Mercedes c klasse (w205) panoramadak problemen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HarryC
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
Locatie: Thuis
Contacteer:

Mercedes c klasse (w205) panoramadak problemen

Bericht door HarryC » 30 okt 2019, 16:18

Vraagje, m'n maat heeft een C klasse, ding is drie jaar oude en panoramadak was kapot. Beide motoren vervangen voor nieuw, gemodificeerd, type. Beide rails vervangen en nog een hoop andere dingen, een doos vol. Kosten 2045,- euro.
Auto is oorspronkelijk in NL geleverd en is geëxporteerd naar en gerepareerd in Spanje. De dealer noemde het een bekend probleem maar wist niets van terug roep actie en coulance zouden we maar in NL moeten proberen.
Online behoorlijk wat topics over kunnen vinden, is blijkbaar een bekend probleem. Maar nergens iets kunnen vinden over terug riep actie of coulance regeling vanuit Mercedes.
Is er iemand hier die daar iets meer over weet/kan vertellen?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Flamman
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti

Re: Mercedes c klasse (w205) panoramadak problemen

Bericht door Flamman » 30 okt 2019, 19:33

Harry,

Over een actie kan ik je niets vertellen, wel is het een feit dat coulance alleen geleverd moet worden door de dealer die de auto nieuw geleverd heeft.
Deze dealer kan samen met de importeur een percentage coulance bepalen welke o.a. afhankelijk is van het gedane onderhoud en de waarde die de dealer hecht aan de klant relatie.

M.a.w. ik denk dat je “maat” deze factuur gewoon moet slikken.

Gebruikersavatar
HarryC
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Mercedes c klasse (w205) panoramadak problemen

Bericht door HarryC » 30 okt 2019, 19:37

Bedankt voor je reactie, zou de hij kans maken als hij met de factuur zich bij de dealer meld, die de auto geleverd heeft? Of is dat een doodlopende weg, denk hé?

Het gaat toch om een redelijk bedrag...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Mercedes c klasse (w205) panoramadak problemen

Bericht door Arthur » 30 okt 2019, 19:49

Flamman schreef: 30 okt 2019, 19:33 Harry,

Over een actie kan ik je niets vertellen, wel is het een feit dat coulance alleen geleverd moet worden door de dealer die de auto nieuw geleverd heeft.
Deze dealer kan samen met de importeur een percentage coulance bepalen welke o.a. afhankelijk is van het gedane onderhoud en de waarde die de dealer hecht aan de klant relatie.
Wat jij stelt lijkt mij geen feit. Als er sprake is van coulance dan dat kan bij elke MB dealer. Die regelt het dan wel met de importeur, als dat nodig is.

Gebruikersavatar
HarryC
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Mercedes c klasse (w205) panoramadak problemen

Bericht door HarryC » 30 okt 2019, 20:19

Hoi Arthur, snap wat je zegt. Wat is een feit.. Feit is dat de dealer in Spanje zei dat het een bekend probleem is, doet is dat er een modificatie is gekomen op de motoren, feit is dat er veel topics over zijn op het net. Of Mercedes het als een feit erkend en een coulance regeling voor heeft weet ik niet. Feit is wel dat de Spaanse dealer zei dat we het in Nederland moesten proberen.....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Mercedes c klasse (w205) panoramadak problemen

Bericht door Arthur » 30 okt 2019, 20:30

Zou in principe niet uit hoeven maken, ik heb met geïmporteerde auto’s ook gewoon voor garantie bij de NL dealer gestaan. Als er een coulanceregeling is zou je die ook in Spanje moeten kunnen ‘verzilveren’. De vraag is dus of er zo’n regeling is? Of dat de Spaanse dealer zich er makkelijk vanaf maakt? Zo van; regel maar in NL. Maar als het een bekend probleem is maar dat MB die niet erkent dan ben je aangewezen op je dealer. Wat die ervan wil maken. En ja, dan is het wat makkelijker om naar de dealer te gaan waar je hem gekocht hebt. Als dat laatste het geval is zou ik toch proberen contact te zoeken. Wie weet wil die dealer wel tegemoet komen in de kosten. Dat zou ik zeker proberen.

Gebruikersavatar
HarryC
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Mercedes c klasse (w205) panoramadak problemen

Bericht door HarryC » 30 okt 2019, 21:07

Ja en dat is t probleem, hij is tweede eigenaar, eerste eigenaar heeft 'm in NL gekocht en in Spanje ingevoerd. Hij is tweede eigenaar.
Was mooi als ik hem kon laten weten als er een regeling was, anders moet hij vanuit Spanje gaan proberen iets in Nederland vergoed te krijgen terwijl hij niet de eerste eigenaar is...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: vester86 en 153 gasten