Superchargen Rotrex C-38 92

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
sdlauto
Berichten: 454
Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23

Re: Superchargen Rotrex C-38 92

Bericht door sdlauto » 05 feb 2021, 15:10

@Allen/Jesse,

Het is nooit mijn droomauto geweest maar wel een auto die ik altijd al wilde rijden en tot op heden uitstekend bevalt.
Je bent altijd aan het kijken naar wat anders, maar wat ik eerder heb aangegeven ik blijf hier zeker nog 2 jaar van genieten.
Ik ga hem deze zomer optisch af laten maken, als in 2 minieme roestplekjes wegwerken en voorbumper spuiten.
Er zat inderdaad een sper onder deze auto maar die zit er al een poosje niet meer onder, inmiddels gewoon een open diff eronder.

Was de supercharger 3K inclusief geweest was het voor mij een no-brainer maar een kostenplaatje van ruim het dubbele is toch wel even slikken.
Qua upgrades denk ik dat er ook niet veel meer te verbeteren is voor een sportieve straatauto, onderstaande zit erop:

- Remmen van een 335I
- Billstein onderstel
- Veerpootbrug
- Prima bandjes
- 17 inch M-tech 2 velgen en complete exterieur is M-tech 2.

Het enige wat beduidend minder kost dan SCen is de M50B25 inlaat dan betaal je 1000 euro voor een PK of 25 winst...
Heb jij verder nog dingen die ik kan doen aan de E46 buiten gewoon rijden en genieten ;)

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Superchargen Rotrex C-38 92

Bericht door Jan Terwolde » 03 mar 2021, 11:45

vester86 schreef: 03 feb 2021, 10:07 ik zou het geld in je zak houden, iets harder sparen en dan die e92 335i kopen. die is in alles al beter voorbereid op meer vermogen.

want met die 7K begint het pas, vervolgens kan je alles aan gaan passen en vervangen wat het nieuwe vermogen en vooral koppel! niet meer aan kan. v-bak, diff, aandrijfassen, betere banden, betere remmen, beter onderstel....
Behalve het diff niets aan de hand kan ik uit ervaring zeggen. Onderstel en remmen heb je al. Ik rij met standaard remmen (wel andere schijven en blokken natuurlijk) zelfs op de ring. Voor het diff zijn legio oplossingen tussen de 500,- en 2600,-. Ik draai 351 pk, als je eens wil voelen hoe het rijd laat maar weten.

Qua verbruik was de e36 m3 wat zuiniger op de snelweg, maar als je wat gas geeft of in de stad of iets dergelijks is het vergelijkbaar.
Denk dat de e36 m3 1 op 10 op de snelweg deed met 140 en de e46 1 op 8. Gemiddeld reed ik zowel met de e36 als met de e46 1 op 7 ongeveer.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Superchargen Rotrex C-38 92

Bericht door Jan Terwolde » 03 mar 2021, 13:40

Erg lastige afweging vind ik het. Het is wel veel geld, maar aan de andere kant wat zijn de alternatieven? Een n54 zou ook een moneypit zijn als ik de verhalen mag geloven, een n55 kost je al zo 20k, idem een e46 m3. Vaak wil je dan ook een onderstel, andere remblokken en stabi's enzo. Wel houd een m3 zijn waarde ongetwijfeld beter. Beste is niet wisselen en geen supercharger :hmmm: . Al is dat saai haha.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marc Sierra, Thomas H en 44 gasten