Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
-
OnlinedaNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Beetje rare vraag wellicht, maar wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer staan?
Ik zit te kijken naar een brug die straks in de garage moet komen, maar nu is me opgevallen dat de armen van een Twinbusch brug best lang zijn. De armen van de (Chinese) brug bij m'n schoonouders zijn 10cm korter per arm(!), en hier past de E91 met ingeschoven armen maar nét op. Dan moet ie dus vrij precies in het midden staan ook. De palen staan wel 10cm dichter bij elkaar.
Als ik nu alles voorbereid voor een Twinbusch en de BMW past er niet op omdat de afstand tussen de krikpunten van de auto maar 125cm is heb ik er lekker weinig aan
Ook de Golf moet redelijk precies neergezet worden om hem op de originele krikpunten te pakken met die brug.
Oftewel, pas een BMW E91 op een Twinbusch 242A brug?
Ik zit te kijken naar een brug die straks in de garage moet komen, maar nu is me opgevallen dat de armen van een Twinbusch brug best lang zijn. De armen van de (Chinese) brug bij m'n schoonouders zijn 10cm korter per arm(!), en hier past de E91 met ingeschoven armen maar nét op. Dan moet ie dus vrij precies in het midden staan ook. De palen staan wel 10cm dichter bij elkaar.
Als ik nu alles voorbereid voor een Twinbusch en de BMW past er niet op omdat de afstand tussen de krikpunten van de auto maar 125cm is heb ik er lekker weinig aan
Ook de Golf moet redelijk precies neergezet worden om hem op de originele krikpunten te pakken met die brug.
Oftewel, pas een BMW E91 op een Twinbusch 242A brug?
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Je zou toch denken dat 95% van alle auto's op welke tweekolommer dan ook moet passen?
-
OnlinedaNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Ja dat zou ik ook denken. De BMW heeft echter zo'n korte afstand tussen de krikpunten, dat is echt klote. Op die Chinese brug moet je hem ook echt netjes in het midden zetten anders kun je hem niet fatsoenlijk pakken.
Als die armen bij Twinbusch in totaal 20 cm langer zijn wordt het helemaal kloten natuurlijk
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Uhm ... zal niet voor een twinbusch gaan lees hier en daar nog weleens dat deze zakken etc.
Ben zelf druk aan het researchen geweest en uit eindelijk zijn het Autec 2 kolommers geworden .(zie klustopic voor het type,arnen zijn makkelijk te wisselen )
Ook het merk wolf schijnen toch wel redelijk wat problemen te hebben, die zijn ook leuk geprijsd.
Ben via via in contact gekomen met iemand die 30 jaar in het vak zit.(nee hij verkooot een bruggen, zit in loondienst voor plaatsen,reparaties en onderhoud)
Ben zelf druk aan het researchen geweest en uit eindelijk zijn het Autec 2 kolommers geworden .(zie klustopic voor het type,arnen zijn makkelijk te wisselen )
Ook het merk wolf schijnen toch wel redelijk wat problemen te hebben, die zijn ook leuk geprijsd.
Ben via via in contact gekomen met iemand die 30 jaar in het vak zit.(nee hij verkooot een bruggen, zit in loondienst voor plaatsen,reparaties en onderhoud)
-
OnlinedaNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Bedankt voor de info. Had niet van Twinbusch verwacht dat ze die problemen zouden vertonen. Ben me wel bewust dat ze qua prijs ook aan de onderkant van de markt zitten natuurlijk. Maar er zit normaal toch mechanische vergrendeling op? Onze Chinese brug zakt ook, maar uiteraard niet verder dan de vergrendeling. Daar zet ik hem dan ook altijd zelf "op" als ik aan de slag ga of hij een nachtje moet staan.Jeffrey026 schreef: ↑12 mei 2020, 06:50 Uhm ... zal niet voor een twinbusch gaan lees hier en daar nog weleens dat deze zakken etc.
Ben zelf druk aan het researchen geweest en uit eindelijk zijn het Autec 2 kolommers geworden .(zie klustopic voor het type,arnen zijn makkelijk te wisselen )
Ook het merk wolf schijnen toch wel redelijk wat problemen te hebben, die zijn ook leuk geprijsd.
Ben via via in contact gekomen met iemand die 30 jaar in het vak zit.(nee hij verkooot een bruggen, zit in loondienst voor plaatsen,reparaties en onderhoud)
De bruggen van Autec zijn wel meer dan 2x zo duur
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Ho Danpy, heb de 236PE gehad, de vloervrije. Heerlijke brug en verkocht aan kennis die een dhz zelf garage heeft. Kortom, verkocht en nu huur ik m terug
Maar antwoord op je vraag, ja het is soms even manouvreren en je dient vooral redelijke dezelfde afstand houden tussen de palen. 20/30cm ernaast en je mag opnieuw insturen. Echter heb je dat met meerdere bruggen. Mooie van deze bruggen is dat ie laag lepelt dus een verlaagde porsche kan je met gemak pakken.
Over het verhaal van Jeffrey herken ik me niet in. De TB,s hebben mechanische beveiliging indien oliedruk wegvalt. Daarbij heb je de optie om m in de beveiliging te laten zakken als je sleutelt.
Gr Jans
-
OnlinedaNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Bedankt voor je reactie. De hefhoogte van de 242 en de 236 zijn gelijk (96mm).328Ti schreef: ↑12 mei 2020, 08:33 Ho Danpy, heb de 236PE gehad, de vloervrije. Heerlijke brug en verkocht aan kennis die een dhz zelf garage heeft. Kortom, verkocht en nu huur ik m terug
Maar antwoord op je vraag, ja het is soms even manouvreren en je dient vooral redelijke dezelfde afstand houden tussen de palen. 20/30cm ernaast en je mag opnieuw insturen. Echter heb je dat met meerdere bruggen. Mooie van deze bruggen is dat ie laag lepelt dus een verlaagde porsche kan je met gemak pakken.
Over het verhaal van Jeffrey herken ik me niet in. De TB,s hebben mechanische beveiliging indien oliedruk wegvalt. Daarbij heb je de optie om m in de beveiliging te laten zakken als je sleutelt.
Gr Jans
Het is inderdaad bij meerdere bruggen wat kloten, maar zoals ik al zei; deze armen zijn in totaal 20cm per kant langer, en de palen staan slechts 10 cm verder uit elkaar tov onze huidige brug. Dat vind ik erg veel en ik wil er natuurlijk niet achter komen dat het niet kan als ie al staat...
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Wat is jouw overweging om voor een 2-kolommer te gaan en niet voor een in de vloer zakkende schaarbrug die hoog kan? Zoiets lijkt mij wel ideaal want hij staat ook niet in de weg als je hem niet gebruikt en je hebt niet dat gekloot met die armen, of zie ik iets over het hoofd? Zekers als je je garage zelf nieuw neer zet lijkt me zoiets wel te realiseren. Zoiets dus, die er uiteraard ook goedkoper zijn van Twinbusch.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Nadeel van deze bruggen is dat je er niets onder neer kunt zetten.
(hoewel, een motorfiets zou nog kunnen)
(hoewel, een motorfiets zou nog kunnen)
-
OnlinedaNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Die hefplatformen beslaan naar mijn inzicht te veel van de onderkant van de auto.
Ook wordt het een beetje lastig die nu nog in de grond te maken
Iets eronder zetten is makkelijk, maar niet noodzakelijk in mijn geval.
Ik heb iig antwoord van Twinbusch:
Ook wordt het een beetje lastig die nu nog in de grond te maken
Iets eronder zetten is makkelijk, maar niet noodzakelijk in mijn geval.
Ik heb iig antwoord van Twinbusch:
Is me niet opgevallen dat die 236PE kortere armen had. Hij is wel duurder, maar ook "luxer" uitgevoerd. Het overwegen waard.Sehr geehrter daNpy,
vielen Dank für Ihre Interesse .
Es ist bekannt dass BMW einige Problem Fahrzeuge / Aufnahmepunkte besitzt ,
z.b. beim E91/90, E36, E82 u.s.w.
Dennoch lassen sich dies Fahrzeuge mit den Tragarmen der TW 242A 4,2 t heben ,
aber an Alternativen Aufnahmepunkt .
Wenn Sie sehr häufig BMW Fahrzeuge heben wäre meine Empfehlung unser TW 236PE oder TW236PEB3.9,
diese ist perfekt von Kleinwagen über BMW Fahrzeuge bis hin zu Transporter T5 Kurz oder Ducato L 2.
Die vorderen Tragarme der TW 236PE 3,6 t sind kürzer als die vorderen der 4,2 t Modelle ,
Statt 740-1150 bei der 3,6 t 620-880 mm.
TW 236PE https://www.twinbusch.de/product_info.p ... q4104hr1o8
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Helder
Bij de bandenboer waar ik regelmatig kom hebben ze een aantal van die hoge schaarbruggen op een rij. Persoonlijk vind ik het afdekken van de onderzijde meevallen, maar dat het meer afdekt dan een 2-kolommer is een feit.
Iets eronder zetten gaat inderdaad niet, maar da's hier ook geen issue zo lang ik binnen 10 auto's op de vloer neer kan zetten
-
OnlinedaNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Een schaarbrug heeft ook zeker zijn voordelen. Ook bij een lager dak bijvoorbeeld
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Je had wat eerder moeten zijn verkocht voor 1350.-daNpy schreef: ↑12 mei 2020, 09:51 Die hefplatformen beslaan naar mijn inzicht te veel van de onderkant van de auto.
Ook wordt het een beetje lastig die nu nog in de grond te maken
Iets eronder zetten is makkelijk, maar niet noodzakelijk in mijn geval.
Ik heb iig antwoord van Twinbusch:Is me niet opgevallen dat die 236PE kortere armen had. Hij is wel duurder, maar ook "luxer" uitgevoerd. Het overwegen waard.Sehr geehrter daNpy,
vielen Dank für Ihre Interesse .
Es ist bekannt dass BMW einige Problem Fahrzeuge / Aufnahmepunkte besitzt ,
z.b. beim E91/90, E36, E82 u.s.w.
Dennoch lassen sich dies Fahrzeuge mit den Tragarmen der TW 242A 4,2 t heben ,
aber an Alternativen Aufnahmepunkt .
Wenn Sie sehr häufig BMW Fahrzeuge heben wäre meine Empfehlung unser TW 236PE oder TW236PEB3.9,
diese ist perfekt von Kleinwagen über BMW Fahrzeuge bis hin zu Transporter T5 Kurz oder Ducato L 2.
Die vorderen Tragarme der TW 236PE 3,6 t sind kürzer als die vorderen der 4,2 t Modelle ,
Statt 740-1150 bei der 3,6 t 620-880 mm.
TW 236PE https://www.twinbusch.de/product_info.p ... q4104hr1o8
viewtopic.php?f=5&t=32593
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Ook mijn toekomstige keus of verrijdbaarPaskal schreef: ↑12 mei 2020, 09:35 Wat is jouw overweging om voor een 2-kolommer te gaan en niet voor een in de vloer zakkende schaarbrug die hoog kan? Zoiets lijkt mij wel ideaal want hij staat ook niet in de weg als je hem niet gebruikt en je hebt niet dat gekloot met die armen, of zie ik iets over het hoofd? Zekers als je je garage zelf nieuw neer zet lijkt me zoiets wel te realiseren. Zoiets dus, die er uiteraard ook goedkoper zijn van Twinbusch.
inbouw.JPG
-
OnlinedaNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Haha, lekker oud topic328Ti schreef: ↑12 mei 2020, 11:56 Je had wat eerder moeten zijn verkocht voor 1350.-
viewtopic.php?f=5&t=32593
Even kijken of ik geen nieuwe voor (ongeveer) dat geld kan krijgen via m'n Duitse matties
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Nee. Wij hebben Stenhoj. Denk dat ze werken met terugslagkleppen waardoor de druk op de hydraulische cilinder aanwezig blijft.
In 7 jaar tijd nog nooit gehad dat de brug zakt met een auto erop.
In 7 jaar tijd nog nooit gehad dat de brug zakt met een auto erop.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Ik pak ook wel eens een auto ipv op het krikpunt op bv een draagarm of bij het vijfje op de achterasconstructie, soms is dat wel handig.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Wel heel vreemd bij een dubbele cilinder. Lijkt mij eerder een defect aan het magneet ventiel.Kadett schreef: ↑12 mei 2020, 13:41 Zo veilig die schaarbruggen
https://112inbeeld.nl/page/Nieuwsdetail ... amersfoort
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Heb thuis een banden schaarbrug deze gaat 1 meter hoog.zolang je niks aan de dorpels of rem/brandstof leidingen hoeft te doen gaat het prima. (Bedoel dan de leidingen die door lopen naar voren)
-
OnlinedaNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Ja, dat is voor een keertje niet erg, maar aangezien nu ik een brug aan wil schaffen ga ik er geen kopen waarvan ik weet dat ik loop te kloten. Dan koop ik liever eentje die wel voldoet
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?
Ik heb een tweedehands, vloervrije Nusbaum staan. Kolommen staan vrij dicht bij elkaar, maar op de afstand zoals in de handleiding aangegeven. Ik kwam er ook achter dat je de auto's wel goed recht in het midden neer moet zetten om goed uit te komen met de krik punten (niet alleen bij bmw's).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten