Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Milka » 30 sep 2020, 19:01

Tis idd slecht bereikbaar per telefoon
Per mail reageren ze wel in een dag. Ook op een paar montage vragen van mij.

Wolftoo9ls heb ik ook overwogen. Maar vind de motor en tank te laag zitten.
Vind ik te risicovol dat je die raakt.
Hefvermogenen prijs heeft mij voor tb doen kiezen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door daNpy » 30 sep 2020, 20:35

Wolftools heeft ook langere armen zie ik.
Bellen jullie naar TB nl of de?

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Milka » 30 sep 2020, 20:48

NL
Maar ik moet zeggen dat was alleen om een afspraak te maken om de showroom te bezoeken.
Montage vraag was per mail en met 1 dag antwoord.
Valt verder weinig te vragen volgens mij
Product is t product.
Prijs is de prijs.
Levertijd is nu wat onduidelijker maar moet zeggen 3 tot 4 weken was sneller dan dat ik 380v in de schuur had.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Luco » 30 sep 2020, 20:52

Ik heb de mijne toen bij intern gekocht, maar zo te zien leveren ze nu alleen nog parkeerbruggen

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door daNpy » 16 okt 2020, 20:35

Vanmorgen opgehaald, morgen neerzetten :thumbup:

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Milka » 16 okt 2020, 20:56

Succes en plezier
Welke is t geworden?

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Milka » 30 dec 2020, 22:29

Ik heb dus de korte TB armen
Die passen opende originele krik punten van de BMW maar bij de 02 vind ik dat wat link. Als een dorpel wat rot van binnen is kan de auto zo naar beneden komen.
Ik pak em daarom liever wat meer onder de auto.
Dus toch extra set besteld met middel lange armen. Voelt toch net even wat prettiger. Nadeel Bmw e46 pak je er niet mee op, dus ik zal zo af en toe de armen moeten wisselen. Maar dat liever en veilig onder de oldtimer staan

Online
Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 962
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door yorick » 10 mar 2021, 22:15

De Twinbusch audi r8 die mee reed met de VLN op de nurburgring heeft zijn werk gedaan. In de schuur die gebouwd gaat worden moet een brug komen. Dus ik ben in de markt voor een 2 kolommer.

Hoe zijn de gebruikers ervaringen tot op heden??

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Milka » 11 mar 2021, 07:27

Ik heb geen klagen.
Doet wat het moet doen naar tevredenheid.
Zoals eerder gemeld heeft mijn versie standaard de opstelling met 'korte' + 'lange' armen. Ik heb er later 'medium' bij gekocht.
K+L voor de BMW E36/46 en M+L voor de oldtimer om dieper onder de auto op te kunnen pakken.
Onlangs een Z4, E85 op de brug en dat was allemaal net wel / net niet. Toen geswitcht naar opstelling K+M en had ik meer flexibiliteit en past de Z4 er goed op. Ik ben benieuwd of ik met deze opstelling nog steeds de E36 en oldtimer kan oppakken zoals ik zou willen. Want dan zou ik de perfecte combi gevonden hebben. Anders blijft het af toe switchen, paar minuutjes werk.

Als er iets tegenvalt is het dat dus, hoe kritisch het positioneren van de auto komt om de auto op te pikken.
maar ik heb niet het idee dat dit een typisch TB probleem is, maar dat dit bij andere merken niet veel anders is.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door daNpy » 11 mar 2021, 08:57

Ik heb ook de 236PE met korte armen. Positioneren is idd altijd wat lastig op een 2 kolommer, daarom heb ik ook de kortere armen.

Tot nu toe zeker blij met de brug, er staat heel vaak een auto op :D
De kleine extraatjes maken het ook wat sjieker (automatische ontgrendeling voor dalen, kap om het olie reservoir en het stopcontactje is ook wel handig)

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Paskal » 11 mar 2021, 09:18

yorick schreef: 10 mar 2021, 22:15 De Twinbusch audi r8 die mee reed met de VLN op de nurburgring heeft zijn werk gedaan. In de schuur die gebouwd gaat worden moet een brug komen. Dus ik ben in de markt voor een 2 kolommer.

Hoe zijn de gebruikers ervaringen tot op heden??
Waarom geen ingebouwde schaarbrug als je toch iets nieuws neer gaat zetten? Kennis van me heeft zoiets ook in de garage en dat werkt echt ideaal want oa geen geklooi met wisselen van armen bij oppikken verschillende auto's zoals hij bij zijn 2-kolommer wel had. Zodra je de brug niet nodig hebt, heb je alle ruimte beschikbaar in de garage. Nadeeltje is dat je geen twee auto's op hetzelfde oppervlakte kunt stallen.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door 328Ti » 11 mar 2021, 09:25

Paskal schreef: 11 mar 2021, 09:18
yorick schreef: 10 mar 2021, 22:15 De Twinbusch audi r8 die mee reed met de VLN op de nurburgring heeft zijn werk gedaan. In de schuur die gebouwd gaat worden moet een brug komen. Dus ik ben in de markt voor een 2 kolommer.

Hoe zijn de gebruikers ervaringen tot op heden??
Waarom geen ingebouwde schaarbrug als je toch iets nieuws neer gaat zetten? Kennis van me heeft zoiets ook in de garage en dat werkt echt ideaal want oa geen geklooi met wisselen van armen bij oppikken verschillende auto's zoals hij bij zijn 2-kolommer wel had. Zodra je de brug niet nodig hebt, heb je alle ruimte beschikbaar in de garage. Nadeeltje is dat je geen twee auto's op hetzelfde oppervlakte kunt stallen.
Sluit ik me bij aan. Inbouwkosten zijn iets hoger maar je behoud je ruimte. Verder merk ik op dat je bij een schaar links en rechts en soort van werktafel hebt waar je je doppen/gereedschap etc kan opzetten als je met een as bezig bent

erwin20vt
Berichten: 784
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door erwin20vt » 11 mar 2021, 10:26

Je hebt altijd een gat in de vloer als je de brug omhoog hebt, een versnellingsbak krik of gereedschapskist naast je wordt dan lastig. onder in kan vaak water/vocht blijven staan als er geen afvoer zit. Dorpels, remleidingen en brandstofleidingen kan je vaak heel lastig bij. bedieningskast moet je altijd ergens los plaatsen. de leidingen moet je of in de vloer maken of je hebt altijd ergens een drempel tussen brug en bedieningskast. Zo is er voor elke brug wel een voor een nadeel, je ziet ook niet vaak dat er in werkplaatsen met meerdere bruggen maar slechts 1 type staat.
Het probleem met armen wisselen of dat normale auto`s niet fatsoenlijk op een 2 koloms kan heb ik nog nooit meegemaakt. Daar zal dan wel een groot verschil zitten met de goedkopere en duurdere bruggen in de markt. Oudere type`s kan je de armen altijd zover in en uitschuiven dat een Suzuki Alto en een Bmw 7 serie beide zonder problemen er op passen. De nieuwere zijn vaak zwaarder uitgevoerd en staan de palen verder uit elkaar omdat auto`s groter en zwaarder worden de deur kan dan ook verder open wat meer vrijheid geeft. De Armen zitten dan vaak meerdere knikpunten in waardoor je nog flexibeler bent.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door daNpy » 11 mar 2021, 10:29

Elke brug heeft inderdaad voor en nadelen, wat Erwin zegt. Het is voor iedereen natuurlijk ook persoonlijk wat hem/haar het beste uitkomt of het doel is van het gebruik :)

Online
Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 962
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door yorick » 11 mar 2021, 21:52

Wij hadden in de loods een koni 2 kolommer. Daarmee kon ik goed uit de voeten. Vorig jaar gebruik gemaakt van een schaarbrug om de E36 van een vriend van nieuwe krikpunten te voorzien. Uiteindelijk de brug alleen gebruikt om de auto op schragen te zetten.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door RS-Ron » 11 mar 2021, 22:25

Ieder zijn persoonlijke voorkeuren ahv de behoeften. Ik heb een twinbusch 4 lolommer, was oorspronkelijk bedoeld voor de stalling. Dat ivm met een 53 jaar oude Alfa leek me de meest handige oplossing. Inmiddels een halve Mini op de brug uit elkaar gehaald, gaat prima met goede hoge assteun eronder. Voordeel is ook dat ik hem een weekend kan laten staan met de Alfa droog binnen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Roy RS » 11 sep 2021, 17:45

Heeft er hier iemand zo’n tw 242 g die vooral voor huis garages is?

Die zou precies tussen mijn muren passen qua breedte en hoogte…maar tussen de palen 2500mm lijkt me dat je dan niet uit alle auto’s uit kan stappen of wel?

Als er iemand zo’n ding heeft in brabo limbo of geldoland dan kom ik graag eens kijke

Online
Kadett
Berichten: 4589
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Kadett » 11 sep 2021, 17:57

Roy RS schreef: 11 sep 2021, 17:45 Heeft er hier iemand zo’n tw 242 g die vooral voor huis garages is?

Die zou precies tussen mijn muren passen qua breedte en hoogte…maar tussen de palen 2500mm lijkt me dat je dan niet uit alle auto’s uit kan stappen of wel?

Als er iemand zo’n ding heeft in brabo limbo of geldoland dan kom ik graag eens kijke
Jouw Dacia is maar 1,70 breed toch. Moet vast passen :)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Roy RS » 11 sep 2021, 17:59

Kadett schreef: 11 sep 2021, 17:57
Roy RS schreef: 11 sep 2021, 17:45 Heeft er hier iemand zo’n tw 242 g die vooral voor huis garages is?

Die zou precies tussen mijn muren passen qua breedte en hoogte…maar tussen de palen 2500mm lijkt me dat je dan niet uit alle auto’s uit kan stappen of wel?

Als er iemand zo’n ding heeft in brabo limbo of geldoland dan kom ik graag eens kijke
Jouw Dacia is maar 1,70 breed toch. Moet vast passen :)

Dacia’s hebben geen brug nodig👌🏻

Online
Kadett
Berichten: 4589
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Kadett » 11 sep 2021, 18:02

Roy RS schreef: 11 sep 2021, 17:59
Kadett schreef: 11 sep 2021, 17:57
Roy RS schreef: 11 sep 2021, 17:45 Heeft er hier iemand zo’n tw 242 g die vooral voor huis garages is?

Die zou precies tussen mijn muren passen qua breedte en hoogte…maar tussen de palen 2500mm lijkt me dat je dan niet uit alle auto’s uit kan stappen of wel?

Als er iemand zo’n ding heeft in brabo limbo of geldoland dan kom ik graag eens kijke
Jouw Dacia is maar 1,70 breed toch. Moet vast passen :)

Dacia’s hebben geen brug nodig👌🏻
No nonsense merk, staat dik bovenaan de betrouwbaarheids scores. Wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan. Kan ik ook wel waarderen. :thumbup:

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Milka » 20 jan 2022, 19:01

in een ander draadje werd gevraagd naar mijn ervaringen tot nu toe met de TB, zet het hier even neer om het centraal te houden.

De brug wordt goed gebruikt en ben er tevreden over.
Punt van de armen blijft. Dat is altijd even kijken wat het beste bij de auto past. Zo heeft de Q3 van mijn vader de krikpunten wel heel dicht op elkaar zitten.

Automatische ontgrendeling is gewoon een must op een brug. Je denkt mss geld te besparen, maar je wilt niet weten hoe vaak je even de auto op en neer gaat.

Laatst had ik een paar weken wel een rare storing, de interne groep van de brug klapte er uit zonder duidelijke aanleiding.
Ook wanneer de hoofdschakelaar uit staat, wilde die er wel eens uitklappen.
Omdat het ' klakken ' van de borging ook niet meer synchroon ging, heb ik de kabels snel wat nagesteld en sindsdien is ie er niet meer
uit gegaan. Toch vind ik het raar dat een groep er uit knalt als de hoofdschakelaar uit staat.
Door het gebruik is ea denk ik nu wat op elkaar ingelopen en moet ik denk ik de hefpunten weer even synchroniseren.

Verder gewoon een dikke prima en tevreden over het product.

Online
Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 962
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door yorick » 20 jan 2022, 21:18

Oke duidelijk. In mijn schuur past de drempel vrije 3,6 ton twee kolommer. Die moet het gaan worden, hou boven bij het dak iets van 20 cm over.

Als ik het goed begrijp zit de automaat/groep bij de brug en niet in de meterkast. Leest btw net dat jij krachtstroom hebt. Geen idee of het dan opgaat, maar bij 230v wil de groep er wel eens uitklappen zodra de brug wordt bediend. In dat geval Kun je een groep met c karakteristiek plaatsen die tegen de piek spanning kan.

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Milka » 21 jan 2022, 07:55

Is idd de groep in de schakelkast vd brug
Euvel staat los vd bediening

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door Emiel » 18 mar 2023, 13:33

Maar even een schop geven.

Iemand ervaring met een bedrijf welke een inbouw schaarbrug plaatst?

Nieuwe garage is er qua hoogte ideaal voor.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Wie heeft er een Twinbusch 2 kolommer?

Bericht door 328Ti » 18 mar 2023, 19:54

Emiel,

Bel Martyn van Wolftools even op. Die plaatsen ook.

Benieuwd wat het gaat worden

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Martijn_bmw, Spinazie en 46 gasten