Uitlees apparaat (evt BMW only)

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Online
Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Uitlees apparaat (evt BMW only)

Bericht door Crookie » 13 feb 2021, 22:54

dutchanddonts schreef: 13 feb 2021, 22:22 @niels, die 4x was imaginair, ik heb pas 1x een AKK laten doen en die was, helaas, maar begrijpelijk negatief :)) en ja, mss is de 'garage een dorp verderop' niet eens zo'n slechte optie.

Tenzij @Crookie gelijk heeft en ik prima e.e.a. kan uitlezen en met wat toelichting van mensen met verstand van zaken zoals op dit forum, de codes ook wel enigszins kan vertalen naar praktische 'risico's en ordegroottes'.
Evt kun je bij een bezichtiging bij de garage of de werkplaats de auto kan uitlezen mocht je twijfelen. Wel natuurlijk ter plekke vragen en niet vooraf :wink:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Uitlees apparaat (evt BMW only)

Bericht door MParallel » 07 jul 2022, 14:24

Crookie schreef: 02 jul 2020, 23:42 Ik heb de 910 van icarsoft liggen. Prima uitlees apparaatje. Wel sloom in gebruik maar doet alles wat je van ‘m vraagt. Heeft mij de aanschafprijs al terug verdiend door het wissen aan codes.

Abs open zetten enzo lukt mij nog niet op de e36 maar ik weet niet hoe dat zit bij andere auto’s...
Kwam net op een forum een (ouder) icarsoft uitleesapparaat tegen, wat er mooi compact uitzag. Even rondneuzend kwam ik nu op dit topic.

Dit lezende, vermoed ik dat het dus alleen OBD prototcol ondersteunt en niet het oudere ADS wat sommige E36 modules nog verlangen. ABS/ASCT is daar een van. Mogelijk dat het daarom niet mogelijk is.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Uitlees apparaat (evt BMW only)

Bericht door veejay » 07 jul 2022, 17:12

Ik had bij een proefrit in Belgie een Vcar pro met Bimmerlink app meegenomen. Kosten bij elkaar ik denk geen 50 euro. Toevallig geen storingen (dealerauto) maar als je een stuk rijdt komen de meeste permanente, informatieve en intermittent wel naar boven drijven.

Grappige is ook dat je het aantal starts kan uitlezen, mocht het iets zeggen.

Voor dieper onderzoek kun je ISTA+ gebruiken maar dan heb je een laptop nodig, das wat omslachtiger. Wel gratis te downloaden die software.

Online
Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Uitlees apparaat (evt BMW only)

Bericht door Crookie » 07 jul 2022, 19:59

MParallel schreef: 07 jul 2022, 14:24
Crookie schreef: 02 jul 2020, 23:42 Ik heb de 910 van icarsoft liggen. Prima uitlees apparaatje. Wel sloom in gebruik maar doet alles wat je van ‘m vraagt. Heeft mij de aanschafprijs al terug verdiend door het wissen aan codes.

Abs open zetten enzo lukt mij nog niet op de e36 maar ik weet niet hoe dat zit bij andere auto’s...
Kwam net op een forum een (ouder) icarsoft uitleesapparaat tegen, wat er mooi compact uitzag. Even rondneuzend kwam ik nu op dit topic.

Dit lezende, vermoed ik dat het dus alleen OBD prototcol ondersteunt en niet het oudere ADS wat sommige E36 modules nog verlangen. ABS/ASCT is daar een van. Mogelijk dat het daarom niet mogelijk is.
Ja dat is goed mogelijk.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6141
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Uitlees apparaat (evt BMW only)

Bericht door EvdP » 07 jul 2022, 20:38

De USB kabels voor INPA / ISTA doen het ook niet op alle delen van de E36. Zelfde geldt voor de eerste E38 750i.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Uitlees apparaat (evt BMW only)

Bericht door MParallel » 07 jul 2022, 21:33

Ja daarvoor toch een oude laptop met RS232 nodig.
Al gaat er op Github wel een ‘hacked’ Ediabas versie rond die wel ADS over USB ondersteunt, maar zelf nog niet getest.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 79 gasten