Auto onderdelen Webshops met voorraad

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door martll » 16 dec 2020, 17:55

Lieve mensen

Al geruime tijd ben ik op zoek naar een goede webshop die betrouwbaar is. Nu valt dat niet mee, maar je komt er meestal wel weer uit, maar met specifieke onderdelen kan het moeilijker worden.

Het proces:
- Ik heb een bepaald onderdeel nodig
- Het onderdeel is op voorraad (binnen 2 werkdagen levering)
- Ik vraag het nog een keer na, en inderdaad op voorraad
- De order gaat in behandeling
- Het onderdeel is toch niet op voorraad hoor je dan na 2 dagen
- Ik krijg een mail met een voorstel voor een ander merk
- Daar heb ik niks aan en ik annuleer de order na lang aandringen van de webshop

Ik ga naar de volgende webshop en bovenstaande doet zich herhalen, of nog erger zonder overleggen wordt het onderdeel van een ander merk mij toegestuurd.

Maar nu, na dit een aantal keren te hebben gedaan (mister-auto, winparts, autodoc+autoonderdelen24, mijnautoonderdelen) en veel te zijn voorgelogen ne veel terugbetalingen nu heb openstaan zoek ik nu een webshop die onderdelen zelf wel op voorraad heeft, dus geen dropshipping bedrijven of bedrijven die na jouw bestelling hun bestelling pas elders gaan plaatsen.

Iemand hier ervaring met webshops die wel hun eigen voorraden hebben en die als ze iets op voorraad hebben dit ook echt op voorraad hebben en ook dit specifieke product kunnen toesturen? (Buitenlandse webshops mogen ook dan maar wat meer verzendkosten. )

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door Niels » 16 dec 2020, 18:08

Ik ervaar af en toe zeker hetzelfde waardoor ik de laatste keren meestal bij Winparts bestel. Niet altijd alles op voorraad maar vaak zit er max niet meer dan een extra dag tussen en dat vind ik best acceptabel.

Je kunt ff bij Arjan033 informeren hoe UD parts dat doet. 1x toevallig besteld en dat ging weg soepel.

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door Eric Z » 16 dec 2020, 18:14

Winparts is wel prima. Geen overdreven lange levertijden zoals autodoc, daar bestel ik af en toe iets als ik weet dat het echt geen haast heeft. Maar zelf dan liever winparts.

Maar kan je niet bij de lokale automaterialenzaak wat korting regelen en het daar halen als het zo’n haast heeft altijd?

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door martll » 16 dec 2020, 18:28

Winparts juist de ervaring dat zij gewoon leveren wat zij willen zonder te vragen (in dit geval een ander merk). Levertijd langer kan altijd maar sommige webshops houden je gewoon aan het lijntje. Toevallig zijn wij het product nu aan het inpakken u ontvangt binnen een uur de track&trace code..... uiteindelijk daarna nog 2 weken gewacht.

Lokale automaterialenzaak heeft ook mijn voorkeur (dan maar even het prijsverschil met de webshop opzij leggen zit soms een factor 5 in). Maar het zoekt altijd zo fijn een webshop.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door daNpy » 16 dec 2020, 18:32

Eric Z schreef: 16 dec 2020, 18:14 Winparts is wel prima. Geen overdreven lange levertijden zoals autodoc, daar bestel ik af en toe iets als ik weet dat het echt geen haast heeft. Maar zelf dan liever winparts.

Maar kan je niet bij de lokale automaterialenzaak wat korting regelen en het daar halen als het zo’n haast heeft altijd?
+1, goede ervaringen met Winparts. Heb er nu al 5x besteld de laatste 2 maanden.

Voor een uitlaat gevraagd of ze zeker het goede product konden leveren, want plaatje was niet de goede.
Plaatje was ter indicatie, tekst was leidend.
Uitlaat pastte (uiteraard) niet (want idem aan plaatje). Geld en retourkosten vergoed gekregen.

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door Mark » 16 dec 2020, 18:44

Bogijn heeft een magazijn waar ze veel op voorraad hebben, meestal ook scherp geprijst.

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door vester86 » 16 dec 2020, 19:19

UD Autoparts, de webshop van een mede-forummer

viewtopic.php?f=29&t=39638

snel persoonlijk contact, afspraak is afspraak en snel in huis. lang niet alles staat op de site dus gewoon even appen of mailen...

Jeroen E21
Berichten: 531
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door Jeroen E21 » 16 dec 2020, 19:48

Vooral heel veel flikkers in automaterialenland, webshops die je idd lokken met voorraad die ze niet daadwerkelijk hebben, dankzij bijv Franssen/FCP al een aantal dagen een auto half gedemonteerd op de brug gehad toen het hoge woord eruit kwam en de bestelling toch niet "al onderweg" was. Helaas is dat soort werk de regel idd.

Goede ervaringen met Winparts die wel hun afspraken nakomen. Autodoc blijft erg goedkoop en mijn ervaringen zijn prima, maar je moet er wel vanuit gaan dat je spullen 2 weken onderweg zijn.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door daNpy » 16 dec 2020, 19:54

vester86 schreef: 16 dec 2020, 19:19 UD Autoparts, de webshop van een mede-forummer

viewtopic.php?f=29&t=39638

snel persoonlijk contact, afspraak is afspraak en snel in huis. lang niet alles staat op de site dus gewoon even appen of mailen...
Gelijk gemaild voor een uitlaat :thumbup:

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door HSR » 16 dec 2020, 19:55

Ik hoor vaak over autodoc dat spul weken onder weg is. Heb ik nog nooit ervaren. Ik bestel eigenlijk altijd op een zondag en tot nu toe altijd op een donderdag het spul binnen. Veel aanbod en ook goede cross reference lijst waardoor ik in ieder geval nog nooit een verkeerd onderdeel heb ontvangen.

Daparto is ook prima. Heb daar al heel wat esoterische meuk gekocht aan factor 4 goedkoper dan bij de usual suspects in Nederland. Ideaal voor wanneer Autodoc of de dealer geen uitkomst biedt.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door daNpy » 16 dec 2020, 19:57

Jeroen E21 schreef: 16 dec 2020, 19:48 Vooral heel veel flikkers in automaterialenland, webshops die je idd lokken met voorraad die ze niet daadwerkelijk hebben, dankzij bijv Franssen/FCP al een aantal dagen een auto half gedemonteerd op de brug gehad toen het hoge woord eruit kwam en de bestelling toch niet "al onderweg" was. Helaas is dat soort werk de regel idd.

Goede ervaringen met Winparts die wel hun afspraken nakomen. Autodoc blijft erg goedkoop en mijn ervaringen zijn prima, maar je moet er wel vanuit gaan dat je spullen 2 weken onderweg zijn.
Winparts is ook telefonisch bereikbaar, met een Nederlands telefoonnummer. Reageren aardig snel op e-mails. Ik vind het echt goede service tot nu toe :)
Bij Autodoc of 1 van de andere website (onderdelen24 etc) vind je niet makkelijk een telefoonnummer. Bij mailen krijg je automatisch gegenereerde mails terug die misschien wel, misschien niet iets te maken hebben met je vraag.
Áls je contact krijgt met de service afdeling is het in het Engels. Levertijden schijnen heel lang te zijn, daarom heb ik een bestelling geannuleerd. De vorige bestelling van jaren geleden was wel geleverd, maar ik weet daar de termijn niet meer van.

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door Zed240 » 16 dec 2020, 20:13

Herkenbaar bij moeilijk te krijgen onderdelen. Was een tijdje terug op zoek naar een waterpomp voor een oldtimer, op onderdeelnummer bij tal van zaken op voorraad, in werkelijkheid nergens. Winparts was de enigste die netjes even belde wat te doen met mijn bestelling, maar alsnog irritant. Uiteindelijk via een lokale zaak gevonden. Kost wat meer maar je weet ter plekke of ze het daadwerkelijk nog kunnen leveren.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door daNpy » 16 dec 2020, 20:15

Zed240 schreef: 16 dec 2020, 20:13 Herkenbaar bij moeilijk te krijgen onderdelen. Was een tijdje terug op zoek naar een waterpomp voor een oldtimer, op onderdeelnummer bij tal van zaken op voorraad, in werkelijkheid nergens. Winparts was de enigste die netjes even belde wat te doen met mijn bestelling, maar alsnog irritant. Uiteindelijk via een lokale zaak gevonden. Kost wat meer maar je weet ter plekke of ze het daadwerkelijk nog kunnen leveren.
Ja voor dat soort "specialiteiten" moet je gewoon lokaal zijn. Kun je ook gemakkelijker terug imo.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door Jan Terwolde » 16 dec 2020, 20:49

Ik vind UD zeker een goede. Was goedkoper en heel veel sneller als bijvoorbeeld autodoc, al is dat laatste inderdaad niet zo moeilijk.
Maar gewoon app contact of via de mail en gewoon eerlijk over zijn levertijden tot nu toe bij mij.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door Eeuwe » 16 dec 2020, 22:30

UD ook meerdere keren besteld, beviel erg goed. Heel soms ook autodoc hier, maar vooral als er geen haast bij is. Daar wél een paar keer verkeerd geleverde onderdelen (niet) gekregen.

bleu_dust
Berichten: 161
Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
Auto: E87 130i

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door bleu_dust » 16 dec 2020, 23:19

Vaak bestel ik bij Winparts. Wel even goed opletten of ze het product op voorraad hebben en zodra dit niet het geval is, is het meestal binnen 2-3 dagen binnen. Winparts vind ik juist snel en correct met het beantwoorden van vragen en het oplossen van problemen met de bestelling.
Autodoc ook wel eens besteld en toen een week gewacht op een bestelling...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door Niels » 16 dec 2020, 23:29

Heb laatst wat bij besteonderdelen besteld, bleek autodoc te zijn. Ging verder prima maar ik had toch het verkeerde besteld/gekregen. Dus weer retour. Op zich ging dat ook prima maar het was toch ff zoeken en puzzelen hoe en wat, vervolgens e-mailen in het Engels, daarna nog een Engels sprekende oost Europese juf die me belde via een 085 nr. Prima afgehandeld verder en geld minus verzendkosten ook wel weer retour maar dan liever Winparts.

Gisteren laat wat besteld, levering is vrijdag. Vandaag bedacht ik me dat er nog een paar ruitenwissers bij moest. Bellen, vrijwel direct een dame aan de telefoon, bestelnummers erbij, maitlje met wijziging en openstaand bedrag, betalen in mijn account, bevestigingsmail dat het vrijdag mee komt. Alles binnen 5 min.

Bogijn ook wel eens besteld trouwens, ging prima maar zit minder in “mijn systeem” om te checken. Mister auto vind ik niet meer interessant qua prijzen icm levertijden.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door Ferdi » 17 dec 2020, 07:19

Hier ook goede ervaringen met winparts.
Altijd wel gekregen wat ik besteld heb daar.

Als ik weet dat ik dingen nodig heb voor bijvoorbeeld gewoon onderhoud haal ik die vaak bij autodoc en dan gewoon ruimer van tevoren bestellen.

Str8Six
Berichten: 965
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door Str8Six » 22 dec 2020, 08:32

Heb gewerkt bij Winparts, dus misschien wat bevooroordeeld, maar grote USP van het bedrijf is inderdaad de Nederlandse klantenservice in eigen beheer. Veel andere webshops (in het algemeen) besteden dit uit aan andere partijen.

Wat betreft leveren wat je besteld: de voorraad indicatie is gekoppeld met die van de leveranciers. Als iets op voorraad is, betekend dit dus dat dat specifieke product bij Winparts óf bij de leverancier ligt en direct vanaf daar verstuurd wordt (dropship). In theorie zal het juiste product er dus altijd zijn, in de praktijk kan het incidenteel voorkomen dat een product nét voor bestelling is verkocht, of er ergens een foutje is gemaakt in de voorraad. Maar zal in zeg maar 95% (of meer) van de gevallen wel moeten kloppen, helemaal bij gangbare producten.

Mijn ervaring met Autodoc is overigens ook prima, heb daar ook weleens besteld en er (na lezen van wat horrorverhalen) bijgezet dat ik per se dat onderdeel van merk X wou hebben. Duurde wel wat langer (ook na voorstel voor ander merk), maar uiteindelijk gewoon gekregen wat ik wou. Nadeel van Autodoc is inderdaad de levertijd, maar dat is niet iets Autodocs specifieks, in Duitsland zijn levertijden van 1 of 1.5 week gewoon de norm, ook bij de vervoerders.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Auto onderdelen Webshops met voorraad

Bericht door Jeffrey026 » 22 dec 2020, 21:50

Www.bogijn.nl dit magazijn zit in NL (Druten)

Kunt hier ook een zakelijke account krijgen met kortingafspraak Molco Car Parts

Werk hier al 5 jaar met tevredenheid mee.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarcH en 79 gasten