en chip wel op 250pk en 350Nm zou moeten komen. Plus een mooie verslavende snerp!
- Arthur
- Berichten: 39814
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
1e zin past mooie bij die 2e Hij zegt dat het wel kan en heeft ook net wat leuks om je aan te bieden... Maar goed, dat is de discussie niet. Ik sluit me bij de 'no-go' mensen aan.
- De fiscalist
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
- Locatie: Den Haag
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Patrick rijdt zelf toch met zo’n set? Heb je al met hem gesproken over hoeveel geld er in zijn eigen auto zit...?
Je kunt ook kijken voor een alpina B3 voor dat geld, die heeft ook een bak meer koppel en dan pis je de meerprijs niet zomaar weg. De Alpina E46B3 zal in nette staat niet snel meer in waarde dalen imho.
Je kunt ook kijken voor een alpina B3 voor dat geld, die heeft ook een bak meer koppel en dan pis je de meerprijs niet zomaar weg. De Alpina E46B3 zal in nette staat niet snel meer in waarde dalen imho.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Tenzij het je hobby is en je alles zelf kunt is het weggegooid geld.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Verklaar je nader Allen, idee is al zo goed als uit mijn hoofd haha maar ben erg benieuwd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Kan me niet voorstellen dat ik zoiets moet uitleggen? Arbeid is duur. Dus leerzaam als je het zelf doet en kansloos als je het laat doen. Koop dan gewoon een snellere wagen.
Ervaringsdeskundige overigens. Vroeger teveel geld in een bmw gestopt...
Ervaringsdeskundige overigens. Vroeger teveel geld in een bmw gestopt...
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
- Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Iets met een E36 e318is in de kleur rood toch Allen?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
m40 316 8 klepper waar ik voor de lol 150+pk atmosferisch eruit wilde laten halen. Liep wat uit de hand, maar uiteindelijk wel gehaald, reed ik alweer een tijdje in een lightweight, was de lol er vanaf en dat hok geen cent meer waard.
- smiley
- Berichten: 9120
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Als die 8k weggooien zich vertaald naar een glimlach van hier tot Tokio; doen.
Als het toch wringt dat je er bij doorverkoop zo goed als niks van terugziet is het niet zo verstandig.
Als het toch wringt dat je er bij doorverkoop zo goed als niks van terugziet is het niet zo verstandig.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3568
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Maar is deze auto niet op een andere manier naar een "vermakelijker" niveau te tillen , dikke stabi's, ander onderstel, remmen, lekkere stoelen (is toch 4 deurs) lekker stuur en 250 PK. Desnoods nog wat lichter maken, dan heb je ook een erg lekkere auto.
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Ron,
Zit een billstein onderstel onder, en heb er zelf 335 remmerij onder laten zetten.
Heb tevens een veerpootbrug besteld en motorisch valt er weinig uit dit blok te halen.
Sportstoelen van het m pakket zitten ook prima en heb de Gruppe-M intake eronder voor een lekkerder geluid van binnen.
M-stuurtje zit er ook op dus ook daar valt niets te verbeteren.
Weinig leuker gaat het denk ik niet worden voor een straat auto of heb jij nog aanpassingen die de auto beter maken?
Eigenlijk ben ik dik tevreden met de auto, en meer peekaas zou leuk zijn maar is uiteindelijk ook niet heel noodzakelijk.
Ik denk dat ik gewoon zoals eerder aangegeven ga sparen voor een M135i of een 335E92.
Maar eerst nog jaartje of 2 genieten van dit heerlijke oude beestje.
Zit een billstein onderstel onder, en heb er zelf 335 remmerij onder laten zetten.
Heb tevens een veerpootbrug besteld en motorisch valt er weinig uit dit blok te halen.
Sportstoelen van het m pakket zitten ook prima en heb de Gruppe-M intake eronder voor een lekkerder geluid van binnen.
M-stuurtje zit er ook op dus ook daar valt niets te verbeteren.
Weinig leuker gaat het denk ik niet worden voor een straat auto of heb jij nog aanpassingen die de auto beter maken?
Eigenlijk ben ik dik tevreden met de auto, en meer peekaas zou leuk zijn maar is uiteindelijk ook niet heel noodzakelijk.
Ik denk dat ik gewoon zoals eerder aangegeven ga sparen voor een M135i of een 335E92.
Maar eerst nog jaartje of 2 genieten van dit heerlijke oude beestje.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Je zou je eens kunnen verdiepen in een m50b25 inlaat op je m54b30.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Dat heb ik ook gezien maar is een duur grapje voor een PK of 25 extra...
950 euro is mij te gortig voor die bescheiden winst..
950 euro is mij te gortig voor die bescheiden winst..
-
OnlineBram
- Berichten: 15882
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Voor een atmosferisch blok zou ik ervoor tekenen, als dat echt 25 pk oplevert vind ik het nog best betaalbaar.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Ja, er zijn voorbeelden van tussen de 260 en 280 pk indien je katalysator delete en Port machting toepast.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3568
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Ik heb zelf een zwak voor de E46 Sedan. Hoe staat die van jou er inmiddels bij ? Verder sluit ik me aan hij een aantal hierboven, het gaat een aardige money-pit worden ben ik bang.sdlauto schreef: ↑04 feb 2021, 18:58 Ron,
Zit een billstein onderstel onder, en heb er zelf 335 remmerij onder laten zetten.
Heb tevens een veerpootbrug besteld en motorisch valt er weinig uit dit blok te halen.
Sportstoelen van het m pakket zitten ook prima en heb de Gruppe-M intake eronder voor een lekkerder geluid van binnen.
M-stuurtje zit er ook op dus ook daar valt niets te verbeteren.
Weinig leuker gaat het denk ik niet worden voor een straat auto of heb jij nog aanpassingen die de auto beter maken?
Eigenlijk ben ik dik tevreden met de auto, en meer peekaas zou leuk zijn maar is uiteindelijk ook niet heel noodzakelijk.
Ik denk dat ik gewoon zoals eerder aangegeven ga sparen voor een M135i of een 335E92.
Maar eerst nog jaartje of 2 genieten van dit heerlijke oude beestje.
Gr Ron
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Jij krijgt je wagen verkocht omdat de kopersgroep daarvan de sc of turbo, net als ik, een pluspunt vinden. Bij zijn wagen loopt 97% er met een grote boog omheen, 2 procent valt over een krasje en die laatste procent komt de verkoopadvertentie nooit tegen. Je gooit in dit geval dus meer dan 8k weg.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Ja ik vind de Sedan ook vele malen gaver dan de coupe van de E46.RS-Ron schreef: ↑04 feb 2021, 21:47Ik heb zelf een zwak voor de E46 Sedan. Hoe staat die van jou er inmiddels bij ? Verder sluit ik me aan hij een aantal hierboven, het gaat een aardige money-pit worden ben ik bang.sdlauto schreef: ↑04 feb 2021, 18:58 Ron,
Zit een billstein onderstel onder, en heb er zelf 335 remmerij onder laten zetten.
Heb tevens een veerpootbrug besteld en motorisch valt er weinig uit dit blok te halen.
Sportstoelen van het m pakket zitten ook prima en heb de Gruppe-M intake eronder voor een lekkerder geluid van binnen.
M-stuurtje zit er ook op dus ook daar valt niets te verbeteren.
Weinig leuker gaat het denk ik niet worden voor een straat auto of heb jij nog aanpassingen die de auto beter maken?
Eigenlijk ben ik dik tevreden met de auto, en meer peekaas zou leuk zijn maar is uiteindelijk ook niet heel noodzakelijk.
Ik denk dat ik gewoon zoals eerder aangegeven ga sparen voor een M135i of een 335E92.
Maar eerst nog jaartje of 2 genieten van dit heerlijke oude beestje.
Gr Ron
Moet ik een foto plaatsen als dat lukt?
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Ik heb het idee inmiddels ook uit mijn hoofd gezet, ik ga wellicht nog de m50B25 inlaat plaatsen welke nog wel een PK of 25 zou kunnen leveren en dan is het basta met de upgradesallen schreef: ↑05 feb 2021, 08:00Jij krijgt je wagen verkocht omdat de kopersgroep daarvan de sc of turbo, net als ik, een pluspunt vinden. Bij zijn wagen loopt 97% er met een grote boog omheen, 2 procent valt over een krasje en die laatste procent komt de verkoopadvertentie nooit tegen. Je gooit in dit geval dus meer dan 8k weg.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
400PK vind ik wel wat optimistisch voor de M54B30.
Ik had 320 pk met een Vortech supercharger (die Tommy van mij heeft overgenomen).
Tommy had geloof ik iets minder pk's doordat de zijne iets veiliger is afgesteld.
En als je alle stock onderdelen op de plank legt, dan kun je 'm altijd weer origineel maken en de charger setup los verkopen.
Ik had 320 pk met een Vortech supercharger (die Tommy van mij heeft overgenomen).
Tommy had geloof ik iets minder pk's doordat de zijne iets veiliger is afgesteld.
En als je alle stock onderdelen op de plank legt, dan kun je 'm altijd weer origineel maken en de charger setup los verkopen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Dat is geheel persoonlijk natuurlijk. Om het geld of de waardevastheid zit je met auto's sowieso meestal in de verkeerde categorie. Als een E46 echt je ding is, en je wilt m op rijden, waarom niet? Het is hier oeh en aah bij een auto zonder dak en voorruit waar je net een tandenborstel in kwijt kunt van meer dan een ton aan euro's , maar een uitgave van 7k aan een (misschien wel droomauto voor hem) wordt afgeschoten. Sneller is niet altijd beter. Wat dat betreft is het ook niet echt een vraag die iemand anders kan beantwoorden.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Jeroen,
Er zijn talloze voorbeelden van die aantal PK's met de Rotrex en dan zou 380 waar ik voor zou kiezen zeer veilig afgesteld zijn.
Op het E46 forum rijden er meerdere met dik door de 400 PK.
Ik heb het plan wel min of meer uit mijn hoofd gezet, en in standaard trim ben ik al gek van het beestje.
Over jaartje of twee een leuke M135/40I of 335I op de kop slaan en die misschien eens tunen, eigenlijk is de 330 met dit vermogen al een heerlijke auto.
Er zijn talloze voorbeelden van die aantal PK's met de Rotrex en dan zou 380 waar ik voor zou kiezen zeer veilig afgesteld zijn.
Op het E46 forum rijden er meerdere met dik door de 400 PK.
Ik heb het plan wel min of meer uit mijn hoofd gezet, en in standaard trim ben ik al gek van het beestje.
Over jaartje of twee een leuke M135/40I of 335I op de kop slaan en die misschien eens tunen, eigenlijk is de 330 met dit vermogen al een heerlijke auto.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- jessedehaan
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: Superchargen Rotrex C-38 92
Leuk topic is dit. Sowieso dat je zo geniet van je E46. En op een afstand genieten er veel mee. Mooie motor, kleur en onderstel.
Klopt het dat Knot er een sper onder had en dat er nu weer een open diff in zit? Misschien dat dat wel de mooiste investering in het rijplezier is.
En als je het geld (er voor over) hebt is het best mooi om zo'n beproefde powerupgrade te doen. Dan heb je M3 power in een veel meer bruikbaardere sedan. Als rustige rijder hoef je niet echt niet meteen alles stuk te draaien. En tegen de tijd van verkoop (waarom verkopen?:) ben je misschien wel zo handig geworden dat je de compressor kit zelf kunt uitbouwen en doorverkopen.
Klopt het dat Knot er een sper onder had en dat er nu weer een open diff in zit? Misschien dat dat wel de mooiste investering in het rijplezier is.
En als je het geld (er voor over) hebt is het best mooi om zo'n beproefde powerupgrade te doen. Dan heb je M3 power in een veel meer bruikbaardere sedan. Als rustige rijder hoef je niet echt niet meteen alles stuk te draaien. En tegen de tijd van verkoop (waarom verkopen?:) ben je misschien wel zo handig geworden dat je de compressor kit zelf kunt uitbouwen en doorverkopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten