RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23
RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Iemand ervaring met de Ravenol RCS 5w40? Of weet of dit ergens in NL te koop is?
Lijkt voor zover ik lees een goede olie!?
Lijkt voor zover ik lees een goede olie!?
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Reden dat je deze wilt?
Ik gebruik al zo'n 25J Valvoline VR Racing 5W50 (in regelmatig verbeterde versies) in al mijn op circuit gebruikte auto's (zowel atmosferisch alsook turbo/ supercharged) en nog nooit een smering gerelateerd probleem gehad.
Bestaat trouwens ook in andere viscositeiten, o.a.: 10W60 en 20W50 (volgens mij de echt race-georiënteerde versies), maar ik heb altijd de 5W50 gebruikt
Heb wel eens ergens gelezen dat door het relatief hoge gehalte zink en fosfor in deze olie (extra smerende eigenschappen), katalysatoren dit minder fijn schijnen te vinden
Ik gebruik al zo'n 25J Valvoline VR Racing 5W50 (in regelmatig verbeterde versies) in al mijn op circuit gebruikte auto's (zowel atmosferisch alsook turbo/ supercharged) en nog nooit een smering gerelateerd probleem gehad.
Bestaat trouwens ook in andere viscositeiten, o.a.: 10W60 en 20W50 (volgens mij de echt race-georiënteerde versies), maar ik heb altijd de 5W50 gebruikt
Heb wel eens ergens gelezen dat door het relatief hoge gehalte zink en fosfor in deze olie (extra smerende eigenschappen), katalysatoren dit minder fijn schijnen te vinden
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Wat ik lees schijnt de 5w40 RCS een uitstekende olie te zijn, ook nog enigszins de viscositeit die niet zoveel afwijkt.NSXRS schreef: ↑06 jun 2020, 12:59 Reden dat je deze wilt?
Ik gebruik al zo'n 25J Valvoline VR Racing 5W50 (in regelmatig verbeterde versies) in al mijn op circuit gebruikte auto's (zowel atmosferisch alsook turbo/ supercharged) en nog nooit een smering gerelateerd probleem gehad.
Bestaat trouwens ook in andere viscositeiten, o.a.: 10W60 en 20W50 (volgens mij de echt race-georiënteerde versies), maar ik heb altijd de 5W50 gebruikt
Heb wel eens ergens gelezen dat door het relatief hoge gehalte zink en fosfor in deze olie (extra smerende eigenschappen), katalysatoren dit minder fijn schijnen te vinden
Ik heb helaas met de valvoline wel een keer een smering geralateerd probleem ervaren, al wil dat niet zegen dat het met een andere olie niet gebeurd was denk ik.
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
De olie moet in een M54B30
- PASM
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 mei 2017, 00:34
- Auto: Clio 3 RS F1
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Ik gebruik de Ravenol RCS 5w40 al ongeveer 35.000 km met verversingsintervallen van ong 10.000 km. Over de kwaliteit ben ik wel te spreken en mijn Clio 3 RS draait er goed op. Ik ben er meerdere malen mee op diverse circuits geweest. Olieverbruik is over die periode constant gebleven met een geschat verbruik van 1 liter op 20.000 km.
Ik koop het via de forum shop van cliors.de
Ik koop het via de forum shop van cliors.de
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Ik gooi Motul 300V COMPETITION 15W50 in de 325i en in de M Coupé:
https://www.motul.com/nl/nl/products/30 ... n-15w50--2
https://www.motul.com/nl/nl/products/30 ... n-15w50--2
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Thanks, ga kijken of ik het daar bestel.PASM schreef: ↑06 jun 2020, 17:52 Ik gebruik de Ravenol RCS 5w40 al ongeveer 35.000 km met verversingsintervallen van ong 10.000 km. Over de kwaliteit ben ik wel te spreken en mijn Clio 3 RS draait er goed op. Ik ben er meerdere malen mee op diverse circuits geweest. Olieverbruik is over die periode constant gebleven met een geschat verbruik van 1 liter op 20.000 km.
Ik koop het via de forum shop van cliors.de
Misschien dat ik de 5w50 pak, nog even induiken.
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Lees ook net dat dit geen echte vol synthetische olie is maar een HC.NSXRS schreef: ↑06 jun 2020, 12:59 Reden dat je deze wilt?
Ik gebruik al zo'n 25J Valvoline VR Racing 5W50 (in regelmatig verbeterde versies) in al mijn op circuit gebruikte auto's (zowel atmosferisch alsook turbo/ supercharged) en nog nooit een smering gerelateerd probleem gehad.
Bestaat trouwens ook in andere viscositeiten, o.a.: 10W60 en 20W50 (volgens mij de echt race-georiënteerde versies), maar ik heb altijd de 5W50 gebruikt
Heb wel eens ergens gelezen dat door het relatief hoge gehalte zink en fosfor in deze olie (extra smerende eigenschappen), katalysatoren dit minder fijn schijnen te vinden
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Jaren geleden is mij via een Engels Evo forum Millers oils aangeraden en dan de NT+ versie ervan. In eerste instantie alleen voor de versnellingsbak die wat stroef schakelde. Gewisseld van Castrol naar de Millers NT+ en dat was een wereld van verschil qua schakelen, veel soepeler en minder bijgeluiden. Vervolgens in de diffs gedaan en dat gaf ook minder bijgeluiden.
Vervolgens heb ik het in de motor gedaan en de motor draait merkbaar soepeler in het rond, met een overall lagere motorolietemperatuur. De maximale olietemperatuur mag volgens de fabrikant ergens tussen de 125 °C en af en toe 150 °C pieken wat ik op het circuit bij lange na niet red met de standaard motoroliekoeler.
Binnenkort gaat het ook in m'n schokdempers als ik ze ga servicen.
Ik koop het in de UK in 20 liter vaten:
https://www.opieoils.co.uk/p-115238-mil ... e-oil.aspx
Vervolgens heb ik het in de motor gedaan en de motor draait merkbaar soepeler in het rond, met een overall lagere motorolietemperatuur. De maximale olietemperatuur mag volgens de fabrikant ergens tussen de 125 °C en af en toe 150 °C pieken wat ik op het circuit bij lange na niet red met de standaard motoroliekoeler.
Binnenkort gaat het ook in m'n schokdempers als ik ze ga servicen.
Ik koop het in de UK in 20 liter vaten:
https://www.opieoils.co.uk/p-115238-mil ... e-oil.aspx
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar de Valvoline VR1 is al heel lang Full sunthjurgt schreef: ↑06 jun 2020, 20:05Lees ook net dat dit geen echte vol synthetische olie is maar een HC.NSXRS schreef: ↑06 jun 2020, 12:59 Reden dat je deze wilt?
Ik gebruik al zo'n 25J Valvoline VR Racing 5W50 (in regelmatig verbeterde versies) in al mijn op circuit gebruikte auto's (zowel atmosferisch alsook turbo/ supercharged) en nog nooit een smering gerelateerd probleem gehad.
Bestaat trouwens ook in andere viscositeiten, o.a.: 10W60 en 20W50 (volgens mij de echt race-georiënteerde versies), maar ik heb altijd de 5W50 gebruikt
Heb wel eens ergens gelezen dat door het relatief hoge gehalte zink en fosfor in deze olie (extra smerende eigenschappen), katalysatoren dit minder fijn schijnen te vinden
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Als je het Duitse productblad leest, dan staat er iets anders dan full Synthetic. Staat ook dat het Engelse productblad niet voor de Duitse markt gehanteerd mag worden.NSXRS schreef: ↑07 jun 2020, 19:05Ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar de Valvoline VR1 is al heel lang Full sunthjurgt schreef: ↑06 jun 2020, 20:05Lees ook net dat dit geen echte vol synthetische olie is maar een HC.NSXRS schreef: ↑06 jun 2020, 12:59 Reden dat je deze wilt?
Ik gebruik al zo'n 25J Valvoline VR Racing 5W50 (in regelmatig verbeterde versies) in al mijn op circuit gebruikte auto's (zowel atmosferisch alsook turbo/ supercharged) en nog nooit een smering gerelateerd probleem gehad.
Bestaat trouwens ook in andere viscositeiten, o.a.: 10W60 en 20W50 (volgens mij de echt race-georiënteerde versies), maar ik heb altijd de 5W50 gebruikt
Heb wel eens ergens gelezen dat door het relatief hoge gehalte zink en fosfor in deze olie (extra smerende eigenschappen), katalysatoren dit minder fijn schijnen te vinden
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Nou, mijn info is toch anders en op de verpakkingen die ik dus al vele jaren gebruik, staat altijd: full synth.
Valvoline VR1, Racing Motorolie 5W-50, 4L, Volledig synthetisch
Productlijn: VR1
Versie: Racing
Viscositeit klasse SAE: 5W-50
Inhoud [liter]: 4
Olie: Volledig synthetisch
Specificatie: ACEA A3, ACEA B4, API SL
Vrijgave van de fabrikant: Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
Misschien dat wat jij leest voor één van de andere viscositeiten geldt?
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Staat iets over een volsyntheet en HC variant viewtopic.php?t=29660
In Dld mag alleen een echte volsyntheet als zodoende worden verkocht. Buiten Dld mag ook een hydrocracked als volsyntheet worden verkocht...
Het verschil:
https://addinol.de/en/service-en/expert ... hetic-oil/
In Dld mag alleen een echte volsyntheet als zodoende worden verkocht. Buiten Dld mag ook een hydrocracked als volsyntheet worden verkocht...
Het verschil:
https://addinol.de/en/service-en/expert ... hetic-oil/
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Version: 025/07b
VR1™ Racing Motor Oil SAE 5W-50
Premium-Motoröl auf Basis der hochwertigen HC-Synthesetechnologie. Für höchste
Leistungsfähigkeit in Benzinmotoren formuliert, die mit und ohne Turbolader unter
extremen Betriebsbedingungen betrieben werden, wie Straßenrennen und Rallyes.
Version: 025/07b
VR1™ Racing Motor Oil SAE 5W-50
Premium quality full synthetic motor oil. Formulated for ultimate performance in turbo and
non-turbo charged petrol engines under extreme operating conditions such as road racing
and rallying.
In Duitsland mag het alleen een vol synthetische olie genoemd worden als dit ook 'echt' zo is. Het is dus geen vol synt in Duitsland, dus geen vol synthetische olie.
Maar als jij het al jaren gebruikt naar volle tevredenheid, niks aan het handje toch?
VR1™ Racing Motor Oil SAE 5W-50
Premium-Motoröl auf Basis der hochwertigen HC-Synthesetechnologie. Für höchste
Leistungsfähigkeit in Benzinmotoren formuliert, die mit und ohne Turbolader unter
extremen Betriebsbedingungen betrieben werden, wie Straßenrennen und Rallyes.
Version: 025/07b
VR1™ Racing Motor Oil SAE 5W-50
Premium quality full synthetic motor oil. Formulated for ultimate performance in turbo and
non-turbo charged petrol engines under extreme operating conditions such as road racing
and rallying.
In Duitsland mag het alleen een vol synthetische olie genoemd worden als dit ook 'echt' zo is. Het is dus geen vol synt in Duitsland, dus geen vol synthetische olie.
Maar als jij het al jaren gebruikt naar volle tevredenheid, niks aan het handje toch?
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: RAVENOL RCS 5w40 (5w50/10w50)
Klopt, vandaar mijn advies gebaseerd op jarenlange ervaring tijdens straat en circuit/race gebruikjurgt schreef: ↑07 jun 2020, 20:40 Version: 025/07b
VR1™ Racing Motor Oil SAE 5W-50
Premium-Motoröl auf Basis der hochwertigen HC-Synthesetechnologie. Für höchste
Leistungsfähigkeit in Benzinmotoren formuliert, die mit und ohne Turbolader unter
extremen Betriebsbedingungen betrieben werden, wie Straßenrennen und Rallyes.
Version: 025/07b
VR1™ Racing Motor Oil SAE 5W-50
Premium quality full synthetic motor oil. Formulated for ultimate performance in turbo and
non-turbo charged petrol engines under extreme operating conditions such as road racing
and rallying.
In Duitsland mag het alleen een vol synthetische olie genoemd worden als dit ook 'echt' zo is. Het is dus geen vol synt in Duitsland, dus geen vol synthetische olie.
Maar als jij het al jaren gebruikt naar volle tevredenheid, niks aan het handje toch?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 gasten