TLRS schreef: ↑08 mei 2020, 23:07
Lease is een enorme markt.. hoe lager de kosten hoe lager het tarief.. Welke reden heeft een fabrikant om de techniek heel te houden buiten de lease/garantieperiode..?
Zodra de termijn voorbij is mag het geld kosten. Waar het geld gaat zitten is in marktonderzoek, marketing en alles waarmee ze de eerste kopers kunnen lokken. Net iets betere handling, cijfertjes, net iets lager gewicht.. gadgets.. stylingspakketten.. individualiteit.. eerste koper is niet zo bezig met lange termijn volgens mij.
Dit.
Imago schade is wel grappig want hoeveel blokken er ook gaar worden gereden de Audi rijder (om maar een voorbeeld te noemen) is nog altijd volledig overtuigd van de kwaliteit. De mooiste uitspraak op het Audi forum vond ik nog wel dat iemand zei dat Audi wel zo goed was dat ze slechts om de 30dkm onderhoud nodig hadden itt Lexus met hun 15dkm intervallen
ik piste zowat in mijn broek
Moderne motoren, moderne olie bla bla.... allemaal larie maar iemand die voor de 100dkm wisselt van auto’s komt toch niet in de problemen. Natuurlijk hangt de veroudering van olie ook sterk af van het aantal koude starts. 20dkm per jaar met veel N-weg/snelweg en dan 1x per jaar een interval geloof ik wel maar 2 jaar en 30dkm die sla ik lekker ff over.
Een collega van me sprak eens met een engineer van een Duits premium merk en die bevestigde gewoon sterk dat een auto ontwikkeld wordt om tenminste 150dkm mee te gaan. Daarna ben je gewoon overgeleverd.
Anyway, iedereen moet zelf doen wat ze denken dat goed is maar auto’s met die door longlife intervallen gaar gereden blokken laat ik lekker ff staan