Thnx! Resorvoir kan dat ook gewoon dichtblijven of moet die dan open? Neem aan gewoon dicht laten.daNpy schreef: ↑02 nov 2020, 20:10Nooit gedaan nee. Als je zorgt dat je alles bij de hand hebt, schroef je gewoon snel de remleiding over naar de nieuwe klauw.
De lucht die er dan in zit pomp je er wel uit, dat schiet niet als een raket de leiding in.
Die bleeders zijn trouwens handig maar het beste is om met 2 man het laatste stuk (op druk zetten) gewoon "met de voet" te doen.
Remmen ontluchten 130i
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: Remmen ontluchten 130i
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Remmen ontluchten 130i
BartMS schreef: ↑02 nov 2020, 19:32Zo'n vacuum systeempje met handpomp zoek ik maar kan ik nergens vinden voor een normale prijs :SFerdi Gielen schreef: ↑02 nov 2020, 19:09 Dat is ook mijn gedachten gang, maar ben heel benieuwd...
Overigens gebruik ik ook een vacuüm systeempje met een handpomp, maar ga de volgende keer eens kijken naar zo'n powerbleeder.
Dat is degene die ik nu gebruikt heb, voor het geld een prima ding waar het ook mee lukt.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Remmen ontluchten 130i
Normaal altijd RA/LA/RV/LV idd maar bij de Civic Type-S was het per as volgens boekjes, geen idee waarom.
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: Remmen ontluchten 130i
Nou ze zitten erop. Alles ging redelijk soepel op een boutje na van de remschijf.
Nu eens uitzoeken wat ik voor de achterkant aan opties heb voor remmen.
In ieder geval bedankt voor de tips!
Nu eens uitzoeken wat ik voor de achterkant aan opties heb voor remmen.
In ieder geval bedankt voor de tips!
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Remmen ontluchten 130i
Mooi dat het gelukt is!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Remmen ontluchten 130i
Vier ongebruikte schoefgaten, mijn OCD trekt dat niet.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Remmen ontluchten 130i
En kans dat de schijf verdraaid ten opzichte van de naaf waardoor de wielbouten er lastig of niet in gaan.
Gewoon likkie vet eraan en weer erin. Gaat prima.
Gewoon likkie vet eraan en weer erin. Gaat prima.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Remmen ontluchten 130i
Voor een straat auto, niet boeiend. Op een circuit auto: studs en moeren.Martin van der Zwaard schreef: ↑03 nov 2020, 20:43 En kans dat de schijf verdraaid ten opzichte van de naaf waardoor de wielbouten er lastig of niet in gaan.
Gewoon likkie vet eraan en weer erin. Gaat prima.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Remmen ontluchten 130i
Het ding zit er niet voor niks. Kleine moeite om hem er weer terug in te zetten.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Remmen ontluchten 130i
Bij de Pajero zit er zelfs geen schroefgaatje, schijf gaat er gewoon los op.
Overigens wel af fabriek voorzien van studs.
Overigens wel af fabriek voorzien van studs.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Remmen ontluchten 130i
Heeft m.i. geen enkele functie zodra het wiel gemonteerd is.
En heel veel moeite om hem eruit te krijgen als ie rot is Vaak is het ook nog een kruiskop, die je meteen doldraait als het niet meer soepel gaat. Of draai je elke jaar een keer die bout los en vast op alle wielen zodat het gangbaar blijft? Dat kan ook natuurlijkKleine moeite om hem er weer terug in te zetten.
Bij studs is het ook niet nodig, die schroef heeft geen enkele functie behalve de schijf even op zijn plek houden als je het wiel monteert. Maar in 99,5% van de gevallen draait die schijf niet zomaar door de weerstand op de naaf.Ferdi Gielen schreef: ↑04 nov 2020, 07:01 Bij de Pajero zit er zelfs geen schroefgaatje, schijf gaat er gewoon los op.
Overigens wel af fabriek voorzien van studs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 88 gasten