Goed bezig Ron! Lekker genieten nu.
Mini doet ‘t weer, nu de C10
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
-
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: 2005 Mini R53 WORKS “de reanimatie”
mooi!RS-Ron schreef: ↑20 nov 2020, 14:41 So far, so good, Mini heeft nog geen klapje verkeerd gegeven. Wist trouwens niet dat het halve hok met plastic druk/schroef/draai-dopjes in elkaar was gezet. Ik heb alles ff nagelopen, deze week de zijskirts eens netjes afhangen en vastzetten. En ff uitpluizen hoe ik die plastic wielverbreders weer netjes zwart kan krijgen, het liefst langer dan een week......
Vandaag pakketje binnen:
Gr Ron
wat vetredt die verbreders: lekkker (mat)zwart spuiten met een spuitbusje?
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: 2005 Mini R53 WORKS “de reanimatie”
Ik ga een setje Gyeon Trim bestellen en eens kijken of dat echt een jaar blijft werken. Is me door meerderen aangeraden. Ook nog een keer een eenvoudige poetsmachine bestellen, de lak van de Mini lijkt wel schuurpapier. Kan ik de Alfa ook een keer onder handen nemen.
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: 2005 Mini R53 WORKS “de reanimatie”
Top werk met deze resto!RS-Ron schreef: ↑22 nov 2020, 10:55 Ik ga een setje Gyeon Trim bestellen en eens kijken of dat echt een jaar blijft werken. Is me door meerderen aangeraden. Ook nog een keer een eenvoudige poetsmachine bestellen, de lak van de Mini lijkt wel schuurpapier. Kan ik de Alfa ook een keer onder handen nemen.
Gr Ron
Als de lak schuurpapier is kan je hem beter eerst met Iron X behandelen en dan kleien. Met polijsten haal je de vervuiling er niet uit.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: 2005 Mini R53 WORKS “de reanimatie”
Kleien........ bestaat er een klei-machine ? Tis weliswaar een Mini =kleine auto, maar om nou met een stukkie klei heel die auto af te werken............
Ik gaat eens verzinnen hoe ik hem met zo weinig mogelijk fysieke inspanning enigzins aan te gluren maak. Ben niet zo'n poetser, wel bijhouden, netjes in de was, maar dat is het dan wel zo'n beetje..........
Gr Ron
Ik gaat eens verzinnen hoe ik hem met zo weinig mogelijk fysieke inspanning enigzins aan te gluren maak. Ben niet zo'n poetser, wel bijhouden, netjes in de was, maar dat is het dan wel zo'n beetje..........
Gr Ron
- JP
- Berichten: 31205
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: 2005 Mini R53 WORKS “de reanimatie”
Kleien is geen hogere wiskunde. Als je een motor uit elkaar kan rijden..uh draaien, dan lukt dat kleien ook wel. Als je aan je klei ziet hoeveel rotzooi er af komt en hoe glad de lak dan aanvoelt. Het is dan net een babyhuidje zonder dat het stinkt.
- D20VT
- Berichten: 872
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: 2005 Mini R53 WORKS “de reanimatie”
Voorzichtig warm maken met een verfstripper (zo’n hete föhn). Je ziet dan het zwarte terugkomen. Daarna goed voeden en dan blijft het weer een tijd mooi. Maar blijft een dingetje om bij te houden.
- SanderZ
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
- Auto: Leon FR
- Locatie: Vld
- Contacteer:
Re: 2005 Mini R53 WORKS “de reanimatie”
Kleien stelt niet zoveel voor hoor, ik ben ook niet zo'n poetser maar heb vorig jaar toch zo'n setje gekocht en het werkt echt goed.RS-Ron schreef: ↑22 nov 2020, 12:42 Kleien........ bestaat er een klei-machine ? Tis weliswaar een Mini =kleine auto, maar om nou met een stukkie klei heel die auto af te werken............
Ik gaat eens verzinnen hoe ik hem met zo weinig mogelijk fysieke inspanning enigzins aan te gluren maak. Ben niet zo'n poetser, wel bijhouden, netjes in de was, maar dat is het dan wel zo'n beetje..........
Gr Ron
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Na een leerzame periode wat betreft de Mini is het nu tijd om de C10 zodanig op orde te krijgen dat er 3 december een kenteken op komt........ Dit avontuur is nog steeds grappig, maar dan moet je wel de “tijd” hebben en nemen en budget achter de hand hebben voor de Amerikaanse stijl van “het rijdbaar houden van een C10”. Zomaar wat voorbeelden:
We monteren een nieuwe zekeringkast, die moet in de cabine. Op zich goed plan en ook netjes gedaan. Het is mij alleen een raadsel waarom ie dan precies op de plek van het handrempedaal moet........... die gooien we dan weg......... weg handrem, wil de RDW wel weer terug.
Dan doen we een conversie van 6 naar 5 gaats. Voor schijven en achter andere steekassen. Kind kan de was doen........... denk ik dan. Maar het is wellicht slimmer, stelletje Yanks, om de volgende keer steekassen te nemen die niet te lang zijn. Maakt niet uit, proppen we erin en gaan met dat hok. O ja, alle rommel voor de handrem kan ook uit de trommel, we hebben toch het handrempedaal weggegooid. En met te lange steekassen gebruikt de remvoering ook de helft van het oppervlak.........
Inmiddels is dit allemaal gefixt, goede steekassen, handrem zit er weer compleet in, voorwielophanging compleet voorzien van nieuwe rubbers, wat nieuwe pakkingen, slangen hij staat er weer netjes bij.
Morgen interieur eruit halen, cabine lasklaar maken en nieuwe body-mounts plaatsen. Dat rubber is na 50 jaar gewoon op. Wie weet kan ik zelf wat lassen, mooi moment om dat ook eens te leren.
Keep you posted
Gr Ron
We monteren een nieuwe zekeringkast, die moet in de cabine. Op zich goed plan en ook netjes gedaan. Het is mij alleen een raadsel waarom ie dan precies op de plek van het handrempedaal moet........... die gooien we dan weg......... weg handrem, wil de RDW wel weer terug.
Dan doen we een conversie van 6 naar 5 gaats. Voor schijven en achter andere steekassen. Kind kan de was doen........... denk ik dan. Maar het is wellicht slimmer, stelletje Yanks, om de volgende keer steekassen te nemen die niet te lang zijn. Maakt niet uit, proppen we erin en gaan met dat hok. O ja, alle rommel voor de handrem kan ook uit de trommel, we hebben toch het handrempedaal weggegooid. En met te lange steekassen gebruikt de remvoering ook de helft van het oppervlak.........
Inmiddels is dit allemaal gefixt, goede steekassen, handrem zit er weer compleet in, voorwielophanging compleet voorzien van nieuwe rubbers, wat nieuwe pakkingen, slangen hij staat er weer netjes bij.
Morgen interieur eruit halen, cabine lasklaar maken en nieuwe body-mounts plaatsen. Dat rubber is na 50 jaar gewoon op. Wie weet kan ik zelf wat lassen, mooi moment om dat ook eens te leren.
Keep you posted
Gr Ron
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Als je het wil kan ik je wel het één en ander uitleggen over lassen. Van fotolasser in laboratoria tot lastechnisch engineer: ik heb alle facetten van lassen wel gezien
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Vandaag wat kleine cosmetische aanpassingen aan de C10 gedaan
Begonnen met het verwijderen van het plaatwerk
De dwarsbalkjes onder de cabine worden ook vervangen, zitten vast met een paar bouten en een paar puntlassen.
De planning is om de komende dagen te lassen, nieuwe cabinesteunen eronder, de rubber mounts, die tussen het chassis en de cabine zitten te plaatsen, zitten er niet meer tussen nu. Geheel netjes afwerken en komend weekend interieur er weer in.
Blijkt dat de achtervelgen binnen zijn 9J.
De 8J voorvoegen staan al 3 maanden in backorder. Edoch die heb ik gevonden in Nederland. Als het goed is deze week binnen. Dan kunnen de banden besteld worden.
Gr Ron
Begonnen met het verwijderen van het plaatwerk
De dwarsbalkjes onder de cabine worden ook vervangen, zitten vast met een paar bouten en een paar puntlassen.
De planning is om de komende dagen te lassen, nieuwe cabinesteunen eronder, de rubber mounts, die tussen het chassis en de cabine zitten te plaatsen, zitten er niet meer tussen nu. Geheel netjes afwerken en komend weekend interieur er weer in.
Blijkt dat de achtervelgen binnen zijn 9J.
De 8J voorvoegen staan al 3 maanden in backorder. Edoch die heb ik gevonden in Nederland. Als het goed is deze week binnen. Dan kunnen de banden besteld worden.
Gr Ron
-
OnlineLuco
- Berichten: 27872
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Weinig werk zie ik wel, zo klaar
- JP
- Berichten: 31205
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Ik had gedacht dat 'ie toch redelijk netjes de overtocht had gemaakt, maar hij lijkt toch krokanter dan verwacht. Wat een werk er nog aan.....
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Volgens de lasser/plaatwerker moest ik het ruim uitslijpen. Denk dat 80% van het weggeslepen plaatwerk nog roestvrij was. Dat gepiel met stukjes e.d. duurt veel langer en aangezien ik toch een dagje kon slijpen had dit zijn voorkeur. Het gaat goedkomen !
Tis trouwens ook ff ander plaatwerk dan de moderne auto............... dit is 4x zo dik,
Gr Ron
Tis trouwens ook ff ander plaatwerk dan de moderne auto............... dit is 4x zo dik,
Gr Ron
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10411
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Geweldige velgen. Lekker bezig weer. Pdf, een mini, een alfa en een yank. Leerzaam wagenpark, dat is zeker.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
wordt hard gewerkt aan de C10, bodem passagierszijde cabine is klaar. Bestuurderszijde, onder de pedalen, bleek na nauwkeurige bestudering (lees weghalen tig lagen bitumen en andere zwarte “bodembescherming” ) wat verrassingen te bevatten:
Dus wat ruimer plaatwerk weggehaald en dat wordt nu vervangen. Daarna nieuwe steunen onder de cabine en deze, nu wel met rubbers ertussen en moeren om alles vast te zetten, weer op het chassis. Banden en velgen worden deze week samengevoegd, die kunnen er dan onder en dan kunnen de binnenschermen er in.
Gr Ron
Dus wat ruimer plaatwerk weggehaald en dat wordt nu vervangen. Daarna nieuwe steunen onder de cabine en deze, nu wel met rubbers ertussen en moeren om alles vast te zetten, weer op het chassis. Banden en velgen worden deze week samengevoegd, die kunnen er dan onder en dan kunnen de binnenschermen er in.
Gr Ron
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10411
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Zie je over 2 weken op de meent
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Pffff, wel een kwestie van de lange adem als er zoveel is aangerommeld...
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Die velgen zijn echt mega cool, sowieso dat hele ding is vet. Is dat zo’n zelfde truck als waar “wrench everyday” een corvette blok in gelepeld heeft? Moet je natuurlijk net volgen om dat te weten.
Als klusser wel echt de moeite waard trouwens
Als klusser wel echt de moeite waard trouwens
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Amerikanen kunnen niet restaureren. Dat blijkt maar weer.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Mini doet ‘t weer, nu de C10
Amerikanen zijn meer van het restausmeren...... rechterhelft van de bodem van de cabine was prima, ook onder de dikke laag zwarte roestwering. Maar goed, na 50 jaar een nat matje onder de pedalen mag het ook wel. Wordt allemaal netjes gemaakt, dan maar eens rijden. Tussendoor een beetje rommelen aan het hok, ivm de Mini lekker veel ruimte.
Gr Ron
Gr Ron